الگوریتم مرغ مگس خوار؛ دقیق ترین و سریع ترین الگوریتم گوگل! مرغ مگس خوار گوگل چه کاری در سئوی سایت انجام میده؟ این الگوریتم چجوری کار می کنه؟ بهتره بدونین روزی بود که میشد به راحتی سر گوگل رو شیره مالید و اون رو دور زد! می پرسین چجوری؟؟ با لینک های اسپم و محتواهای بی کیفیتی که پر از کلمات کلیدی بودن! یه زمانی گوگل به محتواهایی که کلمات کلیدی و لینک های زیادی داشتن اهمیت زیادی قائل بود. شما می تونستین در یه مقاله 30 خطی، 50 بار کلمه کلیدی خودتون رو تکرار کنین تا گوگل سایت شما رو در نتایج اولیه جستجو نشون بده و رتبه سایت شما رو بالا ببره.

در آخر چه اتفاقی افتاد و گوگل چه کاری کرد؟؟ این وسط افرادی که محتوای خوب و مفید تولید می کردن، سرشون کلاه میرسه و سایت هاشون دیده نمیشد. اینجا بود که گوگل تصمیم گرفت که الگوریتم های جدیدی رو در فضای اینترنت یا وب ارائه کنه تا با سایت های اسپم و محتواهای بی کیفیت مقابله کنه. یکی از این الگوریتم ها هم الگوریتم مرغ مگس خوار هست که امروزه خیلی از سئوکاران و طراحان سایت توجه ویژه ای بهش دارن. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله الگوریتم مرغ مگس خوار چیست؟ اطلاعاتی در مورد الگوریتم مرغ مگس خوار یا Hummingbird به شما ارائه کنیم و به بررسی روش های کسب امتیاز از مرغ مگس خوار بپردازیم و عملکرد الگوریتم مرغ مگس خوار رو مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین.

مقاله پیشنهادی: موتورهای جستجو چگونه کیفیت مطالب را ارزیابی میکنند؟

الگوریتم مرغ مگس خوار چیست؟

الگوریتم مرغ مگس خوار چیست؟

اگه در زمینه سئو سایت یا بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم الگوریتم مرغ مگس خوار رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این الگوریتم گوگل به دست بیارین و شاید این سوال واستون پیش اومده باشه که الگوریتم مرغ مگس خوار چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که الگوریتم مرغ مگس خوار یا Hummingbird یکی از روش های جذاب جستجوی مطالب هست که از سال 2013 باعث افزایش کیفیت سرچ کاربران در گوگل یا سایر موتورهای جستجوگر شده. تا قبل از این تاریخ، گوگل برای سرچ های کاربران از الگوریتم کافئین استفاده می کرد که مزایا و معایب خاص خودش رو داشت. ولی الگوریتم مرغ مگس خوار مزایای منحصر به فردی داره که باعث شده تا محبوبیت زیادی به دست بیاره.

مقاله پیشنهادی: الگوریتم کبوتر گوگل چیست و چه تاثیری بر رتبه سایت شما دارد؟

جالب اینجاست که بدونین در 20 آگوست سال 2013 گوگل الگوریتم منحصر به فردی رو برای بهبود موتور جستجوی خودش و تکمیل دو الگوریتم قبلی معرفی کرد که بهش مرغ مگس خوار گفته میشه. الگوریتم مرغ مگس خوار با دقت و سرعت بالایی کلمات کلیدی رو تجزیه و تحلیل می کنه و مترادف اون ها رو تا حد زیادی میشناسه. مگس خوار با اینکه نزدیک ترین نتایج رو به شما نشون میده، صفحاتی رو هم که بیش از حد از کلمات کلیدی استفاده کردن و محتوای بی کیفیت دارن رو جریمه می کنه. بنابراین، اگه شما مقاله بی کیفیت و پر از کلمات کلیدی بنویسین و اون رو در سایت خودتون منتشر میشین، توسط الگوریتم مرغ مگس خوار جریمه میشین.

روش های کسب امتیاز از مرغ مگس خوار

روش های کسب امتیاز از مرغ مگس خوار

همونطور که گفتیم، وظیفه اصلی الگوریتم مرغ مگس خوار بررسی عبارت های جستجو شده توسط کاربران و درک مفهوم اون هاست. علاوه بر این، با استفاده از گراف دانش گوگل تلاش می کنه تا نتایج مربوط با مفهوم جستجو شده توسط کاربر رو در اختیار اون قرار بده. شما می تونین با استفاده از روش ها و تکنیک های مختلفی نظر الگوریتم مرغ مگس خوار رو جلب کنین. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به بررسی روش های کسب امتیاز از مرغ مگس خوار بپردازیم تا این روش ها رو یاد بگیرین.

مقاله پیشنهادی: الگوریتم فرشنس گوگل چه تاثیری بر سئو سایت دارد؟

• یکی از روش های کسب امتیاز از مرغ مگس خوار این هست که کلمات کلیدی خودتون رو بهینه کنین و سعی کنین تا متناسب با محتوای خودتون از اون ها استفاده کنین. به جای اینکه از کلمه کلیدی به دفعات زیاد استفاده کنین، از کلمات هم معنی یا مترادف اون هم می تونین بهره ببرین.

• یکی دیگه از روش های کسب امتیاز از مرغ مگس خوار این هست که انکرتکست ها رو بهینه سازی کنین و روی اون ها تمرکز کنین. به عبارت دیگه انکرتکست ها جوری باشن که با کلمه کلیدی و محتوای سایت همخوانی داشته باشن و الگوریتم مرغ مگس خوار متوجه این موضوع بشه.

• یکی دیگه از روش های کسب امتیاز از مرغ مگس خوار این هست که مقاله های کوتاه، ولی با کیفیتی بنویسین و اون ها رو در سایت خودتون منتشر کنین. همچنین سعی کنین تا از نوشتن مقالات طولانی، بی کیفیت و پر از کلمات کلیدی خودداری کنین.

• استفاده از تصویر و ویدیو در محتواهای سایت هم یکی دیگه از روش های کسب امتیاز از مرغ مگس خوار هست. تصویر باعث جذب مخاطب میشه و برای بالا بردن جذابیت مقالات از تصاویر و ویدیو استفاده کنین تا در رتبه های خوبی قرار بگیرین.

عملکرد الگوریتم مرغ مگس خوار چگونه است؟

عملکرد الگوریتم مرغ مگس خوار چگونه است؟

نوبت این رسیده تا در این بخش از مقاله، عملکرد الگوریتم مرغ مگس خوار رو مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین. بهتره بدونین پایه و اساس الگوریتم مرغ مگس خوار جستجوی تحلیلی هست، نه جستجو بر اساس کلمات کلیدی! گوگل با استفاده از مرغ مگس خوار، به معنی هر کلمه در عبارت های جستجو شده توجه می کنه، از درک درست عبارت های جستجو شده مطمئن میشه و سپس سفحاتی رو که با معنی عبارت جستجو شده مطابقت دارن، معرفی می کنه. بنابراین میشه گفت که هدف گوگل از استفاده الگوریتم مگس خوار، بهبود کیفیت نتایج جستجو شده هست و نه صفحاتی که فقط چند کلمه مشابه دارن.

برخلاف سایر الگوریتم های موجود در گوگل، مرغ مگس خوار نوعی الگوریتم مبتنی بر جریمه نیست که با هدف پاک کردن و حدف محتوای بی کیفیت از صفحات نتایج جستجو فعالیت کنه، بلکه تغییر و تحولی در نحوه واکنش گوگل به انواع مختلف داده ها انجام میده. این الگوریتم نوعی روش جدید برای درک معنی واقعی یه متن یا سوال در زمان سرچ کاربران هست. همچنین الگوریتم مرغ مگس خوار به جای لیست کردن نتایج با عبارت یا کلمات کلیدی دقیق، حالا گوگل می تونه نتیجه های بیشتری رو مربوط به موضوع مورد نظرمون به ما نشون بده.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله الگوریتم مرغ مگس خوار چیست؟ اطلاعاتی در مورد الگوریتم مرغ مگس خوار یا Hummingbird به شما ارائه کنیم و به بررسی روش های کسب امتیاز از مرغ مگس خوار بپردازیم و عملکرد الگوریتم مرغ مگس خوار رو مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین. با توجه به توضیحاتی که ارائه کردیم، میشه این نتیجه رو گرفت که الگوریتم مرغ مگس خوار با دقت و سرعت بالایی کلمات کلیدی رو تجزیه و تحلیل می کنه و مترادف اون ها رو تا حد زیادی میشناسه. مگس خوار با اینکه نزدیک ترین نتایج رو به شما نشون میده.

نظرات: