معمولا وقتی عنوانی رو از گوگل سرچ میکنیم، فقط سایت های که در صفحه اول هستن رو باز میکنیم حتی چند وب سایت اول همیشه بیشترین مخاطب رو داره. از صفحه های 2 به بعد به ندرت بازدید میشه. 

پس اگه بخواییم وب سایتمون نام دار بشه و با جستجوعنوان های که مربوط به محتوا سایت هست در صفحه اول حتی لینک‌های اول قرار بگیره باید چه اقداماتی انجام بدیم. در مورد سئو سایت چقدر اطلاعات دارین؟ این مقاله رو توصیه میکنیم حتما تا اخر مطالعه کنین.

با قرار گرفتن وب سایت در صفحه ی اول به طبع تعداد مخاطبان بالا میره، اینجوری برای هدفی که دست به کار شدیم و وب سایت طراحی کردیم نزدیک‌تر میشیم و به نتیجه‌ی مورد انتظار می رسیم. چون هدف ما از طراحی وب سایت جذب مخاطب هست. هدف از جذب مخاطب میتونه برند سازی یا معرفی محصولات و یا ارائه خدماتی مثل آموزش و… باشه، به هر حال با هر ایده ای که تصمیم به طراحی وب سایت و محتوا سازی کردیم با قرار گرفتن سایت در صفحه اول گوگل بیشترین نتیجه رو میتونیم بگیریم.

ولی قرار گرفتن در صفحه نخست گوگل کار هر وب سایتی نیس چه برسه در لینک‌های اول، اما غیرممکن هم نیس. باید برای قرار گرفتن وب سایت در صفحه نخست گوگل فرآیندی رو طی کنیم. 

واسه اینکه بدونیم چه روش‌های وجود داره تا سایت مون رو ارتقا بدیم. این مقاله میتونه کمک بزرگی واستون بکنه، پیشنهاد میکنم مطالب رو با دقت بالایی بخونین و در سایت خودتون عملی کنین تا نتیجه خوبی رو به دست بیارین. 

آموزش ارتقا سایت به صفحه اول گوگل

ارتقا سایت به صفحه اول گوگل

برای ارتقاء سایت 2 روش وجود داره:

           1. تبلیغات کلیکی گوگل (Google Adwords) 

           2. بهینه سازی سایت (سئو) 

تبلیغات کلیکی گوگل (Google Adwords)

تبلیغات کلیکی گوگل

اگر میخواهید وب سایتتون در زمان کمتری در صفحه اول گوگل قرار بگیره. Google Adwords بهترین و تضمینی ترین گزینه است، ولی این روش شامل هزینه میشه. که شاید واسه هر کسی مقدور نباشه.

Google Adwords از طریق سیستم تبلیغاتی گوگل استفاده میکنه. گوگل ادز به شما این امکان رو میده که تبلیغات محتوا سایت در لینک های اول به نمایش داده میشه. 

برای استفاده از این روش با دسترسی به سیستم گوگل ادز کلمات کلیدی رو وارد میکنین و با نوشتن متن تبلیغاتی جذاب و هدفمند که باید محتوای تبلیغات کاملا درست باشد میتونین از این سیستم استفاده کنید. 

هزینه گوگل ادز به این شکل است که در مقابل تبلیغ پولی پرداخت نمی‌کنید. ولی زمانی که کاربر از طریق تبلیغ کلیک کرده و وارد وب سایت میشه هزینه تعلق میگیره. 

واسه تشخیص سایت های که از این سیستم استفاده میکنن کافیه به عبارت "AD" کنار لینک سایت توجه کنید. ناگفته نماند دامنه‌های ir و برخی از وب‌سایت‌های ایرانی، متاسفانه به دلیل تحریم های کشور ایران استفاده از این سرویس امکان پذیر نیست. 

جایی نگرانی نیس چون گوگل ادز تنها روش واسه ارتقا وب سایتتون نیس. روش دیگه ای که میتونید طی فرآیندی به نتیجه برسین و هزینه واستون نداره، روش بهینه سازی سایت (سئو) هستش. 

سئو چیست؟

ارتقای سایت با سئو

عبارت seo مخفف سه کلمه Search Engine Optimization که به معنی بهینه سازی وب‌سایت برای موتورهای جستجوگر (گوگل) هست. 

منظور از بهینه سازی وب‌سایت، مجموعه ای از عملکرد های که در کد نویسی سایت، تدوین استراتژی محتوا، تولید محتوا و لینک سازی داخلی و خارجی انجام می‌دهیم گفته میشه. 

طی عملکرد این فرآیند میشه به سایت از صفحه اول گوگل دسترسی پیدا کرد. برای اینکه در این روش به نتیجه برسین باید صبور باشین چون برای جواب گیری در این روش به زمان نیاز دارین. برای اینکه فرآیند بهینه سازی رو با جزئیات دقیق بتونیم یاد بگیریم از مطالعه ادامه مقاله امتنا نکنین. 

فرآیند بهینه سازی وب‌سایت از طریق Seo

بهینه سازی محتوا فرآیندی است که اگه به درستی و با رعایت کردن اصول و قوائد خاصی که داره پیش بره محتوا رو از هر نظر با ارزش میکنه. قدم به قدم تا رسیدن به اولین لینک جستجو گوگل:

1. راه اندازی وب سایت 

بدون راه اندازی سایت هیچ کدوم از این عملکردها مفهومی نداره. برای اینکه یک سایت خوب راه اندازی کنیم، را¬ه های مختلفی وجود داره. شما میتونین از سیستم محتوای مدیریت که توسط کنترل پنل گرافیکی در اختیار شما میزاره به شما اجازه میده که سایت خودتون رو طراحی و مدیریت کنید. سیستم های مدیریتی زیادی وجود داره که هر کدوم واسه فعالیت های خاصی جوابگو هستن قبل از انتخاب سیستم مدیریت محتوا اطلاعات کافی در موردش به دست بیارین تا مفیدترین عملکرد رو واستون داشته باشه. در انتخاب دامنه مناسب هم دقت کنید.

2. آنالیز مسائل فنی سئو 

همون طور که گفته شد، منحصربه فرد بودن سایت از نظر طراحی که هم کارکردش آسون باشه و هم زیبا باشه خیلی مهم هست، ولی کافی نیس. سایت شما باید با آخرین آپدیت های که در اصول و قواعد سئو ایجاد میشه پیش بره. گوگل برای رتبه سایت ها از فاکتورهای زیادی استفاده میکنه که تعداد زیادی از این ها رو مسائل فنی شامل میشه. سایت باید از نظر عملکرد نرم افزاری در وضعیتی باشه که ربات های خزنده گوگل به راحتی بتونن بهش دسترسی پیدا کنند. اگر تمام نکات سئو رو رعایت کنین ولی وب¬سایت شما از نظر سئو فنی اشکالاتی داشته باشه. همه ی زحمت های که برای مسائل دیگه که شامل سئو میشن انجام دادین بی فایده است. آنالیز و بهینه سازی سایت از نظر فنی بهتر توسط متخصصین این حرفه انجام بشه.

3. یافتن کلمات کلیدی

یافتن کلمات کلیدی برای ارتقای سایت در گوگل

قبل از اقدام به محتواسازی یکی از مهم ترین قدم های که باید انجام بدین، تحقیقاتی در مورد کلمات کلیدی در مورد موضوع سایت داشته باشین. کلمات کلیدی، کلمه¬ی است که محتوا سایت شما رو به بهترین شکل توصیف میکنه. کلمات کلیدی اون دسته از کلمات و جملاتی هستن که کاربران برای جستجو عنوان خاصی ازش استفاده میکنن و گوگل با استفاده ربات های خزنده از بین همه ی سایت های که وجود داره دقیق ترین و نزدیک¬ترین وب¬سایت¬های که شامل کلمات سرچ شده هست رو براتون میاره. با جمع آوری لیستی از کلمات کلیدی پر جستجو مربوط به موضوع هدف سایت، میتونید برای تولید محتوا برنامه ریزی هدفمندی رو داشته باشین.

برای اینکه به بیشترین بازدهی خود از این فاکتور برسین کافیه واژه های وانتخاب کنید که با کمترین هزینه بیشترین بهره رو ببرین. اکثریت کلمات ممکن واژهای کلیدی با بالاترین درصد جستجو باشن ولی به دلیل رقابت تنگاتنگی که وجود دارد رسیدن به برترین رتبه سایت خیلی سخت میشه. شما باید طبق فهرستی که از کلمات آماده کردین باید آن¬های رو انتخاب کنین در مرحله اول قدرت رقابت داشته باشین در مرحه دوم تاثیرگذار باشه تا بتونه شما رو به هدفتون برسونه.    

4. بررسی سایت های رقبا

در دنیای که همه دارن از هم سبقت میگیرن تا نام دارترین در زمینه فعالیت خود باشن، در مورد وب¬سایت ها هم این عامل صدق میکنه. رقابت در این سئو به این شکل است که، شما باید تمامی عملکردهای رقبا رو زیر نظر بگیرین و بررسی کنین و با هر عملکرد، نکات مثبت و نکات منفی رو آنالیز کنین. شما نباید دنباله رو رقبا باشین یعنی هر کاری اونا انجام دادن شما هم سریع اقدام به انجام همون کار شین. باید پا به پای رقبا ایده¬های جدیدی رو ارائه بدین و خلاقانه رفتار کنین. بهتره سلیقه رقبا رو در زمینه های طراحی سایت، کمیت و کفیت محتوا، تعداد و انواع بک لینک¬ها، و سایر فاکتورهای مهم در سئو رو آنالیز کنیم.

5. ساختاردهی محتوای سایت

ساختار سایت یکی از جنبه های مهم در استراتژی سایت محسوب میشه. شما با ساختار سایت به گوگل نشان میدهید که چه محتواهای در صفحه ها سایت مهم هست. همچنین با ساختار سایت میتونید برای محتواهای که میخوایین بالاترین رتبه رو داشته باشن تاثیرگذار باشین. با گذشت زمان محتواهای که منتشر میکنید خیلی زیاد میشن واسه اینکه هم کاربران و هم گوگل بتونه دسترسی راحت¬تری داشته باشن باید سایت خودتون به نحو احسنت سازمان¬دهی کنین. توصیه میشه دسترسی به تمام صفحات توسط کاربر با کلیک کردن کمتر از 3 بار امکان پذر باشه. صفحاتی که برای پیدا کردنش کلیک های زیادی نیاز دارن، شانس زیادی برای کسب رتبه های بالای گوکل رو نخواهن داشت. همچنین همه¬ی صفحات رو باید لینک¬دهی کنید. بدون لینک دهی گوگل نمیتونه اون رو در صفحه جستجو نمایش بده.

6. محتوای باکیفیت دارای هدف

 با انتخاب کلمات کلیدی و فهرست کردن اونا، نوبت به برنامه ریزی برای تولید محتوا میرسه. برای استفاده کردن از کلمات کلیدی بهتر اونا رو در یک گروه استفاده کنیم. پس قبلش باید واژه های هم معنی و مرتبط رو دسته بندی کنیم تا بتونیم یک محتوا کامل تهیه کنیم. برای تولید محتوا با استفاده از واژهای کلیدی باید خلاقانه و منحصر به فرد عمل کنیم تا محتوامون هم از نظر کیفیت از رقبا برتری داشته باشه و هم در نوع خودش خاص ترین باشه.  

7. فرمت بندی محتوا

فرمت بندی محتوا برای ارتقای سایت در گوگل

یکی از ویژگی های که شامل محتوای خوب میشه فرمت¬بندی هستش. شما حتی اگه یک محتوای کامل داشته باشین ولی بدون فرمت بندی اقدام به منتشر کنید. نه میتونین رو گوگا تاثیر بزارین نه مخاطب جذب کنین چون هیچکس نمیاد نوشته های پشت سر هم رو بخونه تا به مطلب مد نظرش برسه. معمولا کاربران وقتی در مورد موضوعی اقدام به کسب اطلاعات از سایت ها میکنن. در نگاه اول محتوا رو بررسی میکنن اگر تیترهای که استفاده شده کاربردی باشه براشون ادامه محتوا رو میخونن. پس فقط تولید محتوا کافی نیس بلکه باید فرمت بندی خوبی داشته باشه. از تیترها یا هدینگ های استفاده بشه که مفهوم کلی پاراگراف رو برسونه. پاراگاف بندی به صورت دقیق انجام بشه. فونت، سایز، رنگ با هم کنتراست نداشته باشن.

8. لینک دهی به منابع خارجی

برای محتواهای که تولید میشن باید از منابع موثق و معتبر استفاده کنیم، تا بتونه دررتبه بندی گوگل در بالاترین ها قرار بگیره. لینک دهی به سایت های مرجع که محتوای مرتبط در ارتباط با محتوای شما منتشر کردن، به گوگل سیگنالی در مورد اینکه شما اطلاعات خوبی در زمینه منابع و مراجع حوزه کاری خود دارین. از طرفی با لینک دهی خارجی به مخاطبان کمک میکنید که در زمینه موضوع محتوا، بیشتر معالعه کنند. شما وقتی برای کسب اطلاعات از منابع معتبر کمک میگیرین بهتر وقتی از اصطلاحات و اطلاعات تخصصی استفاده میکنید برای دسترس کاربران به توضیحات بیشتر درمورد واژها لینک دهید، که هم از طرف گوگل رتبه بگیرین و هم برای مخاطب مفید واقع بشین.

9. لینک دهی به منابع داخلی سایت

لینک دهی داخلی تاثیر چشم گیری در ارتقا سایت داره. با اینکار شما به امکان دسترسی راحت و سریع به صفحات دیگه سایت رو به مخاطب میدین. از طرف دیگر با این عمل به ربات های خزنده گوگل کمک میکنین تا درک بیشتری از محتواهای منتشر شده داشته باشن و بتونن صفحات بیشتری رو ایندکس کنن. یکی دیگر از کاربردهای لینک دهی داخلی، اعتبار صفحه که لینکش در صفحات مرتبط لینک شده افزایش پیدا میکنه. 

10. استفاده از تصاویر و ویدئوهای باکیفیت

استفاده از تصاویر و ویدئوهای باکیفیت برای ارتقای سایت در گوگل

معمولا محتواهایی بیشترین درصد بازید کاربر رو به خودشون اختصاص میدن که در کنارشون از محتواهای بصری استفاده شده باشه. محتواهای در قالب عکس، فیلم و... تولید میشه درک و فهم موضوع رو برای مخاطب بیشتر میکنه. از جهتی هم که گوگل به محتواهای باکیفیت درک بالا امتیاز زیادی میده، یکی از بهترین روش¬ها واسه ارتقا سایت این آیتم هستش. که هم نرخ تعامل و ارتباط خوبی با مخاطب برقرار میکنه، و هم رتبه¬ی بالای از طرق گوگل به دست میاره.

شاید باور کردنی نباشه ولی با تولید محتوای ویدئویی با کیفیت و اختصاصی که کپی نباشه میتونه 53 درصد احتمال بالاتری رو برای جای گرفتن در صفحه اول گوگل داشته باشه. تاکید میکنم ویدئو ها مختص خودتون باشه، ویدئوهای که از سات های دیگر برداشتین هیچ کمکی برای قرار گرفتن در صفحه اول گوگل به شما نمیکنه.

11. نرخ تعامل سایت

نقش کاربران در ارتقا سایت خیلی مهم است. محتوای که تولید میشه به در اختیار مخاطب گذاشته میشه اگر از کیفیت خوبی برخوردار نباشه و پاسخگویی نیاز کاربر نباشه. باعث میشه کاربر در عانی از زمان از سایت خارج بشه حتی اگر مخاطب اشتباهی هم به سایت وارد بشه و زود خروج کنه سیگنال های که گوگل دریافت میکنه منفی میشه که موجب پایین رفتن رتبه سایت شما میشه، با پایین امدن رتبه سایت، سایت در ردیف های پایینی گوگل نمایش داده خواهد شد. 

شما باید تلاش های خودتون صرف این کنید که کاربر با ورود به سایت حس خوبی بگیره و زمان زیادی رو در سایت صرف کنه. که با روش های محتوا سازی حرفه ای میتونید این کار رو به راحتی انجام بدین و باعث جذب مخاطبان بشین. گوگل با دیدن اینکه بیشتر کاربران از سایت شما استفاده میکنن و لینک های صفحات مربوط به سایت شما بیشترین کلیک رو میخوره بالاترین امتیاز رو برای شما تلقی میکنه به همین دلیل سایت در بالاترین رتبه نمایشه داده میشه.

12. استفاده از نشانه گذاری Schema

استفاده از نشانه گذاری Schema

ربات های خزنده گوگل محتواهای که بارگذاری میکنیم به صورت HTML مشاهده میکنن. که معنی و مفهومی واسشون نداره. ما باید از فرمتی استفاده کنیم که به ربات ها بفهمونیم محتوای که بارگذاری کردیم در مورد چه موضوعی صحبت میکنه. پس باید بخش های از صفحه رو بر اساس این فرمت مشخص کنیم. 

با استفاده از این نشانه گذاری ها باعث برقراری ارتباط بین گوگل و محتوای سایت میشید. نشانه گذاری شما مجموعه¬ای از اطلاعات کوچک هست که توسط وب¬مسترها نوشته میشه، تا سایت و محتوای سایت رو با سرعت بالا به گوگل بشناسونه.  

13. بهینه سازی سایت برای موبایل

در سال های اخیر گوشی های هوشمند در بیشتر بخش ها جایگزین کامپیوتر شده اند. چون هم دسترسی راحت تری نسبت به کامپیوتر دارن و هم کار باهاشون آسون تر هستش. مسلما تا قبل از به وجود امدن این شرایط سایت ها به شورت بزرگ برای کامپیوترها طراحی میشدن. ولی با تغییر رویه و سوق بیشتر مردم به استفاده از گوشی باید در طراحی سایت به این عامل توجه اساسی بشه که مخاطبان بتونن ازطریق گوشی به سایت ها دسترسی پیدا کنن. همچنین در طرف گوکل هم این موضوع خیلی برجسته است. سایت های که امکان دسترسی شون از رطیق موبایل فراهم نیس امتیاز به مراتب پایینی میگیرن که اصلا خوشآیند نیس. بهینه سازی سایت برای موبایل از روش های مختلفی ممکن است. روشی که توصیه میشه، استفاده از تکنیک استایل دهی واکنش گرا هستش که میتونید صفحات سایت خودتون روبرای همه اندازه های صفحه نمایش ها بهینه سازی کنید. این کار موجب دسترسی راحت و آسان مخاطبان به سایت شما می شود. بهینه سازی سایت برای موبایل یکی از روش های ارتقا سایت به صفحه اول گوگل هستش که تاثیر به سزای داره.

14. بالا بودن سرعت سایت

با بالا رفتن سرعت اینترنت دیگه کسی برای لود سایت ها صبور نیست و انتظار داره در آنی از زمان به صفحه مد نظر دسترسی پیدا کنه. سایت های که سرعت پایینی دارن باعث نارضایتی کاربران میشوند و بخش زیادی از مخاطبان را به این دلیل از دست می دهند. گوگل بالا بودن سرعت سایت ها رو یکی از فاکتورهای اصلی در رتبه بندی اعلام کرده. میتونید برای بررسی سرعت لود صفحات وب¬سایتتون از ابزار Google lighthouse استفاده کنید و با پیروی از پیشنهادات اصلاحی آن، این مشکل رو رفع کنید. که بالاترین امتیاز رو از این عامل بگیرین.

15. تامین امنیت سایت

تامین امنیت سایت

اگر توجه داشته باشین سایت¬های که در صفحه¬ی اول گوگل قرار میگیرن. از امنیت بالایی برخوردارن. شما میتونید با استفاده از پروتکل های که امنیت سایت شما رو فراهم میکنن سرویس گیری کنید. یکی از پروتکل های نام آشنا هست و خیلی با دقت کارش و انجام میده https هستش. که باعث انتقال سیگنال های مثبت برای رتبه بندی به شمار میاد. فعال سازی این پروتکل بسیار ساده است و برای بالا رفتن رتبه سایت ارزش فعال سازی دارد. همچنین شرکت های داخلی و خارجی مختلفی وجود دارن که امکان فعال سازی https رو برامون فراهم میکنن. 

16. افزایش اعتبار سایت از طریق بک لینک

در قسمت افزایش اعتبار سایت از طریق بک لینک، درست متقابل لینک دهی خارجی عمل میکنه. در لینک دهی خارجی شما از لینک های صفحات متعبر که منبع اطلاعاتی بودن در محتواهاتون استفاده میکردین. در این حالت محتواهای شما باید انقدر قدرتمند باشن که مدیران سایت های دیگه لینک صفحات شما رو به عنوان منبع موثق به مخاطبانشون معرفی کنند. این عامل میتونه قدرت و اعتبار سایت رو افزایش بده و شما رو از رقبا جلو بیاندازه. اقداماتی که برای جذب بک لینک از سایت های دیگر انجام میشه، لینک سازی و لینک بیلدینگ گفته میشه. 

روش های مثل اسپم لینک سازی مثل تبادل لینک، پرداخت پول به ازای درج بک لینک و.... هستند. ولی اگه سراغشون نرید بهتره، چون در بعضی مواقع نه تنها باعث بالا رفتن رتبه سایت نمیشه بلکه ممکن است تمامی فعالیتتون از گوگل حذف بشه. بهترین روش برای دریافت بک لینک های معتبر، این است که محتوای باکیفیت، منحصر به فرد و دارای اطلاعات مفید تولید کنید تا مدیران سایت های دیگه رو قانع کنید.

17. اشتراک گذاری لینک در شبکه های اجتماعی و ایمیل مارکتینگ

اشتراک گذاری لینک در شبکه های اجتماعی تاثیر مستقیمی در بالا رفتن رتبه گوگل نداره. ولی با اشتراک گذاری لینک در شبکه های اجتماعی که کاربران فعال بی شماری دارند به شما در جذب مخاطب کمک میکند. شاید کسانی از وجود برند سایت شما باخبر نباشن که با این عمل به مخاطب کمک میکنید با فعالیت شما در گوگل آشنا شود. که باعث کلیک خوردن لینک برای ورود به سایت میشود. در نتیجه هر چه کلیک خوردن لینک و بازدید از سایت بیشتر باشد. رتبه سایت بالا میرود.

18. ثبت سایت در گوگل مپ و گوگل مای بیزینس

ثبت سایت در گوگل مپ و گوگل مای بیزینس

با اینکار شما به گوگل کمک میکنید تا کاربران نزدیک فعالیت شما رو هنگام سرچ محتواهای موضوع سایت شما در صفحه¬ی اول نمایش دهد. برای قرار گرفتن در صفحه اول گوگل به عنوان یک کسب و کار، باید سایت خودتون رو در گوگل مپ و گوگل مای بیزنس ثبت کنید. با وارد کردن اطلاعات دقیق مثل آدرس و شماره تلفن دسترسی حضوری مخاطبان رو راحت میکنید. که با رضایت کاربران و امتیاز دهی از طرف آن ها باعث میشود سایت شما در درجه بندی گوگل درصد بالایی رو به خودش اختصاص بده.

تا این قسمت از مقاله روش های ارتقا سایت به صفحه اول گوگل 18 روش در سئو رو باهم مرور کردیم. ولی به یاد داشته باشید که فقط شما نیستید.که در جهت بهینه سازی سایت تلاش میکنید، اکثریت مدیران سایت ها در تکاپو برای رسیدن به صفحه اول گوگل هستن. شما برای موفق شدن در این راه باید بدانید گوگل همواره در حال بروز رسانی الگوریتم های خودش هست و کسی نمیتواند ادعا کنه با توجه به بروز رسانی ها همه¬ی روش های سئو رو بلده، همواره باید با آپدیت شدن گوگل شما هم اطلاعات خودتون رو به روز کنید تا از رقبا عقب نمونید. باید به طور مداوم در حال بهینه سازی سایت خود باشین چون رقبا قدیمی در حال پیشرفت هستن و رقبا جدید در حال ورود به سیستم اگر میخواهید همیشه چند قدمی از ان ها جلوتر باشین باید به روز عمل کنید. همچنین همان طور که در قسمت های بالایی عرض کردم برای نتیجه گیری از طریق روش سئو باید بلند مدت فکر و عمل کنید شما باید تک تک کارهای که برای ارتقا سایت نیاز هست رو صبورانه انجام بدین و منتظر نتیجه باشین که گوگل جواب تلاش های شما رو در این راه با اعطای رتبه های بالا می دهد. 

کلام آخر

اگر تا این جای مقاله روش های ارتقا سایت به صفحه اول گوگل با ما همراه بودین، متوجه شدیم که قرار گرفتن در صفحه اول گوگل چیز دست نیافتنی و غیر ممکن نیس فقط با اراده قوی و هدفمند میتونید طی زمانی مشخص به نتیجه برسین. میتونم بگم برای موفق شدن در این راه بی وقفه تلاش کنید و صبور باشین چون با عجله کردن و یا انتخاب راه های که شما شاید سریع تر به نتیجه برسونه، که در آخر ممکن باعث از دست دادن وب سایتتون بشه که همه ی تلاش های شما در آنی از لحظه به هیچ تبدیل میشه. امیدوارم مطالب براتون مفیده بوده باشه و کمکی برای ارتقا سایت شما کرده باشیم.

نظرات: