ما سعی می کنیم در مقاله 5 راز اصلی نمایش سایت ها در صفحه اول گوگل، اطلاعاتی در مورد صفحه اول نتایج گوگل برای شما ارائه کنیم و به بررسی روش های قرار گرفتن سایت در صفحه اول گوگل بپردازیم و نحوه رسیدن به صفحه اول گوگل رو برای شما یاد بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین و بتونین وبسایت خودتون رو به این صفحه برسونین تا بازدیدهای بیشتری به دست بیارین و درآمد خودتون رو افزایش بدین. بهتره بدونین گوگل همانند یه میدان جنگ برای کسب و کارهای آنلایت هست. جنگ بر سر چه چیزی؟! خب معلومه قرار گرفتن در معرض دید مخاطب و فروش بیشتر! که این موضوع نیازمند این هست که شما در صفحه اول گوگل قرار بگیرین و خط مقدم این میدان جنگ هم سه نتیجه یا لینک اول وبسایت هست.

صاحبان کسب و کارها و وبسایت های اینترنتی امروزه به اهمیت حضور در صفحه اول گوگل پی بردن، چون بیشتر مردم از گوگل برای جستجوی کالا و خدمات مورد نیاز خود استفاده می کنند و درصد بالایی از اون ها در همون صفحه اول به خواسته خودشون میرسن. یعنی یه وبسایت زمانی دیده میشه که در صفحه اول موتور جستجو قرار بگیره. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله 5 راز اصلی نمایش سایت ها در صفحه اول گوگل، اطلاعاتی در مورد صفحه اول نتایج گوگل برای شما ارائه کنیم و به بررسی روش های قرار گرفتن سایت در صفحه اول گوگل بپردازیم و نحوه رسیدن به صفحه اول گوگل رو برای شما یاد بدیم.

صفحه اول گوگل چیست؟

صفحه اول گوگل

اگه کسب و کار اینترنتی یا وبسایت داشته باشین، احتمالا اسم صفحه اول گوگل رو شنیدین و خواستین که اطلاعاتی در مورد این مفهوم به دست بیارین و شاید این سوال برای شما نیز پیش اومده باشه که صفحه اول گوگل چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که صفحه اول گوگل آرزوی هر مالک وبسایتی هست که لینک سایت خودش رو در اون قرار میده. از این رو همیشه سعی می کنند بهترین متخصصین سئو سایت رو برای دستیابی به این هدف استخدام کنند. ولی همونطور که می دونین در هر صفحه نتایج گوگل فقط ده لینک نمایش داده میشه و برای اینکه در صفحه اول گوگل قرار بگیرین، باید کاملا اصولی مراحل سئو رو طی کنین، مخصوصا اینکه اگه کلمه کلیدی که انتخاب می کنین، جزو کلمات پر بازدید و تک کلمه ای باشه.

جالب اینجاست که بدونین برای رسیدن سایت به این صفحه یا قرار گرفتن لینک در صفحه اول نتایج گوگل باید سایت شما بر اساس موتورهای جستجو بهینه بشه. گوگل در چند سال اخیر الگوریتم های مختلفی رو معرفی کرده که شما باید با استفاده از این الگوریتم ها جلو برین. همچنین مطابق بودن با هر الگوریتم به شما کمک می کنه تا به راحتی و در سریه ترین زمان رتبه سایت خودتون رو افزایش داده و بعد از مدنی در صفحه اول گوگل قرار بگیرین. البته توجه داشته باشین که این موضوع به نوع انتخاب کلمه کلیدی شما بستگی داره. بنابراین، هرچقدر کلمه کلیدی انتخابی شما پربازدید باشه، کار شما سخت تر میشه و باید محتواهای خودتون رو با برنامه و سئو شده جلو ببرین. برای این کار نیز می تونین از متخصصین تولید محتوا در سایت محتواکده کمک بگیرین.

طبق آمار منتشر شده صفحه اول گوگل حدود 95 درصد ترافیک و کلیک کاربران اینترنتی رو به خودش جذب می کنه و تنها 5 درصد کاربران به صفحه دوم گوگل نیز سر می زنن. در دنیای سئو این موضوع نشون میده قدرت و دقت الگوریتم گوگل طی چند سال اخیر به حدی بالا رفته که قادر هست نیاز کاربران رو در صفحه اول پاسخ بده، چون می دونیم که صفحه اول تنها 10 نتیجه رو نشون میده.

مقاله پیشنهادی: اهمیت نگهداری سایت ها در صفحه اول گوگل

5 راز اصلی نمایش سایت ها در صفحه اول گوگل

5 راز اصلی نمایش سایت ها در صفحه اول گوگل

همونطور که گفتیم، صفحه اول گوگل جایی هست که کاربران و مخاطبان زیادی حضور دارن و اگه وبسایت شما در این صفحه قرار بگیره کسب و کار شما بازدید زیادی به دست میاره و آمار فروشتون نیز بالا میره. بنابراین، اگه دوست دارین بازخورد بهترین به دست بیارین، باید سعی کنین تا وبسایت خودتون رو به صفحه اول گوگل برسونین و در اونجا نگه دارین. به همین منظور ما سعی می کنیم در این قسمت از مقاله، 5 راز اصلی نمایش سایت ها در صفحه اول گوگل رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم تا با این روش ها اشنا بشین.

• تولید محتوای عالی

یکی از روش های قرار گرفتن سایت در صفحه اول گوگل، تولید محتوای عالی هست. سعی کنین تا مقالات عالی همراه با تصاویر و ویدیو با کیفیت تولید کنین. هرچقدر سایت شما دارای مقالات به روز و محتوای باشه، گوگل بیشتر سایت شما رو تحت نظر می گیره. بهتره بدونین گوگل عاشق خوراک محتوایی هست. شما تا می تونین با محتوای کاربر پسند باید اون رو سیراب کنین. متاسفانه خیلی از افراد برای رسیدن به صفحه اول گوگل بیشتر از همه محتوای ربات پسند تولید می کنند اون ها رو در سایت قرار میدن.

• برندسازی اینترنتی

یکی دیگه از روش های قرار گرفتن سایت در صفحه اول گوگل، برند سازی اینترنتی هست. خیلی وقت ها سئو بدون برندسازی تاثیر زیادی در فروش نداره. برندسازی به شما کمک می کنه بازدیدکننده ها به شما برای خرید اعتماد کنند. در حال حاضر گوگل به برندسازی سایت ها اهمیت ویژه ای میده. بنابراین، اگه سایت شما یه برند محبوب و دوست داشتنی باشه، قطعا روند سئو شما ساده تر انجام میشه.

مقاله پیشنهادی: نرخ کلیک یا ctr چیست؟

• استفاده از قالب استاندارد

5 راز اصلی نمایش سایت ها در صفحه اول گوگل

یکی دیگه از روش های قرار گرفتن سایت در صفحه اول گوگل این هست که از قالب استاندارد برای وبسایت خودتون استفاده کنین. با توجه به الگوریتم الف ابتدا باید به فکر سایت با ساختار استاندارد و سالم باشین، چون کسب رتبه به وسیله اون امکان پذیر هست. سایتی که وقتی کاربر وارد اون شد، بتونه به راحتی به اونچه که می خواد دست پیدا کنه و موتور جستجو هم برای پردازش صفحات دچار مشکل نشه. شاید در این مرحله لازم باشه اصول سئو سایت رو هم بدونین که با استفاده از اون محتواهایی قابل درک تر به گوگل و کاربران ارائه بدین تا در زمان کمتر به صفحه اول برسین.

• لینک سازی حرفه ای

یکی دیگه از روش های قرار گرفتن سایت در صفحه اول گوگل این هست که لینک سازی حرفه ای انجام بدین. اگه تصمیم به سئو و بهینه سازی سایتتون بگیرین، حتما با پیشنهاد هایی برای خرید بک لینک روبرو میشین و یا خودتون ممکنه تصمیم به انجام اون ها بگیرین و با برخی تکنیک های ساده و رایگان اقدام به ساخت بک لینک کنین. روش هایی مثل ساخت وبلاگ، لینک گرفتن در کامنت های زیر بلاگ ها و فعالیت در فروم ها و... کاملا رایگان هستن و انجام اون ها کار خیلی سختی نیست.

• افزایش سرعت سایت

یکی دیگه از روش های قرار گرفتن سایت در صفحه اول گوگل این هست که سرعت سایت رو در موبایل و دسکتاپ افزایش بدین. سعی کنین زمان بارگذاری سایت شما در حداقل ترین حالت ممکن باشه و مخصوصا در گوشی های موبایل این موضوع رو بسیار جدی در نظر بگیرین که اخیرا گوگل هم توجه زیادی به سایت های موبایل فرندلی می کنه. کاهش حجم تصاویر، استفاده از صفحات amp، استفاده از سرورهای سریع از جمله از راه های افزایش سرعت سایت هست.

اهمیت صفحه اول گوگل چیست؟

اهمیت صفحه اول گوگل چیست؟

صفحه اول گوگل برای هر کسب و کاری بسیار اهمیت داره. به همین دلیل مردم این روزها حتی زحمت بررسی صفحه دوم گوگل رو به خودشون نمیدن. اگه اون ها موضوع های مرتبط خودشون رو در صفحه اول پیدا نکنند، به راحتی کلمات جستجوی خودشون رو تنظیم و تغییر میدن، بنابراین رتبه بندی بهتر گوگل برای ارتقا تجارت شما ضروری هست. حضور در صفحه اول Google مزایای زیادی به همراه داره که از جمله از این مزایا می تونیم به بازدید بیشتر وبسایت، مشتریان و مخاطبین جدید و افزایش ارتباط هست. زمانی که وبسایت شما در صفحه اول Google نشون داده نشه، شانس کمتری برای بازده بیشتر سرمایه دارین.

در مورد اهمیت صفحه اول گوگل توجه شما رو به جمله معروف در این مورد جلب می کنیم. اگه می خواهین یه جسد رو مخفی کنین، اون رو در صفحه دوم به بعد نتایج گوگل پنهون کنین. این جمله معروف گوگل هست که بسیاری از وب مسترها اون رو می دونن و تلاش خودشون رو می کنند تا به صفحه ابتدایی گوگل برن. از این جمله کاملا مشخص هست که اگه می خواهین بیشتر دیده بشین، باید در ابتدای نتایج گوگل بیایین و این امکان پذیر نیست مگه با سئو! سئو روش های مختلفی رو شامل میشه که از تولید محتوای هدفمند گرفته تا لینک سازی و فعالیت در شبکه های اجتماعی و بهینه سازی ساختار سایت و....

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله 5 راز اصلی نمایش سایت ها در صفحه اول گوگل، اطلاعاتی در مورد صفحه اول نتایج گوگل برای شما ارائه کنیم و به بررسی روش های قرار گرفتن سایت در صفحه اول گوگل بپردازیم و نحوه رسیدن به صفحه اول گوگل رو برای شما یاد بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین. همونطور که گفتیم، صفحه اول گوگل جایی هست که کاربران و مخاطبان زیادی حضور دارن و اگه وبسایت شما در این صفحه قرار بگیره کسب و کار شما بازدید زیادی به دست میاره و آمار فروشتون نیز بالا میره.

نظرات: