الگوریتم پاندا(Panda Algorithm)؛ یکی از مهم ترین الگوریتم های گوگل برای ارزیابی سئو! گوگل پاندا چیست و به چه دلیلی راه اندازی شده؟ چجوری میشه از جریمه های اون در امان موند؟ از چه زمانی الگوریتم پاندا مورد استفاده قرار گرفت و چه فاکتورهایی رو بررسی می کنه؟ چجوری می تونیم بفهمیم که این الگوریتم سایت ما رو جریمه کرده و برای رفع اون چیکار کنیم؟ بهتره بدونین الگوریتم پاندا به دنبال پیدا کردن سایت های با کیفیت و اعتبارسنجی به اون هاست که می تونه در زمان کوتاهی سایت هایی با محتواهای بی کیفیت و نامناسب رو تشخیص داده و در صورت مرتکب شدن خطا اون ها رو جریمه کنه. به عبارت دیگه، الگوریتم گوگل پاندا در کمترین زمان ممکن محتواهای ایجاد شده بی کیفیت رو شناسایی و اون ها رو جریمه می کنه.

موتور جستجوی گوگل برای رعایت اصول سئو و بهینه سازی سایت از امکانات زیادی استفاده می کنه. هر کدوم از الگوریتم های گوگل که به مجموعه حیوانات تبدیل شدن به منظورهای مختلف به وجود اومدن. الگوریتم پاندا گوگل در سال 2011 با این اسم در گوگل شناخته شد و بر محتوای سایت ها از لحاظ کیفیت و تکراری نبودن نظارت می کنه و اگه سایتی مرتکب خطایی بشه، اون رو جریمه می کنه. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله صفر تا صد الگوریتم پاندا و نحوه رفع حریمه گوگل پاندا، اطلاعاتی در مورد الگوریتم پاندا یا Panda Algorithm به شما ارائه می کنیم و به بررسی دلایل جریمه شدن توسط گوگل پاندا بپردازیم و روش های رفع جریمه گوگل پاندا رو مورد بررسی قرار بدیم.

مقاله پیشنهادی: موتورهای جستجو چگونه کیفیت مطالب را ارزیابی میکنند؟

الگوریتم پاندا گوگل چیست؟

الگوریتم پاندا گوگل چیست؟

اگه در حوزه تولید محتوا یا سئو سایت فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم الگوریتم پاندا گوگل یا Panda Algorithm رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این مفهوم به دست بیارین و شاید این سوال واسه شما هم پیش اومده باشه که الگوریتم پاندا گوگل چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که الگوریتم پاندا در اصل فیلتری برای اسناد قابل جستجو هست که در 23 فوریه سال 2011 معرفی شد. هدف این الگوریتم دادن امتیاز بیشتر به محتوای با ارزش و جلوگیری از نمایش محتوای کم ارزش در نتایج طبیعی گوگل هست. به عبارت دیگه، الگوریتم پاندا برای از بین بردن محتوای بی کیفیت در موتور جستجوی گوگل استفاده میشه. از وقتی که این الگوریتم منتشر شده، به جرات میشه گفت که دیگه محتواهای بی کیفیت و کم ارزش شانسی برای حضور در صفحات اول گوگل رو ندارن.

مقاله پیشنهادی: الگوریتم پنگوئن گوگل چیست و چگونه سایت را جریمه می کند؟

جالب اینجاست که بدونین الگوریتم پاندا گوگل یا Panda Algorithm یکی از مهم ترین الگوریتم های گوگل برای ارزیابی سئو محسوب میشه. به طور کلی وظیفه اصلی اون بررسی کیفیت محتوای خلق شده و میزان رضایت کاربران از اون هست. توجه داشته باشین که این الگوریتم در کمترین زمان ممکن محتواهای ایجاد شده بی کیفیت رو شناسایی و اون ها رو جریمه می کنه. بررسی حجم محتوا هم یکی دیگه از کارهای الگوریتم پاندا هست که می تونه تاثیرات زیادی بر سئو سایت داشته باشه. الگوریتم پاندا گوگل زمانی منتشر شد که کاربران از زیاد شدن محتوای بیهوده و اسپم در نتایج جستجو شکایت داشتن.

دلایل جریمه شدن توسط گوگل پاندا

دلایل جریمه شدن توسط گوگل پاندا

همونطور که گفتیم، الگوریتم گوگل پاندا تغییر اساسی در الگوریتم رتبه بندی هست که برای اولین بار در فوریه سال 2011 منتشر شد. ناونیت از مهندسان گوگل بود که شرایط رو برای توسعه و راه اندازی الگوریتم پاندا فراهم کرد. اگه الگوریتم گوگل پاندا بروزرسانی بشه، تعدادی معیار و فاکتور رو در محتواگذاری به عنوان مخرب در سئو سایت در نظر می گیره. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به بررسی دلایل جریمه شدن توسط گوگل پاندا بپردازیم تا با این موارد اشنا بشین.

مقاله پیشنهادی: الگوریتم کبوتر گوگل چیست و چه تاثیری بر رتبه سایت شما دارد؟

• محتوای کپی

یکی از دلایل جریمه شدن توسط گوگل پاندا، استفاده از محتوای کپی یا تکراری هست. این الگوریتم خیلی ساده می تونه محتوای کپی شده از سایت های دیگه رو تشخیص بده و در این صورت احتمال در نظر گرفتن جریمه توسط گوگل خیلی زیاد میشه. به همین دلیل به هیچ عنوان از مطالب و محتوای کپی شده سایت دیگه برای سایت خودتون استفاده نکنین تا توسط این الگوریتم جریمه نشین.

• محتوای ناسازگار با گوگل

یکی دیگه از دلایل جریمه شدن توسط گوگل پاندا، محتوای ناسازگار با گوگل هست. اگه در صفحه ای از سایت خودتون به کاربرد پیشنهاد دریافت تخفیف، مطلب جدید و.... رو در صورت کلیک بدین، ولی کاربر بعد از کلیک با صفحه خالی یا با محتوای نامرتبط روبرو بشه، در این صورت محتوای سایت شما با قوانین گوگل سازگار نمیشه و قطعا دچار پنالتی میشه و در صفحه نتایج گوگل نشون داده نمیشه.

• محتوای کوتاه و کم حجم

یکی دیگه از دلایل جریمه شدن توسط گوگل پاندا، محتوای کوتاه و کم حجم هست. اگه از محتوای کوتاه که شامل چند جمله یا چند کلمه هستن برای سایت خودتون استفاده می کنین، گوگل پاندا صفحات سایت شما رو ضعیف و بی ارزش تلقی می کنه. همچنین اگه صفحاتی با محتوای کم کیفیت و بی کیفیت ایجاد کردین که اطلاعات کم و ترجمه شده با نرم افزارهای آنلاین ارائه میدین، در این صورت از نظر الگوریتم پاندا مناسب نیستین.

روش های رفع جریمه گوگل پاندا

روش های رفع جریمه گوگل پاندا

اگه دوست دارین به جریمه یا پنالتی گوگل پاندا یا Panda Algorithm دچار نشینن، پیشنهاد می کنیم تا از روش های سئو کلاه سیاه و تولید محتوای بی ارزش دوری کنین. الان اگه به دنبال ریکاوری پنالتی گوگل هستین، باید روش های رفع جریمه گوگل پاندا رو یاد بگیرین. این روش ها عبارت هستن از:

• استفاده از روش ها و تکنیک های اصولی تولید محتوا

• رعایت نسبت مناسب تبلیغات به محتوای سایت

• بهینه سازی و آپدیت محتواهای قدیمی

• حذف یا ویرایش محتواهای کپی و تکراری سایت

• اطمینان از هماهنگی صفحات با جستجوی کاربران

• استفاده از دتسورهای Noindex و NoFollow برای جلوپیری از تولید محتوای کپی یا تکراری

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله صفر تا صد الگوریتم پاندا و نحوه رفع حریمه گوگل پاندا، اطلاعاتی در مورد الگوریتم پاندا یا Panda Algorithm به شما ارائه می کنیم و به بررسی دلایل جریمه شدن توسط گوگل پاندا بپردازیم و روش های رفع جریمه گوگل پاندا رو مورد بررسی قرار بدیم. همونطور که گفتیم، الگوریتم پاندا در اصل فیلتری برای اسناد قابل جستجو هست که در 23 فوریه سال 2011 معرفی شد. هدف این الگوریتم دادن امتیاز بیشتر به محتوای با ارزش و جلوگیری از نمایش محتوای کم ارزش در نتایج طبیعی گوگل هست.

نظرات: