ما سعی می کنیم در مقاله چرخه عمر محتوا چیست و در استراتژی محتوا چه کاربردی دارد؟ اطلاعاتی در مورد چرخه عمر محتوا برای شما ارائه کنیم و به بررسی روش های طولانی کردن چرخه عمر محتوا بپردازیم و اهمیت چرخه عمر تولید محتوا رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین. کافیه تا به اطراف خودمون نگاه کنیم تا متوجه بشیم که هر چیزی در این دنیا یه طول عمر و چرخه عمر داره. هر چیزی از یه جایی شروع شده و در آخر در جای دیگه تموم میشه. در دنیای دیجیتال و محتوا نیز ما با عنوانی به اسم چرخه عمر محتوا روبرو هستیم که تعریف اون کاملا شبیه با چرخه عمر هر چیز دیگه هست.

یکی از کارهایی که به درک بهترین استراتژی محتوا کمک می کنه این هست که محتواها رو مثل یه محصول و کالای فیزیکی در نظر بگیریم و اون ها رو تحلیل و بررسی کنیم. دلیل این کار این هست که بسیاری از موارد و نکاتی که در دنیای فیزیکی به عنوان فرایند تولید محصول، مدیریت و بازاریابی، نکات و اصول قیمت گذاری و در پایان استراتژی هایی که برای یه محصول در نظر گرفته میشه میشه برای محتوا نیز استفاده کرد. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله چرخه عمر محتوا چیست و در استراتژی محتوا چه کاربردی دارد؟ اطلاعاتی در مورد چرخه عمر محتوا برای شما ارائه کنیم و به بررسی روش های طولانی کردن چرخه عمر محتوا و اهمیت چرخه عمر تولید محتوا بپردازیم.

شاید برایتان مفید باشد: نکات حیاتی در تولید محتوای بهینه شده

چرخه عمر محتوا چیست؟

چرخه عمر محتوا چیست؟

اگه در زمینه تولید محتوا فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم چرخه عمر محتوا رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این مفهوم به دست بیارین و شاید این سوال برای شما نیز پیش اومده باشه که چرخه عمر محتوا چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که چرخه عمر محتوا فرایندی هست که از زمان برنامه ریزی و خلق ایده برای محتوا تا حذف محتوا رو شامل میشه. این چرخه به استراتژیست های محتوا و سایر افرادی که به روش های مختلفی با کانتنت یا محتوا در ارتباط هستن کمک می کنه که به صورت مستقیم محتوا رو ارزیابی کنند، در زمان خودشون صرفه جویی کرده، کیفیت محتوا رو بالا برده و کاربران بیشتری رو جذب کنند.

مقاله پیشنهادی: تکنیک های مهم عنوان نویسی برای جذب مخاطب به سایت

جالب اینجاست که بدونین چرخه عمر محتوا زمانی هست که محتوای تولید شده، مورد استفاده قرار می گیره، احتمالا در زمان هایی به نقطه اوج و توجه خودش میرسه و بعدا نزول کرده و در آخر حذف میشه. به عبارت دیگه، چرخه عمر محتوا فرایندی هست که در اون برای یه محتوا مجموعه تغییراتی به وجود میاد و این تغییرات تا جایی ادامه پیدا می کنند که محتوا حذف میشه. بعد از حذف یه محتوا از مارکت محتوای بعدی جایگزین اون میشه. مهم ترین عامل موثر بر چرخه عمر محتوا نیز زمان هست. بنابراین، شما به عنوان تولیدکننده محتوا باید بدونین که در هر زمان چه رویداد و موضوعی در جریان بوده و افراد اون رو دنبال می کنند.

روش های طولانی کردن چرخه عمر محتوا

روش های طولانی کردن چرخه عمر محتوا

همونطور که گفتیم، چرخه عمر محتوا فرایندی هست که از زمان برنامه ریزی و خلق ایده برای محتوا تا حذف محتوا رو شامل میشه. شما می تونین با استفاده از روش ها و تکنیک های مختلف چرخه عمر تولید محتوا رو طولانی تر کنین. به همین منظور ما سعی می کنیم در این قسمت از مقاله چرخه عمر محتوا چیست و در استراتژی محتوا چه کاربردی دارد؟ به بررسی روش های طولانی کردن چرخه عمر محتوا بپردازیم.

• بروزرسانی و تغییر کلمات کلیدی

یکی از روش های طولانی کردن چرخه عمر محتوا، بروزرسانی و تغییر کلمات کلیدی هست. بهتره بدونین اگه یه محتوا با کیفیت نوشته شده باشه، قطعا علاوه بر کلمات اصلی متن، کلمات کلیدی نیز در اون به کار برده شده. بنابراین، شما می تونین با تغییر کلمات کلیدی به صورت متوالی، عمر محتوای خودتون رو طولانی کنین. یعنی با توجه به نیازهای روز کاربران و سرچ کلمات کلیدی پرطرفدار کلمه کلیدی محتوای خودتون رو تغییر بدین.

• اضافی کردن بخش های جدید به محتوا

یکی دیگه از روش های طولانی کردن چرخه عمر محتوا، اضافی کردن بخش های جدید به محتوا هست. در شرایطی که محتوای شما هنوز جذاب و کاربرپسند هست، ولی مدتیه که بازدید از اون کم شده و کاربری رو جذب نمی کنه، می تونین با اضافی کردن بخش های جدید به محتوا اون رو آپدیت کرده و به نمایش در بیارین.

• استفاده از بک لینک های داخلی و خارجی

یکی دیگه از روش های طولانی کردن چرخه عمر محتوا، استفاده از بک لینک های داخلی و خارجی در محتواهای متنی و مقالات هست. می تونین بخش های کوچیکی به مقاله های خودتون اضافی کرده و اون ها رو به محتواهای جدیدی که در سایت خودتون منتشر کردین لینک بدین. این کار هم بازدید از محتوای قدیمی و جدید رو بالا میبره.

تاثیر عمر محتوا بر استراتژی محتوا چیست؟

تاثیر عمر محتوا بر استراتژی محتوا چیست؟

نوبت این رسیده تا در این قسمت از مقاله، تاثیر عمر محتوا بر استراتژی محتوا رو مورد بحث و بررسی قرار بدیم. مراحل ترویج و به روزرسانی محتوا از اهمیت زیادی برخوردار هستن. روز به روز رقبا قوی تر میشن و محتواهای جدیدی رقیب محتواهای شما میشن. تنها عاملی که می تونه محتوای شما رو همچنان در چرخه رقابت نگه داره، به روز بودن محتوای شما هست. همچنین محتوای شما باید نسبت به سایر محتواهای رقیب ها بهتر باشه تا به جایگاهی که لایق هستین دست پیدا کنین. شما باید با بررسی نتایج ابزارهای تحلیلی، متوجه بشین که روندی که در پیش گرفتین درست هست یا نیاز به تغییر مسیر دارین؟ شاخص های سئو محتوا رو بررسی کنین و مشخص کنین که کدوم محتوا کامنت، لایک و بازخورد بهتر و بیشتری گرفته تا بتونین در راهی که وارد شدین ثابت قدم بمونین.

اهمیت چرخه عمر محتوا

هر کسب و کار به منابع و امکانات محدودی دسترسی داره. استراتژی های کسب و کار به دنبال بهینه سازی استفاده از منابع و امکانات هستن. تصور کنین شما زحمت زیادی برای تولید یه محصول گذاشتین، هم هزینه زیادی صرف اون کردین و زمان زیادی رو بهش اختصاص دادین. این کار به معنی سرمایه گذاری شما در یه محصول هست. یادتون نره که برای یه سرمایه گذاری مطمئن لازم نیست هر بار چرخ رو از ابتدا اختراع کنین. بهتره به ابزارهای شناخته شده بازاریابی اعتماد کنین. این ابزارها استراتژی و مدیریت کسب و کار شما رو بهینه می کنند.

جالب اینجاست که بدونین چرخه عمر محتوا قسمتی از مدیریت محتوا محسوب میشه که پایه و اساسی برای مشخص کردن استراتژی های کسب و کار هست. استراتژی های کسب و کاری که به این موضوع توجه می کنند به صورت مستقیم به دنبال کاهش ریسک، کارایی بهتر و افزایش کیفیت محصول در فروش اون هستن. هرچقدر به وجود استراتژی برای کسب و کار خودتون اهمیت میدین، به مدیریت کار هم توجه داشته باشین.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله چرخه عمر محتوا چیست و در استراتژی محتوا چه کاربردی دارد؟ اطلاعاتی در مورد چرخه عمر محتوا برای شما ارائه کنیم و به بررسی روش های طولانی کردن چرخه عمر محتوا بپردازیم و اهمیت چرخه عمر تولید محتوا رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین. همونطور که گفتیم، چرخه عمر محتوا فرایندی هست که از زمان برنامه ریزی و خلق ایده برای محتوا تا حذف محتوا رو شامل میشه.

نظرات: