آشنایی با روش های توریج و توزیع محتوا؛ آیا دوست دارین با این ترفندها آشنا شین؟ اصلا می دونین ترویج محتوا چیست و چرا اهمیت داره؟ ترویج محتوا با توزیع محتوا چه تفاوتی داره؟ با چه روش هایی میشه محتوا رو ترویج کرد؟ اشتباهاتی که ممکنه در ترویج محتوا مرتکب شد کدامند؟ به نظر شما آیا میشه با ایمیل هم محتوا رو ترویج کرد؟ چرا باید محتوای خودتون رو در کنار استفاده از سیستم های مدیریت محتوای سایت، ترویج کنین؟

تصور کنین شما هم مثل وبمسترهای دیگه، محتوای بی نقص و بی نظیری تهیه کردین که می تونه همه ویژگی هایی رو که محصولات شما دارن رو به مخاطب برسونه و شما رو به هدفتون نزدیک و نزدیک تر کنه، ولی آیا تا الان فکر کردین که چجوری میشه این محتوا رو به افراد زیادی نشون داد؟ چجوری مخاطبان با چنین محتواهایی آشنا میشن و دوست دارن تا اون ها رو مطالعه کنند. در ادامه همراه ما باشین، چون ما سعی می کنیم در مقاله آشنایی با روش های ترویج و توزیع محتوا، اطلاعاتی در مورد ترویج محتوا به شما ارائه کنیم و به بررسی راه های ترویج محتوا بپردازیم و اهمیت ترویج محتوا رو مورد بررسی قرار بدیم.

ترویج محتوا چیست؟

ترویج محتوا چیست؟

شاید این سوال واستون پیش اومده باشه که ترویج محتوا چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که ترویج محتوا یا Content Promotion یعنی ما در حال تبلیغ محتواهای خودمون هستیم تا از این طریق بتونیم اون رو به دست مخاطبان هدفمون یا مشتری های بالقوه خودمون برسونیم. ترویج محتوا بخش مهمی از تولید محتوا هست که بهش توجه زیادی نداریم. بیشتر ما فکر می کنیم که کارمون با محتوا فقط در زمان نوشتن اون هست و بعد از اینکه محتوا نوشته و توزیع شد دیگه باهاش کار خاصی نداریم.

جالب اینجاست که بدونین ترویج محتوا به فرایند توزیع پست های وبلاگ و سایر منابع به کمک ارتباط با کانال های پولی یا ارگانیک گفته میشه. این کار احتمال داره شامل تبلیغات پولی، استفاده از اینفلوئنسرها، شبکه های اجتماعی، بازاریابی از طریق ایمیل و.... باشه. هدف از ترویج محتوا بیشینه سازی مخاطبان شما هست که می تونه تاثیر مثبتی روی کسب و کار شما داشته باشه. به خصوص در دنیایی که حجم بالایی از محتواها روزمره در حال تولید و عرضه شدن هستن. بنابراین، تولید یه محتوای با کیفیت کافی نیست و حتما با اون رو ترویج کنین.

مقاله پیشنهادی: چگونه یک کارشناس تولید محتوا شویم؟

بهترین راه های ترویج محتوا کدامند؟

بهترین راه های ترویج محتوا کدامند؟

همونطور که گفتیم، ترویج محتوا یکی از مهم ترین کارهایی هست که بعد از تولید محتوا باید اون رو انجام داد تا در واقع بشه ثمره تولید محتوای خودمون رو به بهترین شکل ممکن ببینیم. ترویج محتوا شامل هرگونه برنامه ریزی و تلاش برای در معرض دید افراد بیشتری قرار گرفتن محتوای تولید شده هست. شما می تونین با استفاده از روش های مختلفی محتوای خودتون رو ترویج کنین. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به بررسی راه های ترویج محتوا بپردازیم تا با این روش ها آشنایی داشته باشین.

  • استفاده از شبکه های اجتماعی

یکی از راه های ترویج محتوا، استفاده از انواع شبکه های اجتماعی هست. شبکه های اجتماعی محل خیلی خوبی برای ارتباط با سایر افراد هستن، در حال حاضر شبکه های اجتماعی و پیام رسان های زیادی در اختیار عموم افراد قرار دارن که بعضی از اون ها محبوبیت زیادی دارن. توییتر، اینستاگرام، لینکدین، تلگرام و... از جمله این برنامه ها هستن. شاید بشه اینستاگرام رو بهترین گزینه برای این کار دونست، چون گستردگی استفاده از اون خیلی زیاده.

  • ایمیل مارکتینگ

ایمیل مارکتینگ هم یکی دیگه از روش های ترویج محتوا هست که می تونین ازش استفاده کنین. البته برای این کار نیاز به یه لیست جامع و کامل از جامعه هدف دارین. جامعه هدف افرادی هستن که به محصول یا خدمات ما نیاز داشته و به دنبال اون هستن. مثلا میشه افرادی که در سایت ما ثبت نام کردن و همچنین در شبکه های اجتماعی ما رو دنبال می کنند رو جامعه هدف دونست.

  • صرف هزینه برای ترویج محتوا

یکی دیگه از راه های ترویج محتوا، صرف هزینه برای این کار هست که می تونین در گوگل ادوردز تبلیغات انجام بدین. این روش کمک می کنه تا سایت شما در زمان جستجوی کلمه کلیدی مورد نظر در صفحه اول گوگل قرار بگیره تا کاربران زیادی از اون بازدید کنند. این روش تاثیر زیادی بر روی دیده شدن محتوای شما داره، ولی نیاز به صرف هزینه داره که ارزشش رو داره.

مقاله پیشنهادی: آیا هوش مصنوعی جایگزین کارشناس تولید محتوا می شود؟

چرا ترویج محتوا از اهمیت زیادی برخوردار است؟

چرا ترویج محتوا از اهمیت زیادی برخوردار است؟

در هر کسب و کاری افراد به فکر استفاده بهینه از منابع و زمان هستن. شما باید بتونین به کمک استفاده از ابزارهای مختلف بازدهی کار خودتون رو چند برابر کنین. ترویج محتوا یکی از اصلی ترین و مهم ترین ابزارهاست. محتواهای با کیفیت شامل انتقال پیام تجاری شما به مخاطبان، آموزش و متقاعد کردن اون ها برای خرید محصولات و خدمات شما هست. ترویج محتوا باید بتونه تقاضا رو برای محتواهای با کیفیت شما افزایش بده. تحقیقات نشون میده که افراد سن بالا به طور متوسط هفته ای 7.5 ساعت صرف مطالعه و تماشای محتوای آنلاین می کنند.

حائز اهمیت هست که بدونین ترویج محتوا می تونه محتواهای شما رو در کانال های قوی و معتبری قرار بده که مخاطبان بتونن بهشون اعتماد کنند. ایجاد اعتماد یکی از اصلی ترین نکات بازاریابی و یکی از اهداف ترویج محتواست. شما باید محتواهایی درست کردین که ذهن مخاطبان رو به چالش بکشه. باید محتواهای خوب، پرسش و پاسخ و داستان گونه تولید کنین تا بازدهی خوبی به دست بیارین.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله آشنایی با روش های ترویج و توزیع محتوا، اطلاعاتی در مورد ترویج محتوا به شما ارائه کنیم و به بررسی راه های ترویج محتوا بپردازیم و اهمیت ترویج محتوا رو مورد بررسی قرار بدیم. همونطور که گفتیم، ترویج محتوا یا Content Promotion یعنی ما در حال تبلیغ محتواهای خودمون هستیم تا از این طریق بتونیم اون رو به دست مخاطبان هدفمون یا مشتری های بالقوه خودمون برسونیم. شما می تونین با استفاده از روش های مختلفی محتواهای خودتون رو ترویج کنین. از جمله از این روش ها می تونیم به رسانه های اجتماعی، ایمیل مارکتینگ، صرف هزینه برای ترویج محتوا و تبلیغات در گوگل ادوردز اشاره کنیم.

نظرات: