ما سعی می کنیم در مقاله 4 نوع محتوا کدامند و کدام یک بهتر است؟ اطلاعاتی در مورد محتوا برای شما ارائه کنیم و به بررسی انواع مختلف محتوا بپردازیم و ویژگی ها و خصوصیت این محتواها رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین. انواع مختلف محتوا در دنیای دیجیتال رو میشه از زاویه های مختلفی بررسی کرد. محتوا امروزه اهمیت بسیار زیادی در دنیای دیجیتال پیدا کرده و سفارش تولید محتوا به جزء جدایی ناپذیری از وب سایت ها و طراحی سایت تبدیل شده. جوری که همه افرادی که در این صنعت مشغول فعالیت هستن، نیاز به تولید محتوا دارن و در اصل مبنای فعالیت اون ها بر اساس ارائه محتوا هست و چیزی که باعث موفقیت اون ها میشه، کیفیت محتوایی هست که ارائه میدن. همچنین امروزه دنیای دیجیتال جایگاه بسیار مهم و غیر قابل انکاری رو در زندگی بشر به دست آورده. به این ترتیب، بیشتر کسب و کارهای سنتی برای رشد و پیشرفت کار خودشون و سئو سایت خود نیازمند به این ابزار یعنی تولید محتوا هستن.

محتوا چیست؟

برای محتوا تعریف های زیادی وجود داره که همه اون ها درست هستن، ولی شاید از نظر برخی افراد کامل نباشن. در یه تعریف مختصر میشه گفت که محتوا می تونه هر چیزی باشه. به عبارت دیگه، محتوا چیزی هست که موضوعی رو بیان می کنه. در یه تعریف کامل تر میشه گفت که محتوا اطلاعات و نتایج به دست اومده از تجربه هایی هست که به کاربر و مخاطب نهایی داده میشه. البته این انتقال اطلاعات باید در مورد موضوعی خاص با یه قالب مشخص باشه که برای انتقال به مخاطبین نیاز به یه کانال ارتباطی داره. در گذشته اکثر محتواها به صورت کتاب و سایر شکل های نوشتاری در اومده و در اختیار مخاطبین قرار می گرفتن. با پیشرفت علم و فناوری انواع مختلفی ار محتواها مثل محتواهای صوتی و تصویری در قالب فیلم و عکس به وجود اومد و مهارت تولید محتوا وارد عرصه جدیدی شد.

شاید برای تان مفید باشد: 10 ترفند محتوا نویسی برای وب سایت ها و فروشگاه ها

انواع مختلف محتوا کدامند و چه ویژگی هایی دارند؟

انواع مختلف محتوا کدامند

همونطور که می دونین، انواع مختلفی از محتواها برای بازاریابی محتوایی وجود دارن که شما می تونین از اون ها برای افزایش بازدید کسب و کار خود بهره ببرین. انتخاب بهترین و موثرترین نوع محتوا برای کسب و کار شما باید بر اساس ماهیت برند و نوع پرسنای برند شما در نظر گرفته بشه. به همین منظور ما سعی می کنیم در این قسمت از مقاله 4 نوع محتوا کدامند و کدام یک بهتر است؟ به بررسی انواع مختلف محتوا بپردازیم.

مقاله پیشنهادی: انواع لحن های نگارشی و تاثیر آن بر کیفیت محتوا

• وبلاگ ها

یکی از انواع مختلف محتواها که شما می تونین از اون برای بازاریابی محتوایی کسب و کار و وبسایت خودتون استفاده کنین، وبلاگ هاست. داشتن یه وبلاگ در سایت شما که بر اساس نوع محصولات و خدمات بازار کار شما باشه، باعث جذب مشتریان و مخاطبین زیادی میشه. این مشتریان اکثرا به دنبال جواب سوال هایی هستن که شما اون ها رو در وبلاگتون پاسه می دین. وبلاگ باعث بهبود سئو سایت شما میشه و می تونه یه روش کم هزینه برای افزایش ترافیک و بازدید برای سایت شما محسوب بشه.

• ویدیوها

یکی دیگه از انواع مختلف محتواها، ویدیوهاست که بهترین هستن. چون نرخ تعامل مخاطب با ویدیو نسبت به سایر محتواها بالاتر هست. تحقیقات نشون میده که 54 درصد از مخاطبین دوست دارن محتوایی که برند مورد نظر اون ها ارائه میده، یه محتوای ویدیویی باشه. تولید محتوای ویدیوی اگرچه نسبت به سایر محتواها پر هزینه و زمان بر هست، ولی اثربخشی بسیار بالایی داره که شما می تونین انواع مختلف محتوای ویدیویی رو مطابق با زمینه کاری خودتون ایجاد کرده و با مخاطبین خودتون ارتباط برقرار کنین.

• محتوای تصویری

یکی دیگه از انواع مختلف محتواها، محتوای تصویری هست. ر اثر اطلاعات و روابط دیجیتال یکی از مهم ترین موارد برای بیشتر دیده شدن محتوا، استفاده از محتوای تصویری هست. مخصوصا اگه انواع محتوا مورد نظر مربوط به فضای اجتماعی مثل اینستاگرام باشه. اگرچه محتوای متنی بسیار مهم و ضروری هست، ولی برای تکمیل و اثربخشی بیشتر اون باید از محتواهای تصویری مرتبط نیز استفاده کنین. البته توجه داشته باشین که باید نکات مربوط به محتوای تصویری مثل سایز و کیفیت و.... رو رعایت کنین.

• موشن گرافیک؛ انیمیشن

یکی دیگه از انواع مختلف محتواها، موشن گرافیک هست. از اونجایی که نمای بصری سایت تاثیر زیادی در جذب کاربر داره، هرچقدر در زمینه ظاهر سایت و آماده سازی محتواها خلاقیت و سیقه به خرج بدین، باز هم کمه. موشن گرافیک انیمیشنی هست که صدای گوینده به همراه موسیقی متن روی اون قرار می گیره. در این محتوا اهمیتی نداره موضوع سایت شما چیه، با هر موضوعی میشه سناریو نوشت و اون رو به حالت انیمیشن در آورد.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله 4 نوع محتوا کدامند و کدام یک بهتر است؟ اطلاعاتی در مورد محتوا برای شما ارائه کنیم و به بررسی انواع مختلف محتوا بپردازیم و ویژگی ها و خصوصیت این محتواها رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین. همونطور که گفتیم، انواع مختلفی از محتواها برای بازاریابی محتوایی وجود دارن که شما می تونین از اون ها برای افزایش بازدید کسب و کار خود بهره ببرین. انتخاب بهترین و موثرترین نوع محتوا برای کسب و کار شما باید بر اساس ماهیت برند و نوع پرسنای برند شما در نظر گرفته بشه.

نظرات: