ما سعی می کنیم در مقاله 10 ترفند محتوا نویسی برای وبسایت ها و فروشگاه ها، اطلاعاتی در مورد تولید محتوا برای شما ارائه کنیم و به بررسی ترفندهای تولید محتوا برای سایت بپردازیم و نحوه محتوا نویسی برای سایت ها رو برای شما یاد بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین اگر قصدتون سفارش تولید محتوا یا تهیه اون برای سئو سایت خود هستش. بهتره بدونین افراد زیادی از طراحان سایت در طراحی سایت گرفته تا صاحبان کسب و کار اینترنتی برای رشد کسب و کار خود به محتوا نویسی و بازاریابی محتوا روی آوردن. چون محتوا نویسی فرصتی هست که می تونین برای اثبات خود به مشتریان بالقوه استفاده کنین. این محتوا می تونه شامل وبلاگ نویسی، ویدیو، اینفوگرافیک، کتاب الکترونیک یا وبینار و انواع دیگر محتوا باشه. همچنین ایجاد محتوای کاربردی، اصلی ترین ابزار بهینه سازی موتور جستجو هست. بدون محتوا چیزی برای جستجو در صفحات وب به اشتراک گذاشتن وجود نداره. اصل و اساس بازاریابی درونگرا در سایت بر تولید محتوای جذاب هست.

محتوا چیست؟

محتوا بخش مهم و ضروری برای ایجاد ارتباط بین کسب و کار و مشتری هست. به کمک محتوا هست که مردم اطلاعات برند رو پیدا کرده، از اون استفاده نموده و به اون عمل می کنند. در حال حاضر که بسیاری از کسب و کارها در مورد مدیریت محتوا، توسعه محتوا، استراتژی محتوا و هر چیز دیگه محتوا صحبت می کنند، پیدا کردن معنی دقیق محتوا سخته. همچنین محتوا اطلاعات و تجربه هایی هست که به دست کاربر نهایی یا مخاطب میرسه. 

چیزی هست که از طریق برخی از رسانه ها به صورت صوتی، متنی یا از طریق هر کدوم از هنرهای مختلف بیان میشه. محتوا ارائه اطلاعات با یه هدف خاص به مخاطبان از طریق یه کانال و در یه فرم خاص هست. به این ترتیب، شما نیز می تونین با انتشار محتوا در وبسایت خودتون با مشتریان خود ارتباط برقرار کرده و میزان بازدید و فروش محصولات و خدمات سایت خودتون رو افزایش بدین و درآمد زیادی به دست بیارین.

نحوه محتوا نویسی برای سایت ها چگونه است؟

نحوه محتوا نویسی برای سایت ها

با توجه به نیاز فراوان به تولید محتوا در گسترش تکنولوژی به دلیل اینکه ایجاد یه وبسایت هزینه کمتری نسبت به کسب و کار سنتی داره و همچنین گسترده تر از کسب و کار سنتی هست و به یه فضای به خصوصی محدود نیست، در کسب و کارهای آنلاین نیاز به تولید محتوا احساس میشد، به همین دلیل کار تولید محتوا یا محتوا نویسی ایجاد شد. به عبارت دیگه، به مرور زمان و با گسترش فضای اینترنت و تکنولوژی همه چیز پیشرفت کرد و تعداد سایت های مختلف به مرور زمان بیشتر و بیشتر شد، شرکت گوگل برای این ابزار خود الگوریتم هایی رو در نظر گرفت که افراد در صورت رعایت کردن همه اون ها به اصطلاح تولید محتوا سئو شده رتبه بالایی در موتورهای جستجو کسب می کنند و سایت ها در صفحات اول به نمایش در میان.

شاید برای تان مفید باشد: انواع سیستم های مدیریت محتوای سایت را بیشتر بشناسید

یادگیری این قوانین و الگوریتم های گوگل برای کار تولید محتوا نویسی ضروری هست. رتبه گرفتن در گوگل فقط به قوانین سئو مربوط نمیشه و سایتی که بیشتری بازدید رو داشته باشه و مخاطبان زیادی به اون وبسایت علاقه داشته باشن نیز از معیارهای گوگل برای افزایش رتبه هست. البته این رو نیز باید فراموش نکنیم که کار تولید محتوا تنها محتوای متنی نیست و انواع محتواهای دیگه از جمله محتوای تصویری، محتوای ویدیویی، محتوای صوتی نیز وجود داره و برای فعالیت در اون ها نیز باید اصول و قواعد خاصی رو آموزش دید و اقدامات به خصوصی رو انجام داد. ولی میشه همراه این نوع محتوا ها برای تاثیرگذاری بیشتر محتوای متنی نیز استفاده کرد.

10 ترفند محتوا نویسی برای وبسایت ها و فروشگاه ها چیست؟

10 ترفند محتوا نویسی برای وبسایت ها و فروشگاه ها

همونطور که گفتیم، ایجاد یه محتوای کاربردی، اصلی ترین ابزار بهینه سازی موتور جستجو یا سئو هست. بدون محتوا چیزی برای جستجو در صفحات وب به اشتراک گذاشتن وجود نداره. بنابراین، برای اینکه بتونین سایت خودتون رو در صفحه نتایج گوگل قرار بدین، باید تولید محتوا انجام بدین. به همین منظور ما سعی می کنیم در این قسمت از مقاله 10 ترفند محتوا نویسی برای وبسایت ها و فروشگاه، به بررسی ترفندهای تولید محتوا برای سایت بپردازیم.

مقاله پیشنهادی: انواع لحن های نگارشی و تاثیر آن بر کیفیت محتوا

• خلاق بودن

یکی از ترفندهای تولید محتوا برای سایت این هست که در محتوا نویسی سایت باید خلاق باشین، وگرنه چیزی که زیاد هست، محتواهای تکراری و خسته کننده هست. بهتره بدونین یکی از فاکتورهای مشترک در همه محتواهای بد و افتضاح قطعا عدم خلاقیت و کپی برداری از ایده ها و مقاله های سایر افراد هست و متاسفانه همه ما در از دوران کودکی با سیستم آموزشی نادرست خلاقیتمون سرکوب و کشته میشه. نکته قابل توجه این هست که اگه وارد دنیای تولید محتوا شدین، باید بدونین اگه خلاقیت و ایده خلق چیزهای جدید و منحصر به فرد نداشته باشین، مطمئنا شکست می خورین و کسب و کار خودتون رو از دست می دین.

• تولید محتوا برای مخاطبان هدف

یکی دیگه از ترفندهای تولید محتوا برای سایت این هست که در محتوا نویسی سایت باید برای مخاطب هدفتون بنویسین نه همه 7 و خورده ای میلیارد ادم روی کره زمین. بیشتر محتواهای تولید شده توسط تولید کننده های محتوای مبتدی و کار نابلد در همون ابتدای کار، تیری در تاریکی هست و خوردن اون به هدف به شانس و احتمال بستگی داره. پس حتی اگه شما تونسته باشین محتوای کاملا جذاب با رعایت همه قوانین و نکات بنویسین، ولی نه برای مخاطب هدفتون بلکه برای همه مردم روی زمین قطعا نتیجه ای که می خواهین رو نمی گیرین.

• ویرایش مداوم محتوا

یکی دیگه از ترفندهای تولید محتوا برای سایت، ویرایش مداوم محتوا هست. در محتوا نویسی تجاری یا برای سایت نباید مغرور باشین و باید بارها ویرایش کنین. مطمئن باشین حتی حرفه ای ترین محتوا نویس ها و نویسنده ها هم نمی تونن ادعا کنند که می تونن محتوایی بنویسن که بدون هیچ ویرایشی در همون بار اول بهترین باشه، چه از لحاظ جمله بندی و نگارش و چه از لحاظ غلط های دیکته ای و تایپی. پس ما هم نباید فکر کنیم که با 5 تا مقاله نوشتن انقدر حرفه ای شدیم که کارمون نیاز به ویرایش نداره و فقط باید بنویسیم و مستقیم بفرستیم برای انتشار.

• اعتمادسازی با محتوا

اعتمادسازی با محتوا

یکی دیگه از ترفندهای تولید محتوا برای سایت این هست که یادتون نره که هدف شما از محتوا نویسی یا مقاله نویسی سایت اعتمادسازی هست نه فریب مخاطب. اصلا فکر نکنین که جلب اعتماد مخاطب در این روزها کار راحتی هست. مخاطب اونقدر محتوای جعلی و بد دیده که اصل رو بر دروغگویی و فریب می ذاره و تغییر این تفکر در مخاطب اصلا کار ساده ای نیست. اگه می خواهین مخاطب به شما اعتماد کنه و از شما خرید کنه، نمی تونین تا از راه نرسیده به عنوان یه فرد غریبه از اون بخواهین کارت بانکیش رو در اختیار شما قرار بده. بنابراین، وظیفه شما این هست که با مقاله نویسی حرفه ای اعتبار ایجاد کنین تا مخاطب با رضایت کارت بانکی رو به شما بده تا خالی کنین.

• داشتن اطلاعات کافی

یکی دیگه از ترفندهای تولید محتوا برای سایت این هست که به مقاله نویس سایت باید بانکی از اطلاعات مفید در مورد تخصص و برندی که می خواد در مورد اون بنویسه باشه. زمانی که قراره شروع به نوشتن کنین، آماده سازی محتوا و ساختن پیش فرض ها مهم ترین قسمت هست. به این معنی که شما باید بدونین دقیقا می خواهین در مورد چه چیزی بنویسین. یه مقاله نویسی باید اطلاعات مفیدی در مورد محصول یا خدماتی که می خواد در مورد اون بنویسه، مخاطبان هدف و رقبای برند و سبک محتوایی که اون ها استفاده می کنند، داشته باشه.

• نوشتن در مورد نیمه خالی لیوان!

یکی دیگه از ترفندهای مقاله نویسی حرفه ای این هست که در محتوا نویسی خوبه کمی هم در مورد نیمه خالی لیوان بنویسین. دنیای وب این روزها پر از محتواهای یکسانی هست که همه اون ها با بزرگ جلوه دادن نکته های مثبت هر چیزی تلاش می کنند جبنه های منفی اون رو نادیده بگیرن. ولی این نوع محتوا مثل صدای بوق معمولی یه ماشین هست در خیابون شلوغی که همه دستشون رو بر روی بوق گذاشتن! نیاز نیست همیشه در مورد همه چیز دنبال نکات مثبت بگردین، بعضی وقت ها هم لازمه از نکات منفی برای جلب نظر مخاطب استفاده کنین.

• محتوایی مربوط با نیاز مخاطب تولید کنید

محتوایی مربوط با نیاز مخاطب تولید کنید

یکی دیگه از ترفندهای مقاله نویسی حرفه ای این هست که محتوایی مربوط با نیاز مخاطبان خود بنویسین. برای مثال اگه شما سایتی دارین که در اون مشغول فروش آنلاین لوازم آرایشی هستین، مخاطبان شما نیاز دارن تا محتوایی مرتبط با لوازم آرایشی و محافظت از پوست ببینن، نه محتوایی در مورد گازهای گلخانه ای. بنابراین، محتوای مرتبط تولید کرده و سعی کنین تا از رقیب های خودتون بهتر و کامل تر بنویسین و همه سوال های کاربران رو در مورد محتوای خودتون پاسخ بدین. به این ترتیب، با این کار می تونین با مخاطبان خودتون ارتباط برقرار کرده و میزان بازدید و آمار فروش محصولات خودتون رو بالا ببرین و درآمد زیادی کسب کنین.

• استفاده از تیترهای جذاب

یکی دیگه از ترفندهای مقاله نویسی حرفه ای این هست که از تیترها و عنوان های جذاب استفاده کنین تا مخاطبان رو میخ کوب کنین. حواستون باشه شما فقط از چند کلمه محدود می تونین استفاده کنین تا مخاطبا رو میخکوب محتوای خودتون کنین و کاربر راهی جز خوندن ادامه محتوا نداشته باشه و یا اینکه از خوندن محتوا دلسردش کنین و کاربر به راحتی صفحه سایت شما رو ترک کنه. بنابراین، بعد از معجزه ای که تیترها می تونن در موفقیت سایت شما داشته باشن، غافل نشین و از تیترهای واضح و جذاب که دارای کلمات کلیدی زیاد و پر سرچ هستن، استفاده کنین.

• به کارگیری تصاویر در محتوا

یکی دیگه از ترفندهای مقاله نویسی حرفه ای برای سایت این هست که تصاویر رو در محتوای خودتون جا بدین. این امکان رو فراهم کنین که محتوای سئو شده شما به همراه عکس هایی که برای اون در نظر گرفتین به کاربر نشون داده بشه. به طور کلی انسان ها به محتواهای بصری توجه زیادی دارن و مشاهده تصاویر براشون خوشایند باشه. پس در نظر گرفتن عکس برای محتوای شما می تونه تاثیر زیاد و مثبتی بر روی کاربران داشته باشه. برای کسب و کار خود یه اکانت Pinterest در نظر بگیرین و از شبکه های اجتماعی نیز استفاده کنین.

• بالا بردن دانش تولید محتوا و سئو

یکی دیگه از ترفندهای مقاله نویسی حرفه ای برای سایت این هست که دانش محتوا نویسی و سئوی خودتون رو آپدیت کنین. همه ما شنیدیم که آب اگه راکت بمونه می گنده. شاید امروز و فردا نگنده، ولی حتما روزی میگنده. دانش ما هم چه در محتوا نویسی و چه در سئو به همین صورت هست و اگه اون رو به روزرسانی نکنیم، یه جایی بالاخره به مشکل می خوریم. بنابراین، سعی کنین تا دانش تولید محتوا و سئو سایت خودتون رو بالا ببرین و سعی کنین تا با اطلاعات و دانش کافی مقاله نویسی انجام بدین.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله مقاله 10 ترفند محتوا نویسی برای وبسایت ها و فروشگاه ها، اطلاعاتی در مورد تولید محتوا برای شما ارائه کنیم و به بررسی ترفندهای تولید محتوا برای سایت بپردازیم و نحوه محتوا نویسی برای سایت ها رو برای شما یاد بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین. همونطور که گفتیم، ایجاد یه محتوای کاربردی، اصلی ترین ابزار بهینه سازی موتور جستجو یا سئو هست. بدون محتوا چیزی برای جستجو در صفحات وب به اشتراک گذاشتن وجود نداره. بنابراین، برای اینکه بتونین سایت خودتون رو در صفحه نتایج گوگل قرار بدین، باید تولید محتوا انجام بدین.

نظرات: