الگوریتم پنگوئن گوگل؛ روشی برای رتبه بندی صفحات سایت! شما می دونین الگوریتم پنگوئن گوگل چیست؟ اصلا می دونین چجوری باید تشخیص بدین که توسط پنگوئن گوگل جریمه شدین؟ به همه این سوالات در این مقاله پاسخ داده شده. بهتره بدونین گوگل برای رتبه بندی سایت ها الگوریتم هایی رو طراحی کرده که هر کدوم برای بررسی یکی از موارد مهم در رتبه بندی اختصاص پیدا کردن. برای مثال الگوریتم پاندا مخصوص بررسی کیفیت محتوای درون سایت هاست. الگوریتم مرغ مگس خوار ارتباط بین محتوای صفحه و عبارت جستجو شده توسط کاربران رو بررسی می کنه و به همین ترتیب الگوریتم پنگوئن هم وظیفه کنترل کیفیت بک لینک های سایت ها و صفحات رو بر عهده داره که از محبوبیت زیادی برخوردار هست.

در دنیای وب موتورهای جستجوی مختلفی وجود دارن که محبوب ترین اون ها گوگل هست. در سال های گذشته موتور جستجوی گوگل برای اینکه بتونه خدمات با کیفیت تری به کاربران ارائه بده و نتایج جستجوها رو با خواسته مخاطبان تطبیق بده، الگوریتم های مختلفی به کار می گیره. الگوریتم های گوگل مثل پاندا، پنگوئن، کبوتر و مرغ مگس خوار اون هایی هستن که تا به امروز توسط این موتور جستجو معرفی شدن. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله الگوریتم پنگوئن گوگل چیست؟ اطلاعاتی در مورد الگوریتم پنگوئن گوگل به شما ارائه کنیم و به بررسی موارد حساسیت الگوریتم پنگوئن بپردازیم و روش های رفع جریمه الگوریتم پنگوئن گوگل رو به شما یاد بدیم.

مقاله های پیشنهادی: موتورهای جستجو چگونه کیفیت مطالب را ارزیابی میکنند؟

الگوریتم پنگوئن گوگل چیست؟

الگوریتم پنگوئن گوگل چیست؟

اگه در حوزه وب فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم الگوریتم پنگوئن گوگل یا Penguin Algorithm رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این مفهوم به دست بیارین و شاید این سوال واسه شما هم پیش اومده باشه که الگوریتم پنگوئن گوگل چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که الگوریتم پنگوئن گوگل نوعی فیلتر هست که به منظور مقابله با سایت هایی که قصد دارن از طریق لینک سازی اسپم و پر کردن صفحات با کلمات کلیدی، جایگاه خودشون رو در گوگل ارتقا بدن به وجود اومده. به عبارت دیگه، این الگوریتم سعی می کنه تا سایت هایی که اسپم به نظر میان رو جریمه کنه. بنابراین، اگه شما هم در سایت خودتون اسپم استفاده کنین، این الگوریتم سایت شما رو جریمه می کنه و باید با روش هایی این جریمه ها رو برطرف کنین.

جالب اینجاست که بدونین الگوریتم پنگوئن به کیفیت بک لینک های سایت ها و صفحات نظارت داره. همچنین الگوریتم پنگوئن یکی از مهم ترین الگوریتم های ارائه شده توسط گوگل هست که تاثیر مستقیم بر رتبه سایت ها می ذاره و تمرکز اصلی اون بر روی بررسی کیفیت لینک هاست. این الگوریتم جوری برنامه ریزی شده تا بتونه بک لینک های مصنوعی که توسط مدیر سایت ساخته شدن رو شناسایی کنه. مثلا وقتی بک لینک های سایتتون رو فقط در سایت های معتبر قرار میدین، یا از انکرتکست های مشابهی استفاده می کنین، می تونه خیلی شک برانگیز باشه. به این ترتیب الگوریتم پنگوئن سایت شما رو شناسایی کرده و اون رو جریمه می کنه.

موارد حساسیت الگوریتم پنگوئن

موارد حساسیت الگوریتم پنگوئن

همونطور که گفتیم، الگوریتم پنگوئن روشی برای رتبه بندی صفحات هست که در آوریل 2012 راه اندازی شد تا سایت هایی رو که از روش های سئو کلاه سیاه استفاده می کردن، پنالتی و از صفحه نتایج جستجو حذف کنه. این الگوریتم بر روی موارد مختلفی حساسیت داره و در صورت مشاهده اون ها سایت رو جریمه می کنه. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به بررسی موارد حساسیت الگوریتم پنگوئن بپردازیم.

• لینک سازی اسپم

یکی از موارد حساسیت الگوریتم پنگوئن، لینک سازی اسپم هست. با اینکه لینک ها هنوز هم در رتبه بندی گوگل از اهمیت ویژه ای برخوردار هستن و گوگل بارها این موضوع رو شفاف سازی کرده، باید به یاد داشته باشین در عین حال به افراد هشدار دادن که نباید انرژی خودشون رو فقط بر روی لینک بیلدینگ صرف نکنند. اگه از لینک سازی اسپم استفاده بشه، الگوریتم پنگوئن سایت رو جریمه می کنه.

مقاله پیشنهادی: اسپم چیست و چرا مورد استفاده قرار می گیرد؟

• پر کردن صفحه با کلمات کلیدی

یکی دیگه از موارد حساسیت الگوریتم پنگوئن، پر کردن صفحه با کلمات کلیدی هست. زمانی که کلمات کلیدی خودتون رو پیدا کردین، سعی کنین تا بیش از حد روی اون تاکید نکنین. لزومی نداره که از کلیدواژه مورد نظرتون در هر جمله استفاده کنین. یادتون باشه که استفاده بیش از حد از یه کلمه کلیدی در محتوا نتیجه معکوس میده و هیچ کمکی به رتبه بندی سایت نمی کنه.

روش های رفع جریمه الگوریتم پنگوئن گوگل

روش های رفع جریمه الگوریتم پنگوئن گوگل

خوشبختانه جریمه الگوریتم پنگوئن گوگل قابل برطرف و رفع شدن هست. فقط کافیه اشتباه هاتون رو پاک کنین و یا به گوگل بگین که از اون ها چشم پوشی کنه. اگه متوجه شدین که توسط الگوریتم پنگوئن گوگل جریمه شدین، باید هرچه زودتر بک لینک های مشکوک و بی ارزش رو حذف کنین. برای این کار مراحل مختلفی وجود داره. این مراحل عبارت هستن از:

• مرحله اول: دسترسی به لیست بک لینک ها

یکی از مراحل رفع جریمه الگوریتم پنگوئن گوگل این هست که به لیست بک لینک ها دسترسی داشته باشین. ابتدا باید از داشبورد وبمستر به لیست کامل بک لینک هاتون دسترسی پیدا کنین و سپس تک تک همه بک لینک ها رو بررسی کرده و برای لینک های اسپم یه فهرست ایجاد کنین.

• مرحله دوم: حذف بک لینک های اسپم

یکی دیگه از مراحل رفع جریمه الگوریتم پنگوئن گوگل این هست که بک لینک های اسپم رو که شناسایی کردین، حذف کنین. به عبارت دیگه، فهرست لینک های اسپم رو یکی یکی بررسی کرده و لینک هایی رو که به اون ها دسترسی دارین رو حذف کنین.

• مرحله سوم: Disavow کردن بک لینک های اسپم

یکی دیگه از مراحل رفع جریمه الگوریتم پنگوئن گوگل این هست که بک لینک های اسپم رو Disavow کنین. برای این کار باید سایر بک لینک هایی که شما به اون ها دسترسی ندارین رو به بخش Disavow Links گوگل معرفی کنین تا اون ها رو disavow کنه. به این ترتیب این لینک ها دیگه روی سایت شما تاثیر نمی ذارن.

مقاله پیشنهادی: الگوریتم دزدان دریایی چگونه با دزدی محتوا مقابله می کند؟

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله الگوریتم پنگوئن گوگل چیست؟ اطلاعاتی در مورد الگوریتم پنگوئن گوگل به شما ارائه کنیم و به بررسی موارد حساسیت الگوریتم پنگوئن بپردازیم و روش های رفع جریمه الگوریتم پنگوئن گوگل رو به شما یاد بدیم. همونطور که گفتیم، الگوریتم پنگوئن گوگل نوعی فیلتر هست که به منظور مقابله با سایت هایی که قصد دارن از طریق لینک سازی اسپم و پر کردن صفحات با کلمات کلیدی، جایگاه خودشون رو در گوگل ارتقا بدن به وجود اومده. بهتره بدونین شما می تونین با استفاده از روش های مختلفی جریمه های این الگوریتم رو برطرف کنین.

نظرات: