آیا می دونین رعایت کردن چه نکاتی باعث ارتقای سایت شما در گوگل میشه؟ اصول اولیه و مهم در سئو چیست؟ نقش رقبا و محتوای سایت در ارتقای اون چقدر مهمه؟ در ادامه یه دسته بندی ساده از نکات مفیدی که می تونه در رنکینگ سایت شما خیلی موثر باشه، اومده. بهتره بدونین افزایش رتبه سایت در گوگل و بهبود جایگاه سایت در کلمات کلیدی مرتبط دغدغه و چالش اصلی مدیران سایت هاست. همه مدیران سایت ها سعی می کنند تا با به دست آوردن رتبه مناسب در گوگل کاربران رو به سمت سایت خودشون هدایت کنند. بنابراین، شما هم اگه کسب و کار اینترنتی دارین، باید سعی کنین تا با استفاده از روش هایی رتبه سایت خودتون رو بالا ببرین و در سئو سایت شما موثر خواهد بود.

اگه شما هم در به دست آوردن رتبه های برتر گوگل مشکل دارین، یا بعد از آخرین بروزرسانی گوگل رتبه خودتون رو از دست دادین، می تونین از این راهنما برای بهبود رتبه سایت خودتون در گوگل استفاده کنین. مطمئن باشین با انجام نکات این مقاله می تونین سایت خودتون رو به صفحه اول نتایج گوگل برسونین. فرقی نمی کنه که متخصص سئو باشین یا به تازگی با موضوع سئو آشنا شدین. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله 10 نکته کلیدی که باعث ارتقا سئو و بهبود رنکینگ سایت شما خواهد شد، اطلاعاتی در مورد اهمیت رتبه سایت در گوگل به شما ارائه کنیم و به بررسی نکات کلیدی برای بهبود رتبه سایت در گوگل بپردازیم.

اهمیت افزایش رتبه سایت در گوگل چیست؟

اهمیت افزایش رتبه سایت در گوگل چیست؟

اگه در حوزه بازاریابی محتوایی فعالیت داشته باشین، احتمالا خواستین تا رتبه سایت خودتون رو در گوگل بالا ببرین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این کار به دست بیارین و شاید این سوال واسه شما هم پیش اومده باشه که اهمیت افزایش رتبه سایت در گوگل چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که این روزها همه کارها با اینترنت انجام میشه و کسی برای خرید کردن یا جستجوی معنی لفت سراغ مرجعی جز گوگل نمیره. با وجود اینکه گوگل تنها موتور جستجوی اینترنتی نیست که می تونه پاسخ سوال هاتون رو به شما بگه، اولین گزینه شما هم جستجو در گوگل هست. به همین بالا بودن رتبه سایت در گوگل از اهمیت بالاتری برخوردار هست.

تعداد بازدید از سایت یکی از چالش ها و دغدغه های اصلی مدیران سایت هاست. دلیل این موضوع این هست که اگه شما بهترین سایت رو از نظر برنامه نویسی، طراحی گرافیک، محتوا، تجربه کاربری و... داشته باشین، ولی سایت شما بازدید نداشته باشه، سایت شما هیچ ارزشی نداره. از طرف دیگه ارزش سایت های اینترنتی بر اساس میزان بازدید اون ها و ارزش کاربرانی که دارن سنجیده میشه. به همین دلیل افزایش بازدید سایت خیلی مفید هست، ولی از بین روش های مختلفی که برای این کار وجود داره، افزایش بازدید از طریق گوگل محبوبیت زیادی داره.

مقاله پیشنهادی: تاثیر رتبه های اول تا سوم صفحه اول گوگل در میزان بازدید سایت

نکات کلیدی برای بهبود رتبه سایت در گوگل

نکات کلیدی برای بهبود رتبه سایت در گوگل

با راه اندازی سایت برای کسب و کارتون باید به موضوعاتی مثل طراحی و ساختار سایت چجوری باشه و چطور در لیست نتایج اول گوگل دیده بشین، فکر کنین. خیلی از این دغدغه ها مستقیما با بحث ارتقا سئو سایت ارتباط دارن. یعنی هر راهکاری که باعث بشه اعتبار و ارزش شما در دید گوگل افزایش پیدا کنه. همچنین باید نکات مختلفی رو رعایت کنین. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به بررسی نکات کلیدی برای بهبود رتبه سایت در گوگل بپردازیم تا با رعایت کردن این نکات رنکینگ خودتون رو بهبود بدین.

• بک لینک های با کیفیت

یکی از نکات کلیدی برای بهبود رتبه سایت در گوگل، استفاده کردن از بک لینک های با کیفیت هست. لینک هایی که به سایت شما ارجاع میدن، در افزایش رتبه سایت در گوگل تاثیر دارن، ولی باید حواستون باشه تا از سایت های معتبر بک لینک بگیرین. در غیر این صورت شایت باعث ریزش رتبه سایت هم بشه. سایت هایی که از اون ها بک لینک دریافت می کنین، باید در حوزه تخصصی شما فعال باشن تا با کیفیت محسوب بشن. بعضی از افراد خرید لینک ها رو پیشنهاد می کنند، ولی بهتره بک لینک رو به صورت طبیعی بگیرین.

مقاله پیشنهادی: تاثیرات بک لینک بر سئو سایت

• بررسی رقبا

یکی دیگه از نکات کلیدی برای بهبود رتبه سایت در گوگل، بررسی رقباست. هیچ حوزه ای باقی نمونده تا فقط شما وارد اون شده باشین و بدون رقیب باشین. به همین دلیل همواره رقبا و هکاران خودتون رو زیر نظر بگیرین. به اون دسته از کلمات کلیدی رو که رقبای شما هدف فعالیت خودشون قرار دادن، توجه داشته باشین و بر روی اون کلمات سرمایه گذاری کنین. همچنین کلمات کلیدی رو که هنور کسی به صورت جدی روی اون ها کار نکرده گزینه مناسبی برای شما هستن. بنابراین به این نکته توجه کنین.

مقاله پیشنهادی: 9 نکته ظریف برای بررسی سایت رقبا

• آپدیت صفحات سایت

یکی دیگه از نکات کلیدی برای بهبود رتبه سایت در گوگل، آپددیت صفحات سایت هست. منطق اینترنت جدید بودن و بروز بودن هست. به این ترتیب، گوگل به آپدیت بودن مطالب سایت شما توجه ویژه ای می کنه. بهتره برای تولید محتوا و آپدیت کردن مطالب و درج اخبار هزینه کنین تا باعث افزایش بازدید از سایت خود شده و موفق به ارتقای رتبه سایت در گوگل بشین.

• انتخاب بهترین کلمه کلیدی

یکی دیگه از مهم ترین نکات برای بهبود رتبه سایت در گوگل، انتخاب بهترین کلمه کلیدی و تمرکز روی اون هست. کلمه کلیدی که شما انتخاب می کنین، باید دو ویژگی داشته باشه. اولین ویژگی این هست که کلمه باید با سایت و کسب و کار شما مرتبط باشه. دومین ویزگی هم این هست که کلمه ای رو انتخاب کنین که بیشتری جستجو رو داشته. در واقع کلمه کلیدی باید جوری انتخاب بشه که بر اساس همون چیزی باشه که در جستجو قصد نمایش اون رو دارین.

مقاله پیشنهادی: ابزارهای انتخاب کلمات کلیدی

• تولید محتوای جذاب

تولید محتوای جذاب

یکی دیگه از مهم ترین نکات برای بهبود رتبه سایت در گوگل، تولید محتوای جذاب هست. انتخاب و نگارش یه محتوا برای سایت احتمالا سخت ترین و مهم ترین مرحله برای یه سایت هست. شما با توجه به اطلاعاتی که از سایت رقیب های خودتون به دست آوردین می تونین مطلبی رو تولید کنین که جامع تر و مفید تر باشه. بهتره در این راه مقایسه خودتون رو نسبت به قبل بیشتر کنین.

مقاله مرتبط پیشنهادی: انواع صفحات سایت کدامند و کدام صفحه برای گوگل بهینه شود؟

• بهینه سازی تصاویر سایت

یکی دیگه از مهم ترین نکات برای بهبود رتبه سایت در گوگل، بهینه سازی تصاویر سایت هست. تصاویر نقش بسزایی در امتیاز مثبت یا منفی برای سایت شما دارن. برای مثال فرض کنین شما هیچ اهمیتی به سایز عکس آپلود شده روی سایت ندین. اینکه حجم تصاویر چقدر زیاد باشه. همین می تونه یه امتیاز منفی برای لود و سرعت سایت باشه. بنابراین، سعی کنین تا تصاویر سایت خودتون رو بهینه سازی کنین.

مطالعه پیشنهادی: چگونه در جستجوی تصاویر گوگل رتبه بهتری کسب کنیم؟

• تجزیه و تحلیل مداوم سایت

یکی دیگه از نکات کلیدی ارتقا سئو و بهبود رتبه سایت در گوگل این هست که سایت خودتون رو به صورت مداوم تجزیه و تحلیل کنین. هر سایت بعد از راه اندازی به صورت مداوم باید آنالیز بشه. با این روش رتبه سایت شما در رتبه های اول باقی می مونه. در غیر این صورت خیلی زود رقبا جای شما رو می گیرن. باید با استفاده از ابزارهای تخصصی مثل سرچ کنسول رتبه سایت خودتون رو بررسی کرده و همه اقداماتی که باعث کاهش رتبه سایت شدن رو برطرف کنین تا بتونین در رتبه ای که هستین باقی بمونین.

• قابلیت اشتراک گذاری سایت در شبکه های اجتماعی

یکی دیگه از نکات کلیدی ارتقا سئو سایت این هست که مطمئن بشین که محتوای سایت شما قابلیت به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی و سایت های مختلف رو داره. یکی از بهترین روش های ارتقا رتبه سایت و بهبود سئو این هست که از طریق شبکه های اجتماعی نیز بک لینک بگیرین. قبل از اینکه محتوا رو در سایت به اشتراک بذارین، با اصول تولید محتوا در شبکه های اجتماعی آشنا شده و شروع به نوشتن و سپس منتشر کنین.

• استفاده از برچسب های هدر برای بخش های مهم

یکی دیگه از مهم ترین نکاتی که باید برای ارتقا سئو و بهبود سایت خودتون در نظر بگیرین این هست که برای مشخص کردن بخش های مهم سایت از برچسب های هدر استفاده کنین. کاربران با دیدن یه صفحه سایت با ساختار منظم و محتوای دسته بندی شده سریع تر می تونن نیاز خودشون رو برطرف کنند و به موارد مختلف دسترسی داشته باشن. صفحه و مطالب نوشته شده باید در دسترس کاربران باشه و به صورت مطنقی و با توجه به نیاز کاربر دسته بندی شده باشه.

• مطمئن شوید که سایت برای کاربران موبایلی هم مناسب است

بر اساس آمار و تحقیقات انجام شده، امروزه 60 درصد از کاربران برای سرچ های خودشون از گوشی استفاده می کنند. بنابراین، سایتتون رو باید برای تلفن های هوشمند بهینه کنین. در غیر این صورت این نوع کاربران رو از دست میدین. امروزه با امکان استفاده از ابزارهای تحلیل و تحقیق کلمات کلیدی به راحتی می تونین کلمات کلیدی مناسب برای موبایل و دسکتاپ رو پیدا کرده و مقایسه کنین.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله 10 نکته کلیدی که باعث ارتقا سئو و بهبود رنکینگ سایت شما خواهد شد، اطلاعاتی در مورد اهمیت رتبه سایت در گوگل به شما ارائه کنیم و به بررسی نکات کلیدی برای بهبود رتبه سایت در گوگل بپردازیم. همونطور که گفتیم، با راه اندازی سایت برای کسب و کارتون باید به موضوعاتی مثل طراحی و ساختار سایت چجوری باشه و چطور در لیست نتایج اول گوگل دیده بشین، فکر کنین. خیلی از این دغدغه ها مستقیما با بحث ارتقا سئو سایت ارتباط دارن. یعنی هر راهکاری که باعث بشه اعتبار و ارزش شما در دید گوگل افزایش پیدا کنه.

نظرات: