ما سعی می کنیم در مقاله معرفی 10 سایت برای دانلود عکس رایگان اما با کیفیت، اطلاعاتی در مورد اهمیت عکس در تولید محتوا بپردازیم و به معرفی بهترین سایت های دانلود عکس برای محتوا بپردازیم تا با این سایت ها اشنا شده و عکس های مورد نیاز خودتون رو دانلود کرده و در محتواهای خودتون قرار بدین، اون هم به صورت رایگان، ولی با کیفیت! پیدا کردن عکس های مناسب و با کیفیت خودش یه چالش بزرگی هست. در اصل خیلی از ما فقط گوگل رو می شناسیم و به نتایج اون محدود هستیم. به همین دلیل بود که تصمیم گرفتیم تا در این مقاله چند سایت دانلود عکس رایگان اما با کیفیت رو برای شما معرفی کنیم.

بسیاری از این عکس های با کیفیت که در بهترین سایت های دانلود عکس وجود دارن، عکس هایی هستن که محدودیت های کپی رایت داشته و برای استفاده از این عکس ها باید هزینه ای برای استفاده از اون ها پرداخت کنین. این هزینه ها برای این هست تا شما بتونین تحت مجوز مالکیت عمومی از این عکس ها استفاده کنین. ما سعی می کنیم در مقاله معرفی 10 سایت برای دانلود عکس رایگان اما با کیفیت، اطلاعاتی در مورد اهمیت عکس در تولید محتوا بپردازیم و به معرفی بهترین سایت های دانلود عکس برای محتوا بپردازیم.

ممکن است دوست داشته باشید: محتوا چیست و چرا باید تولید شود؟

اهمیت عکس در تولید محتوا

اهمیت عکس در تولید محتوا

در تولید محتوا قرار نیست که مثل کتاب های داستانی، متن خشک و خالی بنویسیم و تخیل و تصویرسازی رو به عهده خواننده و بازدیدکننده ها قرار بدین. هر کارشناس تولید محتوایی باید بلد باشه که از تصاویر مرتبط با متن استفاده کنه تا بیشترین تاثیر رو بر روی مخاطب داشته باشه. شاید خیلی وقت ها برای شما پیش اومده باشه که با دیدن عکس بی کیفیت در وبسایت های مختلف، نسبت به محتوای اون هم بی تفاوت شدین و دیگه جمله ای از اون محتوا رو نخوندین. بنابراین، اگه می خواهین تا مخاطب از محتوای شما لذت ببره و دوست داشته باشه تا انتهای محتوا همراه شما باشه و اون رو مطالعه کنه، سعی کنین تا در محتوای خودتون عکس بذارین.

مقاله پیشنهادی: مزایای تولید محتوا چیست؟

جالب اینجاست که بدونین عکس ها و تصاویر اجزای سایت هستن. اگه از تصاویر با کیفیت و جذاب استفاده کنین، خواننده و کاربر مدت زمان زیادی رو در سایت شما می مونه. حتی یه کاربر ممکنه فقط با دیدن عکس های مطلب کنجکاو بشه که مقاله رو به صورت کامل بخونه. به همین دلیل، عکس ها تاثیر زیادی در جذب مشتری دارن. به عبارت دیگه، تصاویر یکی از مهم ترین عناصر موجود در سایت ها هستن و تنها چیزی هست که بازدیدکننده در لحظه اول ورود به سایت با اون روبرو و جذب اون میشه. وجود عکس در سایت ها نه تنها در زیبایی و ظاهر سایت نقش زیادی دارن، بلکه باعث جلب توجه بازدیدکننده شده و در نتیجه اون رو تشویق به مطالعه محتوای اون صفحه می کنه.

مقاله پیشنهادی: نکات مهم در زمان تولید محتوا چیست؟

10 سایت برای دانلود عکس رایگان اما با کیفیت

همونطور که گفتیم، عکس ها و تصاویر اجزای سایت هستن. اگه از تصاویر با کیفیت و جذاب استفاده کنین، خواننده و کاربر مدت زمان زیادی رو در سایت شما می مونه. پیدا کردن عکس با کیفیت و مرتبط با نوشته کار سختی هست. منکر سختی اون نمیشیم، به خصوص اگه اول کارتون باشین و هنوز با همه امور آشنایی ندارین. با این حال باید سعی و تلاش خودتون رو کنین تا بهترین عکس ها رو به صورت رایگان و با کیفیت پیدا کنین. به همین منظور ما سعی می کنیم در این قسمت از مقاله 10 سایت برای دانلود عکس رایگان اما با کیفیت، به معرفی بهترین سایت های دانلود عکس بپردازیم تا با این سایت ها آشنا باشین.

• فری پیک(Freepik)

10 سایت برای دانلود عکس رایگان اما با کیفیت

یکی از بهترین سایت های دانلود عکس برای محتوا، فری پیک یا Freepik هست. در سایت فری پیک انواع عکس های وکتور، استوک، آیکون و فایل های PSD در موضوعات مختلف پیدا میشه. به این ترتیب، شما می تونین به راحتی با عضویت در این سایت و کلیک بر روی دکمه Free Download انواع عکس های مختلف رو دانلود کنین. البته توجه داشته باشین که همه عکس های موجود در سایت فری پیک رایگان نیستن و بعضی از اون ها با دریافت هزینه قابل استفاده هستن. اکثر شرکت های معتبر و سرشناس از جمله مایکروسافت و ناسا از عکس های سایت فری پیک استفاده می کنند. از خوبی های این سایت دانلود عکس رایگان میشه به جستجو بر اساس رنگ اشاره کرد که می تونه بسیار مفید باشه.

• Unsplash

10 سایت برای دانلود عکس رایگان اما با کیفیت

یکی دیگه از بهترین سایت های دانلود عکس برای محتوا، سایت Unsplash هست که یکی از بزرگترین سایت های ارائه دهنده عکس های با کیفیت و رایگان هست. در سایت Unsplash طراحان می تونن عکس های خودشون رو برای عموم مردم به اشتراک بذارن. علاوه بر کیفیت بالا، از خوبی های این سایت میشه به متنوع بودن عکس ها در زمینه های مختلف اشاره کرد. این رو شما می تونین به راحتی با توجه به موضوع خودتون، مناسب ترین و بهترین عکس ها رو پیدا کرده و اون ها رو در محتواهای خودتون به کار ببرین. با عضویت در این سایت شما می تونین ساده تر به عکس ها دسترسی داشته باشین. با کلیک بر روی این عکس های این سایت می تونین اطلاعات مثل نوع دوربینی که عکس با اون گرفته شده و یا تنظیمات انتخاب شده در زمان عکس گرفتن رو دریافت کنین.

• Picjumbo

بهترین سایت های دانلود عکس برای محتوا

یکی دیگه از بهترین سایت های دانلود عکس برای محتوا که ارائه دهنده عکس های رایگان و با کیفیت محسوب میشه، سایت Picjumbo هست. این سایت در سال 2013 توسط طراح و عکاسی به اسم Viktor Hanacek راه اندازی شد. هدف از راه اندازی سایت Picjumbo ارائه عکس های با کیفیت و رایگان به بلاگرها، طراحان و مارکترها بود که به نظر موفق هم شده. چون در حال حاضر ماهانه 8 میلیون دانلود عکس از این وبسایت انجام میشه. بهتره بدونین که ویکتور در زمان ساخت وبسایت فقط 14 سال داشت و عکس هاش رو به صورت رایگان در سایت قرار میداد، چون سایت های دیگه حاضر نبودن عکس هاشون رو بارگزاری کنند.

• Pixabay

بهترین سایت های دانلود عکس برای محتوا

یکی دیگه از بهترین سایت های دانلود عکس برای محتوا، سایت Pixabay هست که شما می تونین با مراجعه به این سایت عکس های با کیفیت و رایگانی دانلود کرده و اون ها رو در محتواهای خودتون قرار بدین. جالب اینجاست که بدونین در سایت Pixabay شما می تونین به تعداد زیادی از عکس های استوک دسترسی داشته باشین و هر کدوم رو که دوست داشتین، دانلود کنین. همچنین عکس های موجود در سایت Pixabay دارای مجوز هستن و استفاده از اون ها برای شما به هیچ عنوان غیر قانونی نیست. عکس های این سایت از کیفیت بالایی برخوردار هستن، البته شما می تونین با توجه به نیاز خود عکس ها رو با کیفیت مورد نیاز خودتون دانلود کنین.

• StockSnap

بهترین سایت های دانلود عکس برای محتوا

یکی دیگه از بهترین سایت های دانلود عکس برای محتوا، سایت StockSnap هست که مجموعه بزرگی از عکس های استوک رایگان، زیبا و تصاویر با وضوح بالا و کیفیت عالی رو به شما ارائه میده. موضوع مهمی که شما باید بدونین این هست که این سایت دارای یه قابلیت جستجوی بسیار مفید هست که جستجو در بین هزاران تصویر موجود در سایت رو برای شما راحت می کنه. در اصل به شما کمک می کنه تا متناسب با موضوع مورد نظر خودتون بتونین عکس مناسب رو پیدا کنین. علاوه بر این، سایت StockSnap بازدیدها و دانلودها رو دنبال می کنه تا محبوب ترین عکس های موجود رو پیدا کرده و به شما نشون بده. بنابراین، از این سایت غافل نشین.

• Pexels

بهترین سایت های دانلود عکس برای محتوا

یکی دیگه از 10 سایت برای دانلود عکس رایگان اما با کیفیت، سایت Pexels هست. این سایت عکس های استوک با کیفیت بالا و کاملا رایگان رو با مجوز استفاده عمومی ارائه می کنه و این یعنی شما می تونین بدون پرداخت هزینه به راحتی از این عکس ها استفاده کنین. یکی از ویژگی های مهمی که در این سایت وجود داره و باعث محبوبیت این سایت شده، این هست که همه عکس ها به خوبی برچسب گذاری میشن. همین موضوع باعث میشه تا عکس های موجود در این سایت قابل جستجو بوده و به راحتی بتونین اون ها رو طریق صفحات مختلف سایت پیدا کنین. بنابراین، اگه می خواهین تا عکس های رایگان و با کیفیت رو در موضوع های مختلف پیدا کنین و از این عکس ها بدون هیچ مشکلی بهره ببرین، به سراغ سایت Pexels برین.

• Gratisography

10 سایت برای دانلود عکس رایگان اما با کیفیت

یکی دیگه از بهترین سایت ها برای دانلود عکس های رایگان و با کیفیت، سایت Gratisography هست که عکس های موجود در این سایت توسط هنرمند خلاق نیویورکی به اسم آقای رایان مک گایر گرفته شدن. عکس های این سایت خلاقانه تر از سایر وبسایت های دانلود عکس هست و تصاویر عجیب و جذاب این وبسایت قطعا نظر شما رو به خود جلب می کنه. تصاویر موجود در این سایت با کیفیت بالایی ارائه شدن و شما می تونین به صورت رایگان و بدون نیاز به عضویت اون ها رو دانلود کنین. شما این امکان رو دارین تا تصاویر خودتون رو هم به اشتراک بذارین. البته توجه داشته باشین که تصاویر شما طبق قوانین و ضوابطی خاص انتشار داده میشن.

• Flickr

بهترین سایت ها برای دانلود عکس های رایگان و با کیفیت

یکی دیگه از 10 سایت برای دانلود عکس های رایگان اما با کیفیت، سایت Flickr هست که شما می تونین عکس های مورد نظر خودتون رو در موضوعات مختلف دانلود و از اون ها استفاده کنین. جالب اینجاست که بدونین شما در این سایت می تونین تصاویر خودتون رو هم به اشتراک گذاشته و از این راه درآمد به دست بیارین. برای اینکه بتونین از همه امکانات و خدمات این سایت بهره ببرین، باید در این سایت عضو بشین و یا از طریق اکانت یاهو لاگین کنین. نکته قابل توجه این هست که شما می تونین تصاویر رو در کیفیت مورد نظر خودتون دانلود کنین.

• Canva

10 سایت برای دانلود عکس های رایگان اما با کیفیت

یکی دیگه از انواع سایت های ارائه دهنده عکس های رایگان و با کیفیت، سایت Canva هست. اسم این سایت بیشتر به دلیل وجود یه ابزار طراحی فوق العاده شناخته شده. در حقیقت سایت کنوا پلتفرم آنلاینی هست که می تونین با اون تصاویر رو طراحی کرده و ویرایش کنین. اغلب پست هایی که در اینستاگرام منتشر میشن، به کمک این سایت ساخته میشن. با این حال، سایت Canva به یه منبع عظیم از تصاویر رو در اختیار کاربران قرار داده تا بتونن به شکل رایگان اون ها رو دانلود کرده و در پروژه های خودشون استفاده کنند.

• LiberShot

سایت LiberShot دارای عکس های جذاب و با کیفیت مارتین ورل هست که بسیار خلاقانه و جذاب هستن و شما می تونین با مراجعه به این سایت عکس های مورد نظر خودتون رو در هر موضوعی به صورت رایگان و با کیفیت دانلود کنین. با توجه به اینکه این هنرمند دید منحصر به فردی نسبت به دنیا داره، نمونه آثارش در کمتر سایتی دیده شده. این هنرمند نسخه با کیفیت و رایگان این عکس ها رو در اختیار همه کاربران قرار داده تا بتونن با توجه به نیاز خود از اون ها استفاده کنند. این هنرمند عکس هایی در موضوعات مختلف مثل معماری، غذا، طبیعت و... رو در سایت دانلود عکس رایگان ارائه داده که میشه از اون ها استفاده کرد.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله معرفی 10 سایت برای دانلود عکس رایگان اما با کیفیت، اطلاعاتی در مورد اهمیت عکس در تولید محتوا بپردازیم و به معرفی بهترین سایت های دانلود عکس برای محتوا بپردازیم تا با این سایت ها اشنا شده و عکس های مورد نیاز خودتون رو دانلود کرده و در محتواهای خودتون قرار بدین، اون هم به صورت رایگان، ولی با کیفیت! همونطور که گفتیم، در تولید محتوا قرار نیست که مثل کتاب های داستانی، متن خشک و خالی بنویسیم و تخیل و تصویرسازی رو به عهده خواننده و بازدیدکننده ها قرار بدین. هر کارشناس تولید محتوایی باید بلد باشه که از تصاویر مرتبط با متن استفاده کنه تا بیشترین تاثیر رو بر روی مخاطب داشته باشه.

نظرات: