تدوین استراتژی محتوا قسمتی از مسیری هست که برای رسیدن به هدف باید طی کنین، ولی این قسمت کمی متفاوت تر میشه. دلیل این تفاوت خود انسان هست، یعنی شاید همه افراد روی زمین بتونن استراتژی محتوای خودشون رو بچینن یا از سایت تولید محتوا استفاده کنن، ولی چند نفر از اون ها بالاخره موفق میشه؟ بهتره بدونین در رقابت شدید بین برندها، شرکت ها و سازمان های مختلف، فعالیت در دنیای دیجیتال به یکی از مهم ترین جبه های رقابت تبدیل شده که موفقیت در اون می تونه موفقیت کلی شما رو تا حد زیادی تضمین کنه. استراتژی محتوا به شما کمک می کنه تا بتونین محتوایی تاثیرگذار، مناسب و عالی داشته باشین تا بتونین به اهداف مورد نظرتون در کسب و کار خودتون برسین.

با رونق گرفتن کسب و کارهای اینترنتی و رشد بی نظیر اون ها در سال های اخیر، رقابت بی سابقه ای بین این دسته از مشاغل شکل گرفته. هر کدوم از این کسب و کارها سعی می کنند تا با استفاده از راه های مختلف بازاریابی، نسبت به رقبای خودشون پیشی بگیرن. در این بین هر برند هوشمندی از این موضوع باخبر هست که محتوا بخص اصلی بازاریابی هست و نباید از تدوین استراتژی محتوا غافل بشه. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله چگونه با استراتژی محتوا سایت خود را تکان دهیم؟ اطلاعاتی در مورد استراتژی محتوا به شما ارائه کنیم و به بررسی مزایای تدوین استراتژی محتوا بپردازیم و مراحل تدوین استراتژی محتوا رو مورد بررسی قرار بدیم.

استراتژی محتوا چیست؟

استراتژی محتوا چیست؟

اگه صاحب یه کسب و کار بوده باشین و در رابطه با دیجیتال مارکتینگ و تاثیرات بی نظیر اون شنیده باشین، احتمالا در مورد تدوین استراتژی سئو و محتوا مطالب زیادی شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این مفهوم به دست بیارین و شاید این سوال واسه شما هم پیش اومده باشه که استراتژی محتوا چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که استراتژی محتوا در اصل راهنماها و اصول داخلی برای تولید انواع محتوا در یه کسب و کار هست. این استراتژی برای جلب رضایت و تامین نیازهای کسب و کار از طریق خلق و توزیع محتوا تدوین میشه. هدف اصلی این استراتژی پاسخ به این سوال هست که چه محتوایی باید تولید کنیم و چرا؟

مقاله پیشنهادی: تفاوت انواع محتواهای وبسایتی و فروشگاهی

جالب اینجاست که بدونین هر کاری نیاز به برنامه ریزی هدفمند و مشخصی داره تا بر اساس اون بشه به اهداف مختلف نزدیک شد. تولید محتوا هم از این قاعده مستثنی نیست و برای اینکه بتونه برای کسب و کار شما مفید باشه، نیاز داره تا همسو و هم راستای اهداف شما باشه. استراتژی محتوا در اصل برنامه ای مدون و دقیق برای رسیدن به مخاطبان هدف هست که در اون مشخص میشه برای هر کانالی چه نوع محتوایی باید تولید و چجوری توزیع بشه. تدوین استراتژی محتوا هم کمک می کنه تا محتواها هدف خاصی رو دنبال کنند و احتمال حذب مخاطبان به شدت افزایش پیدا می کنه. اینجوری هست که میشه خوراک مناسبی برای مخاطبان سایت تهیه کرد.

مزایای تدوین استراتژی محتوا

مزایای تدوین استراتژی محتوا

همونطور که گفتیم، خیلی از مدیران کسب و کارهای اینترنتی به تجربه دریافتن که داشتن یه استراتژی محتوای مناسب می تونه نتایج بازاریابی سازمانشون رو بهبود بده، ولی ممکنه دلایل این اتفاق رو ندونن. تدوین استراتژی محتوا مزایای زیادی به همراه داره که همین موضوع باعث میشه تا محبوبیت زیادی به دست بیارین و خیلی از افراد برای تولید محتوا ازش استفاده کنند. به همبن منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به بررسی مزایای تدوین استراتژی محتوا بپردازیم تا با این موارد اشنا بشین.

مقاله پیشنهادی: استراتژی محتوا چیست؟

• یکی از مزایای تدوین استراتژی محتوا این هست که زمان صرف شده برای تولید محتوا کاهش پیدا می کنه. از اونجایی که تولید محتوا با برنامه پیش میره، محتوا خیلی زود آماده میشه و می تونین زمان خودتون رو صرف چیزهای دیگه ای کنین.

• یکی دیگه از مزایای تدوین استراتژی محتوا این هست که باعث میشه تا محتوای هدفمند تولید بشه و تاثیر خوبی بر سئو بذاره.

• یکی دیگه از مزایای تدوین استراتژی محتوا، برتری و رتبه بهتر نسبت به سایر رقبا در بازار کسب و کارهای اینترنتی هست.

• کاهش هزینه و زمان آموزش کارکنان و یکپارچگی محتوا هم یکی دیگه از مزایای تدوین استراتژی محتوا هست که باعش میشه تا محبوبیت زیادی به دست بیاره.

مراحل تدوین استراتژی محتوا

مراحل تدوین استراتژی محتوا

استراتژی محتوا نوعی فعالیت تجاری سطح بالاتر از بازاریابی محتوا هست. استراتژی محتوا نقشه راهی هست که بازاریابی محتوای شما رو هدایت می کنه و اون رو در مسیر درست خودش جلو میبره. این استراتژی محتواست که مشخص می کنه محتوای شما روی چه افرادی تاثیر می ذاره، چطور به دست مخاطبان هدفش میرسه و بهترین نتایج رو برای کسب و کار شما به دست میاره. شاید این سوال واسه شما هم پیش بیاد که چگونه با استراتژی محتوا سایت خود را تکان دهیم؟ در ادامه برخی از این مراحل تدوین استراتژی محتوا رو بررسی می کنیم.

قدم اول: اهداف خودتون رو از تدوین استراتژی محتوا مشخص کنین.

قدم دوم: وضع فعلی کسب و کار خودتون رو به صورت کامل بررسی کنین.

قدم سوم: کلمات کلیدی کسب و کارتون رو پیدا کنین.

قدم چهارم: رقبای حوزه کسب و کار خودتون رو بررسی کنین.

قدم پنجم: پرسونای مشتری خودتون رو تهیه کنین.

قدم ششم: اطلاعات خودتون رو ارزیابی کنین.

قدم هفتم: محتواهای شگفت انگیز بسازین.

چرا باید استراتژی محتوا داشته باشیم؟

اگه تا به امروز تجربه تولید محتوا برای سایت یا یه شبکه اجتماعی رو داشته باشین، حتما بارها با مسئله پیدا کردن موضوع مناسب برای تولید محتوا دست به گریبان بودین. خوبه که بدونین این مشکل فقط مربوط به شما نیست، بلکه همه افراد در صورتی که یه برنامه جامع و کامل از چیزی که می خوان رو نداشته باشن، با همین مشکل روبرو میشن. در اصل بدون داشتن یه استراتژی مشخص، اقدامات بازاریابی به اصطلاح باری به هر جهت حرکت می کنند و نمی تونن به اهداف خودشون برسن. به طور کلی هدف از تهیه استراتژی محتوا این هست که مشخص کنیم چه کاری رو چجوری انجام بدیم.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله چگونه با استراتژی محتوا سایت خود را تکان دهیم؟ اطلاعاتی در مورد استراتژی محتوا به شما ارائه کنیم و به بررسی مزایای تدوین استراتژی محتوا بپردازیم و مراحل تدوین استراتژی محتوا رو مورد بررسی قرار بدیم. همونطور که گفتیم، استراتژی محتوا در اصل راهنماها و اصول داخلی برای تولید انواع محتوا در یه کسب و کار هست. این استراتژی برای جلب رضایت و تامین نیازهای کسب و کار از طریق خلق و توزیع محتوا تدوین میشه.

نظرات: