ما سعی می کنیم در مقاله بک لینک چیست؟ اطلاعاتی در مورد بک لینک ها برای شما ارائه کنیم و به بررسی تاثیرات بک لینک بر سئو سایت بپردازیم و روش های آماده سازی وبسایت برای بک لینک سازی رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین. لینک سازی رو میشه پربحث ترین موضوعات در سئو سایت دونست و نظرات ضد و نقیض بسیاری در مورد تاثیر بک لینک بر سئو و استراتژی اجرای اون وجود داره. در این مقاله تلاش می کنیم ابتدا دریابیم بک لینک چیست و بعد از اون بررسی کنیم چه تاثیری بر سئو سایت ما داره.

جالب اینجاست که بدونین لینک سازی سا کسب بک لینک فرایند دریافت لینک از سایر سایت های اینترنتی برای سایت خودمون هست. منظور ما از لینک متن یا تصاویری هستن که با کلیک بر روی اون ها کاربر به صفحه دیگه در اینترنت منتقل میشه. ربات های گوگل زمان بررسی یه صفحه لینک های موجود در اون رو نیز بررسی کرده و به این صفحات لینک شده مراجعه می کنند. به همین شکل مسیر حرکتی ربات گوگل در اینترنت شکل می گیره. در ادامه همراه ما باشین تا اطلاعات زیادی در مورد بک لینک به دست بیارین.

بک لینک چیست؟

بک لینک چیست؟

اگه کسب و کار اینترنتی یا وبسایت داشته باشین، احتمالا اسم بک لینک رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این مفهوم به دست بیارین و شاید این سوال برای شما نیز پیش اومده باشه که بک لینک چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که بک لینک پیوندها یا همون لینک هایی هستن که از یه وبسایت به سایت دیگه اشاره می کنند، به این نوع از لینک ها اینباند لینک ها، لینک های خارجی و لینک های ورودی نیز گفته میشه. برخی از پیوندها می تونن داخلی باشن که از یه صفحه دیگه سایت اشاره می کنند. پیوند ارز اینترنت محسوب میشه. چون لینک ها ارزش رو منتقل می کنند و برای داشتن یه وبسایت ارزشمند لازم هست از اون ها استفاده کنین.

بک لینک ها از نظر رتبه بندی موتورهای جستجو اهمیت زیادی داره، ولی باید توجه داشت اثر همه بک لینک ها بر رتبه بندی یکسان نیست. همونطور که بعضی از بک لینک ها به بهبود سایت کمک می کنند، برخی دیگه نیز باعث افت رتبه اون میشن. لینکی که از یه سایت به سایت دیگه وارد میشه، بک لینک اسم داره. در این شرایط گفته میشه که سایت x به سایت y لینک داده. از طرف دیگه، سایت y از سایت x بک لینک گرفته. به این ترتیب، کاربرانی که در سایت x هستن با کلیک بر روی لینک مورد نظر از سایت x خارج شده و وارد سایت y میشن. از همین رو این لینک برای سایت x لینک خروجی و برای سایت y لینک ورودی محسوب میشه.

مقاله پیشنهادی: روش های ارتقا سایت به صفحه اول گوگل

به زبان ساده تر، زمانی که یه سایت به وسایت دیگه لینک میده، یه بک لینک ساخته میشه. به بک لینک inbound link یا لینک ورودی هم گفته میشه، چون باعث میشه که مردم وارد سایت شما بشن. External link یا لینک خارجی هم یکی دیگه از عناوین بک لینک هاست و وجه تسمیه اون هدایت کاربران به خارج از وبسایتی هست که در اون حضور دارن. بک لینک یکی از فاکتورهای مهم در سئو محسوب میشه.

تاثیر بک لینک بر سئو سایت چیست؟

تاثیر بک لینک بر سئو سایت

همونطور که گفتیم، بک لینک ها در اصل کاربران رو از وبسایتی به سایت دیگه انتقال میدن. به عبارت دیگه، بک لینک ها دریچه هایی برای حرکت کاربران در فضای وب هستن. دو حالت رو در نظر بگیرین؛ حالتی که ده دریچه به سمت یک سایت باز باشه و حالتی که هزار دریچه به سمت اون باز باشه. در کدوم حالت احتمالا تعداد کاربران بیشتری به سمت اون وبسایت میرن؟ بنابراین، بک لینک ها شانش جذب کاربر رو برای یه سایت افزایش میدن. یه وبسایت تا زمانی که بازدیدکننده ای نداشته باشه، شانسی برای بهبود رتبه هم نخواهد داشت. رتبه هایی که گوگل در صفحات جستجو به سایت میده، تا حد زیادی به رفتار کاربران در سایت بستگی داره.

جالب اینجاست که بدونین با هر یه کاربری که مدت زیادی صفحات وبسایت رو زیر و رو می کنه یا بعد از گذشت مدت زمانی دوباره به همون وبسایت سر میزنه، رتبه سایت بهبود پیدا می کنه. ولی در این واقع یه تاثیر غیرمستقیم بک لینک در سئو محسوب میشه. تاثیر اصلی و مستقیم بک لینک در سئو چیز دیگه ای هست. موضوع این هست که یه وبسایت فقط در شرایطی می تونه از سایر سایت های دیگه لینک بگیره که محتوای تازه و جذابی داشته باشه. در غیر این صورت هیچ سایتی به یه محتوای بی ارزش یا تکراری لینک نمیده.

چه سایتی برای گرفتن بک لینک مناسب است؟

شاید این سوال برای شما پیش بیاد که چه سایت برای گرفتن بک لینک مناسب است؟ بهتره بدونین وبسایتی که با محتوای لینک مرتبط باشه، اعتبار بالایی داشته باشه و کاربران به اون سایت اعتماد کرده باشه. بنابراین، اگه می خواهین از سایت های دیگه بک لینک بگیرین، توصیه می کنیم تا سایت خودتون رو بهبود بدین و سعی کنین تا اعتبار بالایی کسب کرده و محتوای مربوط به لینک رو تهیه کنین.

روش های آماده سازی وبسایت برای لینک سازی کدامند؟

روش های آماده سازی وبسایت برای لینک سازی

برای اینکه بتونین بهترین بازدهی رو از بک لینک سازی بگیرین، باید از وبسایت خودتون شروع کنین. اگه وبسایت شما کند باشه، جابجایی در اون راحت نباشه یا ایراد فنی داشته باشه، تجربه کاربری خوبی رو رقم نمیزنه و رتبه خوبی در گوگل به دست نمیارین. به همین منظور ما سعی می کنیم در این قسمت از مقاله بک لینک چیست؟ به بررسی روش های آماده سازی وبسایت برای لینک سازی بپردازیم.

• افزایش سرعت و بهبود ایرادهای فنی سایت

یکی از روش های آماده سازی وبسایت برای لینک سازی، افزایش سرعت و بهبود ایرادهای فنی سایت هست. از اونجایی که دامنه توجه کاربران معمولا کمتر از 5 ثانیه هست، به کمک ابزارهایی مثل PageSpees Insights گوگل، بهینه سازی های لازم رو انجام بدین. برای اطلاع از ایرادهای فنی نیز می تونین از گوگل وبمستر تولز یا کنسول جستجوی گوگل کمک بگیرین.

• تقویت ساختار سایت

یکی دیگه از روش های آماده سازی وبسایت برای لینک سازی، تقویت ساختار سایت هست. بهتره بدونین هرچقدر ساختار سایت شما بهتر باشه، ارزش بک لینک ها در قسمت های مختلف سایت بهتر میشن. به همین دلیل باید به جای ساختار سنتی از ساختار سیلو استفاده کنین.

• سرمایه گذاری روی آیتم های لینک پذیر

یکی دیگه از روش های آماده سازی وبسایت برای لینک سازی، سرمایه گذاری روی ایتم های لینک پذیر هست. منظور از ایتم های لینک پذیر صفحه یا محموعه صفحه هایی هست که وبسایت های دیگه به نحوی نسبت به لینک دادن به اون ها علاقه دارن.

تفاوت بک لینک فالو و نوفالو چیست؟

تفاوت بک لینک فالو و نوفالو

جالب اینجاست که بدونین بک لینک ها به دو دسته فالو(Follow) و نوفالو(Nofollow) تقسیم میشن که تفاوت هایی نیز با همدیگه دارن. بک لینک ها به صورت پیش فرض فالو هستن، یعنی لینک دهنده اعتبار لینک و سایت شما رو تایید می کنه. در یه لینک فالو هیچ چیز خاصی در کد دیده نمیشه و ظاهر لینک به شکل عادی خود باقی مونده. لینک های فالو همون لینک هایی هستن که از دید گوگل ارزشمند هستن و می تونن به رتبه بندی سایت اثر بذارن و ما در سئو وبسایت به اون ها نیاز داریم. بنابراین، برای دریافت رتبه های برتر توسط گوگل برای سایت خود، می تونین از لینک های فالو استفاده کنین که مزایای زیادی به همراه دارن.

در طرف مقابل، لینک های نوفالو(Nofollow) رو داریم که گوگل برای اون ها تقریبا هیچ ارزشی قائل نیست. تفاون لینک فالو و نوفالو در ساختار اون هست. زمانی که یه لینک فالو ایجاد میشه که در ساختار لینک عبارت rel=nofollow درج شده باشه. یعنی فقط با اضافی کردن این عبارت به لینک فالو اون رو می تونین به یه لینک نوفالو تبدیل کنین. با این کار به موتورهای حستحو میگین که هیچگونه تایید یا عدم تاییدی روی لینک قرار داده شده ندارین. در کل در خیلی از مواقع استفاده از لینک نوفالو می تونه برای جلوگیری از پنالتی شدن سایت موثر باشه. بنابراین، اگه قصد دارین تا از پنالتی شدن سایت خود یا نمایش داده نشدن سایت خود در سفحه اول گوگل جلوگیری کنین، توصیه می کنیم تا از بک لینک نوفالو استفاده کنین. برای این کار نیز عبارت rel=nofollow رو در کنار لینک فالو قرار بدین.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله بک لینک چیست؟ اطلاعاتی در مورد بک لینک ها برای شما ارائه کنیم و به بررسی تاثیرات بک لینک بر سئو سایت بپردازیم و روش های آماده سازی وبسایت برای بک لینک سازی رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین. همونطور که گفتیم، زمانی که یه سایت به وسایت دیگه لینک میده، یه بک لینک ساخته میشه. به بک لینک inbound link یا لینک ورودی هم گفته میشه، چون باعث میشه که مردم وارد سایت شما بشن. همچنین بک لینک ها به دو دسته فالو و نوفالو تقسیم میشن که لینک های فالو در رتبه بندی سایت و لینک های نوفالو نیز در پنالتی شدن سایت تاثیر دارن.

نظرات: