ما سعی می کنیم در مقاله 10 عامل مهم در سرعت سایت و صفحات سایت، اطلاعاتی در مورد اهمیت سرعت وب سایت برای شما ارائه کنیم و به بررسی عوامل موثر بر سرعت سایت بپردازیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین و بتونین سرعت وب سایت خودتون در طراحی سایت رو قبل از نوشتن یا سفارش تولید محتوا بالا ببرین. تحقیقات و آمارها نشون میدن تقریبا نصف کاربران زمانی که وارد یه سایت میشن، انتظار دارن اون سایت در عرض 2 ثانیه یا کمتر لود بشه و اگه انتظارشون در عرض 3 ثانیه برآورده نشه، سایت رو ترک می کنند و دیگه به اون سایت مراجعه نمی کنند. این مورد یکی از مهمترین فاکتورهای سئو سایت میباشد.

از طرف دیگه حدود 78% کاربرانی که آنلاین خرید می کنند، اگه تجربه کاربری خوبی از وب سایت به دست نیارن و سرعت اون پایین باشه، دیگه برای خرید به اون سایت سر نمی زنن و جالب تر اینکه 44% از اون ها نیز این تجربه بد رو به اطرافیان خودشون انتقال میدن. داده هایی که از این تحقیقات به دست اومده نشون میده فقط و فقط یه ثانیه تاخیر در زمان لود وب سایت می تونه نرخ تبدیل رو تا 7% کاهش بده. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله 10 عامل مهم در سرعت سایت و صفحات سایت، اطلاعاتی در مورد اهمیت سرعت وب سایت برای شما ارائه کنیم و به بررسی عوامل موثر بر سرعت سایت بپردازیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین.

اهمیت سرعت وب سایت:

اهمیت سرعت وب سایت:

پایین بودن سرعت سایت می تونه برای کاربران اذیت کننده باشه و باعث بشه تا کاربران سایت مورد نظر رو ترک کرده و دیگه به اون سایت مراجعه نکنند. همچنین سرعت یه صفحه نقش مهمی در محبوبیت وب سایت و تجربه کاربری داره که متاسفانه بسیاری از ادمین های سایت به جای افزایش کیفیت و سرعت وب سایت بر روی طراحی قالب های زیبا و جلوه های بصری تمرکز دارن. به همین دلیل، اگه دوست دارین تا سایت شما کاربرهای زیادی رو به سمت خودش جذب کنه و محبوبیت زیادی به دست بیاره، سعی کنین تا سرعت سایت خودتون رو با استفاده از روش ها و تکنیک های مختلفی بالا ببرین تا به کاربر تجربه کاربری خوبی انتقال بدین.

شاید برای تان مفید باشد: 6 علت مهم تولید محتوا در بیشتر دیده شدن سایت

درسته که جلوه های بصری یه وب سایت می تونه تا حد زیادی بر روی علاقه مند شدن کاربران به سایت شما تاثیرگذار باشه، ولی باید توجه داشته باشین که سرعت سایت یکی از مهم ترین پارامترهای سئو و همچنین کاربران برای بازدید از وب سایت شما هست. سرعت سایت به مقدار زمان مورد نیاز برای بارگذاری یا لود سایت گفته میشه. برای اینکه بتونین سرعت یه وب سایت رو ارزیابی کنین، روش های مختلفی وجود داره. ابزارهای زیادی در سطح اینترنت وجود دارن که از اون می تونین برای سنجش سرعت سایت استفاده کنین.

تاثیر سرعت در سئو چقدر است؟

تحقیقات نشون میده که 47% از کاربران اگه وب سایتی که می خوان بهش مراجعه کنند، بیشتر از 2 ثانیه لود شدن اون طول بکشه اذیت میشن. اکثر افراد در این موقعیت سایت رو ترک می کنند و اگه بیشتر از 3 ثانیه طول بکشه دیگه به وب سایت شما بر نمی گردن. یکی از دلایل اصلی از دست دادن مشتریان ثابت وب سایت های اینترنتی، سرعت لود یا بارگذاری وب سایت و عملکرد اون هست.

10 عامل مهم در سرعت سایت و صفحات سایت کدامند؟

10 عامل مهم در سرعت سایت و صفحات سایت

یکی از نکات مهم در طراحی و نمایش سایت، سرعت سایت هست. این روزها سرعت سایت به فاکتوری مهم تبدیل شده که می تونه بازدیدکننده های زیادی رو به دلیل کندی بارگذاری صفحات سایت از دست بدین. به خصوص در مورد سایت های تجاری این امر زیان اقتصادی بسیاری رو به دنبال داره. به همین منظور ما سعی می کنیم در این قسمت از مقاله به بررسی 10 عامل مهم در سرعت سایت و صفحات سایت بپردازیم.

• بهینه سازی HTML

یکی از عوامل موثر در سرعت سایت، بهینه سازی HTML هست. بهتره بدونین در زمان تولید محتوا برای سایت از فرایند copy و paste استفاده نکنین. برخی از افراد مطالب خودشون رو در یه فایل متنی جمع آوری می کنند و در آخر کل متن رو کپی و در سایت قرار میدن. انجام این کار باعث ایجاد پیچیدگی در صفحات HTML شده و سرعت لود صفحه رو کاهش میده. به همین دلیل باید از فرمت ساده نوشتاری به منظور جلوگیری از پیچیدگی استفاده کرد.

• هاست یا فضای میزبانی

یکی دیگه از عوامل موثر در سرعت سایت، هاست یا فضای میزبانی هست. بنابراین، در زمان خرید هاست به عوامل مختلفی مثل میزان بازدیدکننده های سایت و حجمی از محتوا که قرار گرفته در سایت خود قرار بدین، توجه داشته باشین. چون اگه هاستینگ وب سایت شما نتونه این تقاضا ها رو پشتیبانی کنه، به احتمال زیاد سایت شما کند و متناوب بشه. البته این اتفاق بیشتر در هاست های اشتراکی می افته. بهتره با صرف هزینه یه سایت اختصاصی تهیه کنین و به افزایش سرعت لود و بارگذاری سایت خودتون کمک کنین.

مقاله پیشنهادی: معیارهای یک محتوای خوب برای کاربر و موتورهای جستجو

• افزونه یا پلاگین ها

 

یکی دیگه از عوامل موثر در سرعت سایت که باید بهش توجه داشته باشین، افزونه یا پلاگین هاست. بهتره بدونین برای بارگذاری ویجت ها و پلاگین ها که ویژگی ها و خصوصیات خاصی رو برای سایت ما به ارمغان میارن، سایت باید کار بیشتری انجام بده. در نتیجه باعث کند شدن سایت میشه. بنابراین، سعی کنین در وب سایت اینترنتی خودتون از افزونه ها یا پلاگین های کمتری استفاده کنین تا سرعت سایت شما بیشتر بشه و کاربران با مراجعه به سایت شما در عرض 3 ثانیه وارد سایت بشن و فعالیت های خودشون رو انجام بدن.

• قالب سایت

یکی دیگه از عوامل موثر در سرعت سایت، قالب وب سایت هست. توجه داشته باشین که هر چه افکت ها و جزئیات و حواشی یه قالب بیشتر باشه، حجم اون بیشتر میشه و به دنبال اون سرعت بارگذاری کمتر میشه. همچنین افکت های متحرک قالب در همه مرورگرها درست بارگذاری نمیشه و احتمال داره با سلیقه بازدیدکننده ها یکسان نباشه. همچنین قالب ساده با هر سلیقه ای متناسب هست و در سرعت سایت هم تاثیر مثبت داره.

• تصاویر

یکی دیگه از عوامل موثر در سرعت سایت، تصاویر هست. معمولا افراد علاقه زیادی برای استفاده از تصاویر یا عکس ها در سایت خودشون دارن. البته که این موضوع در افزایش بازدید سایت موثر هست، ولی مواردی رو باید رعایت کنین تا سرعت سایت شما دچار اختلال و فرار بازدیدکننده ها نشه. از جمله از این موارد می تونیم به انتخاب طول و عرض مناسب برای تصویر، استفاده از فرما مناسب و استفاده از ابزارهای فشرده سازی اشاره کنیم. همچنین سعی کنین تا از عکس هایی استفاده کنین که حجم پایینی دارن.

 

• هدرها(Headers)

10 عامل مهم در سرعت سایت و صفحات سایت

یکی دیگه از عوامل موثر در سرعت سایت، هدرها هست. هنگامی که هدرهای Catch-Control منقضی شده باشن یا تنظیمات لازم بر روی اون ها انجام نشده باشه، مرورگر بازدیدکننده ها با سختی محتوا رو به صورت محلی Catch می کنه. بهتره بدونین به کارگیری این روش ها نیازمند صبر و حوصله هست و یادتون باشه مسیر پیشرفت یک شبه طی نمیشه، پس عوامل موثر در سرعت سایت خودتون رو دست کم نگیرین و سعی خودتون رو بکنین تا هر بار محتوایی که در سایت بارگذاری می کنین به این نکات توجه کنین.

• فایل های استفاده نشده در سایت

یکی دیگه از 10 عامل مهم در سرعت سایت و صفحات سایت، فایل های استفاده نشده در سایت هست. بهتره بدونین اگه حجم فایل های شما بالا باشه، قطعا زمان زیادی برای بارگذاری اون ها صرف میشه. از ابزارهای فشرده سازی مانند زیپ برای کاهش حجم اون ها استفاده کنین. بعضی فایل ها مانند HTML و CSS قابلیت فشرده سازی بالایی دارن. استفاده از فشرده سازی Gzip می تونه تا 70% زمان پاسخ سرور رو کاهش بده. بنابراین، استفاده از اون برای سرعت سایت و صفحات اون بسیار موثر میشه.

• کش مرورگر

یکی دیگه از 10 عامل مهم در سرعت سایت و صفحات سایت، کش مرورگر هست. نکته قابل توجه این هست که کش سایت برخی فایل ها رو در مرورگر ذخیره کرده و در درخواست های بعدی به جای بارگذاری مجدد از سیستم کاربر صفحات رو لود می کنه. به این منظور مدت زمان کش باید در یه زمان مشخص تنظیم بشه تا سایت و صفحات سایت با سرعت بالاتری لود بشن.

• لینک های شکسته

یکی دیگه از 10 عامل مهم در سرعت سایت و صفحات سایت، لینک های شکسته هست. بهتره بدونین لینک های شکسته لینک هایی هستن که کاربر با کلیک بر روی اون ها با خطای 404 مواجه میشه. اون ها رو از سایت خودتون حذف کرده و سعی کنین به سایت ها و منابعی لینک بدین که از پایداری اون ها اطمینان دارین.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله مقاله 10 عامل مهم در سرعت سایت و صفحات سایت، اطلاعاتی در مورد اهمیت سرعت وب سایت برای شما ارائه کنیم و به بررسی عوامل موثر بر سرعت سایت بپردازیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین و بتونین سرعت وب سایت خودتون رو بالا ببرین. همونطور که گفتیم، پایین بودن سرعت سایت می تونه برای کاربران اذیت کننده باشه و باعث بشه تا کاربران سایت مورد نظر رو ترک کرده و دیگه به اون سایت مراجعه نکنند.

نظرات:


Deprecated: Directive 'allow_url_include' is deprecated in Unknown on line 0