ما سعی می کنیم در مقاله 6 علت مهم تولید محتوا در بیشتر دیده شدن سایت، اطلاعاتی در مورد تولید محتوا برای شما ارائه کنیم و به بررسی دلایل مهم تولید محتوا برای افزایش بازدید در سئو سایت بپردازیم و اهمیت تولید محتوا رو در پروسه طراحی سایت مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین. این روزها کمتر کسی رو میشه پیدا کرد که عبارت تولید محتوا رو نشنیده باشه. چه به هنگام وب گردی روزمره، چه در حین چک کردن شبکه های اجتماعی، این عبارت زیاد به چشم می خوره. سفارش تولید محتوا و خود تولید محتوا که در حال حاضر یکی از رایج ترین اصطلاحات به شمار میره، به معنی گردآوری، تدوین و خلق اطلاعات در مورد موضوعات مشخص در جهت ارائه به مخاطبان خاص هست. این اطلاعات از طریق کانال های مختلف مثل وبسایت ها و شبکه های اجتماعی و به اشکال مختلف مثل متن، تصویر، صوت و ویدیو منتشر میشه.

تولید محتوا چیست؟

تولید محتوا چیست؟ این سوالی هست که شاید برای شما نیز پیش اومده باشه و بعد از کلی توضیح دادن فهمیدین که اصلا عنوان شغلی کارشناس تولید محتوا جزو مشاغل تعریف شده نیست. اگه همین حالا برین از هر کسی که کارش تولید محتوا هست، بپرسین تولید محتوا یعنی چی؟ احتمالا جواب خودش رو میده. چون دنیای بازاریابی محتوا اونقدر گسترده هست که هر کسی تعریف خودش رو از اون داره. 

محتوا همون چیزی هست که هر روز با اون سر و کار دارین. کلیپ های خنده دار یا عکس و توضیحات محصول که در اینستاگرام می بینین، پادکست که موقع برگشتن از دانشگاه در تاکسی گوش می دین، ویدیوهای آموزشی در آپارات یا یوتیوب که تماشا می کنین، کتاب های دیجیتال که در موبایل می خونین و در نهایت همین مقاله که حالا در حال خوندن هستین همه محتوا محسوب میشن.

شاید برایتان مفید باشد: معیارهای یک محتوای خوب برای کاربر و موتورهای جستجو

واقعا چرا باید محتوا تولید شود؟

علت های مهم تولید محتوا در بیشتر دیده شدن سایت

تولید محتوا برای وبسایت ها یه امر ضروری و اجتناب ناپذیر هست. تولید محتوای مناسب و غنی که نیاز کاربران و مخاطبان رو برطرف سازه، زمینه ساز جلب اعتماد مخاطبان میشه و اعتبار شما به عنوان منبع محتوا رو بالا می بره. همچنین تولید محتوای مناسب برای سئو سایت و جذب بازدید از طریق گوگل و در نتیجه افزایش ترافیک، امری بسیار مهم هست. چون الگوریتم گوگل جوری فعالیت می کنه که تا حد امکان مناسب ترین، با کیفیت ترین و بهترین محتوای موجود در وب رو پیدا کرده و اون رو در نتایج جستجو برای کاربران نشون میده. بنابراین، اگه شما نیز دوست دارین تا سایت شما در نتایج جستجوی گوگل نمایش داده بشه، سعی کنین تا تولید محتوای مناسبی انجام بدین.

مقاله پیشنهادی: 12 نکته حیاتی در تولید محتوای بهینه شده

احتمالا بارها دیدین که یه وبسایت مقاله ای مفید در مورد یه موضوع خاص منتشر می کنه و بسیاری تاز وب سایت ها و کسب و کارهای دیگه از همون مقاله برای افزایش بازدید سایت استفاده می کنند و اون رو در سایت خودشون منتشر می کنند. این به معنی هسنی هست که اون وبسایتی که برای اولین بار مقاله رو منتشر کرده، منبع سایر وبلاگ ها و وبسایت ها شده و محتواهای با کیفیتی منتشر می کنه. همین موضوع نیز باعث میشه تا گوگل اهمیت و توجه بیشتری برای سایت منبع قائل بشه و اون رو در رتبه 1 گوگل نشون بده.

علت های مهم تولید محتوا در بیشتر دیده شدن سایت:

علت های مهم تولید محتوا در بیشتر دیده شدن سایت

همونطور که گفتیم، محتوا بخش بزرگی از زندگی روزمره شما هست و به شما کمک می کنه مشتری ها رو به سمت خودتون جذب کنین تا مخاطبان زیادی درگیر شما بشن و لذت ببرن. همچنین می تونین بازدیدکننده های جدیدی به سایت خودتون بیارین. ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله، 6 علت مهم تولید محتوا در بیشتر دیده شدن سایت رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین.

• معرفی هویت کسب و کار با تولید محتوا

یکی از دلایل مهم تولید محتوا برای افزایش بازدید سایت، معرفی هویت کسب و کار با تولید محتوا هست. برای اینکه بتونین کسب و کار خودتون رو به کاربران معرفی کنین و وبسایتتون بیشتر دیده بشه، باید از تولید محتوا استفاده کنین. شما می تونین در قالب محتوای متنی یا ویدیویی از برند خودتون اسم ببرین، خدمات کسب و کارتون رو معرفی کنین و به کسب و کار خودتون هویت بدین. راه درست برقراری ارتباط با مشتری همین تولید محتوا هست. بنابراین، برای افزایش بازدید سایت حتما تولید محتوا رو جدی بگیرین.

• معرفی خدمات و محصولات

یکی دیگه از دلایل مهم تولید محتوا برای افزایش بازدید سایت، معرفی خدمات و محصولات هست. امروزه بیشتر افراد برای دریافت خدمات مورد نظر خود، یا خرید محصول ابتدا اسم اون رو در گوگل سرچ می کنند. راه قرار گرفتن در نتایج گوگل استفاده از تولید محتوای سئو شده هست. یعنی محتوا رو جوری بنویسین که مورد پسند موتورهای جستجو قرار بگیره. برای انجام این کار نیز مراحل سختی پیش رو ندارین. به این ترتیب، با معرفی خدمات و محصولات خود، کاربران به سایت شما مراجعه می کنند و این جوری بازدید سایت شما افزایش پیدا می کنه.

• افزایش ترافیک و بازدید

علت های مهم تولید محتوا در بیشتر دیده شدن سایت

یکی دیگه از دلایل مهم تولید محتوا برای افزایش بازدید سایت، افزایش ترافیک و بازدید هست. شاید بغیر از تبلیغات، تنها راه افزایش بازدید و ترافیک سایت، همین تولید محتوا باشه. به پر بازدیدترین وبسایت های ایران توجه کنین! همه اون ها دارای حجم زیادی محتوای متنی، ویدیویی، صوتی و... هستن. از مهم ترین دلایل اهمیت تولید محتوا در کسب و کار نیز میشه به نقش پر رنگ محتوا در سئو و بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو اشاره کرد. با محتوای قوی و هدفمند میشه به گوگل و سایر موتورهای جستجو به چشم یه ابزار جذب ترافیک نگاه کرد.

• افزایش اعتماد کاربران

یکی دیگه از دلایل مهم تولید محتوا برای افزایش بازدید سایت، افزایش اعتماد کاربران و مشتریان هست. تصور کنین وارد وبسایتی شدین که فقط محصولاتی رو به همراه چند تصویر، قیمت و چند خط توضیحات درج کرده. اکثر مشتریان ترجیح میدن از وبسایتی خرید کنند که دارای توضیحات کاملی به همراه نقد و بررسی محصول باشه، تصاویر و ویدیوهای کاملی از اون قرار داده و جای هیچ ابهامی برای کاربر باقی نذاشته باشه.

• بازاریابی ارزان

یکی دیگه از 6 علت مهم تولید محتوا در بیشتر دیده شدن سایت، قابلیت بازاریابی ارزان و کم هزینه هست. شما به سراغ هر روش بازاریابی دیگه که برین باید هزینه های زیادی صرف کنین. شاید تولید محتوا رو بشه با هزینه های خیلی کم و بعضی وقت ها با صرف چند ساعت زمان انجام داد و از اون نتیجه های چشمگیری گرفت. بنابراین، برای اینکه بتونین بازدید سایت خودتون رو افزایش بدین و بازدیدهای خودتون رو زیاد کنین، باید تولید محتوا رو جدی بگیرین، چون تولید محتوای روش بازاریابی کم هزینه هست.

• محتوا حکم سوخت اولیه سئو را دارد!

یکی دیگه از 6 علت مهم تولید محتوا در بیشتر دیده شدن سایت این هست که محتوا حکم سوخت اولیه سئو را دارد. بهتره بدونین بدون محتوا شما هیچ جایگاه و رتبه ای در صفحه نتایج گوگل ندارین که بخواهین در اون عبارت کلیدی هدفتون رو قرار بدین. همچنین بدون محتوا کاربران شما هیچ صفحه ای رو نمی تونن پیدا کنند و اطلاعات اون رو مطالعه کنند. بدون وجود محتوا هیچ اطلاعاتی وجود نداره تا بقیه بتونن به اون لینک بدن و شما هیچ زمان نمی تونین در زمینه لینک سازی عملکرد خوبی داشته باشین.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله 6 علت مهم تولید محتوا در بیشتر دیده شدن سایت، اطلاعاتی در مورد تولید محتوا برای شما ارائه کنیم و به بررسی دلایل مهم تولید محتوا برای افزایش بازدید سایت بپردازیم و اهمیت تولید محتوا رو مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین. همونطور که گفتیم، تولید محتوا برای وبسایت ها یه امر ضروری و اجتناب ناپذیر هست. تولید محتوای مناسب و غنی که نیاز کاربران و مخاطبان رو برطرف سازه، زمینه ساز جلب اعتماد مخاطبان میشه و اعتبار شما به عنوان منبع محتوا رو بالا می بره. همچنین تولید محتوای مناسب برای سئو سایت و جذب بازدید از طریق گوگل و در نتیجه افزایش ترافیک، امری بسیار مهم هست

نظرات: