KPI تولید محتوا؛ شاخص کلیدی عملکرد محتوا! آیا چیزی درباره این مفهوم شنیدین؟ اصلا می دونین KPI تولید محتوا چیست؟ هدف ما از بکارگیری KPI تولید محتوا چیست؟ چالش اصلی که خیلی از مدیران برای انتخاب KPI تولید محتوا باهاش روبرو هستن چیست؟ انواع شاخص کلیدی عملکرد یا KPI کدامند؟ چرا شاخص کلیدی عملکردی یا KPI محتوا از اهمیت زیادی برخوردار هست؟ علل مهم تولید محتوا در بیشتر دیده شدن سایت و KPI چه ارتباطی با هم دارند؟

وقتی از محتوای سایت برای بازاریابی محصولات و خدمات استفاده می کنین، درک میزان تاثیرگذاری و سنجش عملکرد تیم محتوا کلید موفقیت شماست. KPI بازاریابی محتوا نوعی اندازه گیری هست که به شما کمک می کنه تا موفقیت کمپین های خودتون رو ارزیابی کنین و در صورت لزوم استراتژی های محتوای خودتون رو اصلاح کنین. اگه در زمینه دیجیتال مارکتینگ کار می کنین، یادگیری این معیار برای تدوین استراتژی تولید محتوا خیلی مفید میشه. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله KPI تولید محتوا چیست؟ اطلاعاتی در مورد شاخص عملکردی یا KPI محتوا به شما ارائه کنیم و به بررسی ویژگی های KPI محتوا بپردازیم و انواع KPI تولید محتوا رو به شما معرفی کنیم.

KPI تولید محتوا چیست؟

KPI تولید محتوا چیست؟

اگه در حوزه بازاریابی محتوا فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم KPI تولید محتوا رو شنیدین، خواستین تا اطلاعاتی درباره این مفهوم به دست بیارین و شاید این سوال واستون پیش اومده باشه که KPI تولید محتوا چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که KPI تولید محتوا مقدار و عددی هست که برای تعیین موفقیت محتواهایی مثل ویدیوها، مقالات و پست ها اندازه گیری می کنین. وقتی محتوای با کیفیت و مرتبط با صنعت رو تولید می کنین، باید زمانی رو برای نظارت بر عملکرد اون اختصاص بدین تا مطمئن بشین که به رشد کسب و کار شما کمک می کنه.

جالب اینجاست که بدونین KPI تولید محتوا یه فاکتور برای سنجش موفق بودن یا نبودن یه محتوا دونست. KPI یا عملکرد محتوا می تونه در حوزه دیجیتال مارکتینگ یه فاکتور خیلی مهم باشه. به همین دلیل، کسانی که قصد دارن از عملکرد خودشون در تولید محتوا باخبر بشن، باید با Kpi تولید محتوا به خوبی آشنایی داشته باشن و بدونن برای مطلع شدن از عملکرد محتوا چه معیارهایی باید سنجیده بشه تا بشه بهترین بازخورد رو در زمینه تولید محتوا از خود به جای گذاشت. انتخاب KPI مناسب برای محتوا کار خیلی آسونی نیست. به همین دلیل صاحبان سایت ها در این مرحله دچار مشکلات جدی و بزرگی میشن.

مقاله پیشنهادی: چرا تولید محتوا برای هر کسب و کار اینترنتی مهم است؟

ویژگی های KPI محتوا چیست؟

ویژگی های KPI محتوا چیست؟

همونطور که گفتیم، KPI محتوا شاخص کلیدی عملکرد هست که به تولیدکننده های محتوا کمک می کنه تا میزان موفقیت کار خودشون و محتواها رو در ارتباط با اهداف خاص کسب و کار اندازه گیری کنند. KPI تولید محتوا ویژگی های مختلفی داره که باید اون ها رو در نظر بگیرین. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به بررسی ویژگی های KPI محتوا بپردازیم.

  • یکی از ویژگی های KPI تولید محتوا این هست که باید مشخص و دقیق باشه. مثلا باید برای تعداد بازدیدکننده های سایت و تعداد فالوورهای اینستاگرام به صورت جداگونه KPI مشخص کنین. چون رشد این به یه اندازه نیست و هر کدوم به درد هدف خاصی می خورن.
  • یکی دیگه از ویژگی های KPI تولید محتوا این هست که سنجه های بازاریابی محتوا باید قابل اندازه گیری باشن. مثلا اینکه چند درصد از بازدیدکننده های سایت مطالب ما رو مفید می دونن ویژگی مهمی هست، ولی قابل اندازه گیری نیست.
  • یکی دیگه از ویژگی های KPi تولید محتوا این هست که قابل دستیابی باشه. سنجه های بازاریابی محتوا رو همیشه جوری تعریف کنین که رسیدن به اون ها راحت نباشه و در عین حال خارج از دسترس شما هم نباشه.
  • سنجه های بازاریابی محتوا باید مرتبط با نوع فعالیت شما باشن. مثلا اگه بخواهین تعداد فالوورهاتون رو در سه شبکه اجتماعی اینستاگرام، توییتر و لینکدین به یه اندازه افزایش بدین، KPI منطقی نیست. چون حداقل یکی از این سه شبکه اجتماعی کمتر به کسب و کار شما میاد.
  • زمان رسیدن به KPI محتوا رو طولانی نکنین. هر شاخص عملکردی محتوا مهلت های زمانی مشخصی داره. اگه نتونستین به صورت کامل به هر کدوم برسین، مدت زمان رسیدن به اون رو کش ندین، بلکه برای بازه زمانی بعدی KPI مناسب تری تعیین کنین.

بیشتر بخوانید: تبلیغات آنلاین چیست و چگونه انجام می شود؟

انواع KPI تولید محتوا کدامند؟

انواع KPI تولید محتوا کدامند؟

KPI به معنی شاخص کلیدی عملکرد هست. در اصل ابتدای کار و فرایندهای مختلف شاخص های مهم و کلیدی برای کسب و کارمون رو مشخص می کنیم و در آخر می سنجیم تا چه اندازه تونستیم با عملکرد خود به این شاخص ها نزدیک بشیم. برخی از انواع KPI تولید محتوا عبارت هستن از:

  • تعداد بازدیدکننده های یونیک
  • منبع ترافیک
  • تعداد پست های وبلاگ
  • نرخ تبدیل
  • تعداد بازدید با دستگاه های مختلف
  • میزان اسکرول کردن
  • زمان سپری شدن در صفحه
  • نرخ پرش

چرا KPIهای بازاریابی محتوا مهم هستند؟

حائز اهمیت هست که بدونین استفاده از KPI برای ردیابی کمپین های بازاریابی محتوایی شما خیلی مهمه، چون گزارشی از نحوه برخورد و واکنش مخاطبان به محتوای تولید شده ما میده که می تونین از این اطلاعات برای تنظیم استراتژی های محتوای آینده خودتون استفاده کنین و محتوایی تولید کنین که بازدیدکننده های بیشتری رو به خودش جذب کنه و درآمد زیادی رو برای کسب و کار شما به وجود بیاره. استفاده از KPIها همچنین گزارشی مستند از میزان موثر بودن کمپین های محتوایی در اختیار شما قرار میده که می تونین از اون ها برای جذب مشتریان بیشتر و تبلیغ خدمات خودتون استفاده کنین و بهره ببرین.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله KPI تولید محتوا چیست؟ اطلاعاتی در مورد شاخص عملکردی یا KPI محتوا به شما ارائه کنیم و به بررسی ویژگی های KPI محتوا بپردازیم و انواع KPI تولید محتوا رو به شما معرفی کنیم. همونطور که گفتیم، KPI تولید محتوا مقدار و عددی هست که برای تعیین موفقیت محتواهایی مثل ویدیوها، مقالات و پست ها اندازه گیری می کنین. استفاده از شاخص عملکردی محتوا از اهمیت زیادی برخوردار هست و به شما کمک می کنه تا با ارزیابی شاخص های مهم محتوا، بهترین بازخورد رو دریافت کنین و بتونین مخاطبان زیادی رو به سمت کسب و کار خودتون جذب کنین.

نظرات: