ما سعی می کنیم در مقاله انواع سئو کدامند؟ و چرا نباید از سئو کلاه سیاه استفاده کرد؟ اطلاعاتی در مورد سئو برای شما ارائه کنیم و به بررسی انواع سئو بپردازیم و دلیل استفاده نکردن از سئو کلاه سیاه رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین. کسب و کارهای امروزی به دنبال برند شدن و معرفی خود به کاربران گوگل برای چند برابر شدن سود کسب و کار خود هستن و دوست دارن بدون اینکه فضای کاری خودشون رو گسترش بدن، از گوگل برای بهبود کسب و کار خود کمک بگیرن. سئو سایت یکی از روش هایی هست که باعث قوی شدن کسب و کار، حک شدن خدمات در ذهن مخاطبان و تبدیل اون ها به مشتری دائمی هست.

بهینه سازی وبسایت برای موتورهای جستجو یا سئو فرایند پیچیده ای هست و انواع مختلفی داره که همه این سئوها یه هدف رو دنبال می کنند و اون هدف بهتر دیده شدن در موتورهای جستجو هست. اگه شما نیز دوست دارین تا با استفاده از سئو، وبسایت و کسب و کار خودتون رو برای موتورهای جستجو بهینه کنین و رتبه خوبی دریافت کنین، باید با انواع سئو آشنایی داشته باشین. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله انواع سئو کدامند؟ و چرا نباید از سئو کلاه سیاه استفاده کرد؟ اطلاعاتی در مورد سئو برای شما ارائه کنیم و به بررسی انواع سئو بپردازیم و دلیل استفاده نکردن از سئو کلاه سیاه رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین.

سئو چیست؟

سئو چیست؟

اگه شما نیز کسب و کار اینترنتی یا وبسایت داشته باشین، احتمالا اسم سئو یا SEO رو شنیدین و خواستین که اطلاعاتی در مورد این مفهوم به دست بیارین و شاید این سوال برای شما نیز پیش اومده باشه که سئو چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که سئو به معنی بهینه سازی وبسایت برای موتورهای جستجو یا گوگل هست و فرایندیه که از طریق اون میشه وبسایت رو برای درک بهتر توسط موتورهای جستجو و کمک بیشتر به کاربران بهینه سازی کرد. در اصل زمانی که وبسایت رو بر اساس اصول سئو بهینه سازی کنیم، صفحه های وبسایت در موتورهای جستجو در رتبه های بهتر و بالاتر قرار می گیرن و در نتیجه افراد زیادی از اون ها بازدید می کنند.

جالب اینجاست که بدونین سئو(SEO) یا بهینه سازی وبسایت برای موتورهای جستجو مجموعه ای از فعالیت هایی هست که در طراحی و کدنویسی سایت، تدوین استراتژی محتوایی، تولید محتوا و لینک سازی خارجی انجام می دیم تا رتبه بهترین در نتایج جستجوی گوگل کسب کرده و بازدیدکننده بیشتری برای سایت جذب کنیم. اما تعریف سئو به همین جا ختم نمیشه. کلمه SEO مخفف عبارت Search Engine Optimization هست که به معنی بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو هست، ولی امروزه مفهوم سئو تغییر یافته که برابر با بهنیه سازی تجربه کاربر هنگام جستجو در گوگل هست. به عبارت دیگه، باید اهمیت ویژه ای برای رضایت کاربر از نتیجه پیدا شده در گوگل قائل شویم و هدف خودمون رو محتوایی تولید کنیم تا کاربر دوست داشته باشه از اون استفاده کنه.

مقاله پیسنهادی: تاثیر رتبه های اول تا سوم صفحه اول گوگل در میزان بازدید سایت

تعریف سئو یا بهینه سازی موتورهای جستجو عبارت هست از مجموعه اقدامات و فرایندهایی که در اون رتبه کل سایت یا یه صفحه از وبسایت برای یک یا چند کلیدواژه بهبود پیدا می کنه و این افزایش رتبه باعث افزایش ترافیک ورودی از موتورهای جستجو میشه. رتبه بهتر صفحات وبسایت کسب و کار در نتایج جستجوی گوگل باعث افزایش بازدید و افزایش آگاهی از برند میشه که جلب توجه بیشتر مشتریان بالقوه و افزایش فروش رو به دنبال داره.

انواع سئو کدامند؟

انواع سئو کدامند؟

همونطور که گفتیم، سئو فرایند بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو با هدف افزایش رتبه سایت در کنار رضایت مخاطب از کیفیت محتوا هست. برای اینکه بتونیم سایت خودمون رو راحت تر سئو کنیم باید با انواع سئو آشنا بشیم. تنها دلیل اینکه سئو به انواع مختلفی تقسیم میشه، راحتی تجزیه یه فرایند پیچیده در چندین فرایند کوچیک تر هست تا کار برای ما راحت تر باشه. به همین منظور ما سعی می کنیم در این قسمت از مقاله، به بررسی انواع سئو بپردازیم.

• سئو داخلی(On-Page SEO)

یکی از انوع سئو، سئو داخلی یا On-Page SEO هست که به بهنیه سازی صفحه ها برای بهبود تجربه کاربری و درک بهتر محتوای صفحه برای موتور جستجوگر گوگل می پردازه. در این نوع از سئو، بخش های مختلف صفحه های وب برای موتورهای جستجو و مخاطبان وبسایت بهینه سازی میشن. به یاد داشته باشین که موتورهای جستجو فرایند رتبه بندی وبسایت رو برای هر صفحه به شکل جداگونه انجام میدن. بنابراین، در سئو داخلی باید به بهینه سازی همه صفحه های وبسایت برای بهتر دیده شدن در موتورهای جستجو توجه کرد. از جمله از فرایندهای مهم در سئو داخلی می تونیم به بهینه ساازی عنوان صفحه، بهینه سازی زیرعنوان ها، تصاویر، بهبود ظاهر صفحه و... اشاره کنیم.

• سئو خارجی(Off-Page SEO)

یکی دیگه از انواع سئو، سئو خارجی هست که اکثرا به تبلیغ و معرفی وبسایت در فضای اینترنت می پردازه. برخلاف سایر سئوها که بر روی بهینه سازی زیرساخت و محتوای وبسایت تمرکز دارن، در سئو خارجی از تکنیک های مختلف برای معرفی و تبلیغ صفحه ها در وبسایت های دیگه در اینترنت استفاده میشه، چون وبسایت های مشهور معمولا رتبه های بهترین در گوگل کسب می کنند. از مهم ترین روش ها در سئو خارجی می تونیم به لینک سازی و تبلیغ و معرفی برند در فضای اینترنت اشاره کنیم.

• سئو فنی(Technical SEO)

انواع سئو کدامند؟

یکی دیگه از انواع سئو، سئو فنی  هست که پارامترهای فنی تاثیرگذار در میزان ظاهر شدن وبسایت در موتورهای جستو رو بررسی و بهینه می کنه. هدف اصلی سئو تکنیکال یا فنی این هست که از قابلیت خزش و نمایه گذاری بدون مشکل صفحه های وب توسط کراولرها و ربات های موتورهای جستجو اطمینان حاصل کنه. از مهم ترین تکنیک های سئو فنی می تونیم به بررسی فایل robots.txt، افزودن وبسایت به گوگل سرچ کنسول، بهینه سازی ساختار سایت و URL و افزایش سرعت بارگذاری صفحه های سایت اشاره کنیم.

مقاله پیشنهادی: تاثیر نظم در انتشار مطالب در رتبه بندی گوگل

• سئو محلی(Local SEO)

یکی دیگه از انواع سئو، سئو محلی هست. بهتره بدونین Local SEO قسمتی از سئو هست که در کسب و کارهای محلی مورد استفاده قرار می گیره. به عنوان مثال اگه وبسایتی دارین که هدف اون جذب مشتریان و تشویق اون ها به بازدید از فروشگاه محلی شما هست، باید از تکنیک های سئو محلی برای بهینه سازی سایت خود استفاده کنین. از جمله از این تکنیک ها می تونیم به قرار دادن اسم، نشانی و اطلاعات تماس کسب و کار در همه صفحات وبسایت، اضافی کردن اسکیمای در صفحه اصلی سایت و ساخت حساب کاربری Google My Business اشاره کنیم.

• سئو محتوا(Content SEO)

یکی دیگه از انواع سئو، سئو محتوا یا Content SEO هست که این رو میشه بخشی از سئو داخلی محسوب کرد. این بخش از سئو به بهبود کیفیت محتوا برای بهتر نشون داده شدن در موتورهای جستجو می پردازه. از اونجایی که محتوا یکی از مهم تارین معیارهای سئو هست، در خیلی از بخش های سئو به اون پرداخته میشه. به این ترتیب، تولید محتوای سئو شده برای افزایش رتبه سایت از اهمیت بیشتری برخوردار هست.

سئو کلاه سیاه (Black-Hat SEO)

سئو کلاه سیاه

یکی دیگه از انواع مختلف سئو می تونیم به سئو کلاه سیاه یا Black Hat SEO اشاره کنیم که به سوء استفاده از ضعف های الگوریتم های گوگل برای بهبود رتبه وبسایت در صفحه نتایج جستجوها گفته میشه. اسم این اصطلاح از فیلم های وسترن گرفته شده که در اون ها همیشه شخصیتی که کلاه سیاه بر سر داشت، شخصی منفی داستان و شخصیت با کلاه سفید به عنوان قهرمان و شخصیت مثبت داستان معرفی میشد. از روش های رایج در سئو کلاه سیاه میشه به خریدن بک لینک و دستکاری لینک ها، استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی، استفاده از متن مخفی در صفحه ها و به کار بردن تکنیک کلاکینگ یا Cloaking اشاره کرد. سئو کلاه سیاه معایب زیادی به همراه داره، به همین دلیل توصیه میشه تا از این نوع سئو استفاده نکنین.

چرا نباید از سئو کلاه سیاه استفاده کرد؟

شاید این سوال برای شما پیش بیاد که چرا نباید از سئو کلاه سیاه استفاده کرد؟ بهتره بدونین بسیاری از متخصصین سئو استفاده از سئو کلاه سیاه رو کاملا غیراخلاقی می دونن، ولی برخی از اون هنوز سعی دارن سیستم رو فریب بدن. با این حال حتی اگه این تکنیک ها برای شما مفید باشن، نتایج اغلب کوتاه مدت هستن و خطرات زیادی در اون وجود داره. اگه گوگل تشخیص بده که شما از سئو کلاه سیاه استفاده کردین، شما رو جریمه می کنه و دریافت جریمه از طرف گوگل باعث کاهش رتبه وبسایت شما میشه یا در بدترین حالت برای همیشه از نتایج گوگل حذف میشین.

به این معنی هست که وقتی مخاطبات هدف شما به دنبال شما هستن، وبسایت شما در نتایج جستجو ظاهر نمیشه و در نتیجه کسب و کار شما با شکست مواجه میشه. همچنین سئو کلاه سیاه نیز تجربه ضعیفی رو برای مخاطبان شما ایجاد می کنه. محتوای صفحات شما اسپم به نظر میرسن و بیشتر بازدیدکننده ها وبسایت شما رو به دلیل تجربه ضعیف کاربری ترک می کنند.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله انواع سئو کدامند؟ و چرا نباید از سئو کلاه سیاه استفاده کرد؟ اطلاعاتی در مورد سئو برای شما ارائه کنیم و به بررسی انواع سئو بپردازیم و دلیل استفاده نکردن از سئو کلاه سیاه رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین. همونطور که گفتیم، سئو فرایند بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو با هدف افزایش رتبه سایت در کنار رضایت مخاطب از کیفیت محتوا هست. برای اینکه بتونیم سایت خودمون رو راحت تر سئو کنیم باید با انواع سئو آشنا بشیم. تنها دلیل اینکه سئو به انواع مختلفی تقسیم میشه، راحتی تجزیه یه فرایند پیچیده در چندین فرایند کوچیک تر هست تا کار برای ما راحت تر باشه.

نظرات: