شاید واسه شما هم پیش اومده باشه که بخواهین لینکی رو کوتاه کنین. اینجا سوالی که واسه شما پیش میاد این هست که کوتاه کننده لینک چیست؟ بهترین سرویس های کوتاه کننده لینک کدامند؟ آیا می دونین چجوری میشه لینک های گوگل رو کوتاه کرد؟ احتمالا تا الان با لینک های کوتاهی برخورد کردین که برخلاف لینک های طولانی معمولی، نظرتون رو جلب کردن. لینک یا URL همون آدرس اینترنتی سایت هاست که می تونه طول های متفاوتی داشته باشه. استفاده از لینک برای هر سایت نیازمند پیروی از قوانین خاصی هست. مثلا طول لینک و کاراکترهای اون نباید از یه مقدار مشخص شده کم تر یا بیشتر بشه. لینک های طولانی سایت می تونه تاثیر منفی بر سئو سایت بذاره. کوتاه کننده لینک سرویسی هست که به شما این امکان رو میده تا در موارد خاصی طول لینک خودتون رو کوتاه کنین.

حتما برای شما هم اتفاق افتاده که قصد داشتین لینک مطلب یا صفحه ای رو برای دوستان خودتون بفرستین و یا در شبکه های اجتماعی منتشر کنین، ولی طولانی بودن لینک واستون مشکل ساز شده باشه. این مسئله خصوصا در لینک هایی که حروف کاراترهای فارسی وجود داره، جدی تر میشه. چون علاوه بر طولانی بودن لینک، باید قیافه زشت و ظاهر ناخوانای لینک رو هم تحمل کنین. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله کوتاه کننده لینک چیست؟ اطلاعاتی در مورد کوتاه کننده لینک یا URL Shortener به شما ارائه کنیم و به بررسی مزایای استفاده از کوتاه کننده لینک بپردازیم و بهترین کوتاه کننده های لینک رو به شما معرفی کنیم.

مقاله پیشنهادی: ریسپانسیو بودن چیست؟ و چه تاثیری در رفتار کاربر دارد؟

کوتاه کننده لینک چیست؟

کوتاه کننده لینک چیست؟

اگه در حوزه بازایابی محتوا فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم کوتاه کننده لینک یا URL Shortener رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این مفهوم به دست بیارین و شاید این سوال واسه شما هم پیش اومده باشه که کوتاه کننده لینک چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که کوتاه کننده لینک به ابزاری گفته میشه که یه URL کوتاه و منحصر به فرد ایجاد می کنه که کاربر رو به وب سایت خاصی هدایت می کنه. در واقع این برنامه ها لینک ها رو کوتاه تر و ساده تر می کنند. URL جدید و کوتاه تر مورد نظر شما معمولا شامل آدرس سایت کوتاه کننده به علاوه ترکیبی از حروف تصادفی هست. این سرویس ها معمولا تعداد کاراکتر لینک ها رو به زیر 30 کاراکتر کاهش میده.

مقاله پیشنهادی: فاوآیکون چیست و چرا باید از آن استفاده کرد؟

جالب اینجاست که بدونین کوتاه کننده لینک یه ابزار خیلی کاربردی برای اشتراک گذاری لینک های مفید و شخص در دنیای اینترنت و شبکه های اجتماعی هست. این لینک ها معمولا دارای ترکیبی از حروف و اعداد هستن. برای این کار کافی هست که لینک خودتون رو به سرویس های کوتاه کننده لینک بدین و اون ها شکل کوتاه شده لینک رو به شما تحویل میدن. این ابزار سرویس آنلاینی هست که به اون آدرس بلند صفحه سایت داده میشه و اون رو به یه URL با کاراکترهای کمتر تبدیل می کنه. به عبارت دیگه، این سرویس لینک رو کوتاه می کنه. مزیت لینک کوتاه این هست که فضای کمتری رو در مقایسه با URL بلند اشغال می کنه.

مزایای استفاده از کوتاه کننده لینک

مزایای استفاده از کوتاه کننده لینک

همونطور که گفتیم، لینک های بلند رو میشه با استفاده از ابزارهایی کوتاه کرد. این ابزار سرویس آنلاینی هست که به اون آدرس بلند صفحه وبسایت داده میشه و این سرویس اون رو به یه URL با کاراکترهای کمتر تبدیل می کنه. به عبارت دیگه، لینک رو کوتاه می کنه. مزیت لینک جدید این هست که فضای کمتری رو در مقایسه با URL بلند اشغال می کنه. استفاده از سرویس های کوتاه کننده لینک مزایای زیادی به همراه دارن. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به بررسی مزایای استفاده از کوتاه کننده لینک بپردازیم.

• یکی از مزایای استفاده از کوتاه کننده لینک، استفاده از لینک کوتاه شده در ایمیل هست. خیلی از ایمیل ها شامل لینک های طولانی هستن که خوندن اونها سخته. داشتن لینک طولانی، غیرضروری هست. هدف ایمیل کوتاه بودنش هست و اینکه پیام رو به روشنی بیان کنه.

• یکی دیگه از مزایای استفاده از کوتاه کننده لینک، استفاده از لینک های کوتاه شده برای بازاریابی آفلاین هست. لینک های کوتاه به راحتی به خاطر سپرده میشن و فضای کمتری رو می گیرن.

• یکی دیگه از مزایای استفاده از کوتاه کننده لینک، کاربرد در رسانه های اجتماعی هست. باید از لینک های کوتاه شده در پست های خودتون استفاده کنین. زمانی که از یه لینک کوتاه استفاده می کنین، فضای بیشتری برای نوشتن جزئیات سرویسی که در حال ارائه اون هستین، دارین.

• یکی دیگه از مزایای استفاده از کوتاه کننده لینک این هست که لینک ها یا URLهای کوتاه دائمی هستن و در نتیجه کاربران بدون نگرانی از منقضی شدن لینک ها می تونن لینک های خودشون رو کوتاه کرده و برای همیشه از اون ها استفاده کنند.

بهترین کوتاه کننده های لینک

بهترین کوتاه کننده های لینک

لینک های صفحات مختلف سایت، طول های متفاوتی دارن. کوتاه کننده لینک یه ابزار کاربردی هست که توسط اون میشه URL صفحات رو کوتاه و زیبا کرد. ابزارهای کوتاه کننده، لینک طولانی و بلند صفحه سایت رو به یه URL کوتاه و شکیل تبدیل می کنند. البته این تنها کاربرد سرویس های کوتاه کننده نیست. سرویس های کوتاه کننده لینک مختلفی وجود دارن که هر کدوم مزایای خاص خودشون رو دارن. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به معرفی بهترین کوتاه کننده های لینک بپردازیم.

• Bit.ly

یکی از بهترین کوتاه کننده های لینک، سرویس Bit.ly یا بیت لی هست که یکی از بهترین سرویس ها در دنیای اینترنت هست که در ایران هم محبوبیت زیادی به دست اورده و تعداد زیادی از دیجیتال مارکترها هم از اون استفاده می کنند. از مزیت های این سرویس میشه به سفارشی سازی لینک های کوتاه شده و آنالیز دقیق کلیک ها روی اون ها اشاره کرد. شما می تونین با استفاده از این سرویس ها لینک های خودتون رو کوتاه کنین.

• Tinyurl

یکی دیگه از بهترین کوتاه کننده های لینک، سرویس Tinyurl هست. با استفاده از این سرویس می تونین لینک های کوتاه شده خودتون رو سرویس کنین. از معایب این سرویس میشه به عدم ردگیری و آنالیز کلیک ها در اون اشاره کرد که باعث میشه تا کاربران کمی از این سرویس استفاده کنند. همچنین سرویس Tinyurl در ایران هم کاربرد زیادی داره که محبوبیت زیادی به دست میاره.

• Ow.ly

یکی دیگه از بهترین کوتاه کننده های لینک، سرویس Ow.ly هست که با ادغام اون در سایت بزرگ Hootsuite کارایی بیشتری هم پیدا کرده. در این سرویس امکان آنالیز دقیق لینک های کوتاه شده در شبکه های اجتماعی برای کاربران فراهم شده. همچنین با ادغام این سرویس با Hootsuite می تونین پست های خودتون رو در شبکه های اجتماعی به صورت حرفه ای پیگیری و آنالیز کنین.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله کوتاه کننده لینک چیست؟ اطلاعاتی در مورد کوتاه کننده لینک یا URL Shortener به شما ارائه کنیم و به بررسی مزایای استفاده از کوتاه کننده لینک بپردازیم و بهترین کوتاه کننده های لینک رو به شما معرفی کنیم. همونطور که گفتیم، کوتاه کننده لینک به ابزاری گفته میشه که یه URL کوتاه و منحصر به فرد ایجاد می کنه که کاربر رو به وب سایت خاصی هدایت می کنه. در واقع این برنامه ها لینک ها رو کوتاه تر و ساده تر می کنند.

نظرات: