ما سعی می کنیم در مقاله معیارهای یک محتوای خوب برای کاربر و موتورهای جستجو، اطلاعاتی در مورد محتوای خوب برای شما ارائه کنیم و به بررسی ویژگی های محتوای خوب بپردازیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین و بتونین بهترین محتوا رو برای وبسایت خودتون تهیه کنین یا اگه قصد سفارش تولید محتوا برای سئو سایت و یا حرف هدف دیگری دارید این مطلب به دردتون میخوره. امروزه محتوا و تولید محتوا در طراحی سایت و کسب و کارهای اینترنتی از اهمیت زیادی برخوردار هست. به طوری که از محتوا با عنوان پادشاه سایت اسم برده میشه. ولی آیا هر محتوایی می تونه با استقبال مخاطبان و کاربران مواجه شده و البته رتبه خوبی رو در موتورهای جستجو به دست بیاره؟ قطعا پاسخ به این سوال خیر هست. یه محتوای خوب معیارهای منحصر به فردی داره و باید در تولید محتوا به این معیارها توجه بشه.

محتوای خوب چه محتوایی است؟

برای کسی که در زمینه دیجیتال مارکتینگ فعالیت داره، پرسیدن سوال محتوای خوب چه محتوایی است؟ کمی می تونه عجیب باشه. چون اکثر این افراد با محتوا و تفاوت محتوای خوب و بد آشنایی دارن. بهتره بدونین محتوای خوب اطلاعات قانع کننده ای هست که یا اطلاع رسانی می کنه، یا با کاربر ارتباط برقرار می کنه و یا سرگرمشون می کنه. تولید محتوا نیز یعنی خلق هر چیز قابل درک و انتشار برای انسان ها در راستای اهداف بازاریابی.

شاید برای شما مفید باشد: 12 نکته حیاتی در تولید محتوای بهینه شده

چرا باید از ویژگی های محتوای خوب مطلع باشیم؟

هدف کسب و کارها از تولید محتوا بازاریابی محتوایی هست. بازاریابی محتوا نیز به طور خلاصه به معنی استفاده از محتوا با هدف معرفی برند، کالا و خدمات، جذب مخاطب، تبدیل مخاطب به مشتری هست. بنابراین، هر برند و شغل اینترنتی با استفاده از تولید انواع محتوا قصد داره به اهدافی دست پیدا کنه. به همین دلیل باید از ویژگی های محتوای خوب مطلع باشه تا بتونه محتوای تولید شده رو مورد ارزیابی قرار بده که ایا از فاکتورهای لازم برای کسب موفقیت برخوردار هست یا نیاز به تلاش بیشتر داره؟

آیا نوشتن محتوا برای کاربران ضروی است یا موتورهای جستجو؟

سفارش تولید محتوا

نقش گوگل در زندگی روزمره انسان ها در سراسر جهان در حال افزایش هست و این افزایش استفاده، به این دلیل هست که گوگل اطمینان حاصل می کنه موتور جستجوی اون در هر زمان و هر مکان به کاربران بهترین پاسخ ها رو برای سوالات اون ها میده. با توجه به این دلایل، گوگل و یا هر موتور جستجوی دیگه نیاز به نوشتن محتوای مخصوص به خودش رو نداره. گوگل به کاربران خود خدمات ارائه میده و بنابراین محتوا هم باید برای کاربران ایجاد بشه.

مقاله پیشنهادی: تفاوت انواع محتواهای وبسایتی و فروشگاهی

اگه محتوای با کیفیت و مفیدی رو برای کاربران بنویسین، گوگل به شما امتیاز میده. ولی اگه محتوا فقط برای موتورهای جستجو نوشته بشه، این حالت اتفاق نمی افته. گوگل می دونه چجوری محتوای با کیفیت بالا رو تشخیص بده. وجود الگوریتم ها و فاکتورهای رتبه بندی موجود در اون، به دنبال پیدا کردن محتوای با کیفیت و مناسب برای هر جستجوی خاص کمک می کنند. همچنین گوگل توصیه می کنه برای آشنایی با محتوای خوب، دستورالعمل های ارزیابی کیفیت جستجو رو مطالعه کنین. در حالی که جان مولر از مدیران گوگل معتقد هست که دستورالعمل های ارزیابی کیفیت مستقیما با فاکتورهای رتبه بندی گوگل مرتبط نیست.

معیارهای یک محتوای خوب برای کاربر و موتورهای جستجو کدامند؟

معیارهای یک محتوای خوب برای کاربر و موتورهای جستجو

همونطور که گفتیم، شما برای اینکه بتونین کسب و کار و وبسایت اینترنتی خودتون رو گسترش بدین، باید از محتواهای با کیفیت استفاده کنین تا رضایت کاربران رو کسب کنه و گوگل نیز بر اساس میزان رضایت کاربران به سایت شما رتبه بده. بنابراین، باید با برخی از معیارها اشنا بشین. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش به بررسی معیارهای یک محتوای خوب برای کاربر و موتورهای جستجو بپردازیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین.

• کیفیت بالای محتوا

یکی از ویژگی های محتوای خوب برای کاربر و موتورهای جستجو، کیفیت بالای محتوا هست. محتوای با کیفیت محتوایی هست که بتونه بخ خوبی مفاهیم مورد نیاز رو پوشش بده و جزئیات رو در بر بگیره. همچنین مستند به منابع معتبر باشه و اعتماد مخاطب رو در مورد درستی اطلاعات جلب کنه. از موارد مهم درگیر رعایت قواعد سئو در اون هست. محتوای خوب نباید غلط املایی، انشایی و نگارشی داشته باشه و حداقل یبار ویراستاری و بازبینی اون ضروری هست. داشتن تصاویر با کیفیت و مرتب نیز کیفیت محتوای شما رو بالا می بره و شما رو از رقیب ها متمایز می کنه.

• داشتن هدف در محتوا

یکی دیگه از ویژگی های محتوای خوب برای کاربر و موتورهای جستجو، داشتن هدف در محتوا هست. محتوای خوب یه محتوای هدفمند هست. به عبارت دیگه، محتوای شما مخاطب به خصوصی داره و برای همه افراد نوشته نشده. یه محتوای هدفمند بر اساس تحقیق کلمات کلیدی و هدف جستجوی کاربران و مخاطبان مخصوصی تولید شده. خدمات و کالای شما مناسب گروه خاصی از مخاطبان هست. بنابراین، محتوای تولید شده باید بتونه نیاز این گروه از افراد رو به خوبی پوشش بده و مشکلات اون ها رو برطرف کنه.

• اثر نهایی مفید محتوا

یکی دیگه از ویژگی های محتوای خوب برای کاربر و موتورهای جستجو، اثر نهایی مفید محتوا هست. بهتره بدونین محتوایی که تولید می کنین، باید اثربخشی لازم رو داشته باشه. این محتوا باید در زمان مناسب منتشر بشه و به راحتی در دسترس کاربران و موتور جستجو قرار بگیره. به رسانه ای که در اون محتوا رو منتشر می کنین، توجه داشته باشین و محتوا رو در رسانه مناسب خودش منتشر کنین. لحن شما تاثیر زیادی بر روی مخاطب داره و باید با توجه به گروه خاص مخاطبی که دارین، لحن خودتون رو تنظیم کنین.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله معیارهای یک محتوای خوب برای کاربر و موتورهای جستجو، اطلاعاتی در مورد محتوای خوب برای شما ارائه کنیم و به بررسی ویژگی های محتوای خوب بپردازیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین و بتونین بهترین محتوا رو برای وبسایت خودتون تهیه کنین. همونطور که گفتیم، هر برند و شغل اینترنتی با استفاده از تولید انواع محتوا قصد داره به اهدافی دست پیدا کنه. به همین دلیل باید از ویژگی های محتوای خوب مطلع باشه تا بتونه محتوای تولید شده رو مورد ارزیابی قرار بده که ایا از فاکتورهای لازم برای کسب موفقیت برخوردار هست یا نیاز به تلاش بیشتر داره.

نظرات: