هرم بازاریابی محتوا؛ نوعی چارچوب استراتژیک برای تولید محتوا! منظور از هرم بازاریابی محتوا چیست؟ هرم بازاریابی محتوایی به چه دردی می خوره؟ در هرم محتوایی دیجیتالینگ چه خبریه؟ چه رابطه ای بین تعداد کاربران هر محتوا و هرم محتوایی وجود داره؟ چرا باید از هرم بازاریابی محتوایی استفاده کنیم؟ اهداف هرم بازاریابی محتوا چیست؟ ساختار هرم بازاریابی محتوا چجوریه؟ بهینه سازی محتوا برای کاربر یا موتورهای جستجو؟ کدام بهتر است؟

هرم محتوا یکی از مهم ترین و کلیدی ترینن بخش های بازاریابی محتوایی محسوب میشه و مثل این می مونه که به شما بگن رهبر ارکستر هستین، یا قراره میزبانی یه جشن بزرگ رو به عهده بگیرین. زمانی که مسئولیت بازاریابی محتوا رو به عهده داشته باشین هم کارتون همینقدر سخت میشه و باید از بهترین استراتژی های موجود برای کسب و کار خودتون استفاده کنین. بهتره تا با هرم محتوا آشنایی داشته باشین. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله هرم بازاریابی محتوا چیست؟ اطلاعاتی در مورد هرم بازاریابی محتوا به شما ارائه کنیم و به بررسی دلایل استفاده از هرم محتوا بپردازیم و ارتباط تعداد کاربران محتوا با هرم بازاریابی محتوایی رو مورد بررسی قرار بدیم.

هرم بازاریابی محتوا چیست؟

هرم بازاریابی محتوا چیست؟

شاید این سوال واستون پیش اومده باشه که هرم بازاریابی محتوا چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که هرم بازاریابی محتوا همه فعالیت های مربوط به تهیه و تولید محتوا و عوامل موثر به اون مثل روش های تبلیغ و ترویج محتوا، بازیابی و نگهداری محتوا و همه عوامل مربوط به اون هست. هر هرم به صورت کلی به 3 قسمت محتوای مرکزی، محتوای جانبی و خرده محتواهای ترویجی تقسیم میشه. همچنین هرم بازاریابی محتوا یه الگو هست که می تونین استراتژی های محتوایی خودتون رو طبق اون برنامه ریزی کنین.

جالب اینجاست که بدونین هرم بازاریابی محتوا یکی از تکنیک های توسعه کسب و کار هست که نوعی نقشه راه یا استراتژی مشخص برای هر بیزینس به حساب میاد که می تونه به شما کمک کنه تا کمپین های تبلیغاتی و محتوایی بزرگ و گسترده رو به اجرا در بیارین و از اینکه عملکرد بهینه و درست در کسب و کار خودتون دارین، مطمئن بشین. همچنین بازیافت و داشتن دامنه تاثیرگذار رو واسه شما امکان پذیر می کنه. داشتن استراتژی مشخص و یه نقشه راه مستند، برای موفقیت در کسب و کار ضروری هست. بنابراین، استفاده از هرم بازاریابی محتوایی از اهمیت زیادی برخوردار هست.

مقاله پیشنهادی: معرفی 6 عنصر اصلی بازاریابی محتوا

دلایل استفاده از هرم محتوا چیست؟

دلایل استفاده از هرم محتوا

همونطور که گفتیم، هرم بازاریابی محتوا نوعی چارچوب استراتژیک هست که اجرای کمپین های محتوایی، اطمینان از عملکرد بهینه محتوا، بازیافت و دامنه تاثیرگذار اون رو امکان پذیر می کنه. خیلی از افراد و تولیدکننده های محتوا از هرم محتوایی استفاده می کنند، چون کمک زیادی بهشون می کنه. دلایل مختلفی وجود داره که می تونین از هرم محتوا استفاده کنین. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به بررسی دلایل استفاده از هرم محتوا بپردازیم تا با این دلایل آشنا بشین.

  • یکی از دلایل استفاده از هرم محتوا این هست که هرم بازاریابی محتوا با یه استراتژی سازماندهی شده باعث میشه تا تمرکز شما افزایش پیدا کنه.
  • هرم بازاریابی محتوا با استفاده کارآمدتر از منابع ارزشمند شما باعث میشه تا ظرفیت تولید محتوای شما افزایش پیدا کنه.
  • یکی دیگه از دلایل استفاده از هرم محتوا این هست که این هرم جریانی از محتواهای موفق تولید می کنه تا خریداران و مشتریان خودتون رو بیشتر درگیر کسب و کارتون کنین و فعالیت های مربوط به بازاریابی و فروش رو بهتر پیش ببرین.
  • یکی دیگه از دلایل استفاده از هرم بازاریابی محتوا این هست که به طور غیر مستقیم روی سئو سایت شما تاثیر مثبت می ذاره.
  • هرم محتوا باعث میشه تا محتوای ما در راستای اهدافمون بمونه. خطر خارج شدن محتوا از اهدافی که برای خودمون در نظر گرفتیم موردی هست که خیلی اتفاق می افته.

مقاله پیشنهادی: نحوه انتخاب مخاطب هدف در هنگام تولید محتوا

هرم بازاریابی محتوایی چه کاربردی دارد؟

هرم بازاریابی محتوایی

حائز اهمیت هست که بدونین مهم ترین و اصلی ترین کاربرد هرم بازاریابی محتوایی رو میشه داشتن یه استراتژی تولید محتوا منسجم دونست. به جز این مورد، این تکنیک به داشتن برنامه ریزی دقیق و منظم برای تولید محتوا کمک می کنه. همین برنامه ریزی باعث میشه تا بتونین با تمرکز کافی با بقیه کارها برسین و اون ها رو هم بر اساس نقشه مربوط به خودشون به درستی جلو ببرین. همچنین با استفاده از استراتژی این هرم می تونین منابع اولیه و زمان خودتون رو به درستی مدیریت کنین. استفاده درست و اصولی از منابع در آخر کارایی شما رو بالاتر میبره.

تاثیر هرم بازاریابی محتوایی در فروش

به نظر شما هرم بازاریابی محتوایی در فروش تاثیر داره؟ بهتره بدونین زمانی که کمپین های محتوایی خودتون رو طبق این هرم می سازین، در اصل یه قیف واژگون تولید می کنین که مردم رو به داخل اون میکشه و اون ها از قاعده هرم به سطوح بالاتر میرن و ازشون خواسته میشه برای رسیدن به بخش های کلیدی و مهم محتوا، اطلاعات تماس خودشون رو در اختیار شما بذارن. این کار باعث تولید مشتری بالقوه، مشتری راغب و تولید فرصت هایی برای تیم فروش شما میشه. بنابراین، شما می تونین با استفاده از هرم بازاریابی محتوایی میزان فروش محصولات و خدمات خودتون رو افزایش بدین و درآمد بیشتری نسبت به قبل به دست بیارین. علاوه بر این، هرم بازاریابی محتوا با سئو سایت هم ارتباط مستقیم داره. هرچقدر رتبه شما در گوگل بالاتر باشه، درآمد بیشتری به دست میارین.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله هرم بازاریابی محتوا چیست؟ اطلاعاتی در مورد هرم بازاریابی محتوا به شما ارائه کنیم و به بررسی دلایل استفاده از هرم محتوا بپردازیم و ارتباط تعداد کاربران محتوا با هرم بازاریابی محتوایی رو مورد بررسی قرار بدیم. همونطور که گفتیم، هرم بازاریابی محتوا همه فعالیت های مربوط به تهیه و تولید محتوا و عوامل موثر به اون مثل روش های تبلیغ و ترویج محتوا، بازیابی و نگهداری محتوا و همه عوامل مربوط به اون هست. هرم بازاریابی محتوا مزایای زیادی به دنبال داره که همین موضوع باعث میشه تا مورد استقبال خیلی از تولیدکننده های محتوا قرار بگیره و محبوبیت زیادی به دست بیاره. شما هم می تونین با استفاده از این هرم میزان فروش محصولات یا خدمات خودتون رو افزایش بدین و مخاطبین زیادی جذب خودتون کنین.

نظرات: