انتخاب موضوع برای تولید محتوا؛ یکی از چالش ها و دغدغه های تولیدکننده های محتوا! چجوری واسه تولید محتوا موضوع مناسب انتخاب کنیم؟ چرا انتخاب موضوع برای سایت تولید محتوا اهمیت داره؟ روش های پیدا کردن موضوع مناسب و جذاب برای تولید محتوا کدامند؟ یه موضوع مناسب برای تولید محتوا چه ویژگی هایی داره؟ قبل از انتخاب موضوع تولید محتوا به چه نکاتی باید توجه داشته باشین؟

امروزه خیلی از کسب و کارها از طریق اینترنت فعالیت می کنند. خیلی از افراد با انتقال داده کسب و کارهای خودشون به اینترنت تونستن در کسب و کار خودشون موفق بشن و هرچقدر تعداد کسب و کارها و فضای مجازی بیشتر بشه، تولید محتوا سخت تر میشه. اگه موفق شدن در کسب و کار واستون اهمیت داره، شما باید محتواهای مختلف تولید کنین که به هیچ عنوان تکراری نباشه و برای مخاطب جذاب باشه. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله نحوه انتخاب موضوع برای تولید محتوا چگونه است؟ اطلاعاتی درباره اهمیت موضوع مناسب برای تولید محتوا به شما ارائه کنیم و به بررسی روش های انتخاب موضوع تولید محتوا بپردازیم. چرا که جزو نکات مهم برای محتوانویسی به شمار می رود.

اهمیت انتخاب موضوع برای تولید محتوا

اهمیت انتخاب موضوع برای تولید محتوا

شاید این سوال واستون پیش اومده باشه که چرا انتخاب موضوع برای تولید محتوا از اهمیت زیادی برخوردار هست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که هر شخصی در زندگی خودش به موضوع های خاصی علاقه مند هست. بعضی از افراد به فوتبال، برخی به رستوران ها یا دنیای مد و بقیه افراد هم ممکنه پیگیر سیاست باشن. شما برای جذب مخاطبان و افزایش کاربران سایت خودتون در هر حوزه ای باید اطلاعات لازم رو در مورد موضوعات به دست بیارین و با توجه به اون موضوع متمایز خودتون رو انتخاب کنین. توجه داشته باشین که انتخاب موضوع مناسب می تونه در همون ابتدای کار شما رو از رقیب هاتون جلو بندازه.

مقاله پیشنهادی: محتوای زرد چیست و چه کاربردی دارد؟

جالب اینجاست که بدونین اگه شما موضوع های مختلفی رو انتخاب کنین که ترند هستن و یا توضیحات جدیدی درباره اون ها دارین، بهتر می تونین کسب و کار خودتون رو ارتقا بدین. تولید محتوا یکی از مسئله هایی هست که خیلی از افراد اون رو سرسری می گیرن. اون ها فقط محتوا تولید می کنند که کاری کرده باشن، ولی بهتون توصیه می کنیم که دقیقا به انتخاب موضوع مناسب برای تولید محتوا تمرکز کنین.

روش های انتخاب موضوع تولید محتوا

روش های انتخاب موضوع تولید محتوا

همونطور که گفتیم، اگه موضوعی که واسه تولید محتوا انتخاب می کنین، مورد نیاز مخاطبان نباشه، نمی تونه توجه اون ها رو جلب کنه و معمولا بازدهی خاصی هم واسه سایت شما نداره. به همین دلیل، انتخاب موضوع برای تولید محتوا یکی از مهم ترین مراحل در فرایند تولید محتواست. باید موضوع هایی رو انتخاب کنین که تعداد افراد زیادی بهش نیاز داشته باشن تا بتونین اون ها رو جذب کنین. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به بررسی روش های انتخاب موضوع تولید محتوا بپردازیم.

  • استفاده از کلمات کلیدی

یکی از روش های انتخاب موضوع تولید محتوا، استفاده از کلمات کلیدی هست. تصور کنین که می خواهین مطلبی درباره آموزش ارزهای دیجیتال بنویسین. در مرحله اول می تونین همین عبارت رو در موتورهای جستجو تایپ کنین و موضوعات مرتبط با اون رو مشاهده کنین و با توجه به اون موضوع خودتون رو انتخاب کنین. همچنین می تونین از ابزارهای مخصوص این کار بهره ببرین. SEMrush یکی از این ابزارهاست. برای استفاده از این ابزار کافیه کلمه کلیدی انتخابی خودتون رو تایپ کنین و بهترین نتایج رو واسه کشور خودتون ببینین.

  • ورود به ذهن مخاطبان

یکی دیگه از روش های انتخاب موضوع تولید محتوا، ورود به ذهن مخاطبان هست. با شناخت ذهن مخاطبان یا کاربران و قرار دادن خودتون به جای مخاطب می تونین خیلی راحت موضوع هایی رو در کلمه کلیدی مورد نظر پیدا کنین و به تعداد زیادی از موضوع های مختلف دسترسی پیدا کنین. اینکه مخاطبان شما در موضوع مورد نظر شما به چه چیزهایی نیاز دارن و چجوری نیاز محتوایی خودتون رو برطرف کنین، برای نوشتن خیلی مهم هست.

مقاله پیشنهادی: اصول خوانایی در تولید محتوا چیست؟

  • نگاه کردن به تیترهای محتوای سایر رقبا

یکی دیگه از روش های انتخاب موضوع تولید محتوا، نگاه کردن به عناوین محتوای سایر رقبا هست. وقتی بدونین چه مطلبی رو منتشر می کنند و استقبال مخاطبان از محتوای اون سایت چجوریه، به راحتی می تونین موضوعات بهترین رو با تغییر و کلمات جدید ایجاد کنین. البته که موضوع شما نباید کپی از موضوعات سایر رقبا باشه، شما فقط باید به مواردی پی ببرین که کاربران اون رو دنبال می کنند و محبوبیت اون رو بررسی کنین.

  • استفاده از رسانه های اجتماعی

نحوه انتخاب موضوع برای تولید محتوا چگونه است؟

جالب اینجاست که بدونین رسانه های اجتماعی پر از نوشته ها و موضوع های شخصی هست و شما می تونین با سرچ و ارتباط با افراد حاضر در این شبکه ها و یا حتی نگاه کردن به نظرات و عناوین موجود کلی موضوع ناب و خاص رو واسه محتوا داشته باشین. فعالیت در شبکه های اجتماعی و پیگیری نوشته های کاربران این فضا می تونه عامل مهمی برای افزایش سرعت تولید محتوا و داشتن موضوع ها باشه.

  • ارائه نظرسنجی

ارائه نظرسنجی هم یکی دیگه از روش های انتخاب موضوع برای تولید محتواست. اگه دنبال کننده هایی در شبکه های اجتماعی یا فضای مجازی دارین، به کمک یه نظرسنجی نظرات اون ها رو بپرسین. در اول کار یه نظرسنجی ساده و معمولی رو امتحان کنین تا سطح تعامل خودتون رو بسنجین. بعدا می تونین نظرات مخاطبان رو درباره سایت و کسب و کار خودتون به دست بیارین و از نیازهای مخاطبان خودتون مطلع بشین.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله نحوه انتخاب موضوع برای تولید محتوا چگونه است؟ اطلاعاتی درباره اهمیت انتخاب موضوع واسه تولید محتوا به شما ارائه کنیم و به بررسی روش های انتخاب موضوع تولید محتوا بپردازیم تا بتونین بهترین موضوعات رو انتخاب کنین. همونطور که گفتیم، انتخاب موضوع برای تولید محتوا یکی از چالش ها و دغدغه های تولیدکننده های محتوا هست. شما هم باید برای جذب مخاطبان بیشتر، از موضوعات و عناوین خوب استفاده کنین. از جمله از روش های انتخاب موضوع تولید محتوا می تونیم به استفاده از کلمات کلیدی، استفاده از شبکه های اجتماعی، ورود به ذهن مخاطبان، ارائه نظرسنجی و.... اشاره کنیم.

نظرات: