ما سعی می کنیم در مقاله خزش ربات های موتور جستجو چگونه است؟ اطلاعاتی در مورد موتور جستجو برای شما ارائه کنیم و به بررسی نکات مهم در مورد خزنده موتور جستجو بپردازیم و نحوه خزش ربات های موتور جستجو رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه از سئو سایت داشته باشین. اگه می خواهیم سایت شما در نتایج اول موتورهای جستجو قرار بگیره، ابتدا باید عملکرد موتورهای جستجو رو فرا یاد بگیرین. در زمان های قدیم اونجایی که نه اینترنت بود و نه موتور جستجو چیزی که باعث میشد تا افراد از یه کتابخونه بازدید کنند و یه در صفحه راهنمای مشاغل به دنبال اطلاعات یه فروشگاه مخصوص بگردن، هدف جستجو اسم داشت. چیزی که نشون میده فرد سعی می کنه تا در دنیای نتایج به هدفش برسه.

همونطور که می دونین گوگل به صورت مداوم محتوای سایت ها رو بررسی می کنه، این بررسی ها توسط یه سری از ربات های خزنده گوگل انجام میشه. در ادامه همراه ما باشین، چون سعی می کنیم در مقاله خزش ربات های موتور جستجو چگونه است؟ اطلاعاتی در مورد موتور جستجو برای شما ارائه کنیم و به بررسی نکات مهم در مورد خزنده موتور جستجو بپردازیم و نحوه خزش ربات های موتور جستجو رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم.

موتور جستجو چیست؟

موتور جستجو ماشین پاسخ به سوالات کاربران هست. موتورهای جستجو برای تشخیص، درک و سازماندهی محتوای اینترنت طراحی شدن تا مرتبط ترین نتایج رو برای جستجوها و پرسش های کاربران ایجاد کنند. برای انکه محتوای سایت شما در نتایج جستجو نمایش داده بشه، اول از همه باید این محتوا برای موتورهای جستجو قابل مشاهده باشه و این مهم ترین قطعه از پازل سئو محسوب میشه، چون اگه امکان پیدا کردن سایت شما وجود نداشته باشه، راهی برای نمایش اون در صفحه نتایج جستجو وجود نداره.

مقاله پیشنهادی: 5 راز اصلی نمایش سایت ها در صفحه اول گوگل

نکات مهم در مورد خزنده موتور جستجو کدامند؟

خزنده موتور جستجو

همونطور که گفتیم، گوگل به صورت مداوم محتوای سایت ها رو بررسی می کنه که این بررسی ها توسط یه سری از ربات های خزنده گوگل انجام میشه. خزنده ها یا همون Spider-Crawler با استفاده از لینک ها و شناسایی یه سری URL ها وارد سایت شده و محتوای اون رو بررسی می کنند. همچنین نکات مهمی در مورد خزنده موتور جستجو وجود داره. به همین منظور ما سعی می کنیم در این قسمت از مقاله خزش ربات های موتور جستجو چگونه است؟ به بررسی نکات مهم در مورد خزنده موتور جستجو بپردازیم.

• یکی از نکات مهم در مورد خزنده موتور جستجو این هست که موتورهای جستجو از خزنده ها برای پیدا کردن صفحات مرتبط با نتایج جستجو استفاده می کنند. خزنده جستجوگر Spider و خزنده موتور جستجو Crawler هر دو کار خزش و کاوش در صفحات وب رو انجام میدن. با این تفاوت که خزنده مانند رهبر به عنکبوت دستور میده که کدوم صفحات دنبال و کدام یه اصلا دنبال نشن.

• یکی دیگه از نکات مهم در مورد خزنده موتور جستجو این هست که هدف فرایند خزش جمع آوری مفیدترین، مرتبط ترین صفحات با سرعت بالا و به صورت بهینه هست. هر خزنده موتور جستجو بر اساس الگوریتم خود سایت ها رو در اولویت قرار میده.

• یکی دیگه از نکات مهم در مورد خزنده موتور جستجو این هست که خزنده سایت ها رو مورد بازبینی و کاورش قرار داده و اون ها رو رتبه بندی می کنه. خزنده های موتورهای جستجو به دنبال سایت هایی می گردن که کلمه کلیدی مورد جستجوی کاربران بیشتر مورد استفاده قرار گرفته. به عبارت دیگه، یه خزنده قوی یعنی داشتن یه موتور جستجوی قوی.

مقاله پیشنهادی: نگهداری سایت ها در صفحه اول گوگل مهم تر از آوردن به صفحه اول را توصیه می کنیم مطالعه نمایید.

خزش ربات های موتور جستجو چگونه است؟

خزش ربات های موتور جستجو

نوبت این رسیده تا در این قسمت از مقاله خزش ربات های موتور جستجو چگونه است؟ نحوه خزش ربات های موتور جستجو رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم. بهتره بدونین نحوه کار ربات های گوگل همیشه از موضوع های پربحث و جنجال برانگیز بوده. اسپلیت برای اینکه پیچیدگی فعالیت های ربات های گوگل رو به صورت ساده توضیح بده، نحوه کار ربات های گوگل رو به 3 مرحله تقسیم کرد که 3 فعالیت اصلی خزنده های گوگل شامل موارد زیر هست:

• کراول کردن(Crawling)

• ایندکس کردن(Indexing)

• رتبه بندی نتایج(Ranking)

در مرحله اول محتوا در صفحات اینترنتی سایت مورد بررسی خزنده های گوگل قرار می گیره. سپس خزنده های گوگل به موضوع و نوع محتوا توجه می کنند و محتوا رو ایندکس می کنند. در مرحله آخر نیز خزنده های گوگل محتوای ایندکس شده رو بررسی می کنند و در مورد رتبه این صفحه در نتایج گوگل تصمیم می گیرن. اسپلیت در ادامه به این موضوع اشاره کرد که مرحله آخر یعنی رتبه بندی نتایج بخشی از وظایف خزنده های گوگل نیست و این ربات ها فقط در مورد اون تصمیم می گیرن؛ به عبارت دیگه خزنده های گوگل وظیفه جابجا کردن نتایج جستجوها رو بر عهده ندارن و فقط درباره بهترین نحوه نمایش اون ها نظر میدن.

اسپلیت توضیح داد که نحوه خزش ربات های موتور جستجو تا حدی شبیه به مرورگرهای اینترنتی هست. حداقل بخشی از فعالیت های ربات ها رو میشه به عملکرد مرورگرهای وب شبیه دونست. ربات های گوگل مثل مرورگر وب وارد صفحات سایت شما میشن. لینک های موجود در صفحات وب و درخواست ایندکس سایت در گوگل سرچ کنسول سیگنال هایی هستن که ربات گوگل رو برای ورود به صفحات سایت شما فرا می خوانند.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله خزش ربات های موتور جستجو چگونه است؟ اطلاعاتی در مورد موتور جستجو برای شما ارائه کنیم و به بررسی نکات مهم در مورد خزنده موتور جستجو بپردازیم و نحوه خزش ربات های موتور جستجو رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین. همونطور که گفتیم، موتورهای جستجو از خزنده ها برای پیدا کردن صفحات مرتبط با نتایج جستجو استفاده می کنند. خزنده جستجوگر Spider و خزنده موتور جستجو Crawler هر دو کار خزش و کاوش در صفحات وب رو انجام میدن. همچنین هدف فرایند خزش جمع آوری مفیدترین، مرتبط ترین صفحات با سرعت بالا و به صورت بهینه هست. علاوه بر این، میشه نحوه خزش ربات های موتور جستجوگر رو تا حدی شبیه به مرورگرهای اینترنتی دونست.

نظرات: