گوگل درایو یا Google Drive؛ فضای ذخیره سازی ابری! این روزها کمتر کسی پیدا میشه که اسم گوگل درایو رو نشینده باشه یا گذرش به اون نیفتاده باشه، ولی حتی افرادی که با اون کار کردن، همچنان با همه امکاناتش آشنایی ندارن. امروزه حجم اطلاعات افزایش پیدا کرده و در بیشتر مواقع روش های قدیمی تر جوابگو نیست. ولی ذخیره اطلاعات در فضای ابری در حجم بالا به راحتی ممکنه و شما از هر جایی و با هر دستگاهی می تونین به اطلاعات و داده های خودتون دسترسی داشته باشین.

گوگل یکی از قوی ترین سرویس های ذخیره سازی آنلاین رو در اختیار کاربرانش قرار داده، تا در هر مکان و با هر دستگاهی از طریق اینترنت به فایل های خودش دسترسی داشته باشن. کاربران گوگل با ساخت یه حساب کاربری به 15 گیگابایت فضای ابری رایگان، برای ذخیره فایل های خود در سرویس گوگل درایو دسترسی پیدا می کنند و در صورت نیاز می تونن مقدار این فضا رو ارتقاء داد. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مباحث سفارش تولید محتوا، اطلاعاتی در مورد گوگل درایو یا Google Drive به شما ارائه کنیم و به بررسی مزایای گوگل درایو بپردازیم و عملکرد گوگل درایو رو مورد بررسی قرار بدیم تا با این ابزار آشنا بشین.

گوگل درایو چیست؟

گوگل درایو چیست؟

اگه به استفاده از ابزارهای دیجیتال علاقه داشته باشین و از اون ها برای پیش بردن کارها استفاده کرده باشین، حتما اسم گوگل درایو یا Google Drive رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این مفهوم به دست بیارین و شاید این سوال واستون پیش اومده باشه که گوگل درایو چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که گوگل درایو یه فضای ذخیره سازی ابری هست که می تونین فایل ها و اطلاعات خودتون رو روی اون ذخیره کنین. گوگل درایو شما رو از خرید هارد، کارت حافظه و سخت افزارهای ذخیره سازی بی نیاز می کنه و به شما امکان دسترسی به اطلاعات رو روی هر دستگاهی میده.

جالب اینجاست که بدونین با ذخیره اطلاعات روی گوگل درایو می تونین در هر مکانی که امکان دسترسی به اینترنت وجود داره، با استفاده از هر وسیله ای اعم از کامپیوتر، موبایل، تبلت و... به این اطلاعات دسترسی داشته باشین. تنها پیش نیاز استفاده از این امکان، داشتن یا ساخت اکانت گوگل هست. این فضای ذخیره سازی ابری علاوه بر امکان ذخیره سازی اطلاعات، امکان ایجاد پروژه و مدیریت رو برای کاربران خودش فراهم کرده. یعنی در هر نقطه ای از جهان که باشین از طریق اینترنت می تونین با همکارهاتون کار تیمی انجام بدین.

مقاله پیشنهادی: ویژگی های یک محتوای کامل برای کاربر و موتور جستجو چیست؟

گوگل درایو چه مزایایی به همراه دارد؟

گوگل درایو یکی از پرکاربردترین سرویس های ذخیره سازی و مدیریت فایل ابری هست. این ابزار با وجود امکانات زیادی که در اختیار شما می ذاره، رایگان هست. ولی وجود همین امکانات زیاد و متنوع باعث شده نحوه استفاده از گوگل درایو برای کاربرانی که قصد کار با اون رو دارن آسون نباشه. این ابزار مزایای زیادی به همراه داره که باعث میشه تا محبوبیت زیادی به دست بیاره. برخی از مزایای گوگل درایو عبارت هستن از:

  • فضای ذخیره سازی رایگان تا 15 گیگابایت
  • سازماندهی و مدیریت فایل ها
  • ویژگی های امنیتی
  • جستجوی سریع فایل ها
  • دسترسی فوری به ویرایش فایل ها
  • رابط کاربری عالی
  • سازگار با دستگاه های مختلف

بیشتر بخوانید: 9 عامل موثر در گوگل برای رتبه بندی محتوا

عملکرد گوگل درایو چگونه است؟

عملکرد گوگل درایو چگونه است؟

الان که با مزایای گوگل درایو آشنا شدین، نوبت این رسیده تا عملکرد گوگل درایو یا Google Drive رو مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین. شما گوگل درایو رو به عنوان یه هارد دیسک تصور کنین. گوگل درایو به شما این اجازه رو میده تا انواع فایل های خودتون رو بارگذاری و ذخیره کنین. توجه داشته باشین که گوگل درایو می تونه به عنوان یه تکنیک پشتیبان یا راهی برای آزاد کردن فضای دستگاه شما باشه. فضای ابری شامل تعداد زیادی ابر رایانه متصل به هم هست که امکان استفاده برای ذخیره سازی داده رو در اختیار شما قرار میده. شما با ساخت یه اکانت در یکی از فضاهای ابری می تونین به صورت رایگان فایل های خودتون رو ذخیره کنین.

هدف اصلی گوگل درایو یا Google Drive ذخیره فایل ها و همگام سازی اون ها با کامپیوترتون هست. می تونین از سایت Drive برای آپلود فایل ها و ویرایش آنلاین اون ها استفاده کنین. علاوه بر این، اگه کلاینت دسکتاپ اون رو نصب کنین، می تونین از پوشه Drive در کامپیوترتون برای همگام سازی مداوم فایل های مهم با این فضای ابری استفاده کنین و مطمئن بشین که در زمان کار بر روی اون ها بروزرسانی میشن.

چه اطلاعاتی را می توان در گوگل درایو ذخیره کرد؟

این فضای ابری از هرگونه اطلاعاتی که شما دارین، مثل اطلاعات متنی مثل فایل گوگل داکس یا مایکروسافت ورد و....، اطلاعات بصری مثل عکس و فیلم، همچنین دیگه اطلاعات شما همانند فایل بک آپ گوشی یا دیگه فایل های شما پشتیبانی می کنه و به راحتی می تونین اینجور فایل ها رو در گوگل درایو ذخیره کنین. توجه داشته باشین که گوگل درایو برای گوشی های اندروید و IOS به راحتی در دسترس هست که می تونین به راحتی در گوشی موبایل خودتون فایل ها رو مشاهده و آپلود کنین.

بیشتر بخوانید: تاریخچه تولید محتوا

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله گوگل درایو چیست؟ اطلاعاتی در مورد گوگل درایو یا Google Drive به شما ارائه کنیم و به بررسی مزایای گوگل درایو بپردازیم و عملکرد گوگل درایو رو مورد بررسی قرار بدیم تا با این ابزار آشنا بشین. همونطور که گفتیم، گوگل درایو یه فضای ذخیره سازی ابری هست که می تونین فایل ها و اطلاعات خودتون رو روی اون ذخیره کنین. لزوم استفاده از این چنین سرویس هایی روز به روز بیشتر میشه. مدیریت سرویس گوگل درایو خیلی ساده بوده و با موبایل و رایانه قابل انجام هست.

نظرات: