ما سعی می کنیم در مقاله الگوریتم کبوتر گوگل چیست و چه تاثیری بر رتبه سایت شما دارد؟ اطلاعاتی در مورد الگوریتم کبوتر گوگل به شما ارائه کنیم و به بررسی تاثیرات الگوریتم کبوتر گوگل بر نتایج جستجو بپردازیم و عملکرد الگوریتم کبوتر گوگل رو واسه شما مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین. شاید شما هم روزانه از موتور جستجوی گوگل برای کسب و کارهای خودتون استفاده می کنین و یا می خواهین برای پیدا کردن و شناسایی محصول اطلاعات یا مکانی از این موتور جستجو کمک بگیری. الان سوالی که پیش میاد این هست که گوگل چجوری این اطلاعات رو پیدا کرده و اون ها رو نشون میده. الگوریتم کبوتر در کنار سایر امکانات گوگل به منظور شناسایی نزدیک ترین مکان مورد نظر شما به وجود اومده که بر اساس موقعیت مکانی یا لوکیشن کار می کنه.

گوکل از الگوریتم های مختلفی استفاده می کنه. هدف اصلی این الگوریتم ها نیز این هست که بهترین نتیجه ممکن رو در اختیار کاربران قرار بدن و کاربران بتونن در کم ترین زمام ممکن به نتیجه ای که می خوان برسن. یکی از جدیدترین الگوریتم های گوگل، الگوریتم کبوتر گوگل هست که تحول بزرگی در دنیای سئو سایت و سرچ به وجود اورده. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله الگوریتم کبوتر گوگل چیست و چه تاثیری بر رتبه سایت شما دارد؟ اطلاعاتی در مورد الگوریتم کبوتر گوگل به شما ارائه کنیم و به بررسی تاثیرات الگوریتم کبوتر گوگل بر نتایج جستجو بپردازیم و عملکرد الگوریتم کبوتر گوگل رو واسه شما مورد بررسی قرار بدیم.

پیشنهاد ما برای مطالعه: موتورهای جستجو چگونه کیفیت مطالب را ارزیابی میکنند؟

الگوریتم کبوتر گوگل چیست؟

الگوریتم کبوتر گوگل چیست؟

اگه در حوزه بهینه سازی یا سئو سایت فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم الگوریتم کبوتر گوگل یا Pigeon رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این الگوریتم به دست بیارین و شاید این سوال واسه شما هم پیش اومده باشه که الگوریتم کبوتر گوگل چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که الگوریتم کبوتر گوگل یکی از الگوریتم های محبوب و پرکاربرد موتور جستجوی گوگل هست که در سال 2013 راه اندازی شد. بعد از این تاریخ اگه گوگل به لوکیشن کاربر دسترسی داشته باشه و هدف کاربر از جستجو، مراجعه به کسب و کارهای محلی باشه، گوگل کسب و کارهای محلی نزدیک رو به کاربر معرفی می کنه. در اصل گوگل با استفاده از این الگوریتم به کسب و کارهای محلی و افرادی که به دنبال این کسب و کارها می گردن، کمک زیادی می کنه.

مقاله پیشنهادی: الگوریتم رنک برین به زبان ساده

جالب اینجاست که بدونین الگوریتم Pigeon گوگل با هدف گره زدن الگوریتم جستجوی محلی به الگوریتم سایت ها و نزدیک کردن اون ها به هم ایجاد شده تا بتونه بر اساس فاصله کاربر و موقعیت سایت رتبه بندی مناسب و خوبی رو انجام بده. بنابراین، اگه شما هم دوست دارین تا بهترین نتایج رو در استراتژی دیجیتال مارکتینگ به دست بیارین، نباید نقش الگوریتم کبوتر گوگل در سئو رو فراموش کنین. توجه داشته باشین که الگوریتم کبوتر گوگل دارای نقص هایی هست که بعد از انتشار اون چندین بروزرسانی انجام شده. این الگوریتم در ابتدا فقط در آمریکا و سپس در سایت های انگلیسی زبان کشورهای انگلستان، کانادا و استرالیا اعمل شد و تغییرات زیاد و گسترده ای رو در صفحه نتایج گوگل برای جستجوهای محلی به وجود آورد.

تاثیرات الگوریتم کبوتر گوگل بر نتایج جستجو

تاثیرات الگوریتم کبوتر گوگل بر نتایج جستجو

همونطور که گفتیم، الگوریتم Pigeon گوگل یکی از مهم ترین الگوریتم های گوگل هست که وظیفه جستجوی محلی رو در موتور جستجو به عهده داره. گوگل همیشه با محتوای سایت ها سروکار داره و به دنبال ارائه نتایج مفید به کاربر هست. این الگوریتم تاثیر زیادی بر سئو سایت می ذاره. به همین منظور ما سعی می کنیم در این قسمت از مقاله به بررسی تاثیرات الگوریتم کبوتر گوگل بر نتایج جستجو بپردازیم.

مقاله پیشنهادی: الگوریتم گورخر گوگل و تاثیر آن بر روی فروشگاه های اینترنتی

• شخصی سازی نتایج جستجو

یکی از تاثیرات الگوریتم کبوتر گوگل بر نتایج جستجو این هست که نتایج جستجو رو شخصی سازی می کنه. برای مثال اگه کاربران عبارت قنادی در تجریش رو جستجو کنند، قنادی های همون منطقه به اون ها نشون داده میشه. تا قبل از استفاده گوگل از این الگوریتم زمانی که شما یه عبارت مثل قنادی رو سرچ می کردین، سایت های زیادی به شما نشون داده میشد، ولی با کمک الگوریتم کبوتر گوگل در زمان جستجوی این عبارت ها نزدیک ترین مکان ها رو واسه شما نشون میده.

• کمک به کسب و کارهای محلی

یکی دیگه از تاثیرات الگوریتم کبوتر گوگل بر نتایج جستجو این هست که به کسب و کارهای محلی کمک زیادی می کنه. با راه اندازی الگوریتم کبوتر گوگل تحول بزرگی در کسب و کارهای محلی به وجود اومد. بهتره بدونین بعد از راه اندازی اون کسب و کارهای محلی تونستن با بهینه سازی وب سایت های خودشون برای الگوریتم کبوتر گوگل، تعداد کاربران خودشون رو بالا ببرن. همچنین کاربران نیز در زمان جستجوی عبارت های عمومی مثل رستوران می تونن نزدیک ترین سایت های رستوران خودشون رو پیدا کرده و از اون ها سفارش بدن.

عملکرد الگوریتم کبوتر گوگل چگونه است؟

عملکرد الگوریتم کبوتر گوگل چگونه است؟

الگوریتم Pigeon گوگل عبارت جستجو شده توسط کاربر رو بررسی می کنه و اگه این عبارت به یه موقعیت مکانی یا کسب و کار محلی اشاره داشته باشه نزدیک ترین و بهترین پیشنهادات رو در اختیار اون قرار میده. برای مثال شما وقتی عبارت رستوران های نزدیک من رو جستجو کنین، گوگل پیشنهاداتی رو برای شما نشون میده. الان فکر کنین که همین عبارت رو در شهر دیگه ای جستجو می کنین. آیا باز هم گوگل همین پیشنهادها رو برای شما نشون میده؟ قطعا نه! اگه بخواهیم کمی تخصصی تر اون رو بررسی کنیم، میگیم که الگوریتم کبوتر، الگوریتم جستجوی شما رو با الگوریتم سایت های مرتبط تطابق میده و هر کدوم که از نظر مکانی به شما نزدیک باشن رو به ترتیب واسه شما نشون میده.

الگوریتم کبوتر گوگل و بهبود سئو سایت

یکی از اصلی ترین فعالیت هایی که برای بهبود سئو سایت و بالا بردن رتبه سایت در نتایج گوگل که با کمک الگویتم کبوتر باید انجام بدین این هست که باید موقعیت مکانی کسب و کار خودتون رو در نقشه گوگل ثبت کنین. این کار باعث میشه تا گوگل موقعیت مکانی کسب و کار شما رو شناسایی کنه. همچنین یکی دیگه از کارهای مهمی که بعد از ثبت موقعیت مکانی میشه انجام داد، ثبت شماره محل کار، نام و آدرس محل کارتون در همه صفحات سایت هست.

ربات های موتور جستجوگر گوگل می تونن شماره تلفن و آدرس ثبت شده شما رو در سایت ها درک کنند. با این کار الگوریتم کبوتر گوگل سایت شما رو ردیابی کنه و سئوی محلی شما رو بهبود بده. علاوه بر ثبت همه این اطلاعات در صفحه های سایت بهتره یه صفحه تماس با ما نیز داشته باشین که در اون همه اطلاعات مربوط به کسب و کار خودتون رو به صورت دقیق ثبت کرده باشین. این کار باعث میشه تا کاربران زیادی وارد سایت شما بشن و گوگل با توجه به این موضوع می تونه رتبه سایت شما رو بالا ببره.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله الگوریتم کبوتر گوگل چیست و چه تاثیری بر رتبه سایت شما دارد؟ اطلاعاتی در مورد الگوریتم کبوتر گوگل به شما ارائه کنیم و به بررسی تاثیرات الگوریتم کبوتر گوگل بر نتایج جستجو بپردازیم و عملکرد الگوریتم کبوتر گوگل رو واسه شما مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین. همونطور که گفتیم، بدونین الگوریتم Pigeon گوگل با هدف گره زدن الگوریتم جستجوی محلی به الگوریتم سایت ها و نزدیک کردن اون ها به هم ایجاد شده تا بتونه بر اساس فاصله کاربر و موقعیت سایت رتبه بندی مناسب و خوبی رو انجام بده.

نظرات: