تکنیک های موثر برای بهبود امتیاز تازگی محتوا؛ ایجاد تحولی بزرگ در رتبه بندی صفحات نتایج جستجو! آیا می دونین الگوریتم تازگی محتوا چیست؟ به نظر شما گوگل از چه فاکتورهایی برای سنجیدن تازگی محتوا استفاده می کنه؟ راهکارهای موثر برای استفاده از الگوریتم تازگی محتوا برای سئو سایت کدامند؟ چه سایت هایی تحت تاثیر الگوریتم تازگی محتوا قرار می گیرن؟ چجوری سایتمون رو برای الگوریتم تازگی سئو کنیم؟

گوگل با هدف نمایش محتوای بروز و جدید، الگوریتم تازگی محتوا رو راه اندازی و منتشر کرد. هدف الگوریتم Freshness این هست که در موضوع هایی که تازگی محتوا اهمیت دارن یا بروز بودن محتوا به نفع کاربر هست، رتبه بهتری به محتوای جدیدتر بده. معمولا در این مورد در ترندها، اخبار و.... بیشتر دیده میشن. خیلی از وبسمترها به بروز بودن و جدید بودن محتواهای سایت خودشون جهت سفارش تولید محتوا اهمیت زیادی میدن. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله تکنیک های موثر برای بهبود امتیاز تازگی محتوا اطلاعاتی درباره الگوریتم تازگی محتوا یا Freshness به شما ارائه کنیم و به بررسی راهکارهای موثر برای بهبود امتیاز تازگی محتوا بپردازیم.

آشنایی با الگوریتم تازگی محتوا

آشنایی با الگوریتم تازگی محتوا

الگوریتم تازگی محتوا یا Freshness یکی از الگوریتم های گوگل جهت بهینه سازی محتوا برای کاربر و موتورهای جستجو هست که باعث میشه همیشه جدیدترین و تازه ترین محتواها در بالاترین رتبه های صفحه نتایج قرار بگیرن. خیلی از اطلاعات موجود در اینترنت بعد از مدت زمان مشخصی ارزش خودش رو از دست میدن و دیگه مرتبط نیستن. بنابراین گوگل به فکر افتاد تا با ایجاد یه الگوریتم این مشکل رو برطرف کنه و همیشه جدیدترین و مرتبط ترین نتایج رو به کاربران نشون بده. تازگی محتوا در بعضی از حوزه ها مثل اخبار، رویدادهای طبیعی، سیاسی و اجتماعی اهمیت زیادی داره.

جالب اینجاست که بدونین الگوریتم تازگی محتوا، تحول بزرگی در رتبه بندی صفحات نتایج جستجو گوگل ایجاد کرد و همین تغییر باعث شد تا این موتور جستجو در ارائه بروزترین نتایج مرتبط با پرس و جو عملکرد خیلی بهتری داشته باشه. در واقع الگوریتم تازگی محتوا گوگل به دنبال مطالب جدید و بروز در حوزه های مختلف به ویژه اونهایی که تازگی محتوا واستون مهم تر هست می گرده و به اون ها رتبه های بالایی میده.

راهکارهای موثر برای بهبود امتیاز تازگی محتوا

راهکارهای موثر برای بهبود امتیاز تازگی محتوا

همونطور که گفتیم، هدف الگوریتم تازگی محتوا تاکید بیشتر بر محتوای بروزرسانی شده و جدید بود و وظیفه اون این بود که جدیدترین محتوا رو در صفححه نتایج جستجو به کاربران نشون بده. این الگوریتم به سایت هایی که محتوای جدید و بروز دارن امتیاز میده و اون ها رو در اولویت قرار میده. شما باید با استفاده از روش هایی الگوریتم تازگی محتوای سایت خودتون رو بهبود بدین. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به بررسی راهکارهای موثر برای بهبود امتیاز تازگی محتوا بپردازیم.

مقاله پیشنهادی: محتوای ضعیف(Thin Content) چیست؟

  • آپدیت محتواهای موجود در سایت

یکی از راهکارهای موثر برای بهبود امتیاز تازگی محتوا این هست که محتوای موجود در سایت خودتون رو بروزرسانی کنین. اگه متوجه شدین که پست های قدیمی سایت شما عملکرد خوبی ندارن و تعداد بازدید اون ها کم هست، باید به فکر بروزرسانی و انتشار مجدد اون ها باشین. با هر بروزرسانی سعی کنین محتوای با کیفیتی رو به مقاله های خودتون اضافی کنین و مطمئن باشین که اگه ارزش محتوای شما بالاتر بره، امتیار بالاتری به دست میارین.

  • انتشار مطالب جدید به صورت منظم

یکی دیگه از راهکارهای موثر برای بهبود امتیاز تازگی محتوا این هست که به صورت منظم، مطالب جدید و با کیفیتی رو منتشر کنین. بهتره بدونین اگه محتوای جدید رو به صورت منظم به سایت خودتون اضافی کنین، اطلاعات جدیدی رو برای کاربران خودتون ارائه بدین، قدم بزرگی در مسیر حفظ تازگی محتوای سایت خودتون برمی دارین و گوگل به سایت و محتواهای شما رتبه بالاتری میده.

  • بروزرسانی Time Stamp صفحات

بروزرسانی Time Stamp صفحات هم یکی دیگه از راهکارهای موثر برای بهبود امتیاز تازگی محتوا هست. تاریخ انتشار یا بروزرسانی که در کنار عنوان صفحات موجود در SERPها وجود داره، نشون دهنده اهمیت این فاکتور برای الگوریتم تازگی محتوا و همچنین کاربران گوگل هست. البته هیچ وقت توصیه نمیشه که فقط Time Stamp رو بروز کنین و تغییری در محتوای صفحه ایجاد نکنین.

  • دریافت لینک از سایت هایی که محتوای جدید دارند.

راهکارهای موثر برای بهبود امتیاز تازگی محتوا

یکی دیگه از راهکارهای موثر برای بهبود امتیاز تازگی محتوا این هست که از سایت هایی محتوای جدید دارن، لینک بگیرین. به طور کلی دریافت لینک برای صفحات قدیمی تر سایت باعث میشه تا الگوریتم تازگی محتوا در اون ها کاهش پیدا نکنه، چون هنوز صفحاتی هستن که به محتوای شما لینک میدن. الان اگه این لینک ها از سایت ها و صفحاتی باشن که خودشون جدید و کاربردی هستن، ارزش اون ها بیشتر میشه.

  • اشتراک گذاری محتواها در شبکه های اجتماعی

اشتراک گذاری پست در شبکه های اجتماعی و تبلیغ محتوا هم یکی دیگه از روش های موثر برای بهبود امتیاز تازگی محتوا هست. از جمله راهکارهای مناسب این کار هم میشه به انتشار لینک محتوا در شبکه های اجتماعی مختلف و دریافت بک لینگ از سایت های دیگه اشاره کرد. هرچقدر امتیاز تازگی محتوا سایت هایی که از اون ها لینک می گیرین و به طور کلی با اون ها ارتباط دارین، بیشتر باشه الگوریتم تازگی محتوا هم امتیاز بالاتری به سایت شما میده.

  • بررسی مجدد محتوا

یکی دیگه از روش های موثر برای بهبود امتیاز تازگی محتوا این هست که محتواهای خودتون رو دوباره بررسی کنین. در بیشتر مواقع محتواهای سایت شما اطلاعات و آماری رو به مخاطب انتقال میدن که ممکنه در گذر زمان ارزش خودش رو از دست بده یا تغییر کنه. در این شرایط، بعد از بررسی محتواهای موجود، متوجه این موضوع میشین. به همین دلیل باید محتوا رو طبق آمار جدیدی که از منابع معتبر دریافت می کنین، بروزرسانی کنین.

مقاله پیشنهادی: هرم بازاریابی محتوا چیست و چه کاربردی دارد؟

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله تکنیک های موثر برای بهبود امتیاز تازگی محتوا اطلاعاتی درباره الگوریتم تازگی محتوا یا Freshness به شما ارائه کنیم و به بررسی راهکارهای موثر برای بهبود امتیاز تازگی محتوا بپردازیم. همونطور که گفتیم، الگوریتم تازگی محتوا، تحول بزرگی در رتبه بندی صفحات نتایج جستجو گوگل ایجاد کرد و همین تغییر باعث شد تا این موتور جستجو در ارائه بروزترین نتایج مرتبط با پرس و جو عملکرد خیلی بهتری داشته باشه. شما می تونین با استفاده از راهکارهایی امتیاز تازگی محتوای خودتون رو بهبود بدین.

نظرات: