ما سعی می کنیم در مقاله 9 دلیل عدم نمایش سایت شما در صفحه اول گوگل چیست؟ اطلاعاتی در مورد پنالتی شدن در سئو توسط گوگل برای شما ارائه کنیم و به بررسی دلایل عدم نمایش سایت در صفحه اول گوگل بپردازیم و تاثیرات پنالتی شدن در گوگل رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه از سئو سایت داشته باشین. بعضی وقت ها برای بعضی افراد پیش میاد که سایتشون در نتایج گوگل نمایش داده نمیشه و اون ها بلافاصله از این موضوع دلسرد شده و سایت و کسب و کار اینترنتی خودشون رو رها می کنند. البته دسته دومی هم وجود دارن که با روبرو شدن با این مشکل دست و پا می زنن تا این مشکل رو برطرف کرده و وبسایت خودشون رو به صفحه اول گوگل آورده و با کسب بازدیدهای زیاد برای سایت، آمار فروش خودشون رو بالا ببرن.

عدم نمایش سایت در صفحه اول گوگل یکی از رایج ترین مشکلات و دغدغه های مدیران وبسایت های نوپا و جدید هست. در بیشتر موارد به نظر میرسه که همه نکات سئو سایت رو در روند کاری خود پیاده سازی کردن، ولی باز هم مشکلاتی مربوط به عدم نمایش سایت در صفحه اول گوگل دارن. نکته اینجاست که بروز این مشکل بی دلیل نیست و البته جای نگرانی وجود نداره، چون میشه سایت رو به صفحه اول گوگل رسوند. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله 9 دلیل عدم نمایش سایت شما در صفحه اول گوگل چیست؟ اطلاعاتی در مورد پنالتی شدن در سئو توسط گوگل برای شما ارائه کنیم و به بررسی دلایل عدم نمایش سایت در صفحه اول گوگل بپردازیم و تاثیرات پنالتی شدن در گوگل رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین.

پنالتی شدن در سئو توسط گوگل چیست؟

پنالتی شدن در سئو توسط گوگل

بهتره قبل از اینکه وارد بحث اصلیمون بشیم و دلایل عدم نمایش سایت در صفحه اول گوگل رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم، اطلاعاتی در مورد پنالتی شدن در سئو توسط گوگل برای شما ارائه کنیم. پنالتی شدن در سئو توسط گوگل زمانی اتفاق می افته که شما اشتباهی در فرایند سئو سایت خودتون انجام بدین که باعث جریمه شدن توسط گوگل یا همون پنالتی گوگل میشه. برخی روش های سئو کلاه سیاه مانند خرید بک لینک های مشکوک و یا استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی می تونه دلایل پنالتی شدن سایت باشه. همچنین پنالتی شده گوگل می تونه حذف شدن از صفحه نتایج جستجو رو به دنبال داشته باشه، بنابراین باید این موضوع رو مورد توجه قرار بدین و بدونین پنالتی شدن چیه.

تاثیرات پنالتی شدن در گوگل چیست؟

پنالتی شدن در سئو توسط گوگل می تونه تاثیرات خیلی بدی در سایت داشته باشه. تاثیر کلی پنالتی شدن گوگل این هست که وبسایت شما یا دیگه در نتایج جستجو نمایش داده نمیشه و رتبه شما برای کلمات کلیدی مورد نظرتون به طور قابل توجهی کاهش پیدا می کنه. زمانی که سایت شما توسط گوگل پنالتی میشه، مخاطبان و کاربران شما رو در نتایج جستجوی گوگل پیدا نمی کنند و وقتی برای مخاطب نامرئی باشین، ترافیک و درآمد شما کاهش پیدا می کنه. 

پنالتی شدن در سئو به راحتی اتفاق نمی افته، چون عوامل زیادی باید دست به دست هم بدن تا گوگل به این نتیجه برسه که یه وبسایت باید جریمه بشه. ولی به محض پنالتی شدن گوگل، برگردوندن رتبه سابق و برطرف کردن اون پنالتی کار بسیار سخت و زمان بری هست و باید تلاش زیادی کرد. وظیفه گوگل ارائه مناسب ترین نتایج گوگل هست. از دید گوگل هر وبسایتی که بخواد از روش های غیر طبیعی نتایج جستجو رو دستکاری کنه و در اون بالا بیاد، به نتایج گوگل آسیب برسونه و یا به کاربران تجربه منفی بده، جریمه می کنه.

مقاله پیشنهادی: 8 ویژگی سایت های صفحه اول گوگل چیست؟

9 دلیل عدم نمایش سایت شما در صفحه اول گوگل چیست؟

9 دلیل عدم نمایش سایت شما در صفحه اول گوگل

همونطور که گفتیم، پنالتی شدن سایت توسط گوگل باعث میشه تا وبسایت شما در صفحه اول گوگل قرار نگیره و رتبه کلمات کلیدی مورد نظر شما به طور چشمگیری کاهش پیدا کنه که برگردوندن اون به رتبه های سابق خود کار سخت و زمان بری هست. دلایل مختلفی برای پنالتی شدن سایت توسط گوگل وجود داره. به همین منظور ما سعی می کنیم در این قسمت از مقاله، به بررسی 9 دلیل عدم نمایش سایت شما در صفحه اول گوگل بپردازیم.

• محتوای تکراری

یکی از دلایل عدم نمایش سایت در صفحه اول گوگل یا پنالتی شدن سایت توسط گوگل، وجود محتوای تکراری هست. بهتره بدونین تولید محتوای تکراری می تونه تاثیر بدی برای وبسایت داشته باشه. تشخیص محتوای تکراری بر عهده الگوریتم گوگل پانداس که خیلی راحت این الگوریتم کپی کردن مطالب و محتواهای شما رو تشخیص میده و با کاهش رتبه سایت باعث پنالتی شدن سایت شما میشه. از جمله عوامل ایجاد محتوای تکراری میشه به قابلیت دسترسی به یه مطلب از طریق چند لینک مختلف در سایت های متفاوت، سئو سفحات مختلف سایت برای انواعی از یه کلمه کلیدی و داشتن چند دامنه و محتوای مشابه اشاره کنیم.

مقاله پیشنهادی: میزان بازدید رتبه های مختلف گوگل چقدر است؟

• خرید بک لینک

یکی دیگه از دلایل عدم نمایش سایت در صفحه اول گوگل یا پنالتی شدن سایت توسط گوگل، خرید بک لینک توسط مدیرات سایت های اینترنتی هست. خرید بک لینک نیز می تونه نتیجه خیلی بدی برای وبسایت داشته بشه. می تونین برای خرید بک لینک از متخصصین حوزه سئو مشورت بگیرین که اکثر اون ها شما رو از خرید بک لینک منع می کنند، چون این روش اصولی نیست و اگه توسط الگوریتم گوگل شناسایی بشه، نتیجه بدی به دنبال داره.

• استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی

9 دلیل عدم نمایش سایت شما در صفحه اول گوگل

یکی دیگه از دلایل عدم نمایش سایت در صفحه اول گوگل، استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی در محتوا هست. بهتره بدونین استفاده از کلمات کلیدی باید به تناسب متن و به طور پراکنده مورد استفاده قرار بگیره و استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی گوگل رو به شک می ندازه و الگوریتم های گوگل اون رو سئو کلاه سیاه تشخیص میده و پنالتی شدن سایت شما حتمی هست. توجه داشته باشین که استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی هم باعث نارضایتی مخاطبان و خواننده های متن و هم باعث حساس شدن گوگل به سایت شما میشه. قرار دادن نامناسب و بدون فکر کلمات کلیدی در متن بدترین اشتباه برای سایت شما هست.

• لینک سازی غیر اصولی

یکی دیگه از دلایل عدم نمایش سایت در صفحه اول گوگل، لینک سازی غیر اصولی و تبادل لینک نامناسب هست. جالب اینجاست که بدونین در حال حاضر تبادل لینک یکی از تکنیک های رایج برای بازدید بیشتر سایت هست. این مورد اگه بیش از حد و به صورت غیر اصولی و اشتباه انجام بگیره، برای پنالتی شدن سایت مقدمه سازی می کنه. بنابراین، باید حواستون باشه که از لینک های مناسب و مرتبط استفاده کنین تا در کنار رتبه و جایگاه سایت و جلوگیری از پنالتی شدن سایت توسط گوگل، بتونین اعتبار صفحات خودتون رو افزایش بدین.

• نقشه نادرست وبسایت

یکی دیگ از دلایل عدم نمایش سایت در صفحه اول گوگ، نقشه نادرست وبسایت هست. یکی از اصلی ترین و مهم ترین راه های شناسایی ساختار سایت نقشه اون هست. اطلاعات نادرست و اسفاده از لینک های شکسته و مواردی مانند این می تونه مشکل ساز باشه. برای اصلاح این مشکل از طریق وبمستر تولز به رفع نواقص و اصلاحات بپردازین تا نقشه سایت خودتون رو بهینه کنین.

• محتوای کپی شده

9 دلیل عدم نمایش سایت شما در صفحه اول گوگل

یکی دیگه از 9 دلیل عدم نمایش سایت شما در صفحه اول گوگل، محتوای کپی شده از سایت دیگه هست. کپی کردن عینی متن های سایر سایت ها کار درستی برای تولید محتوا نیست و اگه گوگل کپی بودن محتوای شما رو تشخیص بده، رتبه سایت شما رو به طور چشمگیری کاهش میده. همیشه سعی کنین به جای کپی کردن متن سایر سایت های دیگه خودتون در اون ها تغییرات ایجاد کنین. به عبارت دیگه، تلاش کنین تا مطلب منحصر به فرد و جدیدی تولید کنین و الگوریتم پاندا رو دور نزنین، چون خیلی سریع پنالتی شدن سایت نصیب شما میشه و گوگل وبسایت اینترنتی شما رو جریمه کرده و رتبه اون رو کاهش میده.

• استفاده بیش از حد از تگ H1

یکی دیگه از دلایل عدم نمایش سایت در صفحه اول گوگل، استفاده بیش از حد از تگ H1 هست. توجه داشته باشین که تگ هدینگ یا H1 برای عنوان محتوا هست. در اصل تگ هدینگ برای این هست که گوگل و موتورهای جستجو موضوع کلی محتوا رو تشخیص بدن. بنابراین، در زمان استفاده از تگ H1 یا هدینگ زیاده روی نکنین تا گوگل به سایت شما حساس نشه و احتمال پنالتی شدن سایت شما وجود نداشته باشه. همچنین اگه در این مورد دقت لازم رو به خرج بدین، می تونین از پنالتی شدن سایت خود جلوگیری کنین.

• برطرف نکردن خطای داخلی سایت

برطرف کردن خطای داخلی سایت نیز یکی دیگه از 9 دلیل عدم نمایش سایت شما در صفحه اول گوگل هست. خطاهای داخلی یعنی کاربر نمی تونه به اطلاعات مورد نظر شما به راحتی دسترسی داشته باشه. بنابراین این موضوع نشون میده که سایت شما برخلاف معیارهای گوگل عمل کرده. از جمله از این خطاها می تونیم به خطای 404 اشاره کنیم که سئو سایت شما رو زیر سوال می بره و کاربران نباید با خطای 404 روبرو بشن، چون پنالتی شدن سایت شما حتمی میشه. بنابراین، سعی کنین تا خطاهای داخلی سایت خودتون رو برطرف کنین.

• لینک فوتر

یکی دیگه از دلایل عدم نمایش سایت در صفحه اول گوگل، لینک فوتر هست. بهتره بدونین لینک فوتر برای هدایت و راهنمای کاربر هست که مثل منوی سایت عمل می کنه. استفاده بیش از حد لینک فوتر توسط سئو کاران تجربه کاربری بدی رو به همراه داره و گوگل رو حساس می کنه و نتیجه اون عدم نمایش سایت در صفحه نتایج گوگل یا پنالتی شدن سایت توسط گوگل هست.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله 9 دلیل عدم نمایش سایت شما در صفحه اول گوگل چیست؟ اطلاعاتی در مورد پنالتی شدن در سئو توسط گوگل برای شما ارائه کنیم و به بررسی دلایل عدم نمایش سایت در صفحه اول گوگل بپردازیم و تاثیرات پنالتی شدن در گوگل رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین. همونطور که گفتیم، پنالتی شدن در سئو توسط گوگل می تونه تاثیرات خیلی بدی در سایت داشته باشه. تاثیر کلی پنالتی شدن گوگل این هست که وبسایت شما یا دیگه در نتایج جستجو نمایش داده نمیشه و رتبه شما برای کلمات کلیدی مورد نظرتون به طور قابل توجهی کاهش پیدا می کنه.

نظرات: