چگونه با لحن دوستانه و صمیمی محتوا بنویسیم؟ یکی از چالش هایی که همه تولیدکننده های محتوا و یا در هنگام سفارش تولید محتوا باهاش روبرو هستن، انتخاب لحن در محتواست. لحن صحبت کردن افراد بر احساس کلام اون ها و نحوه انتقال پیام تاثیرگذار هست. در مورد محتوای نوشتاری هم به این صورت هست. قطعا لحن نوشتار بر انتقال کلام تاثیر بسزایی داره. بنابراین، در تولید محتوا به لحن نوشتاری خودتون توجه داشته باشین.

لحن محتوا یکی از شاخصه های سنجش کیفیت محتوا هست که متناسب با نیاز و شکل ارتباطی هر کسب و کار با مخاطبان خود متفاوت هست. لحن محتوا یکی از اقلام مرتبط به حوزه برندینگ هست که تعیین و تعریف اون نیاز به دانش و مهارت کافی در این حوزه داره. محتوا رو میشه با لحن های مختلفی نوشت که هر کدوم مورد پسند بخش خاصی از مخاطبان هست. انتخاب لحن مناسب برای محتوانویسی رابطه مستقیمی با برند شما و پرسونای مخاطب شما داره. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله چگونه با لحن دوستانه و صمیمی محتوا بنویسیم؟ اطلاعاتی در مورد محتوای متنی صمیمی به شما ارائه کنیم و به بررسی ویژگی های لحن دوستانه محتوا بپردازیم و نحوه نوشتن محتوا با لحن صمیمی رو به شما یاد بدیم تا بتونین چنین محتوایی تولید کنین.

محتوای متنی صمیمی چیست؟

محتوای متنی صمیمی چیست؟

اگه در حوزه تولید محتوا فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم محتوای متنی صمیمی یا دوستانه رو شنیدین، خواستین تا اطلاعاتی در مورد این نوع محتوا به دست بیارین و شاید این سوال واستون پیش اومده باشه که محتوای متنی صمیمی چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که محتوای متنی صمیمی، محتوایی هست که بین شما و مخاطب هاتون ارتباط خوبی برقرار می کنه. در این نوع از محتوا لحن نویسنده بیشتر از هر چیز دیگه ای اهمیت داره. لحنی که نویسنده در نوشتن محتوای صمیمی انتخاب می کنه، باید سازگار با هویت برند باشه و اگه هویت برند جدی و رسمی هست، صمیمیت محتوا نباید خیلی از اون هویت فاصله بگیره!

جالب اینجاست که بدونین انتخاب لحن دوستانه و صمیمی برای کسب و کارهایی با هویت رسمی و جدی از اهمیت زیادی برخوردار هست و باید به این موضوع دقت کنین و بهتره برای انتخاب اون از یه مشاور ساخت برند راهنمایی بخواهین. همچنین داشتن یه لحن دوستانه و صمیمی در تولید محتوا متنی، اصول و ویژگی هایی داره که باید بهشون توجه داشته باشین. زمانی که برند شما از یه لحن مشخص پیروی می کنه، مخاطب های طرف حساب خودش رو پیدا می کنه. مخاطب باید لحن ما رو بفهمه تا بتونه تصورش از یه برند رو کامل کنه.

بیشتر بدانید: انواع لحن های نگارشی و تاثیر آن بر کیفیت محتوا

ویژگی های لحن دوستانه محتوا

ویژگی های لحن دوستانه محتوا

همونطور که گفتیم، محتوا رو میشه با لحن های مختلفی نوشت که هر کدوم ویژگی های خاص خودشون رو دارن. در لحن عامیانه یا به نوعی لحن دوستانه و صمیمی، نگارش محتوا کاملا دوستانه هست، ولی در عین حال از نظر ادبی تفاوتی با سایر محتواها نداره. در چنین لحنی باید توجه داشته باشین تا تاثیر معکوس نداشته باشن. لحن دوستانه محتوا ویژگی های زیادی داره. برخی از ویژگی های لحن دوستانه محتوا عبارت هستن از:

  • مخاطب رو به عنوان یه دوست قبول می کنه و با لحن صمیمی باهاش صحبت می کنه.
  • یکی دیگه از ویژگی های لحن دوستانه محتوا این هست که نویسنده خودش رو به جای مخاطب قرار میده و با لحن دوستانه پیام محتوا رو منتقل می کنه.
  • نویسنده در تولید محتوای متنی صمیمی باید با مخاطب احساس نزدیکی بیشتری داشته باشه و به نوعی با اون درد و دل کنه.
  • نویسنده محتوا باید لحن عامیانه یا صمیمی رو تا جایی ادامه پیدا بده که از ادب و احترام دور نشه.
  • نویسنده باید تجربه های تلخ و شیرین خودش در مورد موضوع محتوا رو با لحن صمیمی با مخاطب در میان بذاره.

نحوه نوشتن محتوا با لحن صمیمی چگونه است؟

نحوه نوشتن محتوا با لحن صمیمی چگونه است؟

علاوه بر ویژگی هایی که بهشون اشاره کردیم، شما باید با نحوه نوشتن محتوا با لحن صمیمی آشنا بشین. در لحن عامیانه یا صمیمی باید به همه دستورالعمل های نگارش فارسی پایند باشین. چون محتوا باید در عین صمیمیت، با اصول نگارشی درست نوشته شده و خوندن اون راحت باشه. برای نوشتن محتوایی با لحن خودمونی، باید از رسم الخط محاوره استفاده کرد. به همین دلیل باید به زبان روزمره مردم توجه داشته باشین و کمی با داستان ها و رمان های عامیانه اشنایی داشته باشین تا بتونیم محتوای خوب و با کیفیتی تولید کنیم.

در نوشتن محتوا با لحن صمیمی زیاد ریخت و پاش نکنین.، چون نیاز به تغییر ساختار کلمات نیست. محاوه نویسی یا همون نوشتن محتوا با لحن دوستانه سخت نیست، فقط همونطور که با دوستاتون حرف می زنین، بنویسین. البته روی بعضی از کلمه ها باید خط قرمز بکشین و ازشون استفاده نکنین. ساختن یه تیتر جذاب در ساختار محتوای صمیمی خیلی مهمه. همچنین باید قواعد نیم فاصله ها رو رعایت کنین تا خوندن متن آسون بشه. در آخر هم اگه در سایت یا هرجایی که محتوا رو منتشر می کنین، امکان دریافت نظر مخاطبان رو تعیین کنین تا به نظرات و سوال های اون ها با لحن محاوره ای جواب بدین تا محبوبیت به دست بیارین.

مقاله پیشنهادی: آموزش سبک نوشتن در تولید محتوا

لحن تولید محتوا و اهمیت آن در جذب مخاطب

توجه داشته باشین که لحن محتوا در نوفقیت یه برند یا کسب و کار تاثیر زیادی داره و میشه تاثیر اون رو مثل تاثیر شخصیت افراد در جذب دوستان مختلف دونست. در تولید محتوا باید همیشه شخصیت برند خودتون رو حفظ کنین. اگه شخصیت برند شما شوخ طبع هست، قرار نیست یکباره تبدیل به یه برند جدی و خشک بشه. این کار می تونه همه زحمات شما رو در رسیدن به صفحه اول گوگل به باد بده.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله چگونه با لحن دوستانه و صمیمی محتوا بنویسیم؟ اطلاعاتی در مورد محتوای متنی صمیمی به شما ارائه کنیم و به بررسی ویژگی های لحن دوستانه محتوا بپردازیم و نحوه نوشتن محتوا با لحن صمیمی رو به شما یاد بدیم تا بتونین چنین محتوایی تولید کنین. همونطور که گفتیم، برای انتخاب لحن محاوره ای، صمیمی یا دوستانه باید به برندتون توجه کنین. کدوم لحن با برند شما همخوانی داره و مخاطب شما با کدوم لحن ارتباط بیشتری برقرار می کنه. لحن محاوره ای ویژگی های زیادی داره که نویسنده حتما باید به این موارد توجه داشته باشه.

نظرات: