ما در مقاله 9 عامل موثر در گوگل برای رتبه بندی محتوا، تصمیم داریم تا اطلاعاتی در مورد بهترین محتوا از دید گوگل برای شما ارائه کنیم و به بررسی عوامل موثر در گوگل برای رتبه بندی محتوا بپردازیم و اهمیت کاربرپسند بودن محتوا رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم تا بتونین محتوای با کیفیت تولید کرده و در رتبه های برتر گوگل قرار بگیرین. امروزه با گسترش فضای اینترنت و وب، کسب و کارهای اینترنتی و دیجیتال سایت ها به یکی از بهترین روش های کسب درآمد تبدیل شدن. به همین دلیل، خیلی از افراد مشغول راه اندازی و توسعه دیجیتال مارکتینگ خودشون هستن تا درآمد زیادی از فروش محصولات و ارائه خدمات خود به دست بیارن. شما نیز می تونین برای خودتون سایت اینترنتی راه اندازی کنین و کسب درآمد رو شروع کنین.

برای توسعه کسب و کار اینترنتی و سایت ها باید سعی کنین تا فرایند تولید محتوا رو جدی بگیرین و برای سایت محتوا تولید کنین. تولید محتوای خوب باعث میشه تا سایت و کسب و کار شما دیده بشه و کاربران و مخاطبان به سایت شما اعتماد کرده و از محصولات و خدمات شما خریداری کنند. برای پیشرفت در این حوزه نیز باید سعی کنین محتوایی رو تولید کنین که در رتبه های برتر گوگل قرار بگیره. بنابراین، باید عوامل مختلفی رو زیر نظر بگیرین. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله 9 عامل موثر در گوگل برای رتبه بندی محتوا، اطلاعاتی در مورد بهترین محتوا از دید گوگل ارائه کنیم و به بررسی عوامل موثر در گوگل برای رتبه بندی محتوا بپردازیم و اهمیت کاربرپسند بودن محتوا رو مورد بررسی قرار بدیم.

ممکن است برایتان مفید باشد: ویژگی های یک محتوای کامل برای کاربر و موتور جستجو

بهترین محتوا از دید گوگل چیست؟

بهترین محتوا از دید گوگل چیست؟

اگه در حوزه کسب و کارهای اینترنتی فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم محتوای خوب رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این مفهوم به دست بیارین و شاید این سوال برای شما نیز پیش اومده باشه که بهترین محتوا از دید گوگل چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که وب سایت های زیادی وجود دارن که با توجه به اینکه محتواهای زیادی رو در سایت خودشون منتشر کردن، نتونستن در گوگل رتبه خوب یا مناسبی رو به دست بیارن. بنابراین، باید توجه داشته باشین که بین فاکتورهای موثر در رتبه بندی محتوا این خود محتوا هست که چهارچوب اون بسیار تعیین کننده هست.

مقاله پیشنهادی:اشتباهات رایج در تولید محتوا

به صورتی که در بسیاری از مواقع با رعایت اصول میشه رتبه خوبی در نتایج جستجوی گوگل به دست آورد. شما محتوا رو برای کاربران تهیه می کنین، نه برای گوگل! در حقیقت، محتوای تولیدی شمما باید کاربرپسند باشه و در کنار اون یسری موارد رو برای دسترسی بهتر خزنده های گوگل، رعایت کنین. بنابراین، محتوا باید از نظر کاربران جذاب و دلچسب باشه و همچنین ساختار اون محتوا باید جوری باشه که موتورهای جستجوگر گوگل به راحتی بتونن به محتوا دسترسی داشته باشن و اون ها رو آنالیز کنند.

اهمیت رضایت کاربران از محتوا

اهمیت رضایت کاربران از محتوا

شما هنگامی که قصد دارین برای سایت یا کسب و کار اینترنتی خودتون محتوا تولید یا خلق کنین، باید در مرحله اول کاربران و مخاطبین سایت خودتون رو و نیازهای اون ها رو زیر نظر داشته باشین. چون این کاربران هستن که با ورودشون به وب سایت شما می تونن میزان ترافیک سایت شما رو افزایش داده و کاری کنن تا سئو سایت موفقی داشته باشین و در رتبه های برتر گوگل قرار بگیرین. همچنین اگه سایت شما کاربر نداشته باشه و یا به علت جذاب نبودن اون، کاربران سایت شما ریزش کنه، شما دیگه نمی تونین رتبه خوبی در گوگل به دست بیارین. چون برای رسیدن به این هدف باید کاربران سایت خودتون رو در اولویت قرار بدین.

جالب اینجاست که بدونین هر سایتی بر اساس بازدیدکننده هایی که داره، دارای ارزش و اعتبار هست و نتیجه بازخورد اون ها می تونه بر نتیجه دریافتی وب سایت شما از موتورهای جستجو نیز تاثیرگذار باشه. برای مثال، اگه کاربری وارد سایت شما بشه و بدون اینکه بخواد به صفحات دیگه سایت سر بزنه، سایت رو ترک کنه، بدون شک تاثیرگذاری کمتری نسبت به کاربری داره که زمان زیادی رو در سایت شما سپری کنه. یادتون نره که موندن کاربران در سایت باعث میشه که بانس ریست شما کاهش پیدا کرده و سایت برای گوگل قابل اعتمادتر باشه.

عوامل موثر در گوگل برای رتبه بندی محتوا

عوامل موثر در گوگل برای رتبه بندی محتوا

همونطور که گفتیم، سایت های زیادی وجود دارن که با توجه به اینکه محتواهای زیادی رو در سایت خودشون منتشر کردن، نتونستن در گوگل رتبه خوب یا مناسبی رو به دست بیارن. بنابراین، باید توجه داشته باشین که بین فاکتورهای موثر در رتبه بندی محتوا این خود محتوا هست که چهارچوب اون بسیار تعیین کننده هست. برای اینکه سایت شما در رتبه های برتر گوگل قرار بگیره، باید برخی از عوامل رو زیر نظر داشته باشین. به همین منظور ما سعی می کنیم در این قسمت از مقاله به بررسی عوامل موثر در گوگل برای رتبه بندی محتوا بپردازیم.

• انتخاب عنوان خوب

یکی از عوامل موثر در گوگل برای رتبه بندی محتوا، انتخاب عنوان خوب و مناسب هست. بهتره بدونین عنوان خوب تاثیر زیادی در جذب کاربر و مخاطب داره. به این ترتیب، شما باید عنوان یا تیتری رو برای محتوای خودتون انتخاب کرده و ازش استفاده کنین که برای مخاطبان مفید و جذاب باشه. بعضی از مخاطبین جذب نحوه عنوان نویسی محتوای سایت شما میشن. به همین دلیل سایت رو باز می کنند. بنابراین، شما باید عنوان و تیتر خوبی رو برای محتوای خودتون انتخاب کنین تا کاربران زیادی رو به سایت خودتون جذب کنین.

• طولانی بودن محتوا

یکی دیگه از عوامل موثر در گوگل برای رتبه بندی محتوا، طولانی بودن محتوا یا وبلاگ هست. اگه قصد دارین محتوایی با کمتر از 300 کلمه ایجاد کنین، بهتره از ایجاد اون منصرف بشین، چون حداقل تعداد کلمه ای که در یه محتوا باید استفاده بشه، 300 کلمه هست. بنابراین، تولید محتوا با کمتر از 300 کلمه هیچ فایده یا مزیتی نداره. یه محتوا عالی و با کیفیت حدودا 1000 کلمه داره. به این ترتیب، به تعداد کلمات موجود در محتوای متنی که در حال تولید یا خلق اون هستین، توجه داشته باشین.

• انتخاب کلمات کلیدی مناسب

یکی دیگه از 9 عامل موثر در گوگل برای رتبه بندی محتوا، انتخاب کلمات کلیدی مناسب هست. زمانی که اقدام به ایجاد محتوا می کنین، بعد از انتخاب عنوان مقاله خود، انتخاب کلمات کلیدی مناسب و مرتبط با محتوا نیز از اهمیت زیادی برخوردار هست. مثلا اگه در حال خلق محتوا درباره نحوه معامله ارز دیجیتال هستین، «خرید ارز دیجیتال» می تونه کلمه کلیدی خوبی برای محتوا شما باشه. در اصل، کلمه کلیدی انتخاب شما باید مرتبط ترین کلمه با محتوای شما باشه که کاربر و مخاطب اون رو بیشتر سرچ می کنه.

• بکارگیری تصاویر در محتوا

بکارگیری تصاویر در محتوا

بکارگیری تصاویر در محتوا نیز یکی دیگه از عوامل موثر در گوگل برای رتبه بندی محتوا هست که باید این عامل رو زیر نظر داشته باشین. شما این امکان رو دارین تا با استفاده از تصاویر در محتوای خودتون، ارزش محتوا و جذابیت اون رو برای کاربران و مخاطبان افزایش بدین. در صورتی که کاربر دائما محتوای متنی مشاهده کنه، بعد از مدتی چشماش خسته میشه و دست از مطالعه ادامه محتوا می کشه که این موضوع در محتواهای طولانی بیشتر رخ میده. با قرار دادن تصاویر در محتوا، می تونین انگیزه کاربران رو برای موندن در سایت افزایش بدین. توجه داشته باشین که تصاویر باید مرتبط با موضوع مقاله و با کیفیت باشن.

• لینک سازی داخلی و خارجی

یکی دیگه از عوامل موثر در رتبه بندی محتوا در گوگل، لینک سازی داخلی و خارجی هست. یعنی شما باید در محتوای خودتون از لینک محتواهای درون و بیرون از سایت خودتون استفاده کنین. این موضوع باعث میشه تا اهمیت سایت شما برای گوگل افزایش پیدا کنه و گوگل به سایت شما توجه زیادی داشته باشه. چون این کار در اصل سئو سازی داخلی و خارجی رو برای سایت شما فراهم می کنه.

• استفاده از تگ های H1، H2و...

استفاده و بکارگیری تگ های H1 تا H6 برای محتوا و مقاله شما مزایای زیادی به همراه داره و بهتره از اون ها استفاده کنین. جالب اینجاست که بدونین تگ های H1، H2 و H3 باید شامل کلمه کلیدی بوده و عنوان ها و تیترهای مهم محتوا شما باشن. تگ های H4، H5 و H6 نیز نسبت به تگ هایی قبلی از اهمیت کمتری برخوردار هستن، ولی این تگ ها باعث تفکیک و دسته بندی محتوا برای کاربر میشه. به خصوص در محتواهای طولانی که محتوا رو برای کاربران قابل درک و فهم تر می کنه.

• تولید محتوا جامع و کامل

یکی دیگه از عوامل موثر در رتبه بندی محتوا در گوگل، تولید محتوا جامع و کامل هست. شما با تولید این نوع محتوا باعث میشین تا آخرین انتخاب کاربر باشین. کاربر ممکنه به دنبال محتوای مورد نظر خود 1 تا 10 سایت رو چرخیده باشه و اگه محتوای شما کامل و جاکع باشه، این موضوع باعث میشه تا کاربر پاسخ سوالات خودش رو در سایت شما پیدا کنه و دیگه نیاز نیست تا در سایت های دیگه سرچ کنه. زمانی که کاربر چند بار با این موضوع روبرو بشه و جواب خودش رو در سایت شما پیدا کنه، در آخر دیگه سایت شما تنها انتخاب اول و آخر اون میشه.

• سئو سازی محتوا

سئو سازی محتوا

یکی دیگه از عوامل موثر در رتبه بندی محتوا در گوگل، سئو سازی محتوا هست. شما می تونین با سئو سازی محتوا، محتواهای خودتون رو برای موتورهای جستجوگر گوگل بهینه کنین. به عبارت دیگه، جوری محتوا رو سئوسازی کنین که بعد از جستجوی کاربر در مورد موضوعی که محتوای شما به اون مربوط هست، موتورهای جستجوی گوگل یا خزنده های گوگل متوجه این موضوع شده و محتوای شما رو نیز در نتایج جستجو کاربر نشون بدن. بنابراین، با این کار میزان بازدید از سایت شما افزایش پیدا می کنه.

• تولید محتوای جذاب و مفید

یکی دیگه از عوامل موثر در رتبه بندی محتوا در گوگل این هست که محتوای جذاب و مفید بنویسین. توجه داشته باشین که منظور از محتوای جذاب و مفید این هست که محتوا رو باید بر اساس علایق و سلیقه های کاربران و مخاطبان تولید کنین، نه گوگل. محتوایی که شما برای سایت خودتون درست می کنین، باید برای مخاطبین سایت مفید و جذاب باشه که با کمک این بتونین کاربران دائمی برای سایت خودتون داشته باشین و تعداد اون ها رو زیاد کنین. چون مهم ترین فاکتور گوگل تجربه کاربران از سایت شما هست.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله 9 عامل موثر در گوگل برای رتبه بندی محتوا، تصمیم داریم تا اطلاعاتی در مورد بهترین محتوا از دید گوگل برای شما ارائه کنیم و به بررسی عوامل موثر در گوگل برای رتبه بندی محتوا بپردازیم و اهمیت کاربرپسند بودن محتوا رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم. همونطور که گفتیم، سایت های زیادی وجود دارن که با توجه به اینکه محتواهای زیادی رو در سایت خودشون منتشر کردن، نتونستن در گوگل رتبه خوب یا مناسبی رو به دست بیارن. برای اینکه سایت شما در رتبه های برتر گوگل قرار بگیره، باید برخی از عوامل رو زیر نظر داشته باشین.

نظرات: