ما سعی می کنیم در مقاله 8 ویژگی سایت های صفحه اول گوگل چیست؟ اطلاعاتی در مورد اهمیت صفحه اول گوگل برای شما ارائه کنیم و به بررسی ویژگی های سایت خوب بپردازیم تا اطلاعاتی در این زمینه از سئو سایت داشته باشین و بتونین با در نظر گرفتن این ویژگی ها سایت خودتون رو به صفحه اول گوگل بیارین. تقریبا همه افرادی که وبسایت دارن و به دنبال سئو سایت هستن، آرزوی اوردن سایت به صفحه اول گوگل برای سخت ترین و رقابتی ترین کلمات کلیدی سایت خودشون رو دارن و دلیل اون هم کاملا واضحه. قرار گرفتن سایت در صفحه اول Google باعث ایجاد ترافیک یا بازدید بیشتری برای سایت میشه، چون فقط 0.78 درصد از کاربران بر روی نتایج موجود در صفحه دوم گوگل کلیک می کنند و از اون سایت ها بازدید می کنند.

کسب و کار برای اینکه بتونه پیشرفت کنه، لازم داره که بر روی اسم تجاری خودش سرمایه گذاری کنه. در دنیای دیجیتال امروز نیز یکی از راه های برند شدن، داشتن وبسایت و فعالیت در فضای اینترنت هست. برای ساختن یه وبسایت ایده آل و قرارگیری اون در صفحه اول Google، ویژگی هایی باید در نظر گرفته بشه. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله 8 ویژگی سایت های صفحه اول گوگل چیست؟ اطلاعاتی در مورد اهمیت صفحه اول گوگل برای شما ارائه کنیم و به بررسی ویژگی های سایت خوب بپردازیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین.

اهمیت صفحه اول گوگل

اهمیت صفحه اول گوگل

قرار گرفتن در صفحه اول Google یکی از اصلی ترین و چالش بر انگیزترین دغدغه ها و چالش های متخصصین سئو و صاحبان وبسایت هاست. اومدن به صفحه اول فقط در صورتی امکان پذیره که از روش های سئو سایت به بهترین شکل ممکن استفاده بشه. حدود 75 درصد از افراد زمانی که در گوگل به دنبال اطلاعاتی هستن و سرچ خودشون رو انجام میدن، صفحه رو به پایین اسکرول نمی کنند. این کار نشون دهنده این هست که نه تنها قرار گرفتن سایت در صفحه اول گوگل اهمیت زیادی داره، بلکه سایت شما باید با استفاده از اصول سئو بتونه جزو سه نتیجه اول صفحه نخست گوگل باشه. بنابراین، سعی کنین به سئو اهمیت زیادی قائل باشین.

جالب اینجاست که بدونین گوگل یه موتور جستجوگر بسیار قوی هست که این موتور جستجو همه صفحه های سایت های موجود رو بررسی و کراول می کنه و تصمیم می گیره که کدوم یک از این صفحات شرایط لازم برای حضور در صفحه نخست گوگل رو دارن. خزنده های گوگل در اصل مشخص می کنند که کدوم سایت دارای بهترین و مناسب ترین موضوعات برای کاربران هستن. دلیل اهمیت صفحه اول گوگل این هست که افراد نه تنها به اون ها اعتماد کامل رو دارن، بلکه بیشتر تصمیمات مهم فعالیت های خودشون رو بر اساس اطلاعات لینک های موجود در صفحه نخست گوگل می گیرن. به این ترتیب، سایت هایی که تونستن به صفحه نخست گوگل برسن، می تونن به راحتی بر زندگی تعداد زیادی از افراد تاثیر زیادی بذارن.

مقاله پیشنهادی: میزان بازدید رتبه های مختلف گوگل چقدر است؟

8 ویژگی سایت های صفحه اول گوگل چیست؟

ویژگی های سایت های صفحه اول گوگل

همونطور که گفتیم، برای اینکه بتونین بازدهی خوبی از کسب و کار اینترنتی و وبسایت خودتون داشته باشین، باید سعی کنین تا وبسایت خودتون رو به صفحه نخست گوگل برسونین و جزو رتبه های برتر گوگل باشین. سایت هایی که در صفحه اول گوگل قرار دارن، ویژگی های زیادی دارن. به همین منظور ما سعی می کنیم در این قسمت از مقاله 8 ویژگی سایت های صفحه اول گوگل چیست؟ به بررسی ویژگی های سایت خوب بپردازیم.

• رابط کاربری

یکی از ویژگی های سایت های موجود در صفحه اول گوگل که باید بهش توجه داشته باشین، رابطه کاربری هست. بهتره بدونین اولین هدف وبسایت شما ارائه تجربه کاربری خوب هست. شما باید به سایت خودتون از دید کاربر نگاه کنین و کاری کنین که از کار با سایت شما لذت ببره. برای مثال مطمئن بشین که کاربر به راحتی می تونه از سایت شما استفاده کنه، به بخش های مختلف سایت شما دسترسی داشته باشه، همه متن ها واضح و قابل درک باشه، سایت شما از نظر بصری زیبا باشه و.....

مقاله پیشنهادی: انواع صفحات سایت کدامند و کدام صفحه برای گوگل بهینه شود؟

• محتواهای سئو شده

یکی دیگه از ویژگی های سایت های موجود در صفحه اول گوگل این هست که وبسایت ها باید دارای محتوای سئو شده باشن. سئو یعنی شما وبسایت خودتون رو جوری بسازین که بتونه رتبه های بالایی رو در گوگل به دست بیاره. همچنین سئو سایت به معنی بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو هست. بهتره بدونین حضور در صفحه اول گوگل یه راه عالی برای افزایش بازدید و فروش سایت شما هست، بنابراین، سعی کنین تا به کار گیری سئو در محتواهای خود، وبسایت خودتون رو به صفحه نخست گوگل بیارین.

• بالا بودن سرعت سایت

ویژگی های سایت های صفحه اول گوگل

یکی دیگه از ویژگی های سایت های موجود در صفحه اول گوگل این هست که باید سایت سرعت بالایی داشته باشه. بهتره بدونین زمانی که کاربر مجبور باشه خیلی منتظر نمایش سایت شما بمونه، ممکنه صفحه شما رو ببنده و به سراغ یه سایت دیگه بره. این کار تاثیر مستقیمی در رتبه سایت شما در گوگل داره. بنابراین، سعی کنین تا از تکنیک های افزایش سرعت پردازش سایت استفاده کنین و جوری کنین تا سایت شما سریع نمایش داده بشه. از جمله از روش های افزایش سرعت سایت می تونیم به استفاده از عکس های با حجم کم اشاره کنیم. توجه داشته باشین که اگه عکس های موجود در سایت شما حجم بالایی داشته باشن، سرعت نمایش سایت شما کاهش پیدا می کنه. به این ترتیب، اگه سرعت نمایش سایت شما پایین باشه، هیچ کاربری از وبسایت شما بازدید نمی کنه.

• ریسپانسیو بودن(Responsive)

یکی دیگه از ویژگی های سایت های موجود در صفحه اول گوگل این هست که سایت باید واکنش گرا یا Responsive باشه. ریسپانسیو بودن به این معنی هست که سایت شما خودش رو با همه اندازه های صفحه مطابقت بده. این کار کمک می کنه که هر کسی با هر دستگاهی به راحتی بتونه از سایت شما استفاده کنه. اکثر کاربران با گوشی به سراغ سایت میان. بنابراین، بسیار مهمه که سایت خودتون رو برای گوشی های موبایل آماده کنین. البته موضوع فقط کاربران نیست. زمانی که کاربر از طریق گوشی در گوگل سرچ می کنه، رتبه های برتر برای سایت هایی میشه که ریسپانسیو هستن. چون استفاده از اون ها برای کاربر گوشی راحته.

• داینامیک بودن(Dynamic)

ویژگی های سایت های صفحه اول گوگل

یکی دیگه از ویژگی های سایت خوب، داینامیک بودن هست. بهتره بدونین داینامیک بودن یا پویا بودن سایت یکی از اصول ابتدایی در طراحی سایت هست که شناخت اون اهمیت زیادی داره. زمانی که سایت شما داینامیک باشه، قسمت های مختلف اون به همدیگه متصل میشن. به عبارت دیگه، زمانی که شما یه مقاله جدید در وبلاگ خودتون منتشر می کنین، این مقاله در صفحه اصلی سایت شما نیز نشون داده میشه. وقتی که سایت شما داینامیک باشه، توسعه اون هم راحته. ولی اگه سایت استاتیک یا غیر داینامیک باشه، اون وقت اضافی کردن امکانات جدید، وبلاگ نویسی و... در اون کار پیچیده و سختی میشه و این موضوع نیز باعث میشه تا سایت شما در صفحه اول قرار نگیره.

• وجود قابلیت وبلاگ نویسی

یکی دیگه از ویژگی های سایت خوب، وجود قابلیت وبلاگ نویسی یا مقاله نویسی در سایت هست. بهتره بدونین محتوا یکی از اجزای جدانشدنی دنیای اینترنت هست. زمانی که شما در سایت محتوای آموزشی در مورد کسب و کار خودتون قرار میدین، کاربران به راحتی به شما اعتماد می کنند. ولی برای اینکه بتونین در سایت خود وبلاگ منتشر کنین، باید وبسایت شما از قابلیت مقاله نویسی پشتیبانی کنه. بنابراین، اگه دوست دارین حضوری جدی در فضای اینترنت داشته باشین مطمئن بشین که سایت شما وبلاگ داره.

• ظاهر سایت

یکی دیگه از 8 ویژگی سایت های صفحه اول گوگل این هست که ظاهر سایت شما باید قشنگ باشه چون اهمیت زیادی داره. ظاهر اولین چیزیه که توجه کاربر رو به سمت خودش جذب می کنه و می تونه تاثیر زیادی روی اون داشته باشه. بنابراین باید توجه زیادی به طراحی ظاهری سایت داشته باشین. همچنین اگه ظاهر وبسایت کاربر رو جذب کنه و طراحی گرافیک اون رو دوست داشته باشه، به این معنی هست که وقت بیشتری رو در اون صفحه صرف می کنه و گوگل نیز با توجه به این موضوع سایت شما رو در صفحه اول قرار میده.

• کدنویسی منظم قالب سایت

یکی دیگه از 8 ویژگی سایت های صفحه اول گوگل این هست که کدنویسی قالب سایت باید منظم باشه. هرچقدر یه قالب تمیزتر و بهتر نوشته بشه، توصعه اون راحت میشه و با مشکلات کمتری مواجه میشه. علاوه بر این، کدنویسی خوب و رعایت اصول درست باعث داشتن رتبه بهتری در گوگل میشه. البته بررسی این موضوع شاید اونقدرا هم راحت نباشه و واقعا لازم هم نیست که وقت زیادی رو صرف اون کنین. فقط مطمئن باشین که یه تیم حرفه ای سایت شما رو طراحی می کنه و ظاهر سایت شما قشنگ میشه.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله 8 ویژگی سایت های صفحه اول گوگل چیست؟ اطلاعاتی در مورد اهمیت صفحه اول گوگل برای شما ارائه کنیم و به بررسی ویژگی های سایت خوب بپردازیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین و بتونین با در نظر گرفتن این ویژگی ها سایت خودتون رو به صفحه اول گوگل بیارین. همونطور که گفتیم، قرار گرفتن در صفحه اول Google یکی از اصلی ترین و چالش بر انگیزترین دغدغه ها و چالش های متخصصین سئو و صاحبان وبسایت هاست. اومدن به صفحه اول فقط در صورتی امکان پذیره که از روش های سئو سایت به بهترین شکل ممکن استفاده بشه.

نظرات: