ما سعی می کنیم در مقاله انواع صفحات سایت کدامند و کدام صفحه برای گوگل بهینه شود؟ اطلاعاتی در مورد ساختار سایت برای شما ارائه کنیم و به بررسی انواع صفحات سایت بپردازیم تا و صفحه مهم برای گوگل رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه از سئو سایت داشته باشین. سایت هایی که طراحی میشن، باید بر اساس اصول خاصی طراحی بشن تا هم کاربران و هم گوگل از اون راضی باشه. بنابراین، اگه قصد دارین تا کسب و کار اینترنتی یا وبسایتی برای خودتون طراحی کنین، ابتدا آموزش های لازم رو فرا بگیرین و با ساختار سایت آشنایی داشته باشین و با انواع صفحات مهم سایت آشنا بشین تا بتونین وبسایتی طراحی کنین که مورد استقبال کاربران و مخاطبان زیادی قرار بگیره و گوگل رتبه سایت و محتواهای شما رو بالا ببره.

صفحات مهمی وجود دارن که هر سایتی باید اون ها رو داشته باشه تا گوگل بتونه جایگاه خوبی برای وبسایت ارائه بده. شاید برای شما نیز پیش اومده باشه که وارد سایتی شدین و خواستین به یکی از صفحات دسترسی داشته باشین، ولی در کمال تعجب می بینین که همچین صفحه ای وجود نداره! این صفحات مهم هستن و برای راحتی کاربران و مخاطبان و افزایش ارتباط حتما باید این صفحات رو در سایت خودتون مورد استفاده قرار بدین. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله انواع صفحات سایت کدامند و کدام صفحه برای گوگل بهینه شود؟ اطلاعاتی در مورد ساختار سایت برای شما ارائه کنیم و به بررسی انواع صفحات سایت بپردازیم تا و صفحه مهم برای گوگل رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین.

ساختار سایت چگونه است؟

ساختار سایت چگونه است؟

بیشتر طراحان سایت، مبنای طراحی خودشون رو جذابیت برای کاربر گذاشتن. این کار درستیه، ولی باید کمی جلو بریم و نکته های زیادی رو در نظر بگیریم. مخصوصا اگه قصد طراحی صفحات لندینگ پیج رو داریم. همچنین ساختار سایت رو میشه اینجوری تعریف کرد که ساختار فضای اطلاعاتی هست که دسترسی به محتوای تصویری رو فراهم می کنه. به طور کلی ززمان طراحی یه رویکرد سیستماتیک برای رسیدن به یه هدف ساختار یه وبسایت مهم هست. برای مثال تصور کنین شما فروشگاه فیزیکی رو مدیریت می کنین که کتاب و فیلم آموزشی می فروشه. همه این محصولات در یه مکان پر از قفسه جمع شدن. مشتری برای پیدا کردن کتاب یا فیلم آموزش مورد نظر خودش نیاز به جستجو و صرف زمان داره. حتی مطمئن نیست که محصول در فروشگاه وجود داره یا نه.

مقاله پیشنهادی: انواع سئو کدامند؟

با این سردرگمی ها ممکنه مشتری فروشگاه شما رو ترک کنه و هیچ وقت سراغ شما نیاد. مشتریان و کاربران شما، فروشگاه ها و وب سایت های سازمان یافته رو ترجیح میدن. ابزار مناسب برای سازماندهی اطلاعات سایت، ساختار سایت هست. بهتره بدونین یه ساختار سایت مناسب به بازدیدکننده های سایت کمک می کنه تا اطلاعات رو به راحتی پیدا کنند. کاربران وقتی اطلاعات رو سریع پیدا کردن، احساس رضایت می کنند. نتیجه اینکه ساختار ساده برای استفاده از سایت نیاز ضروری هر سایت هست.

انواع صفحات سایت کدامند؟

انواع صفحات سایت

جالب اینجاست که بدونین هر سایت از برگه ها و صفحات مختلفی بنا به نیاز سایت و سلیقه طراح سایت تشکیل شده که هر کدوم از این صفحات مزایا و کاربردهای خاص خودشون رو دارن و برای گوگل از اهمیت بالایی برخوردار هستن که باید با اون ها آشنا بشین. به همین منظور ما سعی می کنیم در این قسمت از مقاله انواع صفحات سایت کدامند و کدام صفحه برای گوگل بهینه شود؟ به بررسی و معرفی انواع صفحات سایت می پردازیم.

مقاله پیشنهادی: تاثیر رتبه های اول تا سوم صفحه اول گوگل در میزان بازدید سایت

• صفحه اصلی؛ مهم ترین صفحه سایت

یکی از انواع صفحات سایت که به عنوان مهم ترین صفحه سایت شناخته میشه، صفحه اصلی هست. بهتره بدونین صفحه اصلی مهم ترین صفحه وب سایت شما هست که علاوه بر جذابیت و زیبایی باید کار رو برای مخاطب راحت کنه و کاربر بتونه از طریق اون به قسمت های مختلف و صفحات مهم دیگه دسترسی داشته باشه. برای مثال اگه صفحه اصلی سایت ما رو دیده باشین، در اون قسمتی رو با عنوان محصولا، بخشی رو به اسم سفارش تولید محتوا، بخشی رو هم برای وبلاگ و... قرار دادیم. سعی کردیم تا حدودا همه قسمت های مهم سایت رو در صفحه اصلی به نمایش بگذاریم. به هر حال خیلی مهم هست که صفحه اصلی سایت به خوبی و بر اساس اصول خودش طراحی بشه.

• صفحه وبلاگ

یکی دیگه از انواع صفحات سایت، صفحه وبلاگ هست که باید در صفحه اصلی سایت اون رو پوشش بدین. این صفحه نیز اهمیت زیادی برای گوگل داره و مطالب وبلاگ در سایت می تونه مطالب مختلفی باشه که با توجه به سایت و کسب و کار شما تهیه شدن. می تونین اخبار و اتفاقات مربوط به کسب و کار و یا توضیحات مربوط به یه کالا رو به صورت رایگان در اختیار بازدید کننده ها یا مشتریان سایت خود قرار بدین. همچنین مقاله ها و وبلاگ هایی که برای کاربران و مخاطبان خودتون تهیه می کنین، باید با این هدف تولید بشن که رضایت کاربران رو جذب کنند.

• صفحه تماس با ما

یکی دیگه از انواع صفحات سایت که شما باید این صفحه رو در وبسایت خودتون داشته باشین، صفحه تماس با ما هست. در این صفحه باید اطلاعات تماس و ادرس و نشانی شرکت و کسب و کار خودتون رو قرار بدین. البته فاکتورها و معیارهایی باید در این صفحه قرار بگیرن که نمیشه اون رو در این مقاله گفت چون زیاد هستن. ولی مواردی که باید در ساخت این صفحه باید رعایت کنین رو به صورت خلاصه بهتون می گیم. اول اینکه سعی کنین فرمی رو با عنوان فرم تماس با ما قرار بدین و ایمیل خودتون رو در اینجا بذارین.

• صفحه درباره ما

انواع صفحات سایت کدامند؟

یکی دیگه از انواع صفحات وبسایت، صفحه درباره ما هست. بعضی وقت ها کاربران دوست دارن تا از مدیر یا ادمین سایت و تیم کاری اطلاعات بیشتری به دست بیارن و در مورد اون ها اطلاعات بیشتری کسب کنند. این کار معمولا به افزایش اعتماد بیشتر اون ها کمک می کنه که می تونه فروش شما رو هم افزایش بده. بنابراین، صفحه ای رو در وبسایت ها می بینیم با عنوان درباره ما که در اون اطلاعاتی رو قرار میدن. این اطلاعات می تونه شامل سوابق کاری، زمان شروع فعالیت کسب و کار، عکس هایی از خود یا تیم کاری، خدماتی که ارائه می دین و هر چیزی مانند این ها باشه. به این ترتیب، اگه دوست دارین تا کاربران به شما اعتماد کنند و آمار فروش شما بیشتر بشه، این صفحه رو در سایت خودتون قرار بدین.

• صفحه نتایج جستجو

یکی دیگه از انواع صفحات وبسایت، صفحه نتایج جستجو هست. بهتره بدونین هر کسب و کار یا وبسایتی اطلاعات شخصی رو در حوزه خودش داره. خیلی از مخاطبین بعد از مراجعه به سایت، دوست دارن تا اطلاعات بیشتری رو مشاهده کنند. برای این کار می تونن از قسممت دسته بندی های همون موضوع، مطالب مشابه رو ببینن و هم اینکه می تونن از قسمت جستجو کلمات مورد نظر خودشون رو وارد کنند تا مطالب مرتبط برای اون ها نمایش داده بشه. خیلی از سایت ها بخشی رو برای جستجو در نظر می گیرن. شاید برای شما هم پیش اومده باشه که به سایتی مراجعه کنین و برای دیدن مطالب بیشتر اط قسمت جستجو استفاده کنین.

• محصولات یا خدمات

یکی دیگه از انواع صفحات وبسایت که اهمیت زیادی داره و کاربران بیشتر به این صفحه مراجعه می کنند، صفحه محصولات و خدمات هست. بعضی از سایت ها محصولات یا خدماتی رو ارائه میدن که میشه اون ها رو وبسایت فروشگاهی محسوب کرد. این سایت ها برای اینکه بتونن خدمات و محصولات خودشون رو به سایر افراد ارائه بدن، نیاز دارن تا برای محصولات و خدمات خود صفحه هایی رو به وجود بیارن. البته توجه داشته باشین که ایجاد این صفحه ها برای سایت های شخصی لازم نیست، چون معمولا در وبسایت های شخصی محصولی فروخته نمیشه.

• صفحه قوانین و مقررات

انواع صفحات سایت کدامند؟

یکی دیگه از انواع صفحات وبسایت، صفحه قوانین و مقررات هست. این صفحه مهمی هست که بهتره اون رو در وبسایت خودتون قرار بدین. شما می تونین در این صفحه قوانین و مقرراتی رو در مورد استفاده از محصولات و محتوای سایت خودتون قرار بدین. خیلی از سایت های فروشگاهی این صفحه رو دارن، چون لازمه تا کاربر قوانین استفاده از خدمات و محصولات رو بدونه. همچنین لازمه تا برخی از موارد دیگه هم به صورت واضح در این صفحه گفته بشه تا کاربر تکلیف خودش رو بدونه و بتونه با بهترین راه ممکن از سایت شما استفاده کنه.

• صفحه خطای 404

یکی دیگه از انواع صفحات وبسایت، صفحه خطای 404 هست. بعضی از مخاطبان سایت شما ممکنه ادرس یکی از صفحه های شما رو اشتباه وارد کنند و یا اینکه شما قبلا صفحه ای ساخته بودین و بعدا اون رو حذف کردین و حالا کاربری وارد این صفحه شده. در هر دو شرایط کاربر در صفحه ای که وارد شده، عنوان خطای 404 رو می بینه و این یعنی این صفحه در سایت شما وجود نداره و یا اینکه خود شما اون رو حذف کردین. البته تعداد این صفحات نباید زیاد بشه، چون به سئوی سایت شما آسیب می زنه.

• صفحه راهنمای استفاده

یکی دیگه از انواع صفحات وبسایت، صفحه راهنمای استفاده یا راهنمای خرید هست. در شرایطی که امکان داره کاربرانی که چندان با اینترنت یا وبگردی آشنایی ندارن، وارد وبسایت شما بشن. در این حالت، درصد بالایی از اون ها نمی تونن به خوبی از سایت شما و امکانات اون استفاده کنند. یا اینکه شاید خیلی از مشتری ها با پروسه خرید از سایت شما مشکل داشته باشن و نتونن مراحل خرید رو به صورت کامل انجام بدن. همین موارد می تونه به ترافیک و فروش سایت شما ضربه بزنه. کاری که می تونین انجام بدین این هست که برای وبسایت خودتون راهنمایی بنویسین که در صفحه ای مخصوص به خودش قرار داره.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله انواع صفحات سایت کدامند و کدام صفحه برای گوگل بهینه شود؟ اطلاعاتی در مورد ساختار سایت برای شما ارائه کنیم و به بررسی انواع صفحات سایت بپردازیم تا و صفحه مهم برای گوگل رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین. همونطور که گفتیم، جالب اینجاست که بدونین هر سایت از برگه ها و صفحات مختلفی بنا به نیاز سایت و سلیقه طراح سایت تشکیل شده که هر کدوم از این صفحات مزایا و کاربردهای خاص خودشون رو دارن و برای گوگل از اهمیت بالایی برخوردار هستن که باید با اون ها آشنا بشین.

نظرات: