مزرعه محتوا(Content Farm)؛ اصطلاحی رایج در بازاریابی محتوایی! آیا دوست دارین تا اطلاعاتی درباره این مفهوم از انواع محتوای وب سایتی و فروشگاهی به دست بیارین؟ اصلا می دونین منظور از مزرعه محتوا چیست؟ چجوری یه مزرعه محتوا رو شناسایی کنیم؟ به نظر شما مزرعه های محتوایی اسپم هستن؟ مزرعه محتوا چه مزایا و معایبی به دنبال داره؟ راهکارهای گوگل برای جلوگیری از گسترش مزرعه محتوا کدامند؟

مزرعه های محتوا از این جهت که محتوای زیادی تولید می کنند، مثل مزارع عادی هستن. در این مزارع ردیف به ردیف مقاله هایی وجود دارن که برای مصرف کننده ها در سراسر دنیا به غذا و خوراکی تبدیل میشن. ممکنه مقایسه یه مزرعه واقعی با مزرعه مقاله و اطلاعات احمقانه به نظر برسه، ولی این دقیقا همون کاری هست که ما در این مقاله از محتواکده به عنوان یک سایت تولید محتوا می خواهیم انجام بدیم. ما سعی می کنیم در مقاله مزرعه محتوا چیست؟ اطلاعاتی درباره مزرعه محتوا یا Content Farm به شما ارائه کنیم و به بررسی مزایا و معایب مزرعه محتوا بپردازیم و نحوه شناسایی مزرعه محتوا رو به شما یاد بدیم.

مزرعه محتوا چیست؟

مزرعه محتوا چیست؟

احتمالا این سوال واستون پیش بیاد که مزرعه محتوا چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که مزرعه محتوا یا Content Farm به سایت ها یا صفحاتی گفته میشه که با انتشار تعداد زیادی محتوای بی کیفیت و کپی شده قصد فریب موتورهای جستجو و مخاطبان رو دارن. سایت هایی که از کارهای غیراخلاقی و خارج از چارچوب قوانین گوگل استفاده می کنند، از نتایج رتبه بندی گوگل خارج میشن و برچسب اسپم به محتوای اون ها زده میشه. مزرعه های محتوا معمولا در قالب هایی مثل سوالات متدوال، راهنماها، آموزش ها و.... ارائه میشن.

جالب اینجاست که بدونین سایت های مزرعه محتوا، صفحاتی هستن که فقط به قصد دریافت ورودی از نتایج جستجوی گوگل، محتوای بی کیفیت تولید می کنند. بی کیفیتی این محتوا به این دلیل هست که یا نویسنده های این سایت ها اهمیتی به ارزش محتوا نمیدن، یا اینکه محتوا از سایت های دیگه کپی شده. افرادی که از این روش استفاده می کنند رو کشاورز محتوا می شناسن. از وقتی که الگوریتم پاندا گوگل پا به میدان گذاشت، دیگه خبری از مزارع محتوایی نیست، چون این الگوریتم جریمه های سختی رو واسه سایت های مزرعه محتوا در نظر گرفته.

مقاله پیشنهادی: چگونه با استراتژی محتوا سایت خود را تکان دهیم؟

مزایا و معایب مزرعه محتوا چیست؟

مزایا و معایب مزرعه محتوا چیست؟

همونطور که گفتیم، مزارع محتوایی، سایت هایی هستن که دارای مقالات با کیفیت پایین و یا پست های وبلاگی هستن که از نظر کاربران اینترنتی هیچ ارزشی ندارن. این مقاله ها حتی ممکنه کپی از سایت های دیگه باشن. مزرعه محتوا مزایا و معایب زیادی به دنبال دارن. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به برررسی مزایا و معایب مزرعه محتوا بپردازیم تا با این موارد آشنا بشین.

مزایای مزرعه محتوا

یکی از مزایای مزرعه محتوا این هست که مطالب موجود در سایت های مزرعه محتوا همیشه جدید و زیاد هستن. بهتره بدونین مقاله های جدیدی که بتونن متناسب با هر موضوع مرتبط با مصرف کننده های شما باشن، هیچ وقت گم نمیشن و این می تونه یه شرط برد برد برای افراد باشه که از روش های سئو کلاه سیاه استفاده می کنند. محتوایی که به صورت منظم تولید میشه می تونه وبلاگ شما رو محبوب تر کنه.

معایب مزرعه محتوا

مزرعه محتوا علاوه بر مزایا، معایبی هم به دنبال داره. توجه داشته باشین که وقتی محتوا به این روش زود تولید میشه، جای کمی برای بررسی دقیق کیفیت و تامین دقیق منابع وجود داره. بنابراین نباید انتظار داشته باشین که مقاله هاتون کیفیت بالایی داشته باشه. حتی اگه مقاله های ایجاد شده در یه مزرعه نادرست، کم عمق یا عمومی نباشن، کیفیت و زمینه همچنان موارد مهم در انتخاب مکان مناسب برای شخصیت اسم تجاری شما هست.

نحوه شناسایی مزرعه محتوا چگونه است؟

نحوه شناسایی مزرعه محتوا چگونه است؟

حائز اهمیت هست که بدونین برخلاف اینکه سایت های اسپم رو میشه خیلی آسون پیدا کرد، شناسایی مزرعه محتوایی کار راحتینیست. چون این سایت ها در خیلی از موارد می تونن دربردارنده اطلاعات مفید و ارزشمندی باشن که از سایت های دیگه برداشته شدن. به این محتواها، محتوای Duplicate گفته میشه. الان به نحوه شناسایی مزرعه محتوا می رسیم. یه روش ساده این هست که محتوای مورد نظرمون رو در گوگل جستجو کنیم، ببینین که آیا سایت های دیگه هم دارای محتوایی شبیه اون هستن یا نه. در چند مقاله این کار رو تکرار کنین و اگه دیدین این مسئله همچنان برقرار هست، می تونین مطمئن بشین که شما با یه مزرعه محتوا سروکار دارین.

واکنش گوگل نسبت به مزرعه محتوا

خبر خوب این هست که گوگل توجه زیادی به مزرعه محتوا که همه روزه در صفحات جستجو گوگل به وجود میان داره. موتورهای جستجوی گوگل خیلی قوی هستن. همچنین به کمک الگوریتم ها می تونن این مزراع محتوا رو تشخیص بدن و رتبه سایت ها رو تغییر بدن. بهتره بدونین گوگل نسبت به مزرعه محتوا حساسیت زیادی داره. جوری که حتی امروزه افرادی که از این زمینه سوء استفاده داشته باشن، جریمه میشن. بدون شک مهم ترین رویکرد گوگل نسبت به مزرعه محتوا بروزرسانی کردن الگوریتم پاندا هست. این بروزرسانی باعث شد تا جزئی ترین موارد مربوط به سئو و کیفیت مطالب مورد بررسی یا تجزیه و تحلیل قرار بگیرن.

مقاله پیشنهادی: مزرعه لینک چیست و چه تاثیری بر سئو دارد؟

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله مزرعه محتوا چیست؟ اطلاعاتی درباره مزرعه محتوا یا Content Farm به شما ارائه کنیم و به بررسی مزایا و معایب مزرعه محتوا بپردازیم و نحوه شناسایی مزرعه محتوا رو به شما یاد بدیم. همونطور که گفتیم، مزرعه محتوا به سایت ها یا صفحاتی گفته میشه که با انتشار تعداد زیادی محتوای بی کیفیت و کپی شده قصد فریب موتورهای جستجو و مخاطبان رو دارن. نکته قابل توجه این هست که گوگل حساسیت زیادی به مزرعه محتوا داره. جوری که الگوریتم پاندا گوگل جریمه های سنگینی برای سایت های مزرعه محتوا در نظر گرفته.

نظرات: