ما سعی می کنیم در مقاله ویژگی های یک محتوای کامل برای کاربر و موتور جستجو چیست؟ اطلاعاتی در مورد محتوای خوب برای سئو سایت شما ارائه کنیم و به بررسی ویژگی های یک محتوای مناسب برای کاربر و موتور جستجو بپردازیم تا بتونین بهترین محتوا رو تولید و در سایت منتشر کنین یا در هنگام سفارش تولید محتوا به آن توجه داشته باشین. بهتره بدونین هنگامی که در سایت خودتون محتوا تولید می کنین، در واقع پیامی رو برای کاربران و مخاطبات خود به اشتراک میذارین. به این ترتیب، باید در انتشار محتوا دقت زیادی داشته باشین تا بتونین هدف خودتون رو به صورت کامل و مشخص عنوان کنین. شما با کمک تولید محتوا هست که می تونین از نظرات مخاطبین خود باخبر شده و با نیازهای اون ها آشنا بشین. معمولا برای تولید محتوا در وبسایت خود یا طراحی سایت خود باید از ویژگی های محتوای خوب مطلع باشین تا بتونین محتوایی رو تولید کنین که مخاطب پسند باشه و باعث افزایش ترافیک وبسایت و به دست آوردن رتبه و جایگاه مناسبی در گوگل بشین.

محتوای خوب چه محتوایی است؟

محتوای خوب، محتوایی هست که هم موتور جستجو و هم افراد اون رو به راحتی درک می کنند و از دید اون ها گزینه خوبی هست. به عبارت دیگه، محتوای خوب باید هدف خاصی داشته باشه و خواننده ها رو به سمت خودش جذب کنه. هم اکنون انواع متفاوتی از محتواها مثل محتوای ویدیویی، تصویری، متنی و... وجود دارن که هر کدوم جنبه های مثبت خاصی رو ارائه میدن. بنابراین، اگه شما از ویژگی های یک محتوای مناسب برای کاربر و موتور جستجو مطلع باشین، می تونین محتوایی رو تولید کنین که فهم و درک اون راحت باشه و رضایت مخاطبین رو به دست بیارین و سپس گوگل با توجه به این میزان رضایت، رتبه خوبی رو به سایت و محتوای شما در صفحه نتایج بده.

ویژگی های یک محتوای کامل برای کاربر و موتور جستجو چیست؟

ویژگی های یک محتوای کامل برای کاربر و موتور جستجو

ممکن است برایتان مفید باشد: انواع محتوا کدامند و کدام یک بهتر است؟

زمانی که ما از اهمیت محتوا و تولید محتوا در کسب و کارهای امروزی صحبت می کنیم، باید به چند نکته توجه داشته باشیم تا محتوای تولید شده ما محتوای خوب و مناسبی باشه. در غیر این صورت محتوای تولید شده نظر مخاطبین رو جلب نمی کنه و ما در رسیدن به هدف خود دچار مشکل میشیم. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله، به بررسی ویژگی های یک محتوای کامل برای کاربر و موتور جستجو بپردازیم تا با این ویژگی ها آشنا بشین و بتونین محتوایی تولید کنین که بهترین بازخورد رو داشته باشه.

• هدفمند بودن محتوا

یکی از ویژگی های یک محتوای کامل برای کاربر و موتور جستجو، هدفمند بودن محتوا هست. به عبارت دیگه، برای تولید محتوا باید هدف خودتون رو تعیین کرده و سعی کنین تا محتوای تولید شده نیاز مخاطبین در هر زمینه ای رو برطرف کنه. زمانی که تصمیم به تولید محتوا گرفته میشه، ما به عنوان صاحب یا مدیر سایت باید هدف خودمون رو از تولید محتوا به روشنی مشخص کنیم. هدف ما باید رفع نیازهای کاربران و مخاطبان باشه. فقط در این صورت میشه نظرات و انتقادات مخاطبان رو به دست آورد. مخاطب زمانی که تصمیم می گیره از محتوای عرضه شده از طرف ما استفاده کنه، در واقع تصمیم گرفته وقت و زمان خودش رو بر روی این محتوا صرف کنه. بنابراین، محتوای تولید شده باید جوری باشه که در انتها مخاطب از اختصاص وقت و هزینه بابت این محتوا راضی باشه.

• کپی نبودن

یکی دیگه از ویژگی های یک محتوای کامل برای کاربر و موتور جستجو این هست که محتوای تولید شده کپی نشده باشه. زمانی که شما از محتواهای بقیه استفاده می کنین، در اصل محتوای اون ها رو کپی می کنین و در حال آسیب رسوندن به کسب و کار و فعالیت های خودتون هستین. همواره خلاقیت حرف اول رو در تولید محتوا میزنه. مخاطب وقتی با محتوای خوب، تازه و همراه با خلاقیت روبرو میشه، به سرعت جذب اون میشه و تصمیم می گیره تا در سایت عضو شده و از محتواهای اون سایت استفاده کنه. بنابراین، سعی کنین تا محتوای دست اول تولید کنین که هیچ سایتی مشابه اون محتوا رو نداشته باشه و کپی وجود نداشته باشه.

مقاله پیشنهادی: نکات مهمی که در هر محتوایی باید رعایت شود

• با کیفیت بودن

ویژگی های یک محتوای کامل برای کاربر و موتور جستجو

با کیفیت بودن محتوا نیز یکی دیگه از ویژگی های یک محتوای مناسب برای کاربر و موتور جستجو هست که باید بهش توجه لازم رو داشته باشین. هر محتوایی اگه همراه با بالاترین کیفیت نباشه، قطعا در برقراری ارتباط با مخاطب دچار مشکل میشین. در پروسه تولید محتوا، شما باید همه سعی خودتون رو کنین تا محتوای تولید شده شما همراه با بالاترین کیفیت باشه. مثلا شما در زمان تولید محتوای متنی، باید از جمله ها و عبارت های کوتاه استفاده کنین، به زبان خیلی ساده مقاله بنویسین، از زیاده گویی و پیچیده گویی بپرهیزین و نکات و مسائل سئو رو رعایت کنین.

• استفاده از تصاویر

یکی دیگه از ویژگی های یک محتوای خوب، استفاده از تصاویر هست. بهتره بدونین هیچ محتوای متنی نمی تونه تا انتها مخاطب رو در صفحه نگه داره. برای اینکه بتونین کاری کنین تا مخاطب تا انتها در صفحه سایت شما باقی بمونه و محتوای متین شما رو مطالعه کنه، باید به محتوای خودتون جذابیت اضافی کنین. یکی از بهترین راهکارهای افزودن جذابیت به محتوای متنی، استفاده از تصاویر هست. طبق تحقیقات و بررسی های انجام شده، میشه به این نتیجه رسید که به ازای هر 1000 کلمه بهتره 4 تصویر استفاده کنین. البته توجه داشته باشین که تصاویر شما باید مرتبط و با کیفیت باشن. همچنین باید حجم عکس های استفاده شده خودتون رو پایین بیارین تا سرعت سایت شما کند نشه.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله ویژگی های یک محتوای کامل برای کاربر و موتور جستجو چیست؟ اطلاعاتی در مورد محتوای خوب برای شما ارائه کنیم و به بررسی ویژگی های یک محتوای مناسب برای کاربر و موتور جستجو بپردازیم تا بتونین بهترین محتوا رو تولید و در سایت منتشر کنین. همونطور که گفتیم، محتوای خوب، محتوایی هست که هم موتور جستجو و هم افراد اون رو به راحتی درک می کنند و از دید اون ها گزینه خوبی هست. به عبارت دیگه، محتوای خوب باید هدف خاصی داشته باشه و خواننده ها رو به سمت خودش جذب کنه.

نظرات:


Deprecated: Directive 'allow_url_include' is deprecated in Unknown on line 0