بازاریابی محتوا؛ شیوه نوین جذب مشتری! عناصر اصلی بازاریابی محتوا کدامند؟ در بازاریابی محتوایی باید به چه نکاتی توجه داشت؟ چجوری میشه بهترین بازاریابی رو انجام داد؟ اگه صاحب کسب و کار اینترنتی هستین، باید در کنار سفارش تولید محتوا، بازاریابی محتوا رو در اولویت کارهای خودتون قرار بدین و سعی کنین تا نکات مهم رو مورد توجه قرار بدین تا بتونین مخاطبان بیشتری رو جذب سایت و کسب و کار خودتون کنین.

عناصر زیادی در استراتژی بازاریابی محتوا وجود دارن که هر کدوم دارای ماهیتی پویا هستن. به طور طبیعی، زمانی که یه عنصر تغییر می کنه، سایر عناصر هم تغییر می کنند. بنابراین، یه مشتری به عنوان یه عنصر تنها یه مشتری نیست. بلکه شامل متغیرهای مختلفی مثل خدمات مشتری در شرکت، انتظارات مشتری، تعریف ارزش از دید اون و خیلی از چنین متغیرهایی هست. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله معرفی 6 عنصر اصلی بازاریابی محتوا، اطلاعاتی در مورد بازاریابی محتوا یا Content Marketing به شما ارائه کنیم و به بررسی عناصر اصلی بازار محتوا بپردازیم تا بتونین کسب و کار خودتون رو رشد بدین.

بازاریابی محتوا چیست؟

بازاریابی محتوا چیست؟

اگه دارای کسب و کار آنلاین باشین، احتمالا اسم بازاریابی محتوا یا Content Marketing رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این مفهوم به دست بیارین و شاید این سوال واستون پیش اومده باشه که بازاریابی محتوا چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که بازاریابی محتوا بخش مهمی از استراتژی بازاریابی و رشد کسب و کار شماست که به تولید و انتشار محتوای تاثیرگذار و با کیفیت، مرتبط و جذاب تمرکز داره و هدف کلی اون جذب مخاطب جدید و حفظ مخاطبات قبلی سایت هست. جذب مخاطب یا افزایش ترافیک سایت در استراتژی بازاریابی محتوا با ارائه محتوای ارزشمند و با کیفیت انجام میشه.

جالب اینجاست که بدونین بازاریابی محتوا برای موفقی همه کسب و کارها امری ضروری هست، ولی متاسفانه خیلی از افراد بازاریابی محتوا رو کاری آسون و حتی غیرضروری می دونن. از نظر مفهوم تبلیغات تفاوت زیادی با بازاریابی داره. تبلیغات فقط می تونن بخش کوچیکی از بازاریابی رو تشکیل بدن. در واقع وقتی صحبت از بازاریابی میشه، ذهن افراد باید به سمت یه برنامه جامع و همه جانبه بره که مطابق با یه استراتژی نوشته شده و اجرا میشه. شما در بازاریابی محتوا به دنبال این نیستین که شخصی رو مجبور به خرید کنین.

مقاله پیشنهادی: بهینه سازی محتوا برای کاربر یا موتورهای جستجو؟

6 عنصر اصلی بازاریابی محتوا

6 عنصر اصلی بازاریابی محتوا

همونطور که گفتیم، بازاریابی محتوا فقط تولید محتوا نیست، بلکه قبل از تولید محتوا و بعد از اون باید مراحلی صورت بگیره تا محتوا بهتر دیده بشه. بازاریابی محتوا از چند بخش استراتژی تولید محتوا، تولید محتوا، بهینه سازی و انتشار محتوا و.... تشکیل میشه. شما می تونین با بکارگیری بازاریابی محتوا، کسب و کار خودتون رو به افراد زیادی معرفی کنین و مخاطبین زیادی جذب کنین. برای این کار باید به عناصر مهمی توجه داشته باشین. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به بررسی 6 عنصر اصلی بازاریابی محتوا بپردازیم.

  • استراتژی محتوا

یکی از عناصر اصلی بازاریابی محتوا، استراتژی محتواست. استراتژی محتوا در اصل راهنماها و اصول داخلی برای تولید انواع محتوا در کسب و کار آنلاین هست. بهتره بدونین این استراتژی برای کسب رضایت و تامین نیازهای کسب و کار از طریق تولید و انتشار محتوا انجام میشه. ممکنه در استراتژی محتوا به دنبال اهداف تبلیغاتی نباشیم و بیشتر به برنامه های تولید، آپدیت، مدیریت و انتشار محتوا تمرکز داشته باشیم.

  • تولید محتوا

یکی دیگه از عناصر اصلی بازاریابی محتوا، تولید محتواست. محتوا صرف نظر از نوع و کانال ارائه اون، در صورتیکه بدون هیچ برنامه ریزی شروع به تولید اون کنین، سخت ترین و زمان برترین چیزی هست که تولید میشه. فرایند کامل تولید محتوا شامل انواع مختلفی از کارهاست و تلاش برای انجام همزمان همه اون ها باعث میشه تا فرایند نوشتن، طراحی و ضبط کار مضاعف و غیرضروری داشته باشه.

  • بهینه سازی محتوا

یکی دیگه از عناصر اصلی بازاریابی محتوا، بهینه سازی محتواست. بهینه سازی محتوا چیزی هست که محتوای شما رو منحصر به فرد می کنه و بازاریابی اون رو موثرتر می کنه. هدف از بهینه سازی محتوا این هست که محتوای مورد نظر رو تا جایی که ممکنه برای مخاطبان مفید کنه و همزمان اون رو برای موتورهای جستجو مناسب کنه تا بتونه در صفحه نتایج گوگل رتبه بالاتری کسب کنه.

  • توزیع محتوا

توزیع محتوا یا Content Distribution هم یکی دیگه از عناصر اصلی بازاریابی محتوا هست. وقتی محتوا تولید و بهینه شده، زمان انتشار و توزیع اون هست. توزیع محتوا باعث میشه تا محتوای شما دیده بشه و کاربران و مخاطبان زیادی رو به خودش جذب کنه. حتی اگه سایتی دارین که ترافیک بالایی داره و همیشه دیده میشه، باز هم تلاش برای توزیع بیشتر اون باعث سرعت بخشیدن به همه چیز میشه.

  • استفاده مجدد از محتوا

6 عنصر اصلی بازاریابی محتوا

یکی دیگه از عنصرهای اصلی بازاریابی محتوا، استفاده مجدد از محتواست. جالب اینجاست که بدونین استفاده مجدد از محتوا یعنی اینکه نوع محتوای اورجینال رو به صورت خلاقانه به نوعی دیگه تبدیل کنیم. همیشه فکر کنین که همیشه به محتوای تازه نیاز دارین، این درسته که در امر فروش با استفاده مجدد از محتوا به نتیجه دلخواه نمیرسین، ولی می تونین همون محتوا رو در کانال های مختلفی در شبکه های اجتماعی نشر بدین تا شمار مخاطبانی که می تونن محتوای شما رو ببینن بیشتر و بیشتر بشه.

  • نگهداری محتوا

یکی دیگه از موارد لازم در بازاریابی محتوا، نگهداری محتوا هست. همونطور که محتوا ممکنه در تئوری همیشه سبز باشه، به راحتی هم کهنه میشه و شروع به نشون دادن عملکرد ضعیف نسبت به قبل خودش کنه. نگهداری محتوا برای بازاریابی حکم تغذیه رو داره. باید مطمئن بشین که محتوای همیشه سبز شما که عملکرد خیلی خوبی داره، همیشه تازه، بهینه و در راستای اهداف تجاری کسب و کار شماست.

بیشتر بخوانید: تاثیر بازاریابی محتوا در جذب مشتری احتمالی

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله معرفی 6 عنصر اصلی بازاریابی محتوا، اطلاعاتی در مورد بازاریابی محتوا یا Content Marketing به شما ارائه کنیم و به بررسی عناصر اصلی بازار محتوا بپردازیم تا بتونین کسب و کار خودتون رو رشد بدین. همونطور که گفتیم، بازاریابی محتوا بخش مهمی از استراتژی بازاریابی و رشد کسب و کار شماست که به تولید و انتشار محتوای تاثیرگذار و با کیفیت، مرتبط و جذاب تمرکز داره و هدف کلی اون جذب مخاطب جدید و حفظ مخاطبات قبلی سایت هست.

نظرات: