سیستم CDN؛ ابزاری برای افزایش امنیت و سرعت سایت! یکی از عواملی که تاثیر زیادی روی رتبه بندی موتورهای جستجو داره، سرعت بارگذاری و اشتراک گذاری اطلاعات یه سایت هست و وب مسترها همیشه به دنبال راهی برای افزایش سرعت بارگذاری اطلاعات وبسایت خودشون هستن. یکی از جدیدترین راه ها استفاده از CDN هست. آیا می دونین CDN چیست و چه تاثیری در سئو و امنیت سایت داره؟؟ اگه جواب رو نمی دونین، پس در ادامه همراه ما باشین. چون می خواهین شما رو با کلمه CDN که مخفف عبارت Content Delivery Network آشنا کنیم تا با مطالعه این مقاله بتونین به درک عمیق و صحیحی نسبت به CDN و شبکه های تحویل محتوا برسین.

موارد مختلفی در سئو سایت شما موثر هستن. یکی از مهم ترین این موارد تجربه کاربری هست. در اصل نقطه مرکزی سئو در وبسایت شما، تجربه کاربری هست. زمانی که صحبت از تجربه کاربری میشه، عملکرد سایت و زمان بارگذاری اون نقش مهمی در ارائه بهترین تجربه ممکن به کاربر دارن. عوامل متعددی در زمان بارگذاری سایت تاثیرگذار هستن که از جمله از اون ها میشه به CDN اشاره کرد. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله CDN چیست و چه تاثیری در سئو و امنیت سایت دارد؟ اطلاعاتی در مورد ابزار CDN به شما ارائه کنیم و به بررسی مزایای استفاده از CDN در سایت بپردازیم و تاثیر CDN در سئو سایت رو مورد بررسی قرار بدیم.

مقاله پیشنهادی: کاهش سرعت لود صفحه وب چرا مهم است؟

CDN چیست و چه تاثیری در امنیت سایت دارد؟

CDN چیست و چه تاثیری در امنیت سایت دارد؟

اگه در زمینه طراحی سایت یا سئو سایت فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم CDN رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این ابزار به دست بیارین و شاید این سوال واسه شما هم پیش اومده باشه که CDN چیست و چه تاثیری در امنیت سایت دارد؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که CDN یا همون شبکه تحویل محتوا مجموعه ای از سرورهای به هم متصل هست که با قرار دادن دیتا سنترهای خود در سراسر دنیا با هدف کاهش زمان دسترسی کاربران به سرورهای مختلف در هر نقطه مختلف از جهان فعالیت می کنند. این سرورها باعث میشن تا محتوای موجود در سایت های مختلف در دنیا بین کاربران کشورهای مختلف پخش شده و همه کاربران بتونن به یه محتوا دسترسی داشته باشن.

جالب اینجاست که بدونین CDN به شبکه تحویل محتوا، سیستمی از سرورهای توزیع شده اشاره داره که معمولا بر اساس محل و مکان جغرافیایی حضور کاربر، مبدا صفحه اینترنتی و سرورهای تحویل محتوا، صفحات و سایر محتوای سایت رو به کاربر ارائه میده. البته توجه داشته باشین که CDN میزبان محتوا نیست و نمی تونه به تنهایی میزبانی کنه. کاری که شبکه تحویل محتوا انجام میده این هست که به کمک Cache از وقفه های احتمالی جلوگیری می کنه. همچنین این ابزار امنیت سایت رو افزایش میده و با انواع عمومی و اختصاصی روند بهبود و ارتقای رتبه سایت در الگوریتم های گوگل رو سرعت میده و عملکرد اون ها رو بهبود میده.

مقاله پیشنهادی: الگوریتم مرغ مگس خوار؛ مهم ترین الگوریتم گوگل را بشناسید!

مزایای استفاده از CDN در سایت

مزایای استفاده از CDN در سایت

همونطور که گفتیم، CDN یا Content Delivery Network نوعی سیستم توزیع محتواست. در واقع CDN از یه دسته سرور تشکیل شده که همه اون ها به صورت زنجیره وار به همدیگه متصل هستن، ولی در عین حال در همه سطح دنیا پخش شدن و با هم فاصله مکانی دارن. استفاده از این ابزار مزایای زیادی به همراه داره. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به بررسی مزایای استفاده از CDN در سایت می پردازیم.

• یکی از مزایای استفاده از CDN در سایت این هست که زمان بارگذاری محتوا رو بهبود میده و باعث میشه تا کاربران زیادی به سایت شما مراجعه کرده و محتواهای شما رو مشاهده کنند.

• یکی دیگه از مزایای استفاده از CDN در سایت این هست که تعداد اتصالات به وب سرور خودتون رو کاهش می دین و فشار رو از روی سرور برمی دارین.

• تجربه کاربری و عملکرد سایت بهبود پیدا می کنه که این مورد هم یکی دیگه از مزایای استفاده از CDN در سایت هست.

• یکی دیگه از مزایای استفاده از CDN در سایت این هست که می تونین افزایش ترافیک رو در نقطه مبدا به حداقل برسونین که این موضوع به پایدار موندن سایت کمک می کنه.

تاثیر CDN در سئو سایت چیست؟

تاثیر CDN در سئو سایت چیست؟

سیستم تحویل محتوا یا CDN تاثیر زیادی در سئو سایت داره! می پرسین چجوری؟! بهتره بدونین یکی از مواردی که در سئو باید رعایت بشه، عدم کپی برداری از محتواهای سایر سایت هاست. ابزار CDN خیلی ساده به ما کمک می کنه تا این مشکل رو رفع کنیم. وجود الگوریتم های ذخیره موقت در سیستم CDN باعث میشه تا کاربران با استفاده از این الگوها مطالب کپی شده رو به راحتی شناسایی کرده و اون ها رو تغییر بدن. بنابراین، با این الگوریتم میشه از کپی شدن مطالب در سایت ها جلوگیری کرد که خودش یه موضوع مهم برای بهبود سایت و سئوی اون هست. به این ترتیب، سایت می تونه در گوگل رتبه خوبی رو به دست بیاره.

سرعت بارگذاری محتوای سایت از اهمیت زیادی برخوردار هست و خیلی از کاربران به این موضوع توجه زیادی می کنند. هرچقدر سرعت بارگذاری محتوا روی یه سایت بیشتر باشه، اون سایت معمولا بازدید بالاتری دریافت می کنه. بنابراین، شما باید سعی کنین تا با استفاده از روش ها و تکنیک های مختلف سرعت بارگذاری محتوا و مطالب سایت خودتون رو افزایش بدین. بهترین راهکار برای این موضوع، استفاده از ابزار CDN یا سیستم تحویل محتوا هست. همونطور که می دونین، CDN باعث میشه تا سرعت سایت بالا بره و تبادل اطلاعات در سریع ترین زمان ممکن انجام بشه که همین موضوع می تونه تاثیر زیادی در سئو سایت بذاره.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله CDN چیست و چه تاثیری در سئو و امنیت سایت دارد؟ اطلاعاتی در مورد ابزار CDN به شما ارائه کنیم و به بررسی مزایای استفاده از CDN در سایت بپردازیم و تاثیر CDN در سئو سایت رو مورد بررسی قرار بدیم. با توجه به مطالبی که به شما ارائه کردیم، میشه این نتیجه رو گرفت که CDN یا همون شبکه تحویل محتوا مجموعه ای از سرورهای به هم متصل هست که با قرار دادن دیتا سنترهای خود در سراسر دنیا با هدف کاهش زمان دسترسی کاربران به سرورهای مختلف در هر نقطه مختلف از جهان فعالیت می کنند.

نظرات: