تعداد کلمات مناسب برای مقالات سایت؛ اگه شما کارشناس محتوا باشین، احتمالا قبل از تولید هر محتوا این سوال رو بپرسین که محتوایی که قصد نگارش اون رو دارین باید چند کلمه باشه؟ موضوعی که در هنگام سفارش تولید محتوا هم به آن توجه داشته باشید. در بیشتر مواقع هم با این جواب روبرو میشین که هرچه بیشتر بهتر!

واقعیت این هست که شما در تولید یه محتوا نباید محدود به تعداد کلمه باشین و معیارهایی مثل مخاطب، موضوع، ساختار محتوا و رسانه محتوا هستن که تعداد کلمات رو مشخص می کنند. کسب و کارهای مختلف همیشه سعی می کنند در فضای آنلاین مخاطبان زیادی رو به سمت خودشون جذب کنند. یکی از راه های جذب مخاطبان انتشار محتوای ارزشمند و با کیفیت هست که معمولا در بخش بلاگ سایت ارائه میشه. یه مشکل اساسی ذهن محتوانویسان رو درگیر می کنه و اون هم تعداد کلمات مناسب مقالات سایت هاست. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله تعداد کلمات مناسب برای مقالات سایت چقدر است؟ اطلاعاتی در مورد اهمیت تعداد کلمات مقالات به شما ارائه کنیم و به بررسی مناسب تریت تعداد کلمات برای مقالات سایت بپردازیم.

چرا تعداد کلمات محتوا مهم است؟

چرا تعداد کلمات محتوا مهم است؟

اگه شما یه تولیدکننده محتوا باشین، همیشه با این سوال روبرو میشین که یه محتوای خوب برای جذب مخاطب و دیده شدن در گوگل چه ویژگی هایی باید داشته باشه؟ آیا افزایش تعداد کلمات مقاله و طولانی بودن اون در جلب توجه مخاطب موثر هست؟ یا برعکس ممکن هست باعث از بین رفتن حوصله مخاطب و در نتیجه ترک سایت شما بشه؟ 

جالب اینجاست که بدونین در صورتی که قصد انتشار پست های طولانی رو دارین، باید برای نوشتن متنی با 1000 کلمه یا بیشتر وقت بذارین تا کیفیت وبلاگ شما افزایش پیدا کنه و رتبه بندی های بالاتر گوگل رو شامل حال سایت خودتون کنین. مقاله هایی که بیشتر از 2500 کلمه دارن، رشد ترافیک اینترنتی رو بالا میبرن. در واقع یه متن طولانی به گوگل اجازه میده تا با توجه به محتوای شما سرنخ های بیشتری در اختیار داشته باشین. به عبارت دیگه، محتوای بیشتر، تمرکز روی عبارات کلیدی رو بالا میبره و نقش زیادی در بهبود سئو سایت ایفا می کنه.

مقاله پیشنهادی: تاثیر حجم محتوای نوشته شده در رتبه گوگل

آیا هنگام تولید محتوا باید تعداد کلمات رو در اولویت قرار داد؟

وسواس به خرج دادن در تعداد کلمات زیاد هم لازم نیست. درسته که تعداد کلمات بیشتر در بهبود سئو سایت تاثیر زیادی می ذاره، ولی هیچ وقت یه مقاله از همه نظر نمی تونه کامل باشه. ابتدا به ارزشمند بودن محتوای خودتون توجه کنین، جوری که هر چیزی که مرتبط با موضوع مورد نظر هست رو در بر داشته باشه و پاسخ سوالات کاربران رو بده. سعی نکنین که با بیان حرف های اضافی و نامرتبط تعداد کلمات محتوای خودتون رو بالا ببرین. کیفیت محتوا و نوع نگارش رو در اولین های خودتون قرار بدین.

تعداد کلمات مناسب برای مقالات سایت چقدر است؟

تعداد کلمات مناسب برای مقالات سایت چقدر است؟

با توجه به داده های یه تحقیق، از نظر سئو تعداد کلمات مناسب برای مقالات سایت باید در حدود 2100 تا 2400 کلمه باشه. این عدد میانگین به دست اومده از 50 مقاله بلاگ هست و نمیشه گفت قطعا موضوع شما به این مقدار کلمه نیاز داره تا در گوگل جزو مقاله های برتر قرار بگیره. در حقیقت، قبل از شروع به نوشتن مقاله خودتون باید توجه داشته باشین که لازم نیست هر مقاله ای رو خیلی طولانی در نظر بگیرین. در واقع 16 مقاله از بین 50 مقاله موجود در این تحقیق کمتر از 1500 کلمه رو دارا هستن. به این ترتیب، هنوز می تونین با تعداد کلمات پایین تر هم رتبه بگیرین. این کار رو میشه با دنبال کردن بهترین شیوه های سئو تجربه کرد:

  • استفاده از کلمات کلیدی
  • لینک سازی مناسب
  • افزودن متن alt
  • افزودن مدیا قوی در متن مقاله
  • کسب رتبه مناسب در گوگل

بیشتر بدانید: 3 نکته مهم در ایجاد محتوای جذاب

چرا مقالات طولانی در گوگل رتبه بهتری کسب می کنند؟

چرا مقالات طولانی در گوگل رتبه بهتری کسب می کنند؟

اگه شما بتونین مقاله های طولانی(1000 کلمه یا بیشتر) برای وبلاگ خودتون تولید کنین، شانستون برای کسب رتبه های بالاتر در نتایج جستجو افزایش پیدا می کنه. دلایل مختلفی برای رتبه بندی بهتر پست های طولانی وجود داره. شاید بشه گفت مهم ترین دلیل این هست که گوگل در متن های طولانی نشونه های بیشتری رو پیدا می کنه و راحت تر موضوع و هدف پست رو درک می کنه. اگه مقاله خودتون رو برای موتور جستجو بهینه کنین، استفاده از کلمات کلیدی در متن نوشته راحت تر میشه. وقتی که پست وبلاگتون طولانی هست، دیگه نیازی به Keyword Stuffing نخواهین داشت و میزان تکرار کلمات کلیدی در متن متعادل میشه.

رابطه خوانا بودن مقاله و تعداد کلمات آن

یکی از معایب مقاله های طولانی(1000 کلمه یا بیشتر) این هست که در بعضی مواقع امکان خوندن اون ها خیلی سخت و حتی بعضی وقت ها غیرقابل فهم میشن. اگه می خواهین مطالبی با بیش از 1000 کلمه بنویسین، در ابتدا باید مهارت بالایی در نویسندگی داشته باشین تا بتونین خواننده ها رو به مطالعه همه مقاله ترغیب کنین. همچنین یادتون باشه که محتوای طولانی می تونه مخاطب رو بترسونه و اون ها رو از مطالعه مقاله منصرف کنه. مقالات طولانی که نگارش ضعیفی هم دارن، هیچ وقت به طور کامل خونده نمیشه. بازدیدکننده ها هم معمولا استقبال چندانی از این نوع مقالات نمی کنند و سایت رو خیلی زود ترک می کنند. همچنین مقاله های طولانی در شبکه های اجتماعی هم به اشتراک گذاشته نمیشن و بیشتر کاربران بعد از مشاهده چنین مطالبی، دیگه به سایت شما برنمی گردن.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله تعداد کلمات مناسب برای مقالات سایت چقدر است؟ اطلاعاتی در مورد اهمیت تعداد کلمات مقالات به شما ارائه کنیم و به بررسی مناسب تریت تعداد کلمات برای مقالات سایت بپردازیم. همونطور که گفتیم، مقاله های سایت باید بیشتر از 300 کلمه باشن، در غیر این صورت رتبه خوبی در موتورهای جستجو به دست نمیارن. اگه نویسنده حرفه ای هستین، می تونین مطالب طولانی خوبی بیش از 1000 کلمه برای سایت خودتون بنویسین، ولی مطمئن بشین که نگارش محتوا اصولی و درست باشه.

نظرات: