به نظر شما تاثیر محتوا بر ورودی های سایت چقدر است؟ تولید محتوا در طراحی سایت چقدر مهم است؟ اکثریت مردم برای گذروندن زمان خودشون در اینترنت پرسه میزنن. یا دارن مطالب، عکس، ویدئویی که دیگران به اشتراک گذاشتن مطالعه و نگاه میکنن یا مشغول نوشتن متن و انتخاب عکس هستن تا در صفحه ی شخصی خودشون در شبکه های اجتماعی به اشتراک بزارن. پس میتونیم بگیم یا دنبال محتواییم یا داریم محتوا درست میکنیم حالا یا با هدف مشخص یا واسه دلخوشی های شخصی خودمون اینکار رو انجام میدیم.

کسایی که محتوا رو واسه دل خودشون میزارن و هدف خاصی ندارن نیاز نیس زمان زیادی رو صرف اینکه یک عکس رو ادیت کنن یا متن تاثیرگذار انتخاب کنن ولی خوب انجام میدن که مقوله ی جدایی هست.

کسایی که از محتواسازی و انتشار اون در وب سایت یا شبکه های اجتماعی هدف دارن و به دنبال پیشرفت کسب و کارشون از این راه هستن، مثل سایت سفارش تولید محتوا محتوا کده باید با دقت بالایی به تولید محتوا برای سئو سایت خود بپردازن چون این محتواست که مخاطب رو جذب خودش میکنه. اگه میخوایین بدونین که تاثیر محتوا در جذب مخاطب چیه یا اینکه چه محتواهای بیشتر رو مخاطب تاثیر میزاره بهتر این مقاله رو مطالعه کنید.

افزایش مخاطب سایت با تولید محتوا 

افزایش مخاطب سایت با تولید محتوا

برای اینکه بتونیم با محتوای که تولید میکنیم توجه مخاطب رو به سوی خودمون جلب کنیم، به اصطلاح محتواها کاربرپسند باشن. باید فرآیند تولید محتوا را با تمام حساسیت های که داره جلو ببریم تا بتونیم برای هدفی که میخواییم کاربران رو جذب کنیم برسیم.

حوزه¬ی که میخواییم محتوا تولید کنیم رو دقیق مشخص کنیم. در این زمینه هم مثل همه ی کارهای که انجام میدیم باید هدف گذاری کنیم. هدف از تولید محتوا و انتشار اون چی هست. با تولید محتوا میخواییم چه چیزی به دست بیاریم.

در حالت کلی باید به این نکته توجه داشته باشیم که دلیل اصلی که مخاطب به سایت مون مراجعه می کنه این هستش که نیازی داره که باید برطرف بشه و با جستجو در اینترنت به این نتیجه رسیده که سایت ما میتونه اون نیاز رو براورده کنه. پس سایتی که محتوا نداشته باشه عملا مخاطبی رو هم نمیتونه به خودش جذب کنه. حتی خود گوگل هم سایت هایی رو اعتبار میده بهشون که مرتب به تولید محتواهای ارزشمند می پردازن. 

پس باید این نکته رو در نظر داشته باشیم که محتوای ارزشمند و خوب چه بصورت متنی یا ویدیویی و غیره تاثیر مستقیمی بر ورودی های سایت داشته و اگه می بینید سایتی از نظر اموزشی در حال فعالیت هستش و ورودی های خوبی هم داره تنها دلیلش اینه که محتوای خوبی داره.

مقاله پیشنهادی: تاثیرات ویراستاری محتوا در جذب مخاطب

مخاطب شناسی

افزایش مخاطب سایت با تولید محتوا

بعد از اینکه حوزه فعالیت مون و هدف از تولید محتوا مشخص شد. باید بررسی کنیم زمینه ا¬ی که داریم داخلش فعالیت میکنیم و واسه پیشرفتش شروع به تولید محتوا کردیم شامل حال کدوم دسته از مردم جامعه میشه. یعنی مخاطبان رو شناسایی کنیم. چون تولید محتوا با اینکه باید به طور صریح و قابل فهم تولید شود ولی هر محتوای که با موضوع خاصی تولید و منتشر میشه، نمیتونیم بگیم همه اقشار جامعه رو در برمیگره. به عنوان نمونه اگر در حوزه¬ی صنعتی فعالیت میکنین، باید خواسته ها یا نیاز و سوالاتی که مخاطبانی که در زمینه مشابه با حوزه فعالیت شما کار میکنن یا مردم علاقمند به این حوزه رو با لحن و شکل خودشون بیان و تصویرسازی کنید.

شما با شناخت کاربرانی که از سایت شما واسه جواب گیری به سوالاتشون و بالا بردن اطلاعات استفاده میکنن، به راحتی میتونین تصمیم بگیرین که چه موضوعاتی رو مورد بررسی قرار بدین، و در مورد عنوان مربوطه چه نوع محتوایی تهیه و منتشر کنید. 

موضوعی که داریم درموردش محتوا تولید میکنیم باید از سبکی استفاده کنیم که بتونه پاسخ گوی نیاز مخاطب باشه. چون هر نوع محتوا با ویژگی های که داره باید درس انتخاب شه تا بازدهی سایت رو بالا ببره.

مقاله پیشنهادی: دانش لازم برای تولید انواع محتوا

تاثیر انواع محتوا بر ورودی سایت 

همون طور که گفته شد هر محتوایی که تولید میشه برای جذب مخاطب بیشتر باید درست انتخاب شه تا تاثیرگذاری بیشتری داشته باشه. در ادامه تاثیر انواع محتوا بر ورودی های سایت رو بررسی خواهیم کرد.

تاثیر انواع محتوا بر ورودی سایت

• محتوا متنی

محتوایی متنی که در صدر تمام محتواها قرار داره، درصد قابل توجهی از محتواها به صورت متنی تولید و منتشر میشن. باکیفیت بودن محتوا مهم ترین عاملی که باید بهش توجه کنیم. چون مخاطب همیشه به دنبال محتوای هست که منحصر به فرد باشه بتونه اطلاعات به روز و جدیدی رو دریافت کنه و به کار بگیره. در محتوای متنی نویسنده در مورد موضوعی که داره مقاله آماده میکنه باید اطلاعات دقیق و موثق داشه باشه. اطلاعات کسب شده باید با استفاده از کلماتی شفاف در جمله سازی ها به کار گرفته بشه.

در محتوا نویسی باید درمورد موضوعی که مینویسم تیتربندی داشته باشیم. تا مخاطب بتونه پاسخ سوالات شو بدون سردرگمی در سایت بگیره. محتوا باید منحر به فرد تولید شه از روی سایت های دیگه با موضوع مشابه کپی برداری نشه. این روزها دیگه اکثریت مردم علاقه به خوندن مطالب ندارن، با این حساب باید نوشته ها طوری بیان بشن که مخاطب رو به خوندن ادامه مطالب مجذوب کنه.

در حقیقت محتوای متنی در قالب خبر و مقاله تاثیر زیادی بر ورودی های سایت دارن چرا که از این طریق شما میتونین کلمات کلیدی مد نظر خودتون رو در صفحه یا مقاله مورد نظر برای نشان دادن هدف خود به گوگل ارائه کنین و با این کار مخاطب ها رو دقیقا به چیزی که میخواین و اونا نیاز دارن هدایت میکنین. پس شما باید حتما به محتواهای متنی سایت تون دقت خاصی داشته باشین.

• محتوا تصویری

تصاویر در تولید محتوا نقش مهمی دارن، چون معمولا کاربران قبل اینکه متن های وب سایت ها رو بخونن عکس ها رو نگا میکنن. با وجود عکس های که بشه مفموم درستی از موضوع مربوطه در اختیار مخاطب بزاریم میتونیم ذهنیت خوبی رو خلق کنیم. به گفته¬ی بزرگان دانش عکس بیشتر میتونه در ذهن انسان تاثیر بزاره و بعضی اوقات افرادی واقعا نمیتونن با نوشته ها تصویر درستی رو بازسازی کنن. پس با انتخاب عکس میتونیم جذابیت سایت و یا نوشته هامون رو بالا ببریم.

این روزها گوگل اهمیت خاصی به محتواهای تصویری میده و محتواهای تصویری برای وب سایت های فروشگاهی که کار اصلی اون ها فروش محصولات هستن اهمیت خاصی دارن. چرا که مخاطب در درجه اول به عکس ها توجه خواهد کرد و کیفیت خوب و یونیک بودن عکس ها تاثیر مستقیمی بر ورودی های سایت شما خواهد داشت.

• محتوا صوتی

این روزها با افراد مشغله های کاری زیادی دارن و نمیتونن فرصت مناسبی رو برای خوندن یا دیدن محتواهای که مد نظرشون پیدا کنن. محتوا صوتی تونسته خودش رو دل این افراد جا باز کنه. با تولید محتوا صوتی مخاطب معمولا میتونه در هر جایی و در کنار هر کاری به راحتی بهشون دسترسی پیدا کنه و مفید واقع بشه. محتوا صوتی باید بدون لحجه و توسط کسی که گفتاری گویا وواضح داره ضبط و تولید بشه. در محتوا صوتی هم باید متنی که برای تولید پادکست آماده میشه کاملا جذابیت خودش رو داشته باشه. عبارات قابل فهم بیان شده باشن. تا مخاطب بتونه با محتوا ارتباط خوبی برقرار کنه.

• محتوا ویدئویی

محتواهای ویدئویی که امروزه خیلی ترند شدن و محبوبیت خاصی بین کاربران دارن. معمولا میشه در هر زمینه ی از ویدئو استفاده کرد به عنوان مثال، آموزش یا تبلیغات و معرفی محصولات برند کاری تون. ویدئو هم از نظر شنیداری میتونه جلب توجه کنه و هم دیداری چون شامل هر دو میشه در تولید ویدئو هم باید به کلیپی که ساخته میشه و دیالوگ های انتخاب میشه توجه خاصی بشه تا نگاه مخاطب رو به خودش جذب کنه و هم با توضیحاتی که داده میشه اطلاعات مفیدی رو ارائه بده. همچنین عنوانی که برای تیتر اصلی ویدئو انتخاب میشه باید مفهوم اصلی کلیپ رو به مخاطب برسونه.

یکی از تاثیرگذارترین محتواها بر ورودی سایت محتواهای ویدیویی هستن که گوگل هم توجه خاصی امروزه به این سبک از محتوا پیدا کرده بنابراین توصیه می کنیم حتما در کنار محتوای متنی به این سبک از تولید محتوا هم توجه کنید و برای سایت تون مخصوصا بخش های مهم محتوای ویدیویی تهیه کنین.

مقاله مرتبط: ویدیو در محتوای تولید شده چه تاثیری دارد؟

• محتوا اینفوگرافیک

اینفوگرافیک هم یکی از انواع روش های نوین در تولید محتوا محسوب میشه. با این تکنیک توضیحات و نوشته های مختصری بر روی عکس ها میشه قرار داد. که کاربر رو با موضوع محتوای کلی آشنا میکنه و خیلی مفید واقع میشه. اینفوگرافیک نقش مهمی رو میتونه در جذب مشتری ایفا کنه.

• محتوا وبینار

در این بخش به تولید محتوایی که تقریبا نو پا به حساب میاد، یا شاید تازه عمومیت پیدا کرده و محبوب شده میپردازیم. وبینار ورژن آنلاین سمینار هستش. برای اینکه از دنیای تولید محتوا از رقبا عقب نمونیم. بهتر از ابزارهای نوین برای جلب توجه مخاطب استفاده کنیم. وبینارها معمولا برای پاسخ گویی به سوالات کاربران گذاشته میشن. در این حالت مخاطب با خدمات یا محصولات شما کاملا آشنا میشه.

تاثیر محتوا بر ورودی سایت

در موضوع تاثیر محتوا بر ورودی های سایت چقدر است؟ فهمیدیم که برای جذب مخاطب باید در قدم اول جامعه¬ای که از وب سایت مون استفاده میکنن رو بشناسیم. اینجوری میتونیم برای تولید هر نوع محتوا تصمیم گیری کنیم. هر محتوا در جایگاه خودش تاثیرات به سزای در جذب مخاطب میتونه داشته باشه. چون کاربران با علایق و سلیقه های که دارن برای کسب اطلاعات روش های مختلفی رو استفاده میکنن. برای اینکه پاسخگویی هر مخاطب با هر سلیقه¬ای باشیم بهتر در طراحی سایت از هر نوع محتوای استفاده کنیم و فقط مبتکی به یکی از اونا نشیم.

هر نوع محتوای که تصمیم به تولیدش میگیریم. باید در بین هم نوع های که در سایت های دیگه هست منحصر به فرد باشه و بتونه در نگاه اول به کاربر حس اعتماد بده، اعتماد کردن مخاطب به محتواهای سایت باعث میشه کاربر در زمان های که به مطالب جدید واسه آموزش یا حتی تصمیم گیری و راهنمایی نیاز داره از وب سایت شما استفاده کنه.

محتواها اصلی ترین قسمت هر سایت محسوب میشه. واسه همین میگن محتوا باکیفیت پادشاه است. محتواهای تولید شده باید از کیفیت بالایی برخوردار باشن. چون تمامی افراد دنبال به دست آوردن چیزهای بی نقص هستن و در مورد محتوا کسی به محتواهای که از کیفیت پایین برخوردارن و یا نمیتونن اطلاعات کافی رو به کاربر برسونن استفاده نمیکنن. و همچنین محتواها هر چقدر هم به وسیله ی افراد حرفه ای تهیه شده بودند باید ویرایش شوند چون کار دست بشر هیچ وقت بی نقص نیس و میتونه مثلا در محتوای متنی غلط املایی یا جا ماندن یکی از حروف باشه. با هر نقصی که در محتوا دیده میشه اعتماد مخاطب سلب میشه.  

استراتژی ها در تولید محتوا برای جذب مخاطب

استراتژی ها در تولید محتوا برای جذب مخاطب

محتوای تولید شده همان طور که باید مورد پسند مخاطبان باشه، از طرفی هم باید مورد تایید گوگل قرار بگیره. برای جذب هر چه بیشتر مخاطب محتوا به بهینه سازی وب سایت (سئو) باید زمان و توجه زیادی بزاریم. معمولا وب سایت های که در صفحه ی اول جستجوگرها (گوگل) و بیشتر لینک های اول قرار دارن، مخاطب های بیشتری رو جذب میکنن. ولی همون طور که میدونین قرار گرفتن در صفحه ی اول کار آسونی نیس و باید کاملا حرفه ای جلو رفت. 

محتواهای که تولید و منتشر میشه باید از اصول و قوائد خاصی برخورددار باشه تا بتونه در الگوریتم های گوگل رتبه بالایی رو بگیره. رتبه بندی گوگل به این صورت است که، محتوهای تولید شده نباید به هیچ وجه کپی باشن پس محتوای یونیک تولید کنید. در محتوا از کلمات کلیدی که مربوط به موضوع محتوا هست استفاده کنید. ولی سعی کنید به طور حرفه ای این کار رو انجام بدین چون استفاده زیاد از کلمات کلیدی، شاید در سئو سایت تاثیر بزاره ولی جلوه¬ی خوبی به محتواتون نمیده از طرفی خواننده¬ی که از سئو آگاه هست کاملا به مبتدی بودن شما در این حرفه پی میبره. 

تاثیر محتوا در ورودی سایت

شما برای اینکه بتونید در این راه به نتیجه برسین، باید رقباء خودتون رو همیشه زیر نظر داشته باشین. که از روش های برای جذب کاربر استفاده میکنن تا بتونین یک قدم جلوتر حرکت کنین. 

عواملی مثل طراحی منحصر به فرد بودن وب سایت، استفاده از محتواهای خلاقانه یعنی مثل همه¬ی وب¬سایت¬ها از یه روتین خاصی استفاده نکنید. یک بستر کاملا متفاوت به کاربر ارائه بدین تا وقتی وارد سایت میشه تحت تاثیر قرار بگیره، همچنین همان طور که گفته شد استفاده از هر نوع محتوا که بتونه با هر سلیقه ای ارتباط برقرار کنه، تا کاربر رو در سایت نگه داره.

توصیه¬ای که میتونم داشته باشم بهتر به صورت پی در پی در زمان های مشخص به تولید و انتشار محتوا بپردازین. این طوری نباشه که یک روز 10 تا محتوا ارائه کنید که تا یه ماه هیچ فعالیت نداشته باشین. شما میتونین همون 10 تا محتوا رو با برنامه ریزی مشخص در تاریخ و زمان های دقیق طی یک ماه منتشر کنید. اینجوری فعالیتتون تداوم داره و البته هر کاری با برنامه ریزی بهتر پیش میره. 

کلام پایانی

در این مقاله به موضوع تاثیر محتوا بر ورودی های سایت چقدر است؟ پرداختیم. واسه اینکه بتونیم ورودی های وب¬سایت مون رو زیاد کنیم باید در تولید محتوا کاملا نکته سنجانه عمل کنیم چون هم مخاطب و هم گوگل دنبال محتوای باکیفیت باکمترین خطا هستش، که به اطلاعات مخاطب افزوده شه. این و میتونم بگم که تولید محتوا رو دست کم نگیرین و به صورت حرفه ای به تولید محتوا بپردازین. چون روز به روز هر علمی یا صنفی داره به سرعت پیشرفت میکنه. اگر نمی خوایین از رقبا خودتون عقب بمونین باید خیلی جددی رفتار کنین. اگر خودتان فرصت و یا علم، برای بالا بردن بازدهی وب¬سایت ندارین میتونین از افراد متخصص این کار کمک بگیرین.

نظرات: