با این مقاله ابزار لازم برای تولید انواع محتوا را بشناسید چرا که قراره به معرفی ابزارهای تولید محتوا بپردازیم. با مطالعه مقاله های قبلی محتواکده متوجه شدیم محتوا چیه، دلیل اینکه محتوا تولید میکنیم چی هست، هدف های تولید محتوا و انواع محتوا رو با هم بررسی کردیم و اگر بخواهیم سفارش تولید محتوا بدهیم از محتواکده این اقدام رو میکنیم..

برای تولید محتوا برای سئو سایت مهارت های لازم رو کسب کردیم. حالا برای اینکه بتونیم محتوایی که تولید میکنیم خیلی حرفه ای و باکیفیت باشه. هر چی تخصصی تر عمل کنین موفق تر میشین. پس واسه تولید هر نوع محتوا ابزارهای وجود دارن که هم کار و واسمون راحت تر میکنه و هم سرعت عملمون رو بالا میبره. 

بریم با هم ابزارهای تولید هر محتوا رو در طراحی سایت با هم بررسی کنیم.

ابزار تولید محتوای متنی

در این مقاله قصد داریم ابزارها و برنامه هایی که برای تولید محتوای متنی نیاز دارین رو بهتون معرفی کنیم تا بتونین با استفاده از اون ها به بهترین شکل ممکن شروع به تولید محتوا کنین.

1. برنامه Word

ابزار تولید محتوای متنی

اولین ابزاری که شما واسه نوشتن مقاله ها نیاز دارین برنامه Word هست. که هم از کامپیوتر بهش دسترسی دارین و هم از گوشی های هوشمند، ورد با توجه به ساختار ساده ای که داره، کار کردن باهاش آسون هست. اما باید در کار کردن باهاش مهارت لازم رو داشته باشین تا متنی بی نقص رو تحویل بگیرین. خوبی استفاده از برنامه ورد برای تولید محتوا این هستش که به راحتی میتونین در هر بخشی از مقاله تون عکس های مرتبط با مقاله رو قرار داده و همچنین نوع فونت و هر چیزی که در زمینه نوشتن میخواین رو با این برنامه در مقاله ای که نوشتین اعمال کنین و به فرمت های مختلف اون رو ذخیزه کنین.

همچنین در این برنامه در سریع ترین زمان میتونین محتواهای خودتو رو ویرایش کرده و ایرادات محتوایی که تولید کرده رو برطرف کنین.

مقاله پیشنهادی: دانش لازم برای تولید انواع محتوا

2. ویراستیار

می تونیم بگیم یکی از انواع ابزار لازم برای تولید انواع محتوا ویراستار هستش. ویراستیار ابزاری هست که به شما کمک میکنه تا محتوای متنی بدون غلط املای و کاملا ویرایش شده داشته باشین. البته برای داشتن یک متن بی نقص باید نویسنده مهارت لازم تو دستور زبان و نگارش داشته باشه. یعنی به اصول ویراستاری مسلط باشه. ولی اگه با محدودیت زمان مواجه هستین. میتونید از ابزار ویراستیار کمک بگیرین. که امکان نصب روی ورد هم به ما میده و در صورت خطا به ما هشدار رفع نقص میده. این ابزار برای تولید محتوایی عاری از هر گونه خطا و ایراد کمک شایانی میکنه.

برای نصب این برنامه بر روی ورد کار سختی رو در پیش ندارین و با یه سرچ کوتاه در گوکل نحوه اضافه کردن ویراستار به گوکل دست تون میاد و بعد از نصب روی برنامه ورد به راحتی می تونین محتوایی که نوشتین رو بررسی کنین و غلط هایی که داره رو برطرف کنین. البته انتظار نداشته باشین این برنامه دقیقا طبق انتظار شما عمل کنه.

3. Coschedule

این ابزار مبتنی بر اینترنت هست. به وسیله Coschedule میتونید عنوان های که در موردش محتواسازی می کنید رو مدیریت کنید. به این شکل که میتونید کلماتی را که در مورد موضوع مورد توجه کاربران هست رو دسته بندی و استفاده کنید. که اینجوری توجه مخاطبین رو به سمت سایت خود جلب میکنید.

این موارد جز ابزارهای بودن که برای نویسنده محتوا نیاز هست. ولی واسه نوشتن محیطی اروم نیازه، که برای جمله سازی تمرکز کافی داشته باشین. ابزارهای خیلی زیادی هست که به شما کمک میکنه تا بتونید کلمات کلیدی پیدا کنید و در مقاله هاتون استفاده کنید مثل Google Kerwoard Planner، و یا استفاده از اپلیکشین ها تبدیل صوت به متن مثل جی بورد میتونید استفاده کنید.

ابزارهای تولید محتوا صوتی

ابزارهای تولید محتوا صوتی

درسته محتوای متنی همیشه در صدر بوده، ولی این روزها محتوای صوتی محبوبیت خاصی بین کاربران پیدا کرده. برای این که بتونیم واسه افرادی که با محتوای صوتی ارتباط برقرار میکنن فایل صوتی باکیفیت تهیه کنیم به ابزارهای زیر نیاز دارم.

واسه اینکه بتونین محتوای صوتی باکیفیت داشته باشین. باید حرفه ای رفتار کنین. در نظر بگیرین کوچکترین صدا که ممکن تو صوت اصلی باشه یا خش های به وجود امده میتونه از کیفیت کار کم کنه.

واسه ضبط محتوا صوتی باید اتاق عایق کاری شده داشته باشیم. شما میتونید از استودیوهای که مخصوص این کار تعبیه شدن استفاده کنین ولی این کار باعث بالا رفتن هزینه هاتون میشه. شما میتونید واسه خودتون یک اتاق عایق کاری شده درست کنید که یک بار برای همیشه درست میشه و ازش استفاده میکنید. به هر حال واسه تولید محتوا صوتی نیاز به محیط ارام و بدون سر و صدا هستش، تا بتونین پادکست باکیفیت ضبط کنین.

واسه اینکه بتونید در اتاق عایق کاری شده محتوای صوتی تولید کنید به میکروفن حرفه ای نیاز دارید. بدون میکروفن امکان ضبط صدا وجود نداره. میکروفن در نوع های خیلی مختلفی تولید میشه. که شما با توجه به نیاز و بودجه اتون با تحقیق های انجام شده در مورد ویژگی های انواع مختلف میکروفن، ابزار مد نظرتون رو میتونید تهیه کنید

برای اینکه صدای ضبط شده رو به پادکست تبدیل کنید. به نرم افزارهای حرفه ای در این زمینه نیاز دارید. با استفاده از نرم افزارها میتونید افکت های گوناگونی رو صداتون بزارین. آهنگ صداتون رو یکنواخت کنید. به هر حال واسه تولید یه پادکست حرفه ای باید با نرم افزارهای حرفه ای کار کنین ما اینجا واستون چند مورد نرم افزار معرفی می کنیم.

مقاله توصیه شده: چرا آینده سایت به تولید محتوا بستگی دارد؟

• نرم افزار Adobe Audition

یکی از بهترین برنامه های که میتونید ازش استفاده کنید Adobe Audition هستش. با استفاده از این ابزار میتونید به ضبط صدا، میکس صدا، حذف Noise، ایجاد افکت های صوتی بپردازید. که در پایان پادکست جذاب و باکیفیت داشته باشین.

• نرم افزار Audacity

این ابزار با ساختار ساده و قابلیت های بالایی که داره، استفاده رو واسه افراد مبتدی در کار راحت کرده که میتونید ازش برای ضبط صدا و میکس آن برای تولید پادکست های جذاب استفاده کنید.

• اپلیکیشن Speaker Studio

یک اپلیکشین ساده که با از استفاده از سیستم اندروید کار میکنه. شما با این اپلیکشین به راحتی میتونید ادیت های که واسه صدای ضبط شده نیاز هست رو انجام بدین. که به یک پادکست باکیفیت دست پیدا کنید.

ابزارهای تولید محتوای تصویری

تولید محتوای تصویری

برای اینکه محتوای که تولید می کنیم جذابیت داشته باشه و توجه مخاطب رو به خودش جلب کنه بهتر از عکس های مربوط به عنوان محتوا استفاده کنیم. معمولا اکثر افراد اول به عکس های محتوا نگاه میکنن و هر کدوم که نظرشون رو جلب کرد اقدام به خوندن محتوا متنی میکنن. پس تولید محتوا تصویری خیلی مهم و از واجبات که تو این زمینه حرفه ای باشین.

برای ویرایش عکس ها و تولید عکس های باکیفیت و منحصر به فرد چند تا ابزار بهتون معرفی میکنیم که واستون کارآمد باشه.

• نرم افزار Adobe Photoshop

فتوشاب یکی از برنامه های ادیت عکس هست که معروفیت خاصی داره. اگر هم ازش استفاده نکردین حتما اسم شو شنیدین و آشنا هستین. فتوشاپ بهترین ابزار تولید محتوا برای تصاویر محسوب میشه. از قابلیت های این نرم افزار میتونیم به ایجاد و ساخت تصویر، روتوش حرفه ای، افکت گذاری و ... اشاره کنیم. برای ساخت عکس با فرمت های PNG, JPG, GIF و ... از این نرم افزار میتونین استفاده کنید که در نوع خودش بهترین گزینه است.

• ابزار آنلاین کانوا (CANVA)

کانوا کامل ترین ابزار تولید محتوا عکس به صورت آنلاین هست. اگر کار کردن با نرم افزار یا اپلیکشین های موبایل واستون سخت کانوا میتونه کارتون رو راحت کنه. از قابلیت های این ابزار میشه به طراحی سریع تصویر، تغییر حجم عکس، ساخت لوگو، ساخت اینفوگرافی اشاره کرد.

• اپلیکیشن Pics ART

اگر کار کردن با گوشی براتون راحت، پیشنهاد میکنم از اپلیکیشن Pics ART استفاده کنین. البته فقط بر روی سیستم های اندروید کاربرد داره. امکاناتی که این اپلیکیشن در اختیار شما قرار میده مانند: ابزارهای چرخاندن، برش تصاویر، تغییر اندازه تصاویر، افزودن افکت و .... هستش. که به راحتی میتونید برای ادیت عکس ازش استفاده کنید.

ابزار تولید محتوا ویدیویی

ابزار تولید محتوا ویدیویی

در محتوا متنی مخاطب باید با نوشته ها شما تصویر سازی کنه نه صدا هست نه تصویر، در محتوای عکس، تصویر هست که باید بتونین درک مطلب کنین که این عکس چی رو داره واسمون بازگو میکنه، محتوا صوتی رو میشنوید واسه کسایی تصویر سازی ضعیفی دارن نمیتونن تصویری مناسب از گفته ها در ذهنشون درست کنن.

ولی محتوای ویدئویی، با داستان های که میتونین برای هر عنوان به تصویر بکشین بیشتر و بهتر مخاطب رو جذب میکنه هر از طریق به تصویر کشیدن مطالب و هم دیالوگ های که استفاده میکنین برای مخاطب تاثیر به سزای داره.

در قدم اول برای ساخت ویدئو مکانی برای ضبط ویدئو هست. اگر از فضای داخلی استفاده میکنید اتاق مخصوصی که به صورتی دکور شده که با موضوع محتوای شما همخوانی دارد. اگر فضای باز رو ترجیح میدین، بهتره در همون جا هم از ابژه های مرتبط با موضوع محتوا استفاده کنید. با ساده ترین روش ها و وسیله ها با هزینه کم میتونید با بکارگیری خلاقیت یک محیط باکیفیت برای فیلم برداری دکوره کنید.

دوربین نباشه که نمیشه پس مهم ترین وسیله به حساب میاد. شما برای ضبط ویدئو میتونین حتی از دوربین گوشی هم استفاده کنید ولی در صورتی که به شما ویدئو باکیفیت تحویل بده، اگر میخوایین کلیپ هاتون حرفه ای باشه باید از دوربین های حرفه ای استفاده کنید. ولی در این موضوع برای شما محدودیتی وجود نداره. دوربین های بی شماری با انواع کیفیت وجود داره که قیمت هاشون کاملا متفاوت هست. شما نسبت به نیازتون و بودجه ی که واسه خرید دوربین کنار گذاشتین میتونین بهترین گزینه رو انتخاب کنید تا ویدئوهای باکیفیت و حرفه ای تهیه کنید.

مقاله مرتبط پیشنهادی: ویدیو در محتوای تولید شده چه تاثیری دارد؟

وسیله های مثل منبع نور یا پرده سبز که در کیفیت ویدئو خیلی به شما کمک میکنه ولی از ضروریات نیس. برای اینکه برای نورپردازی حرفه ای به منبع نور نیاز داری که نور محیط یکنواخت باشه و از سایه ها در ویدئو جلوگیری کند. در بازار انواع مختلفی وجود داره شما نسبت به اندازه محیط و کارکردی که دارین باید مورد مناسب رو انتخاب کنید. همچنین پرده سبز زمانی مورد استفاده شما قرار میگیره که بخوایین جلوه های ویژه در ویدئو خودتون استفاده کنید. پرده سبز برای استفاده جلوه ضروری است. استفاده یا عدم استفاده از جلوه های ویژه به سلیقه شما و موضوع محتوا بستگی داره. این موضوع میتونه ویدئوهاتون رو جذاب و هیجان انگیز کنه.

شما بعد از اتمام فیلم برداری به برنامه های برای ادیت، افکت و جلوه گذاری ویژه به نرم افزاهای مخصوص ویدئو نیاز دارین. ما در این بخش چند مورد نرم افزار بهتون معرفی میکنی.

• نرم افزار Adobe Premier

نرم افزار ادوب پریمر جزء یکی از کامل ترین برنامه های تولید و تدوین ویدئو به شمار میاد. این برنامه امکان افکت گذاری های جذاب ویدئویی رو به شما میده، و از اکثریت فرمت ها پشتیبانی میکنه. 

• نرم افزار Camtasia Studio

این برنامه برای کسایی که در زمینه تولید محتوای آموزشی فعالیت میکنن پیشنهاد میشه، نرم افزار Camtasia Studio به شما اجازه میده تا صفحه مانتیور خودتون رو ریکورد کنید. برای بازدهی بیشتر این نرم افزار بهتر از میکروفون قوی استفاده کنید. بعد از ضبط ویدئو میتونین با استفاده از قابلیت های این برنامه ویدئو رو با سلیه خودتون تدوین کنید.

• نرم افزار Adobe After Effect

این برنامه برای حرفه ها ارائه شده، اگر میخوایین در حد حرفه ای کار تدوین و ادیت ویدئویی انجام بدین بهترین گزینه نرم افزار Adobe After Effect هست. این برنامه با ویژگی ها امکانات زیادی در اختیار شما قرار میده کار رو برای مبتدی ها سخت میکنه. اکثرا ویدئوهای تبلیغاتی که جلوه های خیلی جذابی دارن از این برنامه استفاده میکنن. این برنامه برای تدوین و ویرایش حرفه ای ویدئو عرضه شده است. قبل از استفاده، این برنامه پیشنهاد میشه آموزش های لازم رو ببنین که اینجوری کار کردن با این نرم افزار لذت بخش میشه.

• ابزار تولید محتوا ویدئویی Lumen5

یکی از بهترین برنامه های تولید محتوای بصری لومن5 هست. دلیل معرفی این برنامه ویژگی جذابی هست که داره. در این ابزار هوش مصنوعی استفاده شده که بهتون کمک میکنه از یک متن ویدئو بسازین. کار کردن با این برنامه خیلی ساده هست و همه میتونن برای تولید محتوا ویدئویی ازش استفاده کنن.

ابزار تولید محتوای اینفوگرافیک

ابزار تولید محتوای اینفوگرافیک

 اینفوگرافیک هم یکی از انواع روش های نوین در تولید محتوا محسوب میشه. با این تکنیک توضیحات و نوشته های مختصری رو بر روی عکس ها میشه قرار داد. که کاربر رو با موضوع محتوای کلی آشنا میکنه و خیلی مفید واقع میشه.

برای تولید اینفوگرافیک چند ابزار کاربردی پیشنهاد میشه.

• برنامه EASEL.LY

این برنامه با قالب های آماده ای که در اختیا شما میزاره کار و خیلی براتون آسون میکنه. با انتخاب قالب مد نظرتون فقط کافیه متن رو که آماده کردین جایگزاری کنید که اینفوگرافیک شما در عرض چند دقیقه آماده میشه. 

• برنامه VISME

شما با این نرم افزار کارهای منحصر به فردی میتونید خلق کنید. این ابزار برای شما، این امکان رو میده که اینفوگرافیکی طراحی کنید که وقتی کاربر صفحه رو اسکرول میکنه یا ماوس رو به سمت تصویر میبره، حرکت میکنه. امکانات موجود در این برنامه به شما کمک میکنه تا اینوگرافیک های در سطح حرفه ای تولید کنید.

• ابزار INFOGRAM

این برنامه در ورژن پولی خود امکانات خیلی گسترده ای در اختیار شما قرار میده. این ابزار برای حرفه ای ها پیشنهاد میشه، کار باهاش یکم سخت هست. اینفوگرام توسط سازمان های شناخته شده مثل LINKDLN, GOODYEA و ... استفاده میشه.

 ابزارهای تولید محتوا وبینار

تولید محتوا وبینار

تا این قسمت به ابزارهای تولید یکی سری از محتواها اشاره کردیم. در این بخش به تولید محتوایی که تقریبا نو پا به حساب میاد، یا شاید تازه عمومیت پیدا کرده و محبوب شده میپردازیم. وبینار ورژن آنلاین سمینار هستش. برای اینکه از دنیای تولید محتوا از رقبا عقب نمونیم. بهتر از ابزارهای نوین برای جلب توجه مخاطب استفاده کنیم. برای تهیه و تولید وبینار میتونید از ابزارهای که معرفی میشه استفاده کنید.

• DEMIO

DEMIO یک نرم افزار برگزاری وبینار هستش. این برنامه بزارهای متنوعی برای طراحی و تنظیمات در اختیار شما قرار میده. شما میتونین با استفاده از این برنامه برند اختصاصی ویبنار خودتون رو ایجاد کنید. از دیگر امکانات این برنامه ارائه پخش زنده وبینار به صورت HD، شرکت در وبینار تنها با کلیک کردن که کار رو برای مخاطب آسون میکنه، میتونید با ایجاد فرم های سفارشی اطلاعات شرکت کنندگان رو جمع آوری کنید که برای بازاریابی خیلی مفید واقع میشه.

• ANIMAKER

Animaker یک ابزار کاملا ساده هست. که برای تولید ویدئوهای وبینار از قابلیت های این برنامه به راحتی میتونین استفاده کنید. امکانات این برنامه شامل: ویرایش زنده ویدئو و فیلم های کوتاه، ساخت GIF، همگام ساز صدا با حرکت لب، ارائه قالب های آماده و ... هستن که میتونین برای جذاب کردن ویدئوهاتون به راحتی ازش استفاده کنید.

• SOAPBOX

این برنامه که یک افزونه کروم در وب سایت WISTIA هستش به کاربرانی که مهارت و تجربه کمی در تولید ویدئو دارن امکان ساخت ویدئوهای باکیفیت رو میده. از امکانات این ابزار تقسیم صفحه نمایش، و حین استفاده از دوربین لپتاپ امکان فیلم گرفتن از صفحه نمایش رو داره که میتونیم ازش به نحو احسنت استفاده کنیم.

• VEED

VEED که به صورت آنلاین خدماتش رو ارائه میده، ساختار خیلی ساده داره که امکان ویرایش، اضافه کردن زیرنویس، ترجمه ویدئوها، افزودن جلو رو برای شما فراهم کرده. تنها عیبی که میتونیم از این ابزار تولید محتوا بگیم، زمان بارگذاری این برنامه طولانی هست، ولی مدت زمان کمتری نسبت به وارد کردن زیرنویس به صورت دستی از شما میگیره.

نتیجه گیری

در این مقاله به موضوع، ابزار لازم برای تولید انواع محتوا را بشناسید پرداختیم. ما برای تولید محتوا با کیفیت که توجه مخاطب رو به خودش جلب کنه به حرفه ای بودن نیاز داریم. برای حرفه ای عمل کردن باید از ابزارهای تخصصی هر محتوا استفاده کنیم. تا بتونیم از طریق محتواهای که منتشر میکنیم به هدف مون در هر زمینه ای که هست برسیم و پیشرفت کنیم. شما میتونید فقط روی یک نوع محتوا تمرکز کنید و ابزارهای مخصوص اون رو آموزش ببنید اینجوری سردرگم نمیشین. چون استفاده از برخی برنامه ها واقعا کار ارحتی نیست و برای یادگیری زمان زیادی مطلبه. ولی اگه علاقه دارین در همه زمینه های تولید محتوا فعالیت کنید ما اینجا بخشی از ابزارهای که توسط اکثریت استفاده میشن و پاسخ گویی خوبی برای نیازهای ما هستن رو براتون معرفی کردیم. امیدوارم نهایت استفاده رو از این مقاله برده باشین.

نظرات:


Deprecated: Directive 'allow_url_include' is deprecated in Unknown on line 0