هنگام انتخاب تیم تولید محتوا چه سوالاتی باید بپرسیم؟ مهم ترین اصول انتخاب تیم تولید محتوا کدامند؟ چجوری بهترین شرکت تولید محتوا رو انتخاب کنیم؟ تیم محتوا رو به عنوان شریک یا کارمند استخدام کنیم؟ برای تشکیل تیم تولید محتوا به چه افرادی نیاز دارین؟ زمانی که تیم تولید محتوا رشد می کنه، چه تغییراتی می کنه؟ چجوری میشه یه چارچوب مناسب برای آنالیز محتوا در هنگام سفارش تولید محتوا ایجاد کنیم؟

موفقیت های بزرگ به تنهایی حاصل نمیشن. موفق ترین کسب و کارهای دنیا از ابتدای کارشون حداقل با دو نفر شروع کردن. امروزه یکی از روش های بازاریابی در دنیای وب، تولید محتواست. یه تیم تولید محتوای حرفه ای با عملکرد مثبت خودش می تونه تا حد زیادی کسب و کار مورد نظر رو به هدف نزدیک تر کنه. برای اینکه یه تیم تولید محتوا شکل بگیره، علاوه بر نویسندگی، نیاز به تخصص های مختلف داره و یه نفر نمی تونه همه مسئولیت ها رو بر عهده بگیره. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله مهم ترین اصول انتخاب تیم تولید محتوا، اطلاعاتی در مورد تیم تولید محتوا به شما ارائه کنیم و به بررسی ویژگی های تیم محتوای حرفه ای بپردازیم و مهم ترین نکات در انتخاب تیم تولید محتوا حرفه ای رو مورد بررسی قرار بدیم.

منظور از تیم تولید محتوا چیست؟

منظور از تیم تولید محتوا چیست؟

اگه در حوزه بازاریابی محتوا فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم تیم محتوا رو شنیدین، خواستین تا اطلاعاتی در مورد این مفهوم به دست بیارین و شاید این سوال واستون پیش اومده باشه که منظور از تیم تولید محتوا چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که تیم تولید محتوا دسته ای افراد هستن که محتوا به وجود میارن. از اونجایی که روز به روز به اهمیت تولید محتوا اضافی میشه، برای دستیابی به این ارزش باید گروهی از افراد متخصص این حوزه دور هم جمع بشن تا با تولید محتوای برنامه ریزی به اهداف خودشون دست پیدا کنند.

جالب اینجاست که بدونین در تیم تولید محتوا، هر کدوم از اعضا از نویسنده و مدیر پروژه گرفته تا گرافیست و غیره همشون با هم برای دستیابی به اهداف مشترک کسب و کار سعی می کنند تا بهترین عملکرد رو داشته باشن. ارزش فعالیت همه اعضای این تیم، برای بقای گروه خیلی اهمیت داره. چیزی که به عنوان محصول تیم محتوا به دست میاد، یه محتوای متنی هست که در واقع تولید شده توسط نویسنده هاست. ولی از اونجایی که یه نویسنده نمی تونه همه کارهای مربوط به محتوا رو انجام بده، به تیم تولید محتوا نیاز هست.

مقاله پیشنهادی: 12 نکته حیاتی در تولید محتوای بهینه شده

مهارت های تیم محتوای حرفه ای

مهارت های تیم محتوای حرفه ای

همونطور که گفتیم، هر کسب و کار آنلاین برای توسعه و پیشرفت به محتوا نیاز داره. به همین دلیل اکثر شرکت ها برای دستیابی به اهداف خودشون محتوا تولید می کنند. فرایند تولید محتوا اونقدر هم آسون نیست و برای این کار باید تیم تولید محتوا در اختیار داشت. تیم تولید محتوای حرفه ای باید مهارت های مختلفی رو بلد باشه تا بتونه محتوای با کیفیت تولید کنه. برخی از مهارت های تیم تولید محتوای حرفه ای عبارت هستن از:

  • مدیریت و برنامه ریزی محتوا
  • مدیریت زمان
  • مهارت های طراحی و گرافیکی
  • تولید انواع محتوای صوتی و تصویری
  • مهارت های نگارشی

بیشتر بدانید:  چرخه عمر محتوا چیست و در استراتژی محتوا چه کاربردی دارد؟

چه افرادی مناسب تیم تولید محتوا هستند؟

قبل از هر چیزی باید به موارد مورد نیاز خودتون در تیم محتوا توجه داشته باشین تا افراد مناسبی رو انتخاب کنین و به اهداف خودتون دست پیدا کنین. به این صورت که اگه شما دارای یه کسب و کار اینترنتی یا فروشگاه آنلاین هستین و به دنبال ایجاد تیم تولید محتوا هستین، نیازهای شما به این صورت میشه: یه نفر نویسنده، یه نفر گرافیست و یه نفر ویراستار متن. بنابراین، قبل از هرچیزی باید به موارد مورد نیاز خودتون نگاه کنین و نیازسنجی درستی انجام بدین.

مهم ترین نکات در انتخاب تیم تولید محتوا حرفه ای

مهم ترین نکات در انتخاب تیم تولید محتوا حرفه ای

بهترین استراتژی در کسب و کارها تولید محتوای با کیفیت هست. برای تولید محتوای خوب باید برنامه ریزی خوبی داشته باشین. تشکیل تیم تولید محتوا حرفه ای هم می تونه جوابگو باشه. تیم تولید محتوا به شما کمک می کنه تا محتوای خودتون رو با کیفیت بالاتری تولید و منتشر کنین. برای اینکه بتونین حرفه ای ترین تیم محتوا رو تشکیل بدین، باید به اصول و نکات مهمی توجه کنین. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به بررسی مهم ترین نکات در انتخاب تیم تولید محتوا حرفه ای بپردازیم.

  • استراتژیست محتوا

یکی از مهم ترین نکات در انتخاب تیم تولید محتوا حرفه ای، انتخاب استراتژیست محتواست. شما اول باید یه استراتژیست استخدام کنین. این شخص این توانایی رو داره که عملکرد سایر اعضای تیم رو تنظیم و مدیریت کنه. استراتژیک در تیم تولید محتوا می تونه فرایندهای بازاریابی موفق رو در محتوا پیاده سازی کرده و فرایند اون رو رهبری و مدیریت کنه تا بازدهی خوبی داشته باشه.

  • نویسنده محتوا

یکی دیگه از مهم ترین نکات در انتخاب تیم تولید محتوا حرفه ای این هست که برای تولید هر محتوایی باید یه نویسنده حرفه ای استخدام کنین. نویسنده فقط برای محتوای متنی نیست و برای تولید پادکست، محتوای تصویری و حتی محتوا اینفوگرافیک هم باید نویسنده های متخصص در این زمینه رو انتخاب و استخدام کنین تا بتونن در کمترین زمان ممکن محتوای مورد نیاز شما رو تولید کنند.

  • ویراستار

یکی دیگه از مهم ترین اصول انتخاب تیم تولید محتوا، استخدام یه ویراستار هست. بهتره بدونین نویسنده ها متن های محتواها رو خیلی خوب و با دقت تولید می کنند، ولی با این حال باید ویراستاری وجود داشته باشه تا بتونه متن های نوشته شده توسط نویسنده ها رو ویرایش کنه و در صورت نیاز تغییرات لازم رو در اون ها انجام بده. ویراستارها در واقع برای بهتر شدن متن و برای کمک به نویسنده استخدام میشن.

  • طراح گرافیست

یکی دیگه از مهم ترین اصول انتخاب تیم تولید محتوا، استخدام طراحی گرافیست هست. جالب اینجاست که هر محتوای تولید شده برای جذاب شدن و بیشتر دیده شدن به محتوای گرافیکی و تصویر نیاز داره. شما باید از یه طراح متخصص در این حوزه کمک بگیرین تا بتونین با ایده های استراتژیک و محتوای متنی تولید شده بهترین طرح ها رو آماده کنه. طرح های گرافیست می تونه تاثیر زیادی در ذهن خواننده اعمال کنه.

مقاله پیشنهادی: تکنیک های مهم عنوان نویسی برای جذب مخاطب

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله مهم ترین اصول انتخاب تیم تولید محتوا، اطلاعاتی در مورد تیم تولید محتوا به شما ارائه کنیم و به بررسی ویژگی های تیم محتوای حرفه ای بپردازیم و مهم ترین نکات در انتخاب تیم تولید محتوا حرفه ای رو مورد بررسی قرار بدیم. همونطور که گفتیم، بازاریابی محتوا بخش خیلی مهمی در کسب و کارهای آنلاین هست و بنابراین، استخدام تیم تولید محتوا از اهمیت زیادی برخوردار هست.

نظرات: