برون سپاری تولید محتوا یک مزیت بزرگ! آیا شما هم این مطلب رو قبول دارین؟ تولید محتوا به یک عامل چالش انگیز برای صاحبان وب سایت ها و کسب و کارها طراحان سایت در طراحی سایت تبدیل شده، چون محتوا شاهرگ اصلی وب سایت محسوب میشه. پس در رقابتی که بین صاحبان کار وجود داره تولید محتوا از اهمیت زیادی برخورداره.

برای تولید محتوا برای سئو سایت راهکارهای زیادی وجود داره مثل: استخدام نیروهای حضوری، همکاری ها با فریلنسرها و شرکت ها و انواع سایت سفارش تولید محتوا. بنابراین برون سپاری یکی از راه های تولید محتوا است که برای ارتقا سایت میتونین از این راه استفاده کنین و اگه میخوایین بدونین برون سپاری تولید محتوا چی هست، چطوری میتونین این کار رو انجام بدین و چه مزایایی واسه کسب و کار شما داره، این مقاله رو تا اخر مطالعه کنین.

برون سپاری تولید محتوا (Outsourcing) چیست؟

برون سپاری تولید محتوا

برون سپاری یا Outsourcing به معنی سپردن کار تولید محتوا به صورت اصولی، به فریلنسرها و شرکت هایی هست که در این زمینه فعالیت میکنن. با توضیحاتی که در مقاله های قبلی خدمتتون عرض کردیم، تولید محتوا فرایندی است که باید به صورت تخصصی و به طور مدوام انجام بشه و اگه دانش کافی در این زمینه رو دارین ولی زمان کافی رو ندارین یا فرصت دارین ولی در تولید محتوا نمیتونین حرفه ای باشین، بهتره از فریلنسرها و یا شرکت های تخصص این حرفه کمک بگیرین که با این کار شما برون سپاری تولید محتوا انجام دادین.

اگر کسب و کار نوینی رو به عرصه اوردین و بابتش هزینه های هنگفتی رو متحمل شدین ولی نمیدونین برای تولید محتوای اصولی که هم معرف فعالیت تون باشه و باعث پیشرفت بشه و جذب مخاطب کنه باید چجوری رفتار کنین، بهتره از تیم حرفه ای در این زمینه کمک بگیرین درسته هزینه بر خواهد بود ولی تضمینی است. 

حتی اگر نمی تونید ایده پردازی کنید و به طور مدوام به تولید محتوا بپردازین برون سپاری تولید محتوا میتونه به کمک شما برسه.

مقاله پیشنهادی: محتوای متنی بهتر است یا محتوای ویدیو

مزایای برون سپاری تولید محتوا

برون سپاری تولید محتوا همانند سایر فرآیندهای کسب و کار مزیت و معایبی رو داره که با توجه به این ها میشه تصمیمی درست در این زمینه گرفت. در این قسمت مزایای برون سپاری تولید محتوا رو خدمتتون بیان میکنیم.

مزایای برون سپاری تولید محتوا

 همان طور که در قسمت بالا هم گفته شد، یکی از دلایل اصلی برون سپاری تولید محتوا نداشتن زمان کافی صاحبان کسب و کار هستش و مدیران کسب و کار مثل همه ی پوزیسیون هایی که نیروی کار متخصص استخدام میکنن، چون نمیشه که همه کارها رو خودشون انجام بدن؛ بنابراین برای این کار هم به نیروی متخصص نیاز دارن تا بتونه تولید محتوا رو مدیریت کنه و تمام وقت کار کنه و این کار رو برونسپاری میکنن.

با برون سپاری تولید محتوا، نه تنها در زمان صرفه جویی کردین و به کار خودتون متمرکز شدین، بلکه شما به محتوای باکیفیتی دست پیدا کردین که شاید خود شما با صرف زمان خیلی زیادی نتونین این کار و انجام بدین. شرکت های متخصص در این کار به صورت تیمی حرکت میکنن و از ابزارهای حرفه ای مخصوص هر نوع محتوا استفاده میکنن و این باعث میشه محتواها در کمترین زمان ممکن باکیفیت بالا تولید بشن.

مقاله پیشنهادی: تاثیر محتوا بر ورودی های سایت چقدر است؟

• کمیت تولید محتوا

شما اگر تمام زمان خودتون رو هم صرف تولید محتوا کنین بازم کم میارین. چون همون طور که میدونین محتوا در چند شاخه تولید میشه و اگه بخواین محتوای متنی تولید کنید زمان واسه محتوای ویدئویی ندارین یا در طراحی عکس کم میارین. چون واقعا همه ی اینا برای اینکه سایت ارتقا پیدا کنه لازم هستش و همون طور که کیفیت تولید محتوا خیلی مهمه، کمیت محتوا هم مهمه. چون برای پیشرفت باید بتونید هر نوع محتوایی رو با استانداردهای اصولی و طور مدوام تولید و انتشار کنین. 

از طرفی یکی از مواردی که باعث میشه کمیت محتوا بیشتر شه موضوع حقوق هستش. با استخدام نیروی تمام وقت، حقوق ثابت بهش پرداخته میشه که ممکن باعث شه نیروی کار زمانی انگیزه کافی رو نداشته باشه چون بدون توجه به کمیت محتواها حقوق میگیره. ولی زمانی که با فریلنسرها یا شرکت ها همکاری میکنین، هزینه ها به صورت پروژه ای یا در مورد محتوای متنی به صورت کلمه ی پرداخت میشه که باعث انگیزه در کار میشه. هر چقدر پول بدی همونقدر آش میخوری. پس کار بیشتر برابر با درآمد بیشتر.

• مقرون به صرفه بودن

برون سپاری تولید محتوا

شما برای تولید محتوای باکیفیت یا باید خودتون انجام بدین که با دلیلی که در قسمت های بالایی گفته شد یکم سخت هست و یا اینکه نیرویی متخصص استخدام کنین. با استخدام نیرویی متخصص شما محتواهای باکیفیتی رو دارین ولی توجه کنین نیروی کار تمام وقت هزینه های بالایی رو دربرمیگیره.

راهی که میتونین در این کار انتخاب کنین که هم با صرفه باشه و هم کیفیت محتواهاتون بالا باشه، از فریلنسرها و شرکت های تولید محتوا که برون سپاری هستن کمک بگیرین که خیلی مقرون به صرفه تر است و در این زمینه محتواکده یکی از بهترین سایت هایی هستش که با دارا بودن نیروی متخصص میتونه به هر وب سایتی برای تولید محتوا کمک کنه.

اگر بخواین نیروی کار تمام وقت استخدام کنین باید امکاناتی رو برای کار در نظر بگیرین، وسیله های حرفه ای هر نوع تولید محتوا، بیمه، حقوق ثابت همگی رو باید فراهم کنین. ولی با برون سپاری فقط پروژه ی مد نظرتون رو به شرکت یا فرد فریلنسر کار تحویل میدین و محتواتون رو با پرداخت هزینه ای خیلی پایین تر تحویل میگیرین. 

• انعطاف پذیری در محتواهای تولید شده

انعطاف پذیری در تولید محتوا به این معنی، اگه شما یک نیروی کار تمام وقت استخدام کنین فردی که داره محتوا تولید میکنه یک نوع طرز فکر و ایده داره یعنی میشه گفت همه ی محتواها تقریبا با یک نوع طرز فکر خلق میشن. یا حتی میشه گفت روزی برسه که تولید کننده محتوا دیگه هیچ ایده ی جدیدی واسه تولید نداشته باشه.

ولی زمانی که شما با افراد مختلف کار میکنین، هر کدوم با لحن های متفاوت که طرز فکرهای مختص به خود رو دارن، و با ایده های مختلف محتواها رو به شما ارائه میدن. از طرفی در نظر داشته باشین افراد با سلایق مختلف از سایت شما بازدید میکنن و تولید محتوا با کمک گرفتن از افراد مختلف باعث زیاد شدن بازدید کننده میشه. 

• تخصص در انجام عملیات

برون سپاری تولید محتوا

شاید شما در زمینه های مختلفی تخصص داشته باشین ولی قطعا نمیتونین در همه امور متخصص باشین؛ پس بهتره کار رو به کاردان بسپارین. 

شما با برون سپاری تولید محتوا به افراد متخصص میتونین از هر نوع محتوایی در سایت استفاده کنین و فقط متکی به یک یا دو نوع محتوا نباشین. چون همون طور که میدونید هر محتوا ارزش خاص خودش رو داره هم در جذب بیشتر مخاطب و هم در سئو سایت تاثیر میزاره. 

تا این قسمت از مقاله ی "برون سپاری تولید محتوا یک مزیت بزرگ" به مزایایی برون سپاری تولید و محتوا پی بردیم ولی خوب هیچ کاری بدون عیب نیس حتی کاملا اندک؛ پس نمیتونیم معایب برون سپاری تولید محتوا رو نادیده بگیریم. در این بخش چند مورد از معایب برون سپاری رو خدمتتون عرض میکنیم.

معایب برون سپاری تولید محتوا

معایب برون سپاری تولید محتوا

شما با برون سپاری یک بخش از کارتون رو به عهده شخص یا سازمان دیگه ی واگذار میکنین که اون شرکت با اصول و قوانین مختص که خودش داره کارها رو برنامه ریزی میکنه که باعث میشه کنترل و مدیریت شما از اون بخش گرفته شه.

معمولا با برون سپاری، وقتی پروژه ای رو به شرکتی واگذار میکنین قراردادی بابت عوامل که باید انجام بشه یا انجام نشه و تمامی هزینه ها نوشته و توسط دو طرف امضا میشن. ولی هزینه های که در قرارداد امضا شده ممکن ناخداگاه افزایش پیدا کنه که باعث میشه هزینه های که در نظر گرفتین بیشتر بشه.

برای شرکت های که اطلاعات شون اسرار شرکت حساب میشه و باید در امنیت باشن، در چنین شرایطی برونسپاری محتوا یک عیب به شمار میاد. 

عده ای به دلیل ذهنیت بدی که از این روش دارن، فکر میکنن محتوای با کیفیت تحویل نمیگیرن که این مورد ممکنه. ولی با تحقیق در مورد شخص مورد نظر یا شرکت میشه از کیفیت محتوای تولیدی مطمئن شد. 

از معایب دیگه میتونیم به مواردی مثل، هیچکس مثل شما مخاطب رو نمیشناسه یا اینکه درک کردن حوزه فعالیت شما توسط افراد دیگه یکم مشکله، و اینکه هیچکس رقبای شما رو مثل خودتون نمیشناسه اشاره کنیم.

چند نکته مهم که قبل از برون سپاری تولید محتوا باید بدونیم

برون سپاری تولید محتوا

مسلما باید قبل اقدام به کاری در موردش اطلاعات کافی رو کسب کنیم تا به بهترین شکل ممکن انجام بشه. برون سپاری تولید محتوا از این موضوع مستثنی نیست و در ادامه مقاله برون سپاری تولید محتوا یک مزیت بزرگ، به مواردی که برای انتخاب شخص یا شرکت های تولید محتوا در نظر بگیریم میپردازیم.

در قدم اول باید نوع محتوای تان رو مشخص کنید و مشخص کنید که در مورد چه نوع محتوایی نیاز به کمک دارین؛ چون هر نوع محتوا (متن، عکس, ویدئو، پادکست و ...) از هر نظر با هم متفاوتن. مثلا زمان و قیمت تولید هر کدوم از قالب های محتوایی کاملا متفاوت هستش و بعد از اینکه فرمت محتوا رو تعیین کردین، باید کلمات کلیدی استفاده شه که موضوع و منابع رو تعیین کنین. با تعیین جز به جز اینها، تولید کننده درک درستی پیدا میکنه و باعث میشه نتیجه کار با نظر شما هم خوانی داشته باشه.

همون طور که گفته شد قیمت هایی که برای تولید هر نوع محتوا نیاز هستش که پرداخت بشه متفاوت هستش و شما باید با توجه به نتیجه ای که از کار واگذار شده انتظار دارین، قیمت رو تعیین کنید. مثلا کار با فرد مبتدی در هر زمینه ی با فرد مختصص همون کار کلی فرق میکنه. 

اگر هم میخواین با شرکتی که در این حوزه فعالیت میکنه همکار کنین، قیمت هاشو در نظر بگیرین. چون هر شرکتی معیارهای مختلفی واسه قیمت گذاری داره. البته فریب شرکت های که با هزینه های بسیار کم کار میکنن رو نخورین، چون صنعت تولید محتوا کاملا پرهزینه هست و با مبالغ پایین فقط میشه به محتواهای بی کیفیت دست یافت. 

شما برای کار با فریلنسرها باید برنامه ریزی داشته باشین تو بتونین کارها رو به خوبی جلو ببرین. مثلا پروژه ای که میدین واسه تحویلش زمان تعیین کنین هر چه زودتر هم که شد بهتر تا بتونین وبسایت تون رو با زمان استراتژی درست هدایت کنین.

بهتره قبل از شروع کار تمام قوانین و نکاتی رو که باید فریلنسر رعایت کنه گوش زد کنین تا در هنگام همکاری مشکلی از این بابت پیش نیاد.

قبل از همکاری با فریلنسر یا شرکت مد نظر بهتر رزومه اش رو به خوبی بررسی کنید. نمونه کارهای قبلی که انجام دادن رو خوب نکته سنجی کنید. شاید رزومه کاری خیلی خوبی رو بهتون ارائه بدن ولی کاری رو که انجام دادن مورد قبول شما نباشه. پس با مصاحبه کوتاه میتونین اطمینان حاصل کنین که کارتون رو به فرد مطمئن میسپارین.

در کل میتونیم بگیم تولید محتوا خلق اثار منحصر به فرد که با ایده افراد شکل میگیره، و شاید مورد پسند همه نباشه. ولی باید با انتخاب درست بتونیم محتواهای رو تولید کنیم که درصد بیشتری از جامعه آماری که از سایت ما بازدید میکنن رو تحت تاثیر قرار بده.

خلاصه مطلب

ممنون که تا انتهای مقاله ی برون سپاری تولید محتوا یک مزیت بزرگ، ما رو تنها نذاشتین. نتیجه ای که از این مطالب میگیریم به این صورت میشه که هیچ کسی اون همه زمان و تخصص نداره که بتونه همه ی محتواهای سایت و به تنهایی تولید و منتشر کنه. به خاطر همین باید از افراد متخصص کمک بگیره تا به هدف مد نظرش با تولید محتوا برسه.

برای اینکه بتونید در کسب و کارتون قدرتمند ظاهر بشین و دست رقباتون رو از پشت ببندین، باید تولید محتوایی باکیفیت که توسط افراد متخصص این زمینه تهیه شدن رو در اولویت کارهاتون بگذارین. بهتره نسبت به برون سپاری کردن تولید محتوا ذهنیت منفی نداشته باشین و با توجه به همه ی مزایایی که گفته شد با در نظر گرفتن نکته های مهم در این زمینه باعث پیشرفت کسب و کار و موفقیت خودتون بشین. امیدوارم مطالب موثمرثمر واقع شده باشه.

نظرات: