بهترین روش های کسب درآمد از پادکست؛ به فکر شروع پادکست هستین می خواهین بدونین کسب درآمد از طریق پادکست چجوریه؟ پادکستر هستین و به دنبال راهی برای درآمد بالا با پادکست خودتون هستین؟ می خواهین از طریق پادکست، کسب و کار اینترنتی خودتون رو داشته باشین؟ اصلا می دونین پادکست چیه و چجوری تولید میشه؟ آیا می دونین همین الان یه پادکست درست کنین؟

کسب درآمد همیشه به عنوان یه دغدغه اصلی مطرح میشه که به شیوه های مختلفی صورت می گیره. در گذشته کارهای کشاورزی، سفالگری و دامداری برای کسب درآمد معمول بود. بعد از اون کارهای اداری و شرکتی به مرکز درآمدزایی تبدیل شد. ولی در حال حاضر با روی کار اومدن تکنولوژی، شیوه های کسب درآمد تغییر کردن. به عنوانمثال میشه کسب درآمد از پادکست یا محتوای صوتی رو در نظر گرفت. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مباحث سفارش تولید محتوا، اطلاعاتی در مورد پادکست یا محتوای صوتی به شما ارائه کنیم و به بررسی راه های کسب درآمد از پادکست بپردازیم و دلایل اصلی تولید پادکست رو مورد بررسی قرار بدیم.

پادکست چیست؟

پادکست چیست؟

اگه در حوزه بازاریابی اینترنتی فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم پادکست یا محتوای صوتی رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این مفهوم به دست بیارین و شاید این سوال واستون پیش اومده باشه که پادکست چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که پادکست یا Podcast فایل صوتی هست که میشه در موضوعات مختلف مثل موسیقی، خلاصه کتاب ها و... از اون استفاده کرد. شما با تولید پادکست می تونین افرادی رو که حوصله خوندن و یا وقت خوندن رو ندارن به خوبی درک کنین. این روش تولید محتوای صوتی برای اولین بار در سال 2004 گسترش پیدا کرد. بعضی وقت ها مخاطبین اون رو با مفهوم رادیو مارکتینگ هم می شناسن.

جالب اینجاست که بدونین پادکست همون محتواهای صوتی هستن که با استفاده از نرم افزارهای خاصی که برای گوش دادن به Podcast تعبیه شدن، می تونین مشترک بشین تا پادکست ها رو گوش بدین. با توجه به این موضوع که گوش دادن به پادکست نسبت به خوندن کتاب کار آسونی هست، افراد زیادی جذب پادکست میشن و با گذر زمان به تعداد شنونده های انواع پادکست اضافی میشه. از این رو پادکست رو میشه به عنوان یکی از کسب و کارهای جدید عنوان کرد که میشه ازش درآمد زیادی کسب کرد.

مقاله پیشنهادی: 4 نوع محتوا کدامند و کدام یک بهتر است؟

دلایل اصلی تولید پادکست چیست؟

دلایل اصلی تولید پادکست چیست؟

در حقیقت پادکست یا Podcast همون تولید محتوای صوتی هست و بهتره بدونین که در بازاریابی محصولات و در کسب و کارهای کوچیک و بزرگ همواره محتوای صوتی محبوبیت بیشتری به نسبت محتوای متنی داره و اگه قصد این رو داشته باشین تا به کسب درآمد برسین، تولید و ساخت پادکست یکی از راه های مناسب در این زمینه هست. نکته مهم دیگه در این زمینه این هست که یکی از مهم ترین ابزارهای دیجیتال برای بازاریابی و توضیح محصولات، استفاده از پادکست هست. پس هرچقدر با ابزارهای دیجیتال بیشتر آشنا باشین، شانس بیشتری برای کسب درآمد خواهین داشت.

بیشتر بخوانید: محتوای صوتی چیست و چه کاربردی دارد؟

چگونه پادکست تولید کنیم؟

شاید این سوال رو بپرسین که چگونه پادکست تولید کنیم؟ بهتره بدونین اولین مرحله برای تولید پادکست، استفاده از گوش تلفنن همراه خودتون هست. واسه این کار باید صدای خودتون رو با گوشی همراه خودتون ضبط کنین. البته ممکنه کیفیت صدا با توجه به نوع گوشی و تلفن همراه شما متفاوت باشه و چندان رضایت بخش نباشه. در این صورت باید با استفاده از میکروفن های خوب و با کیفیت نسبت به ضبط صدا اقدام کنین. در مرحله بعد محتوای صوتی خودتون رو ویرایش کرده و در اینترنت برای استفاده مخاطبین و سایر کاربران بارگذاری می کنین.

بهترین روش های کسب درآمد از پادکست کدامند؟

بهترین روش های کسب درآمد از پادکست کدامند؟

همونطور که گفتیم، روش های مختلفی برای کسب درآمد در دنیای اینترنت وجود داره که شما می تونین با استفاده از این روش ها درآمد کسب کنین. یکی از این روش ها تولید پادکست هست. شما می تونین پادکست یا محتواهای صوتی درست کنین و از این طریق به درآمد زیادی دست پیدا کنین. راه های زیادی برای کسب درآمد از Podcast وجود داره که هر کدوم مزایا و معایب خاص خودشون رو دارن. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به معرفی راه های کسب درآمد از پادکست بپردازیم تا با این راه ها آشنایی داشته باشین.

  • فروش مستقیم پادکست

یکی از سخت ترین راه های کسب درآمد از پادکست یا محتوای صوتی، فروش مستقیم پادکست های خودتون هست. همونطور که می دونین Podcastها محتواهای صوتی رایگانی هستن که کمتر کسی حاضره برای شنیدن این پادکست ها پولی بپردازه. بنابراین، شما نمی تونین از این روش درآمد قابل قبولی داشته باشین. البته اگه پادکست شما با ارزش و با کیفیت باشه، میشه از این راه هم درآمد زیادی به دست آورد.

  • همکاری در فروش

یکی دیگه از راه های کسب درآمد از پادکست یا فایل صوتی، همکاری در فروش هست. شما می تونین با تولید محتوای صوتی یا ساخت پادکست برای فروشگاه های اینترنتی، درآمد به دست بیارین. بعضی از کسب و کارهای اینترنتی وجود دارن که برای بازاریابی و تبلیغات محصولات و خدمات خودشون افراد خوش صدایی رو برای تولید پادکست یا محتواهای صوتی استخدام می کنند تا با همکاری اون ها میزان فروش خودشون رو بالا ببرن. بنابراین، اگه صدای خوب و دلنشینی دارین، می تونین با این کسب و کارها همکاری کرده و درآمد به دست بیارین.

  • فروش دسترسی پادکست

بهترین روش های کسب درآمد از پادکست کدامند؟

فروش دسترسی پادکست هم یکی دیگه از روش های کسب درآمد از پادکست هست. شما در این روش پادکست های خودتون رو به صورت مستقیم نمی فروشین، بلکه دسترسی به اون یا Access-selling رو به افراد می فروشین. بیشتر سرویس های ارائه دهنده خدمات پادکست مثل پادکچرها و پادکست خوان ها و... این کار رو انجام میدن. در این روش شما دسترسی به اپیزودهای مختلف یه پادکست رو می فروشین و مخاطبان برای شنیدن قسمت های پادکست مورد نظرشون اشتراک اون رو می خرن.

  • جذب اسپانسر یا حامی

یکی دیگه از راه های کسب درآمد از پادکست، جذب اسپانسر یا حامی هست. در این روش پولی که از طرف اسپانسرها دریافت می کنین نسبت به سایر روش ها کمی بیشتر هست. توجه داشته باشین که در صورتی می تونین اسپانسر خوب جذب کنین که پادکست با کیفیت و با مخاطبین چند هزارتایی داشته باشین. در این روش شما با توجه به توافق خودتون با شرکت مورد نظر اون ها رو در پادکست خودتون تبلیغ می کنین.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله بهترین روش های کسب درآمد از پادکست، اطلاعاتی در مورد پادکست یا محتوای صوتی به شما ارائه کنیم و به بررسی راه های کسب درآمد از پادکست بپردازیم و دلایل اصلی تولید پادکست رو مورد بررسی قرار بدیم. همونطور که گفتیم، کسب درآمد از پادکست دارای روش های مختلفی هست که می تونین با توجه به قابلیت ها و نوع محتوای صوتی هر کدوم از اون ها رو انتخاب کنین تا در نهایت به درآمد واقعی و بالا برسین.

نظرات: