حمله بروت فورس(Brute Furce)؛ یکی از حملات سایبری که حتی از عهده هکری کاملا مبتدی هم بر میاد! حمله بروت فروس چجوری انجام میشه؟ چند نوع حمله بروت فورس وجود داره؟ چه نوع ابزارهایی برای حمله Brute Furce کردن وجود داره؟ بهتره بدونین حمله بروت فورس یکی از رایج ترین حملات هکرها در دنیای مجازی هست که رمز عبور یا همون گذروازه کاربران رو مورد حمله قرار میده. این رمز ارز عبور می تونه یه ارز دیجیتال ساده در یه آموزشگاه و مدرسه یا رمز عبور حساب بانکی هست. اگه شما هم در دنیای مجازی و در سایت های مختلف رمز عبور دارین، خوندن این مقاله قطعا برای شما مفید میشه.

یکی از انواع حملات سایبری، حمله بروت فورس هست. بروت فورس از قدیمی ترین روش های حمله به یه سیستم هدف هست که همچنان مورد استفاده مهاجمین قرار می گیره. با استفاده از این حمله هرگونه اقدامی ممکنه بر علیه صاحب سیستم صورت بگیره. از جمله پاک شدن اطلاعات، سرقت اطلاعات، تخریب اطلاعات و... که این مورد رو در حمله ddos شاهد نبودیم. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله حمله بروت فورس چیست؟ اطلاعاتی در مورد حمله بروت فورس یا Brute Furce به شما ارائه کنیم و به بررسی انواع حملات بروت فورس بپردازیم و اهداف حمله بروت فورس رو مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه از سئو سایت داشته باشین.

حمله بروت فورس چیست؟

حمله بروت فورس چیست؟

اگه در حوزه وب فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم حمله بروت فورس یا Brute Force رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این مفهوم به دست بیارین و شاید این سوال واسه شما هم پیش اومده باشه که حمله بروت فورس چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که حمله بروت فورس به دسته ای از حملات گفته میشه که از قدرت کامپیوترها برای میلیون ها بار حدس زدن گذرواژه ها، افشای رمزهای عبور و دسترسی به حساب های رمزگذاری شده استفاده می کنه. راه های ساده و متدوالی برای دفاع در برابر این حملات وجود داره و این یه حمله ساده برای هکرها به حساب میاد که پیدا کردن یه نقطه ضعف در سایت رو براشون ساده می کنه.

مقاله پیشنهادی: CDN چیست و چه تاثیری در سئو و امنیت سایت دارد؟

جالب اینجاست که بدونین حمله بروت فورس که به عنوان حمله جستجوی فراگیر هم شناخته میشه، یکی از رایج ترین حملات سایبری برای پیدا کردن گذرواژه های کاربران یا صفحه ای پنهان در سایت هاست. کلمه Brute Force به معنی کمک گرفتن از جبر و زور برای انجام کاری هست که بدون هیچگونه برنامه ریزی و دقت انجام میشه. حمله بروت فورس در مقیاس بزرگ تر انجام شده و سعی داره تا به اطلاعات کاربری افراد دسترسی پیدا کنه. حمله بروت فورس از حملات حوزه شبکه به شمار میاد و با اسم حمله جستجوی فراگیر هم شناخته میشه. در این جمله همه گذرواژه های ممکن و ترکیب های مختلف آزمایش شده تا ترکیب درست کشف بشه.

انواع حملات بروت فورس

انواع حملات بروت فورس

همونطور که گفتیم، حمله بروت فورس یکی از ساده ترین روش های هک هست. تئوری پشت این حمله تعداد بی نهایت تلاش برای حدس زدن رمز عبور هست. برخلاف خیلی از حملات دیگه که توسط هکرها انجام میشه، هدف حملات بروت فورس آسیب به بخش های داخلی سایت ها نیست. حملات بروت فورس انواع مختلفی دارن. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به معرفی انواع حملات بروت فورس بپردازیم.

• حملات بروت فورس ترکیبی

یکی از انواع حملات بروت فورس، حملات ترکیبی یا هیبریدی(Hybrid Attack) هست که حملاتی هستن که مهاجم در اون ها از دو یا چند نوع ابزار برای حمله استفاده می کنه. یه حمله ترکیبی رایج حمله ای هست که حمله دیکشنری رو با یه حمله بروت فورس ترکیب می کنه. در واقع میشه گفت که حمله ترکیبی تقریبا همون حمله دیکشنری هست. حملات دیکشنری یکی از رایج ترین نوع حملات بروت فورت به حساب میان که برای شکستن رمز عبور استفاده میشن و در حوزه وب رایج هستن.

• بروت فورس معکوس

یکی دیگه از انواع حملات بروت فروس، حمله معکوس هست که در اون مهاجم از یه رمز عبور رایج بر ضد چندین اسم کاربری با هدف دستیابی به یه شبکه استفاده می کنه. حملات بروت فورس معکوس به این صورت شروع میشه که مهاجم رمز عبور رو به عنوان یه مقدار معلوم در اختیار داره. ولی اسم کاربری رو نمی دونه. حملات بروت فورس معکوس یه اسم کاربری مشخص رو هدف نمی گیرن، بلکه در عوض تعدادی رمز رایج یا یه پسورد منفرد رو برای تست روی فهرستی از اسم های کاربری ممکن استفاده می کنه.

• دستکاری اعتبار

یکی دیگه از انواع حملات بروت فورس، دستکاری اعتبار هست که نوعی رویکرد حمله سایبری محسوب میشه که در اون مهاجمان از فهرست لو رفته مدارک اعتباری کاربر برای نفوذ به سامانه استفاده می کنند. این جمله از بات ها برای اتوماسیون و تنظیم مقیاس بهره میبره. همچنین یه حمله دستکاری اعتبار بر این فرض بنا شده که خیلی از کاربران از اسم های کاربری و پسوردهای یکسانی برای سرویس های مختلف استفاده می کنند. زمانی که یه مهاجم به اطلاعات اسم کاربری و رمز عبور قربانی دست پیدا می کنه.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله حمله بروت فورس چیست؟ اطلاعاتی در مورد حمله بروت فورس یا Brute Furce به شما ارائه کنیم و به بررسی انواع حملات بروت فورس بپردازیم و اهداف حمله بروت فورس رو مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین. همونطور که گفتیم، حمله بروت فورس که به عنوان حمله جستجوی فراگیر هم شناخته میشه، یکی از رایج ترین حملات سایبری برای پیدا کردن گذرواژه های کاربران یا صفحه ای پنهان در سایت هاست. کلمه Brute Force به معنی کمک گرفتن از جبر و زور برای انجام کاری هست که بدون هیچگونه برنامه ریزی و دقت انجام میشه تا خیلی از کاربران حوزه وب رو تهدید می کنه.

نظرات: