مفاهیم و اصطلاحات تولید محتوا؛ آیا دوست دارین با این اصطلاحات آشنا بشین؟ تولید محتوا یا بازاریابی محتوایی دنیای خیلی گسترده و وسیعی داره که سراغ هر کدوم از زیرمجموعه های اون برین، وارد دنیای دیگه ای میشین که برای خودش وسعت زیادی داره، ولی برای اینکه بتونین در این حوزه کار کنین یا درک درستی از مفاهیم از اینکه انواع محتوا کدامند؟ داشته باشین، باید با اصطلاحات رایج در حوزه تولید محتوا آشنا باشین.

تولید محتوا هم مثل هر کسب و کار دیگه ای، مفاهیم و اصطلاحات مخصوص خودش رو داره. این اصطلاحات که بیشتر اون ها عمر زیادی ندارن، بیشتر زاده ذهن روزنامه نگارها و متخصصان رسانه ای هستن که در سال های گذشته وارد صنعت تولید محتوا شدن. زمان زیادی از مطرح شدن تولید محتوا به عنوان یه تخصص در وب فارسی نمی گذره و برای نگاهی تخصصی تر به این موضوع نیازمند ترجمه اصطلاح های مطرح شده تخصصی در این زمینه هستیم. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله آشنایی با مفاهیم و اصطلاحات تولید محتوا، اطلاعاتی در مورد تولید محتوا به شما ارائه کنیم و به بررسی اصطلاحات رایج در حوزه تولید محتوا بپردازیم.

تولید محتوا یعنی چه؟

تولید محتوا یعنی چه؟

بهتره قبل از اینکه وارد بحث اصلیمون بشیم و شما رو با اصطلاحات رایج در تولید محتوا آشنا کنیم، اطلاعاتی در مورد تولید محتوا به شما ارائه کنیم تا به راحتی معنی مفاهیم تولید محتوا رو درک کنین. محتوا بخش بزرگی از زندگی روزمره شما هست. محتوا شما رو آگاه می کنه، به سوال هاتون جواب میده، سرگرمتون می کنه، باعث میشه لبخند بزنین، در تصمیم گیری راهنماییتون می کنه و.....

جالب اینجاست که بدونین تولید محتوا در بازاریابی محتوا یعنی فرایند انتخاب موضوع بر اساس نیاز کاربران که به پرسونای مشتری معروف هستن و تولید انواع محتوای اصولی و سئو محور با توجه به موضوعات انتخابی. منظورمون از تولید محتوا در بازاریابی این هست که باید محتوایی تولید کنیم تا کاربر یا بازدیدکننده بپسنده و از اون خوشش بیاد. از این راه می تونیم کاربر رو به سمت خرید محصول، استفاده از خدمات یا کار مهم خودمون سوق بدیم.

مقاله پیشنهادی: منظور از تولید محتوای آموزشی چیست؟

اصطلاحات رایج در حوزه تولید محتوا کدامند؟

اصطلاحات رایج در حوزه تولید محتوا کدامند؟

برای اینکه به دنیای تولید محتوا وارد بشین، باید مفاهیم و اصطلاحات تخصصی و عمومی این حوزه رو یاد بگیرین. ما در این مقاله لیستی از اصطلاحات تولید محتوا و بازاریابی محتوا رو جمع آوری کردیم. سعی ما این هست که این لیست و مجموعه اصطلاحات رو روز به روز کامل تر کنیم تا شما دیگه نیازی به جستجو در صفحات دیگه نداشته باشین. ما این کلمات رو به صورت کامل به شما ترجمه و معنی کردیم. برخی از مفاهیم و اصطلاحات رایج در حوزه تولید محتوا که باید بهشون توجه داشته باشین، عبارت هستن از:

  • انکر تکست(Anchor Text)

یکی از اصطلاحات رایج در حوزه تولید محتوا، انکر تکست یا Anchor Text هست. انکر تکست به متنی قابل مشاهده و قابل کلیک گفته میشه که با رنگی متفاوت یا به صورت زیر خط دار نشون داده میشه. توجه داشته باشین که انکر تکست شانس کلیک کردن روی لینک شما رو افزایش میده.

  • Awareness

یکی دیگه از اصطلاحات رایج در تولید محتوا، کلمه Awareness هست. مشتری برای تبدیل شدن به خریدار باید سه مرحله شامل آگاهی، توجه و تصمیم گیری رو طی کنه. مرحله آگاهی زمانی هست که مشتری نسبت به نیاز خودش مطلع میشه. شما باید محتوایی رو تولید کنین که مشتری رو از علت مشکل و نیاز خودش باخبر کنه.

  • بک لینک(Backlink)

بک لینک یا Backlink هم یکی دیگه از اصطلاحات رایج در حوزه تولید محتوا هست. جالب اینجاست که بدونین به پیوندها یا لینک هایی که سایت های دیگه به یه سایت میدن، بک لینک گفته میشه. دریافت بک لینک به شرطی بر روی سئو سایت تاثیر مثبت می ذاره که ارزشمند و با کیفیت باشه. در حقیقت، لینک های خارجی مضر تاثیر بد یا منفی روی سایت شما می ذارن و باعث میشه تا رتبه سایت شما پایین بیاد.

  • وبلاگ(Blog)

وبلاگ یا Blog هم یکی دیگه از مفاهیم رایج در تولید محتواست. وبلاگ بخشی از سایت هست که باعث افزایش بازدید سایت و بهبود رتبه سئو سایت میشه. به همین دلیل هست که باید در وبلاگ به صورت منظم محتوا منتشر و تولید کنین. بهتره وبلاگ سایت حتما در دامنه اصلی یا به صورت ساب دامین از دامنه اصلی باشه.

نرخ پرش(Bounce Rate)

یکی دیگه از مفاهیم و اصطلاحات موجود در حوزه تولید محتوا، نرخ پرش یا Bounce Rate هست. نرخ پرش نشون دهنده درصد کاربرانی هست که بعد از مشاهده یه صفحه از وبسایت از اون خارج میشن. توجه داشته باشین که برای کسب رتبه بهتر در صفحات موتورهای جستجو مثل گوگل باید نرخ پرش رو کاهش داد. شما می تونین با تولید محتوای با کیفیت، نرخ پرش رو کاهش بدین.

سیستم مدیریت محتوا(CMS)

آشنایی با مفاهیم و اصطلاحات تولید محتوا

سیستم مدیریت محتوا یا CMS هم یکی دیگه از مفاهیم موجود در تولید محتوا هست که ممکنه باهاش برخورد داشته باشین. بهتره بدونین سیستم های مدیریت محتوا با استفاده از پلاگین ها، قالب ها و مولفه ها یا فاکتورهای خودشون امکانات یا خدمات مختلفی رو برای مدیریت وبسایت در اختیار وبمسترها قرار میدن. وردپرس، جوملا و دروپال از جمله معروف ترین سیستم های تولید محتوا موجود هستن.

  • کلمه کلیدی(Keyword)

کلمه کلیدی یا Keyword هم یکی دیگه از اصطلاحات رایج در حوزه تولید محتوا هست که باید اون رو زیر نظر بگیرین. جالب اینجاست که بدونین کلمه کلیدی، کلمه یا عبارتی هست که کاربران اون رو در اینترنت سرچ می کنند و از مفاهیم مهم تولید محتوا شناخته میشه. هر صفحه از سایت باید توسط یک یا چند کلمه کلیدی بهینه بشه. همچنین هر محتوا بهتره یه کلکه کلیدی اصلی داشته باشه تا رتبش بالا بیاد.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله آشنایی با مفاهیم و اصطلاحات تولید محتوا، اطلاعاتی در مورد تولید محتوا به شما ارائه کنیم و به بررسی اصطلاحات رایج در حوزه تولید محتوا بپردازیم. همونطور که گفتیم، تولید محتوا در بازاریابی محتوا یعنی فرایند انتخاب موضوع بر اساس نیاز کاربران که به پرسونای مشتری معروف هستن و تولید انواع محتوای اصولی و سئو محور با توجه به موضوعات انتخابی. شما برای اینکه بتونین در حوزه تولید محتوا موفق عمل کنین، باید با مفاهیم و اصطلاحات رایج در این حوزه آشنایی کافی رو داشته باشین.

نظرات: