پیج آتوریتی(Page Authority)؛ معیار اندازه گیری یا رتبه سایت! چیزی در موردش شنیدین؟! می دونین پیج آتوریتی چیست و امتیاز پیچ آتوریتی چجوری محاسبه میشه؟ پیج آتوریتی مناسب چقدر است؟ چجوری میشه پیج آتوریتی رو دید؟ چجوری میشه پیج آتوریتی رو افزایش داد؟ با مجموعه محتواکده همراه باشین تا برای این سوال هاتون پاسخ مناسب رو پیدا کنین.

اگه به دنیای سئو علاقه مند هستین، آشنایی با اصطلاحات و مفاهیم اون به پیشرفت شما کمک زیادی می کنه. هر اصطلاح از مجموعه ای از فعالیت ها، تاکیتک ها، ابزارها و فاکتورها تشکیل شده که می تونه بر سئو سایت شما تاثیر مثبت بذاره. یکی از این اصطلاحات، قدرت صفحه یا اعتبار صفحه هست. این اصطلاح که بعضیوقت ها به صورت پیج آتوریتی هم شنیده میشه،  امتیازی هست که توسط سایت Moz به یه صفحه داده میشه و با استفاده از این امتیاز میشه به پیش بینی رتبه اون در صفحه نتایج جستجو پرداخت. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله پیج آتوریتی چیست؟ اطلاعاتی در مورد پیج آتوریتی یا Page Authority به شما ارائه کنیم و به بررسی روش های افزایش پیج آتوریتی بپردازیم و مناسب ترین پیج آتوریتی رو مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین.

پیج آتوریتی چیست؟

پیج آتوریتی چیست؟

اگه در حوزه سئو یا بهینه سازی سایت در موتورهای جستجو فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم پیج آتوریتی یا Page Authority رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این مفهوم به دست بیارین و شاید این سوال واسه شما هم پیش اومده باشه که پیج آتوریتی چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که پیج آتوریتی یا Page Authority که به اختصار بهش PA هم گفته میشه، امتیازی هست که توسط سایت Moz توسعه داده شده و تخمین میزنه که هر صفحه از سایت شما در صفحه نتایج گوگل چه رتبه ای دریافت می کنه. دامنه محدوده امتیاز هر صفحه از یک تا صد متغیر هست و امتیازات بالاتر مربوط به توانایی بیشتر در کسب رتبه بهتر در سئو هست.

مقاله پیشنهادی: تاثیر پارامترهای سئو در رتبه سایت و صفحات چیست؟

جالب اینجاست که بدونین پیج آتوریتی یا Page Authority معیاری هست توسعه یافته که وظیفه اون پیش بینی رتبه یه صفحه خاص در صفحه نتایج موتورهای جستجو هست. این شاخص از 0 تا 100 امتیازدهی شده و بالا بودن اون به معنی توانایی صفحه مذکور در رتبه گرفتن هست. این شاخص بر مبنای دیتاهای سایت بوده و از ده ها فاکتور به دست میاد. یکی از این فاکتورها دامین آتوریتی هست که از یه نوع یادگیری ماشین استفاده می کنه که هدف اون پیدا کردن الگوریتم های مرتبط با سیستم رتبه بندی موتورهای جستجو هست. خروجی از فرایند به وجود اومدن شاخص پیج آتوریتی هست که مزایای زیادی به همراه داره.

روش های افزایش پیج آتوریتی

روش های افزایش پیج آتوریتی

همونطور که گفتیم، پیج آتوریتی یا به اختصار PA، امتیازی هست که توسط سایت Moz به یه صفحه داده میشه و با استفاده از این امتیاز میشه به پیش بینی رتبه اون در صفححه نتایج جستجو یا همون SERP پرداخت. رنج پیچ آتوریتی بین 1 الی 100 هست و هرچقدر این عدد بزرگتر باشه، احتمال اینکه اون صفحه در نتایج جستجو رتبه بالاتری کسب کنه بیشتر هست. تکنیک های مختلفی برای افزایش پیج آتوریتی وجود داره. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به بررسی روش های پیج آتوریتی بپردازیم تا با این روش ها آشنا شده و بتونین با استفاده از اون ها پیج آتوریتی خودتون رو افزایش بدین.

• ایجاد بک لینک های قوی

یکی از روش های افزایش پیج آتوریتی، ایجاد بک لینک های قوی و مناسب هست. نکته مهم در مورد بک لینک ها این هست که به سراغ سایت هایی که ارتباط با سایت شما ندارن، نرین. همچنین از سایت هایی که گوگل اون ها رو اسپم تشخیص میده، نرین. شما با دریافت لینک از سایت های قدرتمند به Moz و گوگل ثابت می کنین که وب سایت معتبری هستین و سایت های قدرتمند شما رو معرفی کردن.

مقاله پیشنهادی: بک لینک چیست؟

• تولید محتوای حرفه ای

یکی دیگه از روش های افزایش پیج آتوریتی، تولید محتوای حرفه ای هست. جالب اینجاست که بدونین تولید محتوا این روزها حرف اول رو در سئو سایت و بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو می زنه و شما می تونین با استفاده از استراتژی و تولید محتوا حرفه ای و رعایت اصول سئو در محتوا، پیج آتوریتی سایت خودتون رو افزایش بدین و بتونین بازدهی خوبی از بازاریابی محتوایی خودتون به دست بیارین.

مقاله پیشنهادی: 12 نکته حیاتی در تولید محتوای بهینه شده

• اهمیت به سوشال مارکتینگ

یکی دیگه از روش های افزایش پیج آتوریتی، اهمیت به سوشال مارکتینگ هست. به عبارت دیگه، یکی از راه هایی که کمک می کنه تا شما اعتبار بالایی پیش گوگل پیدا کنین، شبکه های اجتماعی و رسانه هاست. شما با این روش می تونین به بهبود سایت خودتون کمک کنین. بنابراین، برای فعالیت در سوشال مارکتینگ برنامه ریزی محتوایی خوبی داشته باشین و سعی کنین به صورت منظم اون ها رو رعایت کنین.

• ایجاد ارتباط با استفاده از لینک داخلی

یکی دیگه از روش های افزایش پیج آتوریتی، ایجاد ارتباط با استفاده از لینک داخلی هست. محتوایی که در سایت خودتون می سازین، ولی هیچ لینک داخلی به اون نمی دین کم کم از بدنه سایت شما دور افتاده و ارزش چندانی به سئو سایت شما منتقل نمی کنه. در اصل شما می تونین با استفاده از لینک سازی داخلی مناسب به افزایش پیج آتوریتی صفحات سایت خودتون اضافی کنین.

مناسب ترین پیج آتوریتی

مناسب ترین پیج آتوریتی

در زمان سرچ در صفحات جستجو و برای پیدا کردن قوی ترین پیج، به جای انتخاب بر اساس یه شاخص ثالت، بهتره از شاخص های نسبی استفاده کنیم. دلیل این کار نحوه امتیاز دهی پیج آتوریتی هست. بنابراین، توجه به نسبی بودن این ابزار نمیشه یه پیج آنوریتی رو صرفا خوب یا بد توصیف کنه. همچنین اینکه بگیم پیج آتوریتی خوب چه عددی هست، امکان پذیر نیست و این عدد کاملا بستگی به رقبای شما داره و کم یا زیاد شدن این عدد به صورت مستقیم بستگی به فعالیت های شما نداره. ولی چون خروجی یه مقدار عددی هست و هیچوقت هم ثابت نیست، میشه از اون به عنوان معیاری برای مقایسه سایت ها با همدیگه استفاده کرد. این مقدار عددی فقط می تونه سایت هایی رو که در یه حوزه کاری هستن با هم مقایسه کنه و تفاوت اون ها رو بررسی کنه.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله پیج آتوریتی چیست؟ اطلاعاتی در مورد پیج آتوریتی یا Page Authority به شما ارائه کنیم و به بررسی روش های افزایش پیج آتوریتی بپردازیم و مناسب ترین پیج آتوریتی رو مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین. همونطور که گفتیم، پیج آتوریتی که به اختصار بهش PA هم گفته میشه، امتیازی هست که توسط سایت Moz توسعه داده شده و تخمین میزنه که هر صفحه از سایت شما در صفحه نتایج گوگل چه رتبه ای دریافت می کنه.

نظرات: