محتوای ضعیف(Thin Content)؛ کمبود یا نبود محتوای اورجینال در سایت! منظور از محتوای ضعیف چیست؟ آیا گوگل با محتوای ضعیف برخورد می کنه؟ محتوای ضعیف چه ویژگی هایی داره؟ به نظر شما محتوای ضعیف چه تاثیری بر سئو داره؟ راهکارهای شناسایی و اصلاح محتوای ضعیف کدامند؟ Thin Content چجوری رتبه سایت شما رو تهدید می کنه؟ مسئله محتوای ضعیف چه زمانی جدی شد؟ مواردی که باید در هنگام سفارش تولید محتوا خود به آنها دقت داشته باشید.

سئو بدون محتوا هیچ معنی نداره. واسه یه سئوی موفق شما باید در سایت خودتون محتوای با کیفیت و منحصر به فردی داشته باشین. از طرف دیگه داشتن محتوای کم کیفیت می تونه به شدت به سئوی سایت شما آسیب بزنه. شاید اسم محتوای ضعیف رو شنیده باشین. این اصطلاح از اون جهت پر اهمیت هست که فقط به سئوی سایت و جریمه ها و الگوریتم های گوگل محدود نمیشه. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله محتوای ضعیف چیست؟ اطلاعاتی درباره محتوای ضعیف یا Thin Content به شما ارائه کنیم و به بررسی ویژگی های محتوای ضعیف بپردازیم و تاثیر محتوای ضعیف بر سئو سایت رو مورد بررسی قرار بدیم.

منظور از محتوای ضعیف چیست؟

منظور از محتوای ضعیف چیست؟

شاید این سوال واستون پیش اومده باشه که محتوای ضعیف چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که محتوای ضعیف یا Thin Content محتوایی هست که به صورت کلی ارزش پایینی برای مخاطبان به وجود میاره. به عبارت دیگه، محتوای ضعیف دارای کیفیت پایینی هست و باعث کاهش ترافیک شما، آسیب به سئو سایت، افزایش نرخ پرش و به صورت کلی کاهش رتبه شما میشه. محتوای ضعیف رو میشه به عنوان مطلب غیرمفد توصیف کرد که واسه خواننده هیچ ارزشی نداره و حتی ممکنه اون رو گمراه کنه.

جالب اینجاست که بدونین محتوای ضعیف یا Thin Content یکی از اخطارهای ممکن برای یه اقدام دستی هست که می تونه توسط گوگل به سایت ها یا صفحات وب ارائه بشه. این اتفاق زمانی می افته که موتور جستجو صفحاتی با کیفیت پایین رو در سایت شما پیدا می کنه. توجه داشته باشین که گوگل محتوای ضعیف رو به عنوان صفحات کم کیفیت در سایت شما توصیف می کنه، یا محتوایی که ارزش کمی نسبت به تجربه کاربر ارائه میده. اگه سایتی محتوای ضعیف منتشر کنه، توسط گوگل جریمه میشه.

مقاله پیشنهادی: بهینه سازی محتوا برای کاربر یا موتورهای جستجو؟

ویژگی های محتوای ضعیف چیست؟

ویژگی های محتوای ضعیف چیست؟

همونطور که گفتیم، محتوای ضعیف که به محتوای نازک و باریک هم مشهوره، اصولا محتوایی هست که به صورت کلی ارزش کمتری برای مخاطبان به وجود میاره. محتوای ضعیف کیفیت پایینی داره و باعث کاهش ترافیک سایت شما، آسیب به سئو سایت و افزایش نرخ پرش و به طور کلی کاهش رتبه شما میشه. محتوای ضعیف ویژگی های مختلفی داره. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به بررسی ویژگی های محتوای ضعیف بپردازیم تا بتونین محتوای ضعیف یا محتوای نازک رو تشخیص بدین.

  • یکی از ویژگی های محتوای ضعیف، تکراری بودن هست. اگه از محتوای شبیه به هم در پست های وبلاگ یا صفحات سایت مختلف استفاده می کنین، به سئوی سایت خودتون آسیب بزنین. این ممکنه وقتی رخ بده که چندین پست وبلاگ دارین که به یه کلمه کلیدی اشاره می کنند.
  • تبلیغات خیلی زیاد هم یکی دیگه از ویژگی های محتوای ضعیف هست. وقتی وبلاگ های شما پر از تبلیغات، پنجره های بازشو، CTA و پیشنهادهای ویژه هست، اون ارزش مهم رو واسه مخاطبان خود ارائه نمی کنین. حتی ممکنه محتوای شما به عنوان هرزنامه علامت گذاری بشن.
  • یکی دیگه از ویژگی های محتوای ضعیف، تعداد کلمات کم هست. ممکنه محتوای ضعیف اطلاعات زیادی ارائه نکنه یا فقط سطح یه موضوع رو بررسی کنه. یه مقاله درباره یه موضوع گسترده نمی تونه تعداد کلمات کمتر از 200 کلمه داشته باشه. این یه نشونه برای محتوای ضعیف هست.
  • محتوای ضعیف ممکنه بد نوشته شده باشه، دارای اشتباهات گرامری و املایی باشه و یا ممکنه درک اون سخت باشه. دلیلش هم این هست که بیشتر سایت هایی که محتوای ضعیف منتشر می کنند، واقعا بهش اهمیت نمیدن و مقاله ها رو بررسی نمی کنند.

مقاله پیشنهادی: معرفی 6 عنصر اصلی بازاریابی محتوا

تاثیر محتوای ضعیف بر سئو سایت

تاثیر محتوای ضعیف بر سئو سایت

یکی از مهم ترین اصول سئو سایت این هست که اگه تجربه کاربری ضعیفی ارائه بدین، رتبه خوبی نمی گیرین. محتواهای ضعیف هم یکی از نقش های اصلی رو در این معادله بر عهده دارن. چون این محتواها مخاطبان رو دلسرد کرده و در بیشتر مواقع اون ها رو مجبور می کنند تا به سراغ منابع دیگه برن. محتوای ضعیف می تونه قدرت کلی سایت شما رو در چشم مخاطبان کاهش بده. این موضوع برند شما رو در کوتاه مدت و بلند مدت تحت تاثیر منفی قرار میده و احتمال بازگشت کاربران به سایت شما کمتر میشه. همینطور کاربران رو از مرحله خرید از سایت هم دور می کنه.

مقاله پیشنهادی: نیم فاصله چیست و چه کاربردی در محتوا دارد؟

به صورت کلی محتوای ضعیف به ارزش محسوب میشه و عملکرد سئو رو زیر سوال می بره. صفحاتی که محتوای ضعیف دارن، قدرت کلی سایت رو پایین میارن و فقط با حذف، بهبود یا ادغام صفحات هست که میشه این آسیب رو برطرف کرد. در کنار این موارد، محتوای ضعیف در صفحات بی ارزش می تونه باعث مشکل کنیبال شدن کلمات کلیدی هم بشه. جایی که صفحات مهم با همدیگه هم پوشانی دارن و نتونستن هر کدوم به تنهایی برای یه کلمه کلیدی منحصر به فرد سئو بشن. در این صورت امتیاز بالایی که یه صفحه می تونه به تنهایی بگیره، بین چند صفحه بی کیفیت تقسیم میشه.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله محتوای ضعیف چیست؟ اطلاعاتی درباره محتوای ضعیف یا Thin Content به شما ارائه کنیم و به بررسی ویژگی های محتوای ضعیف بپردازیم و تاثیر محتوای ضعیف بر سئو سایت رو مورد بررسی قرار بدیم. همونطور که گفتیم، محتوای ضعیف یا Thin Content محتوایی هست که به صورت کلی ارزش پایینی برای مخاطبان به وجود میاره. به عبارت دیگه، محتوای ضعیف دارای کیفیت پایینی هست. محتوای ضعیف به سئو سایت شما تاثیر منفی می ذاره و باعث میشه تا رتبه سایت شما کاهش پیدا کنه.

نظرات: