دوست دارین نحوه نوشتن عنوان های جذاب محتوا رو یاد بگیرین؟ آیا عنوان های جذاب رو دوست دارین؟ حتما بارها و بارها شنیدین که کیفیت خود محتوا و ارائه دادن محتوای ارزشمند چقدر اهمیت داره. قطعا اینجوریه! ولی چه فایده ای داره اگه هیچ کس روی عنوان محتوای شما کلیک نکنه؟ هیچ وقت فراموش نکنین، فقط یبار فرصت دارین توجه مخاطب رو به خودتون جلب کنین. این عنوان محتوا هست که مخاطب بر اساس اون تصمیم می گیره روش کلیک کنه یا نکنه. فرض کنین خواننده قاضی هست و شما متهمی هستین که برای آخرین بار اجازه دارین تا در دادگاه از خودتون دفاع کنین. نوشتن عنوان جذاب برای محتوا نیز به همین صورت هست.

نوشتن عنوان جذاب یکی از مهم ترین و اصلی ترین بخش ها در ایجاد محتواست. زمانی که تصمیم می گیرین برای موضوعی یه مقاله بنویسین، قبل از هر چیزی باید عنوانی برای اون انتخاب کنین. برای نوشتن انواع مقاله های علمی، پژوهشی و یا هر مقاله دیگه، انتخاب عنوان جذاب یکی از مهم ترین مراحل تولید محتواست. بنابراین، توصیه میشه تا در عنوان نویسی توجه بیشتری به خرج بدین. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله تکنیک های نوشتن عنوان محتوا، اطلاعاتی در مورد عنوان نویسی به شما ارائه کنیم و به بررسی روش های نوشتن عنوان محتوا بپردازیم و اهمیت عنوان جذاب در محتوا رو مورد بررسی قرار بدیم.

مقاله پیشنهادی: 10 نکته مهم که در هر محتوایی باید رعایت شود

عنوان نویسی چیست؟

عنوان نویسی چیست؟

اگه در حوزه تولید محتوا فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم تیتر یا عنوان نویسی رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این مفهوم به دست بیارین و شاید این سوال واسه شما هم پیش اومده باشه که عنوان نویسی چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که عنوان یا تیتر جمله یا عبارتی هست که در ابتدای یه محتوا دیده میشه. شاید اول فکر کنین که عنوان نویسی کار ساده و راحتی هست. ولی توجه داشته باشین که اگه عنوان نویسی کار ساده ای بود، در عنوان مطلب از تکنیک استفاده نمی کردیم. کلمه تکنیک زمانی استفاده میشه که یه کار اصول و قواعد خاص خودش رو داشته باشه. بنابراین، یکی از دغدغه های خیلی از تولیدکننده های محتوا، نوشتن یه عنوان جذاب هست.

مقاله پیشنهادی: چگونه محتوایی بنویسیم که افراد واقعا آن را بخوانند؟

جالب اینجاست که بدونین در عنوان نویسی جذاب مهم ترین و اصلی ترین چیزی که باید بهش توجه کنین، ذهن مخاطب هست. شما باید بتونین با نوشتن یه عنوان نظر مخاطب رو جلب کنین و یا ذهن اون رو به چالش بکشین و باعث بشین که مخاطب اقدام به کلیک بر روی سایت و یا خوندن تبلیغ یا کتاب شما کنه. نوشتن عنوان جذاب یکی از مهم ترین لازمه ها برای جلب نظر مخاطب هست. عنوان نویسی جذاب در موارد مختلفی کاربرد داره و قابل استفاده هست. از مهم ترین عوامل افزایش بازدید سایت، عنوان جذاب هست.

چرا نوشتن عنوان جذاب اهمیت دارد؟

نحوه نوشان مقاله ها کار سخت و مهمی هست و نوشن دهنده تسلط نویسنده به موضوع مقاله هست. بنابراین، انتخاب و نوشتن عنوان جذاب و مناسب برای مقاله از اهمیت زیادی برخوردار هست. در اصل عنوان مقاله اولین چیزی هست که در معرض دید کاربران قرار می گیره. به همین دلیل باید بتونه نظر افراد رو به خودش جلب کته تا محتوای مقاله شما رو مطالعه کنه تا در آخر میزان بازدید سایت شما بالا بره.

تکنیک های نوشتن عنوان محتوا

تکنیک های نوشتن عنوان محتوا

همونطور که گفتیم، عنوان یا تیتر جمله یا عبارتی هست که در ابتدای یه محتوا دیده میشه. شاید اول فکر کنین که عنوان نویسی کار ساده و راحتی هست. ولی توجه داشته باشین که اگه عنوان نویسی کار ساده ای بود، در عنوان مطلب از تکنیک استفاده نمی کردیم. شما می تونین با استفاده از تکنیک ها و روش های مختلف عنوان های جذابی برای مقالات خودتون بنویسین. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به بررسی تکنیک های نوشتن عنوان محتوا بپردازیم تا عنوان جذابی بنویسین.

• مخاطب را کنجکاو کنید!

یکی از روش های نوشتن عنوان محتوا این هست که مخاطب رو کنجکاو کنین. مغز انسان جوری طراحی شده که دوست داره به جواب سوالات خودش برسه. همون زمانی که سوالی ذهن شما رو درگیر کرده و برای پاسخ به اون گوگل رو زیر و رو می کنین. در عنوان نویسی هم باید با این کار حس کنجکاوی مخاطب رو قلقلک بدین. در این حالت مخاطب به سایت شما وارد شده تا جواب سوال ایحاد شده در ذهنش رو دریابه.

• تعادل را رعایت کنید.

یکی دیگه از روش های نوشتن عنوان محتوا این هست که تعادل رو رعایت کنین. اندازه عنوان نباید خیلی کوتاه باشه که پیام اصلی رو به مخاطب نرسونه. همچنین نباید اونقدر طولانی باشه که قسمتی از اون در نتایج نشون داده نشه. استفاده از 60 تا 70 کاراکتر برای نوشتن یه عنوان جذاب و حرفه ای مناسب هست. عنوان شما باید پیام اصلی محتوا رو رسونده و از طرف دیگه باید به اندازه کافی تاثیرگذار باشه.

• ساده و دقیق نوشتن

یکی دیگه از روش های نوشتن عنوان محتوا این هست که ساده و دقیق بنویسین. فکر نکنین که با گفتن کلمه های قلمبه و سلمبه مخاطب رو جذب خودتون می کنین. مخاطب دوست داره که وارد سایت شده و در کمترین زمان به اطلاعات مورد نیاز خودش دست پیدا کنه. به همین دلیل توصیه میشه تا ساده نویسی رو نه تنها در عنوان بلکه در کل محتوای خودتون رعایت کنین.

• ترساندن مخاطب

یکی دیگه از روش های نوشتن عنوان محتوا این هست که مخاطب رو بترسونین. ترس واقعا حس عجیبی هست و ما برای رهایی از اون حاضریم هر کار انجام بدیم. مثلا اگه کسی به شما بگه که با خوردن فلان ماده غذایی می میرین، احتمالا خوردن اون رو متوقف می کنین. شما هم می تونین حس ترس رو در دل مخاطبین خودتون به وجود بیارین. در اصل به صورت مستقیم به اون ها میگن اگه محتوا رو نخونن چیز مهمی رو از دست میدن و یا اینکه در آینده ای نزدیک دچار مشکل میشن.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله تکنیک های نوشتن عنوان محتوا، اطلاعاتی در مورد عنوان نویسی به شما ارائه کنیم و به بررسی روش های نوشتن عنوان محتوا بپردازیم و اهمیت عنوان جذاب در محتوا رو مورد بررسی قرار بدیم. همونطور که گفتیم، در عنوان نویسی جذاب مهم ترین و اصلی ترین چیزی که باید بهش توجه کنین، ذهن مخاطب هست. شما باید بتونین با نوشتن یه عنوان نظر مخاطب رو جلب کنین و یا ذهن اون رو به چالش بکشین و باعث بشین که مخاطب اقدام به کلیک بر روی سایت و یا خوندن تبلیغ یا محتوای شما کنه.

نظرات: