ما سعی می کنیم در مقاله 5 فن نویسندگی که مخاطبان را مجذوب نوشته هایتان می کند، اطلاعاتی در مورد نویسندگی و تولید محتوای متنی برای شما ارائه کنیم و به بررسی تکنیک های نویسندگی بپردازیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین و بتونین یه محتوای خوب و با کیفیت بنویسین و در سایت قرار بدین تا مخاطبان با خوندن محتوای متنی شما مجذوب سایت و کسب و کار شما شده و به سایت شما اعتماد کنند. بهتره بدونین نویسندگی و نوشتن پلی بین انسان هاست که از این طریق افکار، احساسات و ایده ها رو به همدیگه انتقال می کنند. همه ما دستی در نویسندگی داریم و بخشی از کارهای روزمره مثل نوشتن نامه، گزارش اداری، انشانویسی در مدرسه و.... رو با نوشتن انجام میدیم. ولی فرق یه نویسنده حرفه ای با کسی که می نویسه چیه؟

اگه شما به دنبال چیزی بیشتر از گذاشتن نظر برای یه پست بزرگ هستین، باید سریع اقدام کنین و قبل از اینکه اون ها کار دیگه ای انجام بدن، انگیزه ای رو در اون ها به وجود بیارین. همچنین برای اینکه محتوای متنی شما مورد استقبال مخاطبان و کاربران بگیره و مخاطبان مجذوب نوشته شما بشن، باید نکات نویسندگی رو رعایت کنین. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله 5 فن نویسندگی که مخاطبان را مجذوب نوشته هایتان می کند، اطلاعاتی در مورد نویسندگی و تولید محتوای متنی برای شما ارائه کنیم و به بررسی تکنیک های نویسندگی بپردازیم.

ممکن است برایتان مفید باشد|: ترفندهای محتوا نویسی برای وب سایت ها و فروشگاه ها

تاثیر محتوای متنی بر روی مخاطبان

تاثیر محتوای متنی بر روی مخاطبان

یه محتوای متنی خوب با ساختار استاندارد که توسط نویسنده حرفه ای نوشته شده، می تونه تاثیر زیادی بر روی مخاطبان خود داشته باشه. بهتره بدونین مطالبی که در اون اصول نوشتن مقدمه محتوا رعایت شده، بدنه اصلی محتوا جالب و ترغیب کننده هست و پایان بندی خوبی هم داره، به خوبی اثر خودش رو بر روی مخاطبان می ذاره. به همین دلیل هست که ساختار مناسب در تولید محتوای متنی می تونه ارزش اون رو چندین برابر کنه. بنابراین، اگه قصد دارین تا با محتوا متنی مخاطبان زیادی رو به سمت کسب و کار خودتون بکشونین و اعتماد اون ها رو جلب کنین، باید به ساختار محتوای متنی توجه داشته باشین و سعی کنین تا نویسنده حرفه ای بشین.

جالب اینجاست که بدونین اولین بخش یه محتوا، مقدمه اون هست. مقدمه نقش مهمی در جذب مخاطب به محتوای ارائه شده ایفا می کنه؛ چون همون چند خط نخستین مطلب اگه جالب باشه، کاری می کنه که مخاطب تا انتها اون رو بخونه. ولی اگه مقدمه محتوا نتونه تاثیرگذاری لازم رو به وجود بیاره، احتمالا مخاطب از خوندن بقیه محتوا نیز صرف نظر می کنه. با توجه به این دلایل، لازم هست تا برای ایجاد یه محتوای متنی خوب همه نکات مربوط به ساختار اون رو رعایت کنیم و محتوای خوبی رو انتشار بدیم.

5 فن نویسندگی که مخاطبان را مجذوب نوشته هایتان می کند

5 فن نویسندگی که مخاطبان را مجذوب نوشته هایتان می کند

همونطور که گفتیم، محتوای متنی تاثیر زیادی بر روی مخاطبان می ذاره و کار می کنه تا مخاطبان با خوندن محتوای متنی به کسب و کار اعتماد کرده و از محصولات و خدمات اون سایت استفاده کنند. بنابراین، برای اینکه بتونین با استفاده از محتوای متنی مخاطبان رو مجذوب سایت خود کنین، باید نکات مهم نویسندگی رو رعایت کنین. ما سعی می کنیم در این قسمت از مقاله به بررسی 5 فن نویسندگی که مخاطبان را مجذوب نوشته هایتان می کند، بپردازیم.

• واضح و شفاف بودن

یکی از تکنیک های نویسندگی که جزو 5 فن نویسندگی که مخاطبان رو محذوب نوشته هایتان می کند، محسوب میشه واضح و شفاف بودن هست. بهتره بدونین پاسخ های عاطفی از طرف مخاطبان زمانی به ما میرسه که محتوایی که با باورهاشون مطابقت داره رو تولید کنیم. اگه واقعا می خواهین مخاطبان رو مجذوب خود کنین، باید محتواهاتون با ارزش های اصلی مخاطبان مطابقت داشته باشن و با نحوه دید اون ها از دنیا و با انتظاراتشون از آینده همسویی داشته باشین تا بتونین محتوایی بر اساس نیاز اون ها تولید کنین.

• استفاده کردن از شیوه داستان گویی ضربه ای

یکی دیگه از تکنیک های نویسندگی، استفاده کردن از شیوه داستان گویی ضربه ای هست. نویسنده های حرفه ای می دونن که بهتره به صورت آهسته و آروم شروع کنند و همونطور که به جلو میرن، ضربه آنی بزنن. هدف هر نوشته شما باید این باشه که مردم رو در همه راه ها مشغول کنین و در طول مسیر ضربه آنی رو به منظور فراخوانی برای اقدام وارد کنین تا مخاطب مجذوب محتوای متنی شما بشه.

• استفاده کردن از تکنیک «مای مشترک»

یکی دیگه از تکنیک های نویسندگی، استفاده کردن از تکنیک مای مشترک هست. داشتن هویت مشترک فراتر و قدرتمندتر از شباهت های دیگه عمل می کنه. نقطه قوت شما نیز دقیقا همین جاست. شما می تونین از این احساس ما بودن در نوشته هاتون استفاده کنین و با بسیج کردن گروهی که دارین، از اون ها مخاطبان وفادار بسازین. بعد از اون باید نیازهای مشترک گروه رو برجسته کنین و برای اعضای گروهتون توضیح بدین که چجوری شما براشون این نیازها رو برطرف می کنین، ولی رقیب هاتون این توانایی رو ندارن و یا چقدر گروه های دیگه خواسته های شما رو کم ارزش می دونن.

• کاری انجام دهید تا دوست داشته باشند از شما تقلید کنند

کاری انجام دهید تا دوست داشته باشند از شما تقلید کنند

یکی دیگه از نکات مهم نویسندگی این هست که کار کنین تا بخوان از شما تقلید کنند. به عبارت دیگه، باید به گروه خودتون اعتبار بدین. در واقع شما در این روش باید سعی کنین جوری بنویسین که اعضای گروهتون از شما تقلید کنند و یا اینکه بخوان شبیه شما باشن. این کار قطعا کار راحتی نیست و شما باید خیلی با احتیاط عمل کنین. ولی مطمئن باشین اگه از این مرحله به خوبی رد بشین، خیلی پیشرفت می کنین. رویکرد هوشمندانه ای که در این مقطع به کارتون میاد این هست که ارزش هایی مثل مشارکت کردن، کمک به یه خیریه، ایجاد وحدت، میل به تعهد، دوام، اقتدار و ثبات اجتماعی رو در نوشته هاتون برجسته کنین.

• نتیجه گیری را به عهده مخاطب بگذارید

یکی دیگه از نکات مهم نویسندگی این هست که نتیجه گیری رو به عهده مخاطبان بذارین. بهتره بدونین درسته که باید همه چیز واضح گفته بشه، ولی هر چیز واضحی رو هم نباید بنویسین. برای مثال لازم نیست که به مخاطبان بگین چرا اون ها باید کاری که شما از اون ها می خواهین انجام بدن رو کنند. به جای این موضوع وظیفه درک، تجزیه و تحلیل و نتیجه گیری رو به عهده خودشون بذارین. این تکنیک معمولا بیشتر به این موضوع مربوط هست که چه چیزی رو نباید بگین و اون رو باید مخاطب به شما بگه.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله 5 فن نویسندگی که مخاطبان را مجذوب نوشته هایتان می کند، اطلاعاتی در مورد نویسندگی و تولید محتوای متنی برای شما ارائه کنیم و به بررسی تکنیک های نویسندگی بپردازیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین و بتونین یه محتوای خوب و با کیفیت بنویسین و در سایت قرار بدین تا مخاطبان با خوندن محتوای متنی شما محذوب سایت و کسب و کار شما شده و به سایت شما اعتماد کنند. همونطور که گفتیم، محتوای متنی تاثیر زیادی بر روی مخاطبان می ذاره و کار می کنه تا مخاطبان با خوندن محتوای متنی به کسب و کار اعتماد کرده و از محصولات و خدمات اون سایت استفاده کنند. بنابراین، برای اینکه بتونین با استفاده از محتوای متنی مخاطبان رو مجذوب سایت خود کنین، باید نکات مهم نویسندگی رو رعایت کنین.

نظرات: