ما سعی می کنیم در مقاله پارامترهای سئو در رتبه سایت و صفحات چیست؟ اطلاعاتی در مورد سئو سایت برای شما ارائه کنیم و به بررسی تاثیرات پارامترهای سئو در رتبه بندی سایت بپردازیم تا بتونین با استفاده سئو، رتبه سایت و صفحات وبسایت خودتون رو بالا ببرین. موتورهای جستجو بر اساس بیش از 200 فاکتور تشخیص میدن کدوم سایت ها باید در نتایج گوگل نشون داده بشه و باید به چه ترتیبی قرار بگیرن. اگه دوست دارین که سایت شما نیز در رتبه های برتر موتورهای جستجو قرار بگیره، باید سایت خودتون رو بهینه کرده و این پارامترها رو در سایت خودتون رعایت کنین. البته توجه داشته باشین که همه 200 فاکتوری که گفتیم، در عمل ارزش یکسانی ندارن.

هیچ شکی نیست همه افرادی که در فضای اینترنت فعال هستن، دوست دارن بدونن که کدوم عامل و فاکتورهای سئو با قرارگیری یه وبسایت در رتبه اول گوگل ارتباط مستقیمی داره. بهتره بدونین سئو سایت یکی از راه های موجود برای بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو هست که شما نیز می تونین با بهره گیری از اون رتبه سایت خودتون رو بالا ببرین. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله پارامترهای سئو در رتبه سایت و صفحات چیست؟ اطلاعاتی در مورد سئو سایت برای شما ارائه کنیم و به بررسی تاثیرات پارامترهای سئو در رتبه بندی سایت بپردازیم تا بتونین با استفاده سئو، رتبه سایت و صفحات وبسایت خودتون رو بالا ببرین.

اشنایی با مفهوم سئو:

اشنایی با مفهوم سئو

سئو(SEO) یا بهینه سازی سایت برای موتور جستجوگر گوگل مجموعه از فعالیت هایی هست که در طراحی و کدنویسی سایت، تدوین استراتژی محتوایی، تولید محتوا و لینک سازی خارجی انجام میدین تا رتبه بهتری در نتایج گوگل کسب کرده و بازدیدکننده بیشتری برای سایت جذب کنیم. همچنین SEO مخفف عبارت Search Engine Optimization هست و در زبان فراسی به سئو معروف شده. در واقع سئو مجموعه ای از عملیات های پیوسته هست که باعث میشن تا یه وبسایت برای کلمه کلیدی هدف رتبه های خوبی در گوگل کسب کنه. این مفهوم زمانی ظهور کرد که فرایند رسیدن یه سایت به رتبه های اول گوگل تبدیل به عملیاتی شد که میشه با اجرای اون رتبه های خوبی در گوگل کسب کرد و آمار فروش و بازدید خود رو افزایش داد.

مقاله پیشنهادی: 9 دلیل عدم نمایش سایت شما در صفحه اول گوگل چیست؟

مشه گفت که سئو راهکاری برای افزایش ترافیک یا بازدید وبسایت و کسب رتبه بهتر در نتایج گوگل هست که با رعایت دستورالعمل ها و تکنیک هایی که در بخش فنی سایت و تولید محتوا و عملیاتی که خارج از سایت بر روی اون انجام میشه و به افزایش آمار بازدید سایت و در نتیجه فروش سایت کمک می کنه. بعضی وقت ها سئو فقط با هدف ایجاد اطمینان برای موتورهای جستجو مورد استفاده قرار می گیره، ولی در اصل موتورهای جستجو به دنبال رتبه دادن به سایت هایی هستن که برای کاربران مفید باشن و در نهایت برای انسان ها بهینه سازی شده باشن. یعنی اگه کاربری در سایت شما احساس بهتری داشته باشه و زمان بیشتری رو بذاره یه امتیاز مثبت برای شما در نظر گرفته میشه.

چرا سئو اهمیت دارد؟

چرا سئو اهمیت دارد؟

شاید این سوال برای شما پیش بیاد که چرا سئو اهمیت دارد؟ بهتره بدونین یکی از جنبه های مهم سئو، سازگار کردن وبسایت شما با فهم کاربران و منطق موتورهای جستجو هست. با وجود اینکه گوگل رضایت کاربران رو به صاحبان وبسایت پیشنهاد میده، ولی نباید این حقیقت رو از یاد برد که موتورهای جستجو انسان نیستن. اگرچه موتورهای جستجو به میزان قابل توجهی پیچیده شدن، ولی هنوز قادر نیستن صفحات وبسایت ها رو با بینشی مشابه انسان درک، تجزیه و تحلیل کنند. انجام سئو و بهینه سازی سایت به موتورهای جستجو کمک می کنه تا موضوع و اهمیت هر صفحه و میزان کیفیت اون رو بهتر متوجه بشن و رتبه و جایگاه خوبی برای اون بدن.

کاربران به موتورهای جستجو اعتماد می کنند و دستیابی به رتبه برتر در رتبه بندی موتورهای جستجو به جستجوگران این سیگنال رو میده که سایت شما یه منبع معتبر هست. هرچه رتبه بالاتری در صفحات نتایج داشته باشین، کلیک و ترافیک بیشتری برای سایت شما ایجاد میشه. سئو همچنین تجربه کاربری رو بهبود میده و این موضوع باعث میشه تا مشتریان دوباره خریدار بشن. سئو مهم هست، چون نتایج جستجو رو عادلانه نگه می داره. این کار توانایی دستکاری این نتایج رو تا اونجا که ممکنه کاهش میده، به طوری که سایت هایی که در نتایج برتر قرار دارن، شایسته حضور در اون جا رو داشته باشن تا در صفحه اول گوگل باقی بمونن.

مقاله پیشنهادی: 8 ویژگی سایت های صفحه اول گوگل چیست؟

تاثیر پارامترهای سئو در رتبه سایت و صفحات چیست؟

تاثیر پارامترهای سئو در رتبه سایت و صفحات

همونطور که گفتیم، سئو سایت روشی برای بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو هست که شما می تونین با استفاده از اون سایت های خودتون رو به صفحه اول گوگل آورده و آمار بازدید و فروش خودتون رو افزایش بدین. همچنین فاکتورها و پارامترهای سئو در رتبه بندی وبسایت تاثیرات زیادی دارن. به همین منظور ما سعی می کنیم در این قسمت به بررسی تاثیرات پارامترهای سئو در رتبه بندی سایت بپردازیم.

• یکی از تاثیرات پارامترهای سئو در رتبه بندی سایت، وجود بک لینک هاست. بهتره بدونین تعداد دامنه های لینک شده به یه صفحه بیش از هر عامل دیگه بر رتبه یه وبسایت تاثیر می ذاره. بنابراین، برای کسب رتبه های بالاتر از بک لینک ها استفاده کنین.

• یکی دیگه از تاثیرات پارامترهای سئو در رتبه بندی سایت این هست که داده ها نشون میده که اعتبار و ارزش لینک های یه وبسایت با داشتن رتبه های بالاتر در موتور جستجو در ارتباط هست.

• یکی دیگه از تاثیرات پارامترهای سئو در رتبه بندی سایت این هست که اون محتوایی که عنوان و متنش با همدیگه ارتباط داره، بهتر از محتوایی هست که عنوان و متنش ربطی به همدیگه نداره عمل می کنه. در نتیجه، تولید محتوای متمرکز که فقط در ارتباط با یه موضوع هست، رتبه سایت رو ارتقا میده.

• طبق داده ها و اطلاعات به دست اومده، محتوای مفصل و طولانی بهتر از محتوای کوتاه عمل می کنه. رتبه اول نتایج جستجوی گوگل به صورت متوسط شامل 1.890 کلمه هست.

• وبسایت هایی که از پروتکل https استفاده می کنند، راحت تر از وبسایت های دیگه به صفحه اول گوگل میرسن. البته این مورد چندان ما رو شگفت زده نمی کنه، چون گوگل قبلا ارزش پروتکل های گوگل در رتبه بندی وبسایت ها رو تایید کرده بود.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله پارامترهای سئو در رتبه سایت و صفحات چیست؟ اطلاعاتی در مورد سئو سایت برای شما ارائه کنیم و به بررسی تاثیرات پارامترهای سئو در رتبه بندی سایت بپردازیم تا بتونین با استفاده سئو، رتبه سایت و صفحات وبسایت خودتون رو بالا ببرین. همونطور که گفتیم، سئو(SEO) یا بهینه سازی سایت برای موتور جستجوگر گوگل مجموعه از فعالیت هایی هست که در طراحی و کدنویسی سایت، تدوین استراتژی محتوایی، تولید محتوا و لینک سازی خارجی انجام میدین تا رتبه بهتری در نتایج گوگل کسب کرده و بازدیدکننده بیشتری برای سایت جذب کنیم.

نظرات: