مزرعه لینک (Link Farm)؛ تکنیک آسون، ولی خطرناک برای سئو! آیا می دونین مزرعه لینک چیست؟ مزرعه لینک چه تاثیری بر سئو سایت داره؟ جایگزینی برای مزرعه لینک وجود داره؟ چرا نباید از مزرعه لینک استفاده کنیم؟ وقتی بک لینک گرفتن به عنوان یکی از معیارهای رتبه بندی شناخته شد، خیلی از سئوکاران برای انجام این کار به ساده ترین روش ها مثل تبادل لینک یا گرفتن لینک از مزرعه لینک روی آوردن. ولی لزوما ساده ترین راه ها بهترین اون ها نیست! الان خیلی از سئوکاران با توجه به روند پیشرفت گوگل متوجه شدن که استفاده از هر نوع روش اسپم و غیر طبیعی برای مفید نشون دادن مطالب سایت در اخر می تونه به ضرر اون ها تموم بشه.

درست همونطور که هر گردی گردو نیست، هر بک لینکی هم که از سایت های دیگه می گیرین، لزوما بک لینک خوب و موثری نیست. در اصل برای اینکه یه بک لینک بتونه در سئوی شما تاثیر مثبتی داشته باشه، لازم هست که کیفیت بالایی داشته باشه. مزرعه لینک هم یکی از مسائلی هست که در سئوی خارجی باید بهش توجه داشته باشین، چون عواقب زیادی داره. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله مزرعه لینک چیست و چه تاثیری بر سئو دارد؟ اطلاعاتی در مورد مزرعه لینک یا Link Farm به شما ارائه کنیم و به بررسی جایگزین های مزرعه لینک بپردازیم و تاثیر مزرعه لینک بر سئوی سایت رو مورد بررسی قرار بدیم.

مقاله پیشنهادی: تاثیر پارامترهای سئو در رتبه سایت و صفحات

مزرعه لینک چیست؟

مزرعه لینک چیست؟

 مزرعه لینک گروهی از سایت ها هستن که به همدیگه و به صورت گروهی لینک میدن. بیشتر مزرعه های لینک از طریق خدمات و برنامه هایی به صورت اتوماتیک ساخته میشن که شامل صدتا یا هزاران سایت غیر مرتبط هستن که به همدیگه لینک میدن. مزرعه لینک سریع ترین روش برای دریافت لینک بالا به صورت روزانه هست که امروزه به اون به چشم روش اسپم نگاه می کنند.

جالب اینجاست که بدونین مزرعه لینک یا Link Farm فقط با هدف لیست کردن لینک ها به سایت های دیگه به وجود میاد. اون ها توسط افراد واقعی مورد استفاده قرار نمی گیرن، چون محتوای خودشون معمولا خیلی ضعیف هست و خیلی از سایت هایی که به اون ها در لیست خودشون لینک می زنن، کیفیت خیلی پایینی دارن. مالکان سایت هایی که اقدام به انجام مزرعه لینک می کنند، سعی می کنند تا با دستکاری نتایج گوگل و حقه های معروف سئو کلاه سیاه بتونن برای خودشون بک لینک قانونی به وجود بیارن. در اصل مزرعه لینک بیشتر در مورد تعداد و کمیت لینک های ورودی صحبت می کنه و میشه گفت که هیچ ارتباطی با کیفیت نوع لینک ها نداره.

مقاله پیشنهادی: لینک سازی داخلی و لینک سازی خارجی چیست؟

روش های جایگزین مزرعه لینک

روش های جایگزین مزرعه لینک

همونطور که فهمیدین، هدف از ایجاد مزرعه لینک یا Link Farm بهبود رتبه سایت هست. در حقیقت مدیران سایت ها برای اینکه رتبه سایت خودشون رو بهبود بدن، نیاز به بک لینک از سایت های دیگه دارن و ساده ترین کار ممکن اول استفاده از مزرعه لینک و بعد از اون روش های PBN و مبادله لینک هست که از روش های سئو کلاه سیاه یا سئو کلاه خاکستری محسوب میشن. شما می تونین از روش های جایگزین مزرعه لینک استفاده کنین. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به بررسی روش های جایگزین مزرعه لینک بپردازیم.

• یکی از روش های جاگزین مزرعه لینک، استفاده از وبلاگ های معتبر هست. وبلاگ های معتبر و رایگان زیادی وجود دارن که مکان مناسبی رو برای تولید محتوا در اختیار صاحبان کسب و کارها قرار دادن. شما می تونین در این وبلاگ های معروف اقدام به ساخت وبلاگ مخصوص به خود کرده و محتوای اختصاصی بنویسین.

• یکی دیگه از روش ها جایگزین مزرعه لینک، دایرکتوری مشاغل هست. به جز وبلاگ ها، دایرکتوری مشاغل هم گزینه خوبی برای گرفتن بک لینک محسوب میشه. در این نوع سایت ها مشاغل و کسب و کارهای مختلف معرفی میشن. کافیه تا این دایرکتوری ها پیدا کرده و سایت خودتون رو در اون ها معرفی کنین.

• احیای لینک های شکسته هم یکی دیگه از روش های جایگزین مزرعه لینک هست. در این روش لینک های شکسته مربوط به کسب و کار خودتون رو پیدا کرده و بعدا برای اون ها یه محتوای مناسب تولید کنین تا لینک شکسته سایت خودتون رو احیا کنین.

• استفاده از پست مهمان هم یکی دیگه از روش های جایگزین مزرعه لینک هست. در این روش شما باید یه محتوای با کیفیت برای یه سایت دیگه بنویسین و در اون یه لینک به سایت خودتون قرار بدین. بهتره این محتوا رو در سایتی قرار بدین که در حوزه کاری مشابه خودتون فعالیت داشته باشین.

تاثیر مزرعه لینک بر رتبه های سایت

تاثیر مزرعه لینک بر سایت

نوبت این رسیده تا در این بخش از مقاله تاثیر مزرعه لینک بر سئو سایت رو مورد بررسی قرار بدیم. توجه داشته باشین که استفاده از تکنیک هایی که به سئو کلاه سیاه ختم میشن، نه تنها برای سئوی سایت شما مفید نیستن بلکه در صورت متوجه شدن گوگل عواقب منفی ای برای سایت شما به بار میارن. باید بگیم که مزرعه لینک هم یه نوع تکنیک سئو کلاه سیاه هست. چون این نوع بک لینک های دریافتی در مزرعه لینک طبیعی نیستن و با پرداخت هزینه و تبادل دریافت شدن. بنابراین اگه تصور کنین با عضویت در مزارع لینک می تونین سئو سایت خودتون رو بهبود بدین و به رتبه های بهتر در نتایج جستجوی گوگل برسین، سخت در اشتباه هستین.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله مزرعه لینک چیست و چه تاثیری بر سئو دارد؟ اطلاعاتی در مورد مزرعه لینک یا Link Farm به شما ارائه کنیم و به بررسی جایگزین های مزرعه لینک بپردازیم و تاثیر مزرعه لینک بر سئو سایت رو مورد بررسی قرار بدیم. همونطور که گفتیم، مزرعه لینک گروهی از سایت ها هستن که به همدیگه و به صورت گروهی لینک میدن. بیشتر مزرعه های لینک از طریق خدمات و برنامه هایی به صورت اتوماتیک ساخته میشن که شامل صدتا یا هزاران سایت غیر مرتبط هستن که به همدیگه لینک میدن.

نظرات: