شیوه نامه محتوا؛ مفهوم و اصطلاحی رایج در بازاریابی محتوا! آیا چیزی درباره این مفهوم شنیدین؟ اصلا می دونین شیوه نامه محتوا چیست و به چه دردی می خوره؟ چرا باید سبک خودتون رو در شیوه نامه تولید محتوا مشخص کنین؟ تکنیک های کاربردی در تهیه شیوه نامه تولید محتوا کدامند؟ آیا دوست دارین تا با این روش ها آشنا بشین؟ به نظر شما شیوه نامه محتوا چه اهمیتی داره؟ در هنگام سفارش تولید محتوا به آن باید توجه کرد یا نه؟

تولید محتوا در واقع همون اطلاعاتی هست که ما می خواهیم به خواننده انتقال بدیم. همچنین تولید محتوا یکی از مهم ترین و اساسی ترین مسائل مربوط به هر کسب و کار اینترنتی هست که باید با برنامه ای مشخص در جهت تولید محتوا اثربخش قدم برداریم. تولید محتوا فقط متن نیست، بلکه محتوا همه اون چیزی هست که سایت ها در اختیار کاربران خودشون قرار میدن. بازاریابی محتوا دارای اصطلاحات و مفاهیم زیادی هست که باید باهاشون آشنا باشین. شیوه نامه محتوا هم یکی از این اصطلاحات هست. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله شیوه نامه محتوا چیست؟ اطلاعاتی در مورد شیوه نامه محتوا به شما ارائه کنیم و به بررسی تکنیک های کاربردی در تهیه شیوه نامه محتوا بپردازیم تا با این این اصطلاح آشنا بشین.

شیوه نامه محتوا چیست؟

شیوه نامه محتوا چیست؟

اگه در حوزه بازاریابی محتوا فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم شیوه نامه محتوا یا رو شنیدین، خواستین تا اطلاعاتی درباره این مفهوم به دست بیارین و شاید این سوال واستون پیش اومده باشه که شیوه نامه محتوا چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که ویرایش و اصطلاح محتواهای تولید شده، همزمان وقت و زمان شما و نویسنده ای که کار رو به اون سپردین. در نتیجه در مواجهه به چنین مشکلی باید راه حلی مناسب در نظر داشته باشین. مناسب ترین و کارآمدترین راه حل در چنین زمان هایی، نگارش شیوه نامه محتوا مطلوب و کامل هست.

جالب اینجاست که بدونین نگارش شیوه نامه تولید محتوا نیازمند صرف زمان و بررسی کامل هست. در نگارش چنین شیوه نامه ای، توجه داشته باشین که مخاطب شما فریلنسر هست. همونطور که می دونین، محتوانویس های دورکار همانند کارمزد در همه ساعات در دسترس شما نیستن و کارمند تمام وقت شما نیستن. در نتیجه، در نگارش شیوه نامه محتوا باید اساسی ترین و مهم ترین نکاتی که برای تولید محتوا به سبک موردپسند شما نیاز هست، رعایت بشه. برای نگارش شیوه نامه به دنبال دستورالعمل های پیچیده و رایجی که در سایت ها وجود دارن، نباشین.

مقاله پیشنهادی: انواع لحن های نگارشی و تاثیر آن بر کیفیت محتوا

شیوه نامه تولید محتوا چه چیزی به ما می گوید؟

شیوه نامه تولید محتوا چه چیزی به ما می گوید؟

توجه داشته باشین که تولید محتوای اصولی اولین شرط برای دیده شدن برند و کسب و کار شما و سرعت گرفتن در عرضه رقابت با رقبا هست. تولید محتوای جذاب با اصول سئو و اصل های نگارشی کار ساده ای نیست و شما باید بدونین چه نوع و ساختار محتوایی بیشتر به کارتون میاد و الان که فهمیدین، چجوری باید تولید محتوا رو از سر بگیرین؟!

پاسخ به این سوال با دریافت شیوه نامه تولید محتوا به دست میاد. بهتره بدونین شیوه نامه تولید محتوا اطلاعات و داده های زیر رو به ما ارائه می کنه:

  • ارائه روش تولید محتوا بر اساس اصول سئو.
  • نحوه تولید محتوا با لحن، ساختار نوشتار و نگارشی صحیح که مناسب مخاطب شماست.
  • ارائه ایده های جدید برای تولید محتوا در کنار بررسی محتواهای از قبل تولید شده.

تکنیک های کاربردی در تهیه شیوه نامه محتوا کدامند؟

تکنیک های کاربردی در تهیه شیوه نامه محتوا کدامند؟

همونطور که گفتیم، شیوه نامه محتوا شامل دستوراتی هست که توسط کارفرمایان به تولیدکننده های محتوا و نویسنده ها داده میشه تا اون ها با رعایت این دستورات محتوایی متناسب با کسب و کار اون ها تولید کنند. به عبارت دیگه، در شیوه نامه تولید محتوا همه نکاتی که کار شما رو ساده می کنه در نظر گرفته شده. ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به بررسی تکنیک های کاربردی در تهیه شیوه نامه محتوا بپردازیم.

بیشتر بخوانید: چگونه با لحن دوستانه و صمیمی محتوا بنویسیم؟

  • معرفی برند خود

یکی از تکنیک های کاربردی در تهیه شیوه نامه محتوا این هست که برند یا کسب و کار خودتون رو به خوبی معرفی کنین. اول از همه برای برقراری ارتباط با نویسنده های دور کار، باید برند و ارزش های اساسی خودتون رو معرفی کنین. برای این کار شما می تونین با ضبط صدای خود و لحن مختص به خود، معرفی اصلی از برند و اهداف داشته باشین. در اصل، شیوه نامه نگارش محتوای کارآمد، باید دارای لحن و معرفی اصیل از کسب و کار یا برند باشه.

  • مشخص کردن چشم انداز و اهداف خود برای محتوانویسان

یکی دیگه از تکنیک های کاربردی در تهیه شیوه نامه محتوا این هست که چشم انداز و اهداف خودتون رو برای محتوانویسان خودتون مشخص کنین. در حقیقت، شما به کمک این روش می تونین به نویسنده ها بگین که از اون ها چه انتظاری دارین. محتوانویس دورکار زمانی می تونه به خوبی بنویسه که اهداف و سبک برند شما رو به خوبی بشناسه و بدونه چشم انداز نهایی کسب و کار قراره چجوری بشه.

  • صدا و لحن محتوا را تعیین کنید

یکی دیگه از تکنیک های کاربردی در تهیه شیوه نامه محتوا این هست که صدا و لحن محتوا رو تعیین کنین. صدای محتوا در واقع همون مطلبی هست که گفته میشه و لحن محتوا نحوه بین مطلب هست. صدا و لحن باید از ارزش های کسب و کار شما حمایت کنند. در این مرحله شما باید پرسونای مخاطبین رو در تهیه شیوه نامه نگارش محتوا در نظر داشته باشین. باید به محتوانویس خودتون بگین که مخاطبان شما چه افرادی هستن و با چه لحنی باید با چنین افراد صحبت کرد.

  • سبک نگارش محتوا و کاربرد آن

بهتره بدونین برای انتخاب سبک نگارش در شیوه نامه تولید محتوا، نمی تونین از قوانین کلی استفاده کنین. در واقع سبک نگارش باید بر اساس ارزش ها و ماهین برند شما باشه. استفاده از هر کلمه ای بدون رعایت ارزش برند، بی ارزش میشه. بعد از انتخاب سبک، باید به اصول نگارشی در شیوه نامهتولید محتوا اشاره کرد. هیچ محتوایی بدون رعایت اصول نگارشی، کاربردی نداره.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله شیوه نامه محتوا چیست؟ اطلاعاتی در مورد شیوه نامه محتوا به شما ارائه کنیم و به بررسی تکنیک های کاربردی در تهیه شیوه نامه محتوا بپردازیم تا با این این اصطلاح آشنا بشین. همونطور که گفتیم، نگارش شیوه نامه تولید محتوا نیازمند صرف زمان و بررسی کامل هست. در نگارش چنین شیوه نامه ای، توجه داشته باشین که مخاطب شما فریلنسر هست.

نظرات: