برای افزایش میزان رونق کسب و کار، تنها داشتن مشتری های زیاد کافی نیست. سفارش تولید محتوا و ارائه متن عالی در مورد محصول و یا خدمات ارائه شده می تونه در افزایش میزان تجارت و کسب وکارتون، نتیجه مثبتی داشته باشه. اگر تولید محتوا به صورت اصولی نوشته شده باشه، می تونه شما رو از سایر رقبای بازار متمایز کنه. 

جهان روز به روز به پیشرفت خودش ادامه می ده. به خاطر همین، استفاده از سایت های تجاری با محتوای عالی، و رعایت سئو سایت در طراحی سایت اهمیت زیادی پیدا کرده. درواقع با استفاده از این نوع محتوا، میتونین توجه خریداران و یا متقاضیان رو به محصول و خدمات ارائه شده، جلب کنین و یه راه ارتباطی بین خودتون ایجاد کنین. این کار باعث افزایش اعتماد به کسب وکار شما میشه.

بهتره بدونین که رعایت 12 نکته حیاتی در تولید محتوای بهینه شده اهمیت خیلی زیادی داره چرا که بدون رعایت این نکات، نمی تونین به نتیجه درستی از این فرایند دست پیدا کنین. در این مقاله، سعی داریم شما رو با 12 نکته مهم در تولید محتوای با کیفیت و ویژگی های اون، آشنا کنیم. اما بهتره قبل از هرچیزی، با ماهیت تولید محتوا آشنا شده و در این مورد اطلاعات خوبی به دست آورد. 

آشنایی با ماهیت تولید محتوا

آشنایی با ماهیت تولید محتوا

تولید محتوا بخش مهمی از شروع یک کسب و کار موفق هستش. با اارئه یک محتوای عالی بهینه شده می تونیم تعداد زیادی از مشتری ها رو به سمت خودمون جذب کرده و سود زیادی از طریق فروش محصول و یا ارائه خدمات به دست بیاریم. هرچقدر محتوا با کیفیت عالی نوشته شده باشه، میزان مخاطب و بازدید کننده هم افزایش پیدا کرده و درنتیجه درامد بیشتر خواهد شد. 

شما میتونین در متن تولید محتوا، نظرات خودتون رو هم بیان کنین و یا خدمات و کالای تولید شده رو به طور بسیار جذابی، تبلیغ کنین. در این صورت می تونین به هدف تعیین شده دست پیدا کنین. اگر میخواین از قافله عقب نمونده و از رقیب هاتون پیشی بگیرین به 12 نکته مهم در تولید محتوای بهینه شده توجه کنین تا بتونین مطالب با کیفیتی ارائه کنین. 

قبل از تولید محتوا، برنامه ریزی شده باشین. محتواهاتون رو بهتره طوری بنویسین که نام تجاری و کالا در کنار هم تبلیغ شده و توجه مخاطب رو جلب کنه. یکی از مواردی که امروزه در حوزه طراحی سایت و تولید محتوا مورد بحث قرار گرفته، استفاده از تولید محتوای سئو شده هستش. بیاین بریم با تولید محتوای سئو شده، آشنا بشیم. 

آشنایی با تولید محتوای سئو شده

آشنایی با تولید محتوای سئو شده

تولید محتوای سئو شده یا سئو محتوا در واقع به محتوایی گفته میشه که نویسنده در نوشتن اون از کلمات کلیدی استفاده کنه، متن رو کپی نکنه و اطلاعات رو به درستی در اختیار خواننده قرار بده تا بتونه جذابیت لازم رو به برای جلب توجه خواننده داشته باشه. 

نویسنده متن باید بدونه که مخاطبانش کیا هستن؟ چه اطلاعاتی توسط مخاطب ها سرچ میشن و چه ایده هایی نزدیک به موضوع محتوای تولید شده هستش؟ با رعایت تمامی این موارد، رتبه سایت افزایش یافته و در بالاترین رتبه قرار می گیره. مقاله هایی با رتبه عالی بالاترین میزان مخاطب رو دارن. توجه داشته باشین که بازنگری محتوا می تونه در افزایش کیفیت اون موثر باشه.

بازنگری محتوا باعث از بین رفتن مشکلات موجود در متن شده و رتبه اون رو بالا میبره. البته توجه داشته باشین که بیش از حد از کلمه های کلیدی استفاده نکنین. در صورت استفاده بیش ازحد، کیفیت متن از بین می ره. قبل از آغاز به نوشتن متن مورد نظر، حتی اگر در حوزه مربوطه، تخصص کافی رو هم داشته باشین، تحقیقات لازم رو انجام بدین. 

ابتدا بهتره یه درک کلی از متنی که میخواین بنویسین داشته باشین. تعیین هدف از تولید محتوا یکی از مهم ترین روش های دستیابی به موفقیت در حوزه کسب و کار هستش. انتخاب لحن مناسب برای نوشتن متن می تونه تاثیرگذارترین عامل در تولید محتوای سئو شده باشه. 

موارد استفاده از محتوای تولید شده 

محتواهای تولید شده رو می تونین در وب سایت، وبلاگ و یا حتی شبکه های اجتماعی مثل فیس بوک، ایسنتاگرام و ... آپلود کنین. تا این بخش از مقاله با ماهیت تولید محتوا آشنایی کافی به دست آوردین. حالا بریم ادامه مقاله و شما رو با 12 نکته مهم در تولید محتوای بهینه شده اشنا کنیم تا بتونین با رعایت تمامی نکات، بهترین محتوای تولید شده رو داشته باشین. 

12 نکته مهم در تولید محتوای بهینه شده

12 نکته مهم در تولید محتوای بهینه شده

1. مخاطب را به طور مستقیم مورد خطاب قرار بدین

این مورد یکی از مهم ترین و تاثیر گذارترین مواردی هستش که می تونه به شما در ارائه تولید محتوای باکیفیت کمک کنه. بهتره مخاطبتون رو مورد خطاب قرار بدین تا بتونین ارتباط خوبی باهاش برقرار کنین. 

2. استفاده از سوال و پرسش

جالبه بدونین که استفاده از سوال و پرسش می تونه باعث ترغیب خواننده برای خوندن ادامه مطلب بشه. هرچقدر میزان تعامل نویسنده با خواننده بیشتر باشه به همون اندازه تعداد مخاطب افزایش پیدا می کنه. استفاده از سوال و پرسش باعث میشه در مورد سوالتون فکر کنن و به دنبال جوابش باشن. درواقع انگیزه ای برای خوندن ادامه مطلب در خواننده به وجود میاد. 

3. استفاده از عکس

همونطور که می دونین خوندن یک نواخت یک متن، بیش از انداه خسته کننده میشه و امکان استراحت به خواننده رو نمیده. استفاده از عکس و محتوای بصری برای افزایش انگیزه و ایجاد حس خوب در خواننده، اهمیت خیلی زیادی داره. یادتون باشه به تعداد معین از عکس ها و محتوای بصری استفاده کنین. بیش از اندازه کم بودن یا زیاد بودن عکس باعث از بین رفتن کیفیت محتوا میشه. 

4. عدم استفاده زیاد از ایتالیک، بولد و آندرلاین 

یادتون باشه اگه بیش از حد از ایتالیک، بولد و آندرلاین استفاده کنین، متن بیش از اندازه شلوغ شده و خواننده سردرگم میشه. اگر به میزان لازم از اونا استفاده کنین خواننده می تونه به اهمیت اون کلمه و یا جمله پی ببره. شما می تونین برای عنوان های اصلی از بولد و برای نوشتن نقل قول ها از ایتالیک استفاده کنین. فراموش نکنین که امروزه متن هایی با میزان زیاد از نوشته های بولد، اهمیت زیادی ندارن.

5. افزودن لینک

اگر می خواین از لینک در نوشته هاتون استفاده کنین بهتره که لینک های خارجی باشن. این نوع لینک ها باعث بهبود رتبه متن در سایت میشن. اگه بیش از اندازه از لینک استفاده کنین، خواننده خسته میشه. 

6. استفاده از جمله بندی مناسب

استفاده از جمله بندی مناسب برای درک بهتر متن از اهمیت بسیار زیادی برخوردار هستش. بازنگری متن رو فراموش نکنین. بازنگری می تونه به شما در تغییر جملات کمک کنه. 

7. انتخاب فونت مناسب 

بهتره فونت هایی انتخاب کنین که نه زیاد کوچیک و نه زیاد بزرگ باشن. قبل از انتخاب فونت، تمامی فونت ها رو انتخاب کنین و در نهایت از بهترین نوع اون برای نوشتن متن استفاده کنین. بهتره فونتی که انتخاب کردین از نوع فونت پیچیده نباشه. 

8. تصحیح قواعد دستوری

12 نکته مهم در تولید محتوای بهینه شده

از رعایت قوانین و قواعد دستوری غافل نشین. وجود هر نوع خطا در این نوع قواعد باعث میشه خواننده از خوندن ادامه مطلب صرف نظر کنه. تطابق فاعل و فعل رو فراموش نکنین. 

9. تصحیح غلط های املایی

وجود غلط املایی در متن باعث کاهش کیفیت و ارزش محتوای تولید شده میشه. بهتره قبل از انتشار متن نوشته شده، اون رو به طور کامل و با قدت کافی بخونین تا هر گونه خطا و غلط املایی رو تصحیح کنین. 

10. تصحیح علائم نگارشی 

جالبه بدونین که رعایت علائم نگارشی نشان از یک نویسنده حرفه ای داره. بهتره به درستی و در محل خودشون از علائم نگارشی درست استفاده کنین. 

11. فراخوان برای اقدام

یادتون باشه که بهتره متنتون طوری باشه که خواننده رو بعد از خوندن مطلب به انجام عمل ، متقاعد کنه. متن هایی با فراخوان هدف دار بیشتر از متن های دیگه، مخاطب رو به خودش جلب می کنه. 

12. بررسی حقایق 

با ارائه اطلاعات و حقایق درست، خواننده به شما اعتماد کرده و از مطالعه متن مورد نظر لذت خواهد برد. 

سخن پایانی 

تولید محتوا کی از مهم ترین مواردی هستش که می تونه به شما در افزایش کسب و کارتون کمک کنه. هرچقدر محتوای تولید شده با کیفیت عالی نوشته بشه، میزان جذب مخاطب هم افزایش پیدا می کنه. در نوشتن محتوا، رعایت برخی از موارد و نکات از اهمیت بسیار زیادی برخوردار هستن.

در این مقاله سعی کردیم شما رو با ماهیت تولید محتوا و 12 نکته مهم در نوشتن تولید محتوای بهینه شده آشنا کنیم تا بتونین بهترین نوع متن رو با استفاده از مطالب این مقاله، ارائه کرده و به بهترین نتایج از این طریق دست پیدا کنین.

نظرات: